W115 Pystärin pelastus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Tästä alkaa w115 220D -68 pystärin projekti, jossa auto elvytetään takaisin tieliikenteeseen. Auto on tietojen mukaan katsastettu viimeksi vuonna 1994, että on muutama leima jäänyt väliin. Kuten kuvista näkee, joku maalannut auton matta mustalla melkein kokonaan. Alunperin ollut vaalean sininen. Vaalean sinistä tai valkoista vähän pyöritellyt mielessä, että tämä maalaisi. Onneksi edellinen omistaja tehnyt koriin jo mittavat peltityöt, joten se helpottaa projektia huomattavasti.


Tässä hakureissulla, yhteensä 1000km piti ajaa tämän kaunottaren takia :?
Kuva
example of poem with 4 stanzas and 4 lines

Hyvin tuli mukana tavaraa :clap:
Kuva

Tavaroiden selvittelyn jälkeen alta paljastui kova kontin pohja
Kuva

Onkohan näissä ollut tuollainen ratti uutena :think:
Kuva

Kuva

Kuva

Tästä jatketaan jarrujen parissa 8)
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Ratti on kaakkossarjalaisen eli 74-76.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

slsl77 kirjoitti:Ratti on kaakkossarjalaisen eli 74-76.
Joo näin arvelin, että ei ole tuollainen ollut 1960-luvulla.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja karra »

toni20 kirjoitti:
slsl77 kirjoitti:Ratti on kaakkossarjalaisen eli 74-76.
Joo näin arvelin, että ei ole tuollainen ollut 1960-luvulla.
Joku etsi Facebookissa R107 rattia, tuollaista just. Klubin facessa siis. Ai niin R107 ja ainakin W116 on ollut kahdella eri pooriakselin mitalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

karra kirjoitti:
toni20 kirjoitti:
slsl77 kirjoitti:Ratti on kaakkossarjalaisen eli 74-76.
Joo näin arvelin, että ei ole tuollainen ollut 1960-luvulla.
Joku etsi Facebookissa R107 rattia, tuollaista just. Klubin facessa siis. Ai niin R107 ja ainakin W116 on ollut kahdella eri pooriakselin mitalla.
Tuo boori käy 1977 vuotiseen autoon. Isompi boori tulee 1979 ja siihen tuo ratti ei käy.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W115 Pystärin pelastu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Lattia näyttäisi olevan jo kertaalleen hitsattu ja vedetty väristä päätellen Ferrexillä. Jos se on kovin vanhaa Ferrexiä siinä voi olla lyijyä. Eli sitä ei saisi hioa eikä hitsata, koska siitä leviää lyijypölyä ilmaan. Lyijypöly on myrkyllistä.
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Ei ole mitään hajuakaan millä ja kuinka vanhalla nuo lattiat on sudittu. Mutta projekti jatkuu. Käsijarruvaijerit on uudet paikoillaan, edellinen omistaja laittanut uudet iskarit joka kulmaan. Hioin etulokarit ja konepellin maalausta varten. Lokarit on uudet että niissä ei ollut kitattavaa. Konepelti myös hyvässä kunnossa, oikeastaan pelkkä hionta riitti. Kyselin myös uutta tuulilasia kun tuo vanha halki koko matkalta niin löytyy edelleen uusi lasi, maksaa 200€,luulin ettei näihin enää löydy uusia.

Oikeasta etuovesta löytyi tuollainen outo kalvo maalipinnan päällä :shock:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Itte sain just laitettua uuden lasin ,Pilkingtonin värilasi 150e toimitettuna..lienee oli vähän halvempi kun ottivat firman omien tilauksien kanssa samaan kuormaan.Kannattaa sitten tilata vaikka mbclassicista orkkis tiivisteet,jos vanha huono.Itse en uskonut ja tilailin KL:stä tarviketiivisteet ja ei siitä mitään semmosilla tullu,orkkiksella onnistu heti ja sai krominkin pysymään hyvin.
Merseedespents
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Kiitos tuosta mbclassic sivustosta! Sieltä lähti heti osia tilaukseen mitä en muualta löytäny :clap: Jos jollain olis mielellään kanta-hämeen alueella orkkis peltivanteet+renkaat tähän niin vois olla yhteydessä...

Nyt lokarit irti ja muutakin tarkastelua.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

toni20 kirjoitti:
slsl77 kirjoitti:Ratti on kaakkossarjalaisen eli 74-76.
Joo näin arvelin, että ei ole tuollainen ollut 1960-luvulla.
Tuo ratin vaihto oli joku kumma "modernisointivillitys" noihin pystylyhtyihin.
Minun ekaan Mersuun (W115, vm 1971) oli myös vaihdettu tuollainen "pehmeä ratti".
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Trae »

Eikös tuo vaihdekeppikin ole niitä nuoremmista lainattuja? Ton ikäsessä mielestäni rautakeppi pyöreällä nuopilla.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ja taakse vaihdettu lamput myös uudemmasta. Tehty kunnon facelift :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Juho »

Löytyy orkkis peltivanteita ja tarvike peltivanteita ja barok tarvike vaateita ja Michelin TRX barokit jotka on 390 milliä 14 ja 15 tuuman vanteen välistä. Lisäksi löytyy musta hyvä orkkis ratti ja paljon pystylampun osia Ohkola Mäntsälä 0405360542
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja RH »

Juho kirjoitti: Michelin TRX barokit jotka on 390 milliä 14 ja 15 tuuman vanteen välistä.
Ei oikeastaan ole siitä välistä, on vaan erilainen eli millikokoa.
TRX390 vastaa kooltaan 15-tuumaista. Esim. 200/60-390 on käytännössä täysin vastaavankokoinen rengas kuin 205/60-15. Vanteetkin voivat olla päälle päin täysin identtiset. Eivät silti tietenkään sovi nuo renkaat keskenään ristiin vanteilleen.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

joop79 kirjoitti:Ja taakse vaihdettu lamput myös uudemmasta. Tehty kunnon facelift :)
Joo! Muistini palaa pätkittäin... :wink:
Siihen minunkin pystylyhtyyn (vm. 1971) oli vaihdettu "ritilä" takavalot tasapintaisten tilalle.
Lisäksi sitä oli käytetty pois rekisteristä, että siihen oli saatu valkopohjaiset kilvet.
Mutta sehän oli kauhia häpeä 70-luvun puolivälin paikkeilla jos autossa oli mustapohjaiset kilvet! :P
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Lisäksi tuohon on vaidettu maskin ritilä. Tuuletus luukut on vaan jääny vaihtamatta pois ja isot peilit laittamatta.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Onneksi jäänyt tekemättä täydellinen facelifti, tuo serie 1. on hienompi :thumbup:

Mie ettin aikanaan pelkkiä ykkös versioita kun omaani olin hakemassa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Trae kirjoitti:Eikös tuo vaihdekeppikin ole niitä nuoremmista lainattuja? Ton ikäsessä mielestäni rautakeppi pyöreällä nuopilla.
Tuolta mbclassicista kattelin tuollaista mustaa pyöreää versioo jos tähän vaihtaisi.
joop79 kirjoitti:Ja taakse vaihdettu lamput myös uudemmasta. Tehty kunnon facelift :)
Uritetut valokuoret oli takana kiinni mutta löytyy myös sileät versiot, tiedä jos ne laittais kiinni.
Timo999 kirjoitti:Mutta sehän oli kauhia häpeä 70-luvun puolivälin paikkeilla jos autossa oli mustapohjaiset kilvet! :P
Nykyään on toisin päin, ei tälläisiin klassikko autoihin sovi yhtään nämä nykyajan fin tunnuksella olevat eu-kilvet. Onneks tämän ikäisiin saa vielä mustat kilvet vaikka ei ole museossa, kun muistaakseni yläikäraja on -70/-71.

Pohjatyöt pohjamaalausta varten jatkuu vauhdilla 8)
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Matti R »

toni20 kirjoitti:
Timo999 kirjoitti:Mutta sehän oli kauhia häpeä 70-luvun puolivälin paikkeilla jos autossa oli mustapohjaiset kilvet! :P
Nykyään on toisin päin, ei tälläisiin klassikko autoihin sovi yhtään nämä nykyajan fin tunnuksella olevat eu-kilvet. Onneks tämän ikäisiin saa vielä mustat kilvet vaikka ei ole museossa, kun muistaakseni yläikäraja on -70/-71.
Jos on ollut Suomessa kilvissä 71 tai ennen, niin saa mustat kilvet ilman museotarkastusta.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Taisi valkoiset tulla -73? saahan nuo valkoisetkin aknettomana jos haluaa, SECiin hommasin ja olikohan joku 18€ kustannus.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Juu kyllä valkopohjaiset saa ilman fin-tunnusta mutta mun mielestä tän ikäisissä pitää olla mustapohjaiset.

Pohjatöitä väännetty. Tarkoitus vetää ulkopinnat ruiskulla hiomaväriin. Vaikeeta päättää minkä väriseks tuon maalaa :D Mitä värikarttoja mersun sävyistä kattelin netistä niin light blue 339, papyrus white 717 tai pastel white 131 vois olla vaihtoehtona.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Eikä tarvi olla edes Suomessa ollut liikenteessä ennen 72 vuotta, mulla on 71 ruotsin tuonti mustilla kilvillä. Tillaa vain konttorilta :thumbup:

Toki yleensä vanhoissa Suomi autoissa on monesti mielenkiintoisempia ne ekat kilvet. Lyhyempiä yms.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Pystäri saatu pohjamaaliin. Uudet takajarrusatulat ja palat ostettu myös jarrujen rakenteluun. Auto ollut katsastamatta 25 vuotta :!: niin vanhat satulat aivan yhtä puuta, ei osat liiku mihinkään. Uusilla osilla korjaantuu tämä.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

tahtoomersun kirjoitti:Taisi valkoiset tulla -73? saahan nuo valkoisetkin aknettomana jos haluaa, SECiin hommasin ja olikohan joku 18€ kustannus.
1973 tuli valkopohjaiset käyttöön Suomessa. Mutta! poikkeuksiakin on... joissain maakunnissa oli mustapohjaiset käytössä vielä 1973. Oiskohan ne nuukuuttaan halunneet käyttää vanhat varastot pois?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W115 Pystärin pelastu

Viesti Kirjoittaja moska »

Sharedoc kirjoitti:Lattia näyttäisi olevan jo kertaalleen hitsattu ja vedetty väristä päätellen Ferrexillä. Jos se on kovin vanhaa Ferrexiä siinä voi olla lyijyä. Eli sitä ei saisi hioa eikä hitsata, koska siitä leviää lyijypölyä ilmaan. Lyijypöly on myrkyllistä.
Yhtohyvin tuo voi olla 1k happopohjaa, missä on ilmeisesti fosforihappoa ollut mukana ja hyvä pohjamaali, mutta pakkelin alle ei kannata jätää paljoa. Maalien alla toimii hyvin.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Avatar
maximum
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 26.02.2009 18:16

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja maximum »

Hienoa lisää pystylamppuja liikenteeseen :clap:

Ota takapyöräkoteloista nuo roiskeläppien jämät pois vai ovatko jotkut kiinnitysraudat? ennen maalausta :wink:

Onko pystäri käyntikuntoinen?
W115 220 -70
S204 200cdi -08

ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja toni20 »

maximum kirjoitti:Hienoa lisää pystylamppuja liikenteeseen :clap:

Ota takapyöräkoteloista nuo roiskeläppien jämät pois vai ovatko jotkut kiinnitysraudat? ennen maalausta :wink:

Onko pystäri käyntikuntoinen?
Joo näitä ei näe liikaa liikenteessä. Noi roiskeläpät on joku edellisistä omistajista taiteillut pellistä :lol: On tämä käyntikuntoinen, lähtee hyvin käymään. Öljyt ja suodattimet pitää tietenkin tähän vaihtaa ennen ajoja. Kytkin on vielä hieman kysymysmerkki, saa kytkintä nostaa paljon että mitään tapahtuu, joutuu varmaan laittamaan uuden kytkimen. Tänään laitettu uudet takajarrut mutta tehoa ei tule tarpeeksi, liekö pääsylinterissä jotain häikkää vielä :think: Kori pikkuhiljaa valmisteltu maalausta varten, en vaan edelleenkään tiedä millä tämän maalaisi :roll:

Kuva
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Älä ainakaan valkoista,Mersun kartasta löytyy paljon hienompiakin värejä :thumbup:
Merseedespents
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Hienoa että pystäri pääsee liikenteeseen. :thumbup:

Jos värigalluppia pidät niin multakin ääni ei-valkoiselle, niitä tuntuu olevan kyllä mutta värikkäämpiä vähempi..

Peltinen DIY-roiskeläppä hieman pomppaa kuvista, modaisin sen ainakin irroitettavaksi (jos ei jo ole) tai poistaisin kokonaan. Tilalle mieluummin kumiset tms. huomaamattomalla kiinnityksellä jos niitä tarvitaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: W115 Pystärin pelastus

Viesti Kirjoittaja Matti R »

joop79 kirjoitti:Eikä tarvi olla edes Suomessa ollut liikenteessä ennen 72 vuotta, mulla on 71 ruotsin tuonti mustilla kilvillä. Tillaa vain konttorilta :thumbup:

Toki yleensä vanhoissa Suomi autoissa on monesti mielenkiintoisempia ne ekat kilvet. Lyhyempiä yms.
Trafi sanoo: Mustapohjaiset rekisterikilvet on mahdollista tilata
•1972 tai aikaisemmin Suomessa käyttöönotetulle autolle
•1971 tai aikaisemmin ulkomailla käyttöönotetulle tuontiajoneuvolle

Harmittavasti minun Fiat on valmistunut 1971 mutta otettu ulkomailla käyttöön 1972 joten en saanut mustaa kilpeä.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin