W115 Pystärin pelastus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1401
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 09:32
Taitaa olla keltaisessa uudemman Mersun 15" vanne isolla et:lä ja vastais muuten sisälokariin yms... tai sitten muuten vain laitettu väärin päin, että saatu huulta :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 16:00
juzaari kirjoitti:Tälle pakko antaa iso peukutus. Tämä herätti kyllä innostusta johonkin vastaavaan projektiin. Mukava seurata.


Kiitos 8) Tämä päivä käytetty punaisen romun purkamiseen. Moottori 220D. Kokolailla osat purettu pois. Jos tarvitset jotain osaa niin kysy. Löytyy ovien laseista lähtien osia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 15.04.2019 18:44
Aijai, tätä päivää pystäri on odottanut 25 vuotta. Nimittäin nyt se on taas kilvissä ja vuoden ajoaika paperissa :clap:

Tosin ilman ongelmia ei tämä(kään) katsastus reissu sujunut, kun jäi jarruista kiinni leima. Ongelma ei ollut pyörien päässä kun jarrut piti tasaisesti mutta ongelmaksi muodostui jarrutehostin. Ei kuulemma antanut tarpeeksi jarruvoimaa. Konttorille ajaessa ei käytännössä huomannut mainittavaa vikaa, normaalisti sai pysähtymään esim. valoihin. Mutta konttorin jarrudynamossa ei pyörät mene lukkoon. Ollaan kymmeniä ja kymmeniä mersuja katsastettu eikä koskaan ikinä ole jäänyt leima kiinni jarrutehostimesta.

No sitten ajettiin takaisin, auto nosturille ja keltaisesta romusta otettiin jarrutehostin tähän. Paketti kasaan ja uusi yritys. Vaikka sekin on kymmeniä vuosia vanha osa, niin toimi se paremmin. Nyt meni jarrut dynamossa lukkoon ja näin katsuri antoi pystärille siunauksensa olla toisten ihmeteltävänä tien päällä seuraavan vuoden :lol: Kyllä eräs pappa katsoi kaupungilla todella tarkkaan kun ajoin ohi :D

Kuva

Lataus puolelta paljastui uusi vika kun auto ei jaksanut ajojen jälkeen pihassa enää käynnistyä. Akkua laturi ei näköjään lataa.

Sopivasti heti alkumetreillä pyörähti pyöreitä mittariin, pystyy hyvin ainakin seuraamaan paljonko kesän aikana ajaa.

Kuva
Viimeksi muokannut toni20 päivämäärä To 05.12.2019 20:08, muokattu yhteensä 1 kerran
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ma 15.04.2019 20:01
Onnee, hienoa :thumbup: Saitko nuo helmakromit pitämään siellä kiinnikkeissä hyvin? Itellä tahtoo osa pullahella irti..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ti 16.04.2019 05:17
vk00 kirjoitti:Onnee, hienoa :thumbup: Saitko nuo helmakromit pitämään siellä kiinnikkeissä hyvin? Itellä tahtoo osa pullahella irti..


Kiitos. Kyllä ne kromilistat siellä hyvin pysy, aavistuksen jäi takapäästä irti korista mutta todella vähän. Ei häiritse yhtään.
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ti 16.04.2019 14:55
toni20 kirjoitti:
vk00 kirjoitti:Onnee, hienoa :thumbup: Saitko nuo helmakromit pitämään siellä kiinnikkeissä hyvin? Itellä tahtoo osa pullahella irti..


Kiitos. Kyllä ne kromilistat siellä hyvin pysy, aavistuksen jäi takapäästä irti korista mutta todella vähän. Ei häiritse yhtään.


Mistä tilasit/ostit kiinnikkeet? Mulla on kl:stä ja tuntuu että se vaamlkoisen kappaleen uros osa on liian kapea ja ei pidä tulpassa.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ti 16.04.2019 18:01
vk00 kirjoitti:Mistä tilasit/ostit kiinnikkeet? Mulla on kl:stä ja tuntuu että se vaamlkoisen kappaleen uros osa on liian kapea ja ei pidä tulpassa.


Tilasin vain mbclassicista uudet ''holkit'' niihin reikiin. Kromilistassa oli valmiina kiinni vanhat muovikiinnikkeet, eli niitä ei uusittu.

Nämä vain tuli uudet: https://www.mbclassics.de/trim-mounting ... 0009885581
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ti 16.04.2019 18:27
Tuo holkki näyttää paremmalle kuin kooällän, niissä on ihme halkiot päissä ja sen takia ei varmaan pysy,täytyypä tilailla tuolta
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ti 16.04.2019 18:42
Minulla on punaiset holkit alalistoissa ja pysyy hyvin kiinni. Olen ostanut niitä Motonetista.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 22.04.2019 19:02
Tein projektista videon. Lopussa ennen ja jälkeen kuvat. On ehtinyt ajamaan vasta 70km katsastuksen jälkeen. Moottorin lämpömittari ei mittaristossa toimi. Täytyy varmaan laittaa erillinen mittari kun tässä jokin ei sähköinen johto anturiin, romu autoissa sähköinen versio. Laturi kunnostettu mutta muutaman starttauksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, mitään ei jäänyt päälle. Oliskohan akku viallinen, täytyy seuraavaksi kokeilla toisella akulla. Auton käydessä yleismittarilla näyttää 12,6 akusta mitattuna. Mittaristossa palaa himmeästi latauksen valo, ei sammu kokonaan :think: Jokin mättää lataus puolella edelleen, kokeillaan seuraavaksi toisella akulla.

Täällä video: https://www.youtube.com/watch?v=pk-v6Lt ... e=youtu.be
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ma 22.04.2019 20:00
Laturissa on luultavasti vikaa, kun lataa noin huonosti. Pitäisi ladata noin 13.5V.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 25.04.2019 16:55
Vika ei ollut enää laturissa vaan johtojen kytkennöissä, nyt pelittää ja lataa akkua. Suuret kiitokset Hämeenlinnan Hämeen Autosähkölle avusta ja neuvoista :clap: Täytyis kai pystäri välillä pestä kun kuivat hiekkatiet lianneet sen :D
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ti 30.04.2019 11:57
Hieno lopputulos, onnittelut leimasta!

Lueskelin samalla ketjua talvelta asti - varsin hyvää jälkeä sait aikaan "autotallimaalauksella"(!)
(Esim. kuvat päivityksestä Pe 15.02.2019 16:45). Itsellä on samansuuntainen aikomus omassa (W111) projektissa.

Jäikö mitään oleellisia tipsejä tuosta maalauksesta? Minkä tasoinen (malli/merkki) ruisku maalaamiseen oli käytössä?
Pohjatöiden laatu on tietysti ensimmäinen asia, mutta montako kerrosta maalasit pintamaalilla, jne?

PS. katsoin Youtube-videon myös - koki kyllä melkoisen muodonmuutoksen tämä pystäri niistä lähtökohdista :thumbup:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ti 30.04.2019 18:27
Zac kirjoitti:Hieno lopputulos, onnittelut leimasta!

Lueskelin samalla ketjua talvelta asti - varsin hyvää jälkeä sait aikaan "autotallimaalauksella"(!)
(Esim. kuvat päivityksestä Pe 15.02.2019 16:45). Itsellä on samansuuntainen aikomus omassa (W111) projektissa.

Jäikö mitään oleellisia tipsejä tuosta maalauksesta? Minkä tasoinen (malli/merkki) ruisku maalaamiseen oli käytössä?
Pohjatöiden laatu on tietysti ensimmäinen asia, mutta montako kerrosta maalasit pintamaalilla, jne?

PS. katsoin Youtube-videon myös - koki kyllä melkoisen muodonmuutoksen tämä pystäri niistä lähtökohdista :thumbup:


Kiitos Zac :thumbup: Kyllä siitä siedettävä tuli talli versioks. Maalasin satan hvlp yläkannuruiskulla 1.4 suuttimella. Tuolla tehty vuosien aikana kymmeniä maalauksia. Kun täytyy lakkaa ruiskia niin siihen oma ruisku. Pintamaalia tuohon tuli yksi kerros, nyt myöhemmin myllytetty koko auto ja vahattu.

Autotalli maalauksiin on jos joskinmoista kikkailua. Seinille voi ripustaa katosta roikkumaan lattiaan asti paperia tai jotain ettei seinät sumutu. Lattialle voi kaataa hitusen vettä ettei roskat irtoa lattiasta niin helposti. Paineilmakompressori olisi hyvä pitää pois maalaustilasta, kun ruiskuttaessa paine laskee ja lähtee kompura käyntiin niin liikuttaa melko ikävästi roskia ilmassa. Jos on kaveri apuna niin heti ruiskutuksen jälkeen voi toinen lämmittää pintaa esim. kuumailmapuhaltimella, näin simuloidaan automaalauskammion uunitusta että maalista haihtuu aineet nopeammin ja näin pinta kovettuu nopeammin ettei synny niin helposti valumia.

Kyllä videosta aika hyvin näkee miten muuttui ilme. Nyt ajeltu 170km aurinkoisilla ilmoilla 8)
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 09:56
Sanoisin että enemmän kuin siedettävä :) Itsellä on joku pilipaliruisku, ja ajattelin "päivittää" sen ennen kuin alan koko auton yli maalaamaan, siksi kyselen.
Katsoin tuota SATA:n ruiskua ja sehän onkin sitten jo ihan kunnon ammattivehje...

Ainakin täällä ko. valmistajan ruiskut olivat a 699 eur... :wtf: https://www.automaalijatarvike.fi/tuotteet.html?id=20/227
Itse olen toivonut löytäväni jopa satasen - parin haarukasta sellaisen "riittävän hyvän" satunnaismaalaukseen...
Esim. näistä https://www.automaalijatarvike.fi/tuotteet.html?id=20/227 hinnaltaa 26 - 515 eur haarukassa olevista ruiskuista
"puhuttelisi" Sagolan Classic pro (126 eur) tai 3300 GTO... Jos maali on kuitenkin tyyliin perus-Standoxia, eikä lakkoja vetäisi?

Kiitti tipseistä! Tuo kompuran vienti tilan ulkopuolelle ja maalatun pinnan pikalämmitys eivät olleet ennalta tunnettuja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 16:44
Zac kirjoitti:Kiitti tipseistä! Tuo kompuran vienti tilan ulkopuolelle ja maalatun pinnan pikalämmitys eivät olleet ennalta tunnettuja.


Hyvä kun on neuvoista apua. Laitoin sulle yv:tä.
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 04.05.2019 06:01
Punainen pystäri pelastui vielä paalaukselta kun lähti uusiin seikkailuihin Mäntyharjulle. Keltainen auto vielä odottaa tuomiotaan. Surkeeta kun iski takatalvi pahemman kerran niin sininen pystäri nukkuu tallissa ja odottaa parempia ajokelejä joita tulisi toivottavasti pian... Otin muuten tankin täyteen kun kiinnostaa kovin mitä nämä vie satasella kaupungissa ainetta...
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1492
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: La 04.05.2019 20:40
Joku 9,5 litraa satasella kaupungissa vei mun 220D pystäri
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 15:52
jari_w123 kirjoitti:Joku 9,5 litraa satasella kaupungissa vei mun 220D pystäri


Nyt on pystärillä ajettu satanen kaupungissa ja meni 11 litraa. Vertailuna mun w211 220cdi -06 farkku automaatti joka vie 10 litraa satasella kaupungissa (joka on mielestäni aika paljon) niin onko tuo nyt sitten paha? No harrasteautosta kuitenkin kyse niin ei se oo ihan niin justiinsa :D
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 15:54
toni20 kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Joku 9,5 litraa satasella kaupungissa vei mun 220D pystäri


Nyt on pystärillä ajettu satanen kaupungissa ja meni 11 litraa. Vertailuna mun w211 220cdi -06 farkku automaatti joka vie 10 litraa satasella kaupungissa (joka on mielestäni aika paljon) eroa vaan litra vaikka ikäeroa noilla on kymmeniä vuosia niin... No harrasteautosta kuitenkin kyse niin ei se oo ihan niin justiinsa :D
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 15:54
jari_w123 kirjoitti:Joku 9,5 litraa satasella kaupungissa vei mun 220D pystäri


Nyt on pystärillä ajettu satanen kaupungissa ja meni 11 litraa. Vertailuna mun w211 220cdi -06 farkku automaatti joka vie 10 litraa satasella kaupungissa (joka on mielestäni aika paljon) eroa vaan litra vaikka ikäeroa noilla on kymmeniä vuosia niin... No harrasteautosta kuitenkin kyse niin ei se oo ihan niin justiinsa :D
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1492
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: Su 12.05.2019 13:45
Jossain vilkkaassa kaupungissa missä paljon valoja on ihan ok kulutus.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 13.05.2019 05:53
jari_w123 kirjoitti:Jossain vilkkaassa kaupungissa missä paljon valoja on ihan ok kulutus.


Esimerkkinä jos lähtee Prismassa käymään kaupassa niin suuntaansa (tietysti reitistä riippuen) on jopa 18 liikennevaloa keskustan läpi n. 7km matkalla. Välillä saa pysähtyä suunnilleen jokaiseen, että kyllä paikaltaan lähtöjä tulee paljon kulutuksen kannalta.
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1742
Liittynyt: Su 23.05.2004 16:34
ViestiLähetetty: Ma 13.05.2019 11:58
Omat kokemukset 220D vm71 pystäristä silloin kun se oli käyttöautona.
Tiellä 7.5 l kaupungissa 8,5 l. Vaunu 1000kg perässä Saksan ja Tanskan reissuilla useita kertoja 11,5 l. Mutta kaasujalkahan vaikuttaa varmaan paljon.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 27.05.2019 17:03
25 vuotta oltua teillä tietymättömillä tuli pystärille tänään kilometrit täyteen kun koura nouti pois :)

Kuva
Viimeksi muokannut toni20 päivämäärä To 05.12.2019 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Su 09.06.2019 16:09
Pystäriin pienoista päivitystä. Nyt vaihdettu takavaloiksi sileät versiot ja etupenkkeihin turvavyöt. Kardaanitunnelin ja b-pilarin yläpäässä hyvät kiinnityspaikat vyön pulteille mutta mikä ihmeen idea on ollut jättää b-pilarin alapäästä kiinnityspaikat pois :roll: Sinne piti hitsata mutteri jotta sai pultin kiinni. Nyt kuitenkin turvallisuus parani huomattavasti vöiden ansiosta.

Tulipa samalla aloitettua lisävalojen kunnostus projekti. Lasit ehjät ja kromikehys kunnossa, sähkötkin toimi ja valot syttyy hyvin. Mutta nuo itse kuvut ovat kaikkea muuta kuin hyvät. Toinen ihan kuin olisi jäänyt joskus johonkin väliin kun puristunut reippaasti kasaan. Vasaralla mätkimällä sai ne sen verran suoristettua että kitti hoitaa loput. Tarkoitus maalata nuo pystärin väriin mutta en tiedä laitanko niitä koskaan autoon kiinni. On ainakin sitten valmiina jos joskus joku innostuu niitä asentelemaan.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut toni20 päivämäärä To 05.12.2019 20:15, muokattu yhteensä 1 kerran
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 15:32
Laitetaas tännekin hieman päivitystä välillä. Nyt on lisävalot maalattu ja kromit kiillotettu.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut toni20 päivämäärä To 05.12.2019 20:18, muokattu yhteensä 1 kerran
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 27.07.2019 17:41
Kuva

Helteisenä päivänä uusia osia pultattu pystäriin. Alkuperäismalliset vaihdekepin osat ruuvailtu kiinni.

Kuva

Kuva

Kuva

Myös uudet jarrupolkimen ja kytkinpolkimen kumit vaihdettu kuluneiden tilalle, joku oli näköjään laittanu w110 mersun kumit joskus. Lisäksi moottorin lämpötilamittari tuli asennettua kun mittaristossa alkuperäinen ei toimi ja yhden uuden orkkiksen löysin ebaysta mutta maksoi 400€ joten päädyin tuohon 30€ ratkaisuun :D Hyvin sai mahdollisimman pois näkyviltä tuohon ratin alle. Moottorissa lämmöt max 70 näillä +30 helteilläkin kun flekti pyörii jatkuvasti, mikä hyvä asia, ei pääse kone keittämään missään vaiheessa.

Hienoa ajella kaupungilla kun ihmiset näyttävät peukkua ja vilkuttavat omista harraste mersuistaan. Huomioarvo on taattu kun tällä ajelee, ei näitä montaa yksilöä taida enää tienpäällä olla. Hieno fiilis kun näkee ettei kuukausien työ ole mennyt hukkaan ja voi jakaa harrastusta muiden kanssa. :clap: :thumbup:
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ma 29.07.2019 12:13
Siisti pystäri :clap: :thumbup:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 29.07.2019 15:42
pasi84 kirjoitti:Siisti pystäri :clap: :thumbup:


Kiitos :thumbup: :wave: 900km nyt ajeltu. Pari kuukautta vielä varmaan ajellaan, tietysti ilmoista kiinni millon menee talviunille.
https://www.sarjat.org/

Löytyy 8 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W202 200CDI -99 Manuaali (447tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (551tkm, entinen taxi, farkku automaatti)
W211 E220CDI -03 Manuaali (537tkm, sedan, airmatic alustalla)
W124 300E -88 Manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (326tkm) talviunilla
W124 230E -90 Manuaali (372tkm)
W126 560SEC coupe -91 Automaatti (334tkm) talviunilla
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uutta projektia mietitään...)
Päivitetty 08.12.2019
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot