w211 om647 virittelyä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2429
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 09:28
MJPfin kirjoitti:En tiedä johtuuko mobiilista tai photoämpäristä vai mistä mut kuvat on ihan sumeita eikä saa avattua.


Samalla tapaa näkyvät tännekin
lisäkisi vielä loqo siinä keskellä kuvaa sotkee loputkin
näyttä tulevan nykisin aina noihin tuonne laitettuihin
että jokku muu paikka voisi olla parempi
Mökkillä
'


Mersumies
Mersumies
Viestit: 2429
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 09:31
Talonki kirjoitti: Teiltä kaipaisin vinkkejä mihin tuo map anturin paikka kannattaa sijoittaa. Ahtoputkeen juuri ennen imusarjaa niinkuin alkuperäisesti vai suoraan imusarjaan?


Paineen mittaus imusarjasta,
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 09:55
Itse suosin kuvien jakamiseen aijaa.com palvelua, se on ainakin toiminut hyvin.
Imusarjaan vaan poraat reiän ja kierteet ja tiivistät sillä map anturin o-renkaalla.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2429
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 10:09
MJPfin kirjoitti:Itse suosin kuvien jakamiseen aijaa.com palvelua, se on ainakin toiminut hyvin.
Imusarjaan vaan poraat reiän ja kierteet ja tiivistät sillä map anturin o-renkaalla.


Ja jos on syke ongelmia niin pätkäletkua väliin,


anturin paikan kertoo jo sen nimikin,
lisäksi mitä lähempää käyttö paikkaa paine mitattaan
sitä toden näköisempää on että sitä ei väliltä eneään karkaa minnekkän
Mökkillä
'

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 20:37
Moi,
Pitää tuota kuvapalvelua sitten vaihtaa.

Tuota map-anturi hommaa. En oo viellä löytäny mistään niin pientä nippaa että sais 3-4mm letkun niiku aluperäsesti siinä map anturissa. Jos pulttaisi suoraan sen anturin imusarjaan niin joutus poraa kolme reikää? Niille kahdelle pultille myös tai itte en keksinyt miten sen sais kiinni.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 05:40
Juu 3 reikää pitää tehdä jos plenumin kylkeen laittaa. Pieniä nippoja löytyy RC polttomoottoreista ainakin. Eli rc kauppoja tutkimaan. Muualta en osaa sanoa kun hankalammin löytyvät nipat pääosin sorvaan ite.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2429
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 09:33
Talonki kirjoitti:Moi,
Pitää tuota kuvapalvelua sitten vaihtaa.

Tuota map-anturi hommaa. En oo viellä löytäny mistään niin pientä nippaa että sais 3-4mm letkun niiku aluperäsesti siinä map anturissa. Jos pulttaisi suoraan sen anturin imusarjaan niin joutus poraa kolme reikää? Niille kahdelle pultille myös tai itte en keksinyt miten sen sais kiinni.


Pneumatika/paineilma tavaraa myyvistä kaupoista,

Suoraan laittamisessa on mahdolisuus syke vaivaan

hyvän nipan saa myös pyörän jarru vaijerin säädöstä tms
Mökkillä
'

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 20:40
Noniin,

Nipan löysin netistä ja sen tilasin. Mitä tuo syke ongelma tarkoittaa? Mihin kannattaa teidän mielestä sijoittaa? Tänään aloitin ahtoputken teon ja tein map anturille kiinnikkeen.

Kuvia lisään, kun saan vaihdettua kuvapalvelua.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 21:33
Mitään käryä missä se mahtaa c30 olla? Itse laitan sen ahtoputkeen mikä lähtee imusarjalta coolerille, siihen mahd lähelle imusarjaa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 07:54
Pitää netistä yrittää kuikuilla missä c30:ssä on se anturi.



EDIT: Näyttäs olevan juuri ennen välijäähdytintä, eli suht kaukana imusarjasta. Kelpanee siis että laitan ahtoputkeen mahollisimman lähelle imusarjaa. Pitkiä pultteja ei saa imusarjaan myöskään marmorilta kun soittelin sinne. Täytynee tilata nuo vespan pinnapultit, näyttäs olevan m7x140 joten taitaa juuri riittää.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2429
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 19:57
Talonki kirjoitti:Pitää netistä yrittää kuikuilla missä c30:ssä on se anturi.



EDIT: Näyttäs olevan juuri ennen välijäähdytintä, eli suht kaukana imusarjasta. Kelpanee siis että laitan ahtoputkeen mahollisimman lähelle imusarjaa. Pitkiä pultteja ei saa imusarjaan myöskään marmorilta kun soittelin sinne. Täytynee tilata nuo vespan pinnapultit, näyttäs olevan m7x140 joten taitaa juuri riittää.


Se nyt vähinttä että on coolerin ja imusarjan välissä eikä sen turbon puolella
Mökkillä
'

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2019 07:02
Empä vielä oo keksinyt miten liitetään suoraan niinkuin photobucketista kuvia tuolla aijjaa.com sovelluksella. :D Mutta itse asiaan. Imusarja autossa kiinni, nyt täytyy vetää vielä polttoaineletkut, vesiletku sisäkennolle ja laittaa muuta klemmari ahtoputkeen. Imusarjan pesin ennen asennusta vanhasta ege mönjästä. Netistä löysin löysin jostain mopokaupasta ne sopivat pinnapultit imusarjaan. Ei tarvinnut lyhentää (m7x160).
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2019 07:51
Siellä aijaalla on se kopioi linkki nappula ja sen vaan sitten liität viestiin sen kuvan url.
Olisko linkkiä heittää pultteihin?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 08:35
Terve vaan,
No nyt on toinen tapa millä saan noita kuvia tänne. Auto lähes tulkoon valmis, etupyöränlaakeri jumppa vielä jäljellä. Auto ollut käynnissä imusarjan vaihdon jälkeen ja hyvältä vaikuttaa. Pitkään sai startata kun on ollut kaikki pa-linjat auki konehuoneesta. :D Vesikierto kennolle ei ole nätein ratkaisu, mutta tuntus toimivan. Kone huoneen voisi pestä vielä myös kun tilaa avartui paljon.

Painakaa kuvaa niin aukeaa parempilaatuisena.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva


Kunnon kuva pläjäys tällä kertaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 22:41
Juu nyt näytti aukeavan kuvat, koskas penkkiin laitteen kanssa? Vähenikö savutus ylhäältä?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 12:39
Voi ne kuvat laittaa tänne suoraakin, ne täytyy vaan vaikka paintilla pienentää niin että koko on alle 500kt ja pikselimäärä sallituissa rajoissa. Ei vaikeaa.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 20:01
Penkki aika pitää vielä varata. Savutus väheni hieman ei kokonaan hävinnyt.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 21:35
Eli sarja tosiaan virtaa paremmin ylhäällä, mitä en tosin epäillyt edes. Katosiko alhaalta vääntöä / ajettavuutta?
Paljonko siellä on ahtoa ylhäällä? Entä ruiskutusennakkoa?
Ennakolla voi tiettyyn pisteeseen asti savutusta vähentää, säätäjän vaan tarttis tietää mitä tekee. Ennakkoa lisäämällä nousee kyllä sylinteripaine äkkiä korkeaksi, pitäisi ruiskutusajasta laskea tarvittava ennakko edes suunnilleen kohdalleen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2429
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2019 09:45
MJPfin kirjoitti:Eli sarja tosiaan virtaa paremmin ylhäällä, mitä en tosin epäillyt edes. Katosiko alhaalta vääntöä / ajettavuutta?
Paljonko siellä on ahtoa ylhäällä? Entä ruiskutusennakkoa?
Ennakolla voi tiettyyn pisteeseen asti savutusta vähentää, säätäjän vaan tarttis tietää mitä tekee. Ennakkoa lisäämällä nousee kyllä sylinteripaine äkkiä korkeaksi, pitäisi ruiskutusajasta laskea tarvittava ennakko edes suunnilleen kohdalleen.


Ja kun menee rajan yli niin se onkin sitten kone remonti hyvin nopesti
Mökkillä
'

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2019 20:53
Tota noin. Mun mielestä ei hävinnyt ajettavuutta alhaalta, täähän on nyt vain perstuntumaa. Maximi ahtopaine tais olla 2,2-2,4 bar. Pitää vielä livedatan kanssa autoa ajella. Ruiskutusennakosta en osaa sanoa. :D
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: La 07.12.2019 17:41
Noniin,
Autolla ajettu normaali arkiajoa toiminut hyvin. Ohjelman tekijä vaihtunut, kun edellinen ei autoa osannut tehdä oikein. Auto oli vähän tunnoton ennen 2k kierroksia ja savutti kaasupohjassa ja yleisesti hieman laiska. Nyt auto lähes savuton, vastaa välittömästi kaasuun(ennen vähän mietti), alavääntöä roimasti enemmän, suutin ja ennakko kartat oikein karjalaisen suuttimille. Yleisesti auto paljon pirteämpi. Hurja muutos tuli.

Nyt oon tyytyväinen autoon.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 09.12.2019 06:46
Hyvä hyvä, sitten vaan penkkiin autoa.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä sieltä lähtee?
Paljon on säätäjiä mutta kovin harvassa on ne oikeat tietäjät näemmä jotka saa muokatut suuttimet toimimaan oikein.
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa







kl-varaosat.fi