w211 om647 virittelyä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3519
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 09:28
MJPfin kirjoitti:En tiedä johtuuko mobiilista tai photoämpäristä vai mistä mut kuvat on ihan sumeita eikä saa avattua.


Samalla tapaa näkyvät tännekin
lisäkisi vielä loqo siinä keskellä kuvaa sotkee loputkin
näyttä tulevan nykisin aina noihin tuonne laitettuihin
että jokku muu paikka voisi olla parempi
Mökkillä
'


Mersumies
Mersumies
Viestit: 3519
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 09:31
Talonki kirjoitti: Teiltä kaipaisin vinkkejä mihin tuo map anturin paikka kannattaa sijoittaa. Ahtoputkeen juuri ennen imusarjaa niinkuin alkuperäisesti vai suoraan imusarjaan?


Paineen mittaus imusarjasta,
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 09:55
Itse suosin kuvien jakamiseen aijaa.com palvelua, se on ainakin toiminut hyvin.
Imusarjaan vaan poraat reiän ja kierteet ja tiivistät sillä map anturin o-renkaalla.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3519
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 10:09
MJPfin kirjoitti:Itse suosin kuvien jakamiseen aijaa.com palvelua, se on ainakin toiminut hyvin.
Imusarjaan vaan poraat reiän ja kierteet ja tiivistät sillä map anturin o-renkaalla.


Ja jos on syke ongelmia niin pätkäletkua väliin,


anturin paikan kertoo jo sen nimikin,
lisäksi mitä lähempää käyttö paikkaa paine mitattaan
sitä toden näköisempää on että sitä ei väliltä eneään karkaa minnekkän
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 20:37
Moi,
Pitää tuota kuvapalvelua sitten vaihtaa.

Tuota map-anturi hommaa. En oo viellä löytäny mistään niin pientä nippaa että sais 3-4mm letkun niiku aluperäsesti siinä map anturissa. Jos pulttaisi suoraan sen anturin imusarjaan niin joutus poraa kolme reikää? Niille kahdelle pultille myös tai itte en keksinyt miten sen sais kiinni.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 05:40
Juu 3 reikää pitää tehdä jos plenumin kylkeen laittaa. Pieniä nippoja löytyy RC polttomoottoreista ainakin. Eli rc kauppoja tutkimaan. Muualta en osaa sanoa kun hankalammin löytyvät nipat pääosin sorvaan ite.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3519
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 09:33
Talonki kirjoitti:Moi,
Pitää tuota kuvapalvelua sitten vaihtaa.

Tuota map-anturi hommaa. En oo viellä löytäny mistään niin pientä nippaa että sais 3-4mm letkun niiku aluperäsesti siinä map anturissa. Jos pulttaisi suoraan sen anturin imusarjaan niin joutus poraa kolme reikää? Niille kahdelle pultille myös tai itte en keksinyt miten sen sais kiinni.


Pneumatika/paineilma tavaraa myyvistä kaupoista,

Suoraan laittamisessa on mahdolisuus syke vaivaan

hyvän nipan saa myös pyörän jarru vaijerin säädöstä tms
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 20:40
Noniin,

Nipan löysin netistä ja sen tilasin. Mitä tuo syke ongelma tarkoittaa? Mihin kannattaa teidän mielestä sijoittaa? Tänään aloitin ahtoputken teon ja tein map anturille kiinnikkeen.

Kuvia lisään, kun saan vaihdettua kuvapalvelua.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 07.10.2019 21:33
Mitään käryä missä se mahtaa c30 olla? Itse laitan sen ahtoputkeen mikä lähtee imusarjalta coolerille, siihen mahd lähelle imusarjaa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 07:54
Pitää netistä yrittää kuikuilla missä c30:ssä on se anturi.



EDIT: Näyttäs olevan juuri ennen välijäähdytintä, eli suht kaukana imusarjasta. Kelpanee siis että laitan ahtoputkeen mahollisimman lähelle imusarjaa. Pitkiä pultteja ei saa imusarjaan myöskään marmorilta kun soittelin sinne. Täytynee tilata nuo vespan pinnapultit, näyttäs olevan m7x140 joten taitaa juuri riittää.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3519
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 19:57
Talonki kirjoitti:Pitää netistä yrittää kuikuilla missä c30:ssä on se anturi.



EDIT: Näyttäs olevan juuri ennen välijäähdytintä, eli suht kaukana imusarjasta. Kelpanee siis että laitan ahtoputkeen mahollisimman lähelle imusarjaa. Pitkiä pultteja ei saa imusarjaan myöskään marmorilta kun soittelin sinne. Täytynee tilata nuo vespan pinnapultit, näyttäs olevan m7x140 joten taitaa juuri riittää.


Se nyt vähinttä että on coolerin ja imusarjan välissä eikä sen turbon puolella
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2019 07:02
Empä vielä oo keksinyt miten liitetään suoraan niinkuin photobucketista kuvia tuolla aijjaa.com sovelluksella. :D Mutta itse asiaan. Imusarja autossa kiinni, nyt täytyy vetää vielä polttoaineletkut, vesiletku sisäkennolle ja laittaa muuta klemmari ahtoputkeen. Imusarjan pesin ennen asennusta vanhasta ege mönjästä. Netistä löysin löysin jostain mopokaupasta ne sopivat pinnapultit imusarjaan. Ei tarvinnut lyhentää (m7x160).
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2019 07:51
Siellä aijaalla on se kopioi linkki nappula ja sen vaan sitten liität viestiin sen kuvan url.
Olisko linkkiä heittää pultteihin?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 08:35
Terve vaan,
No nyt on toinen tapa millä saan noita kuvia tänne. Auto lähes tulkoon valmis, etupyöränlaakeri jumppa vielä jäljellä. Auto ollut käynnissä imusarjan vaihdon jälkeen ja hyvältä vaikuttaa. Pitkään sai startata kun on ollut kaikki pa-linjat auki konehuoneesta. :D Vesikierto kennolle ei ole nätein ratkaisu, mutta tuntus toimivan. Kone huoneen voisi pestä vielä myös kun tilaa avartui paljon.

Painakaa kuvaa niin aukeaa parempilaatuisena.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva


Kunnon kuva pläjäys tällä kertaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 22:41
Juu nyt näytti aukeavan kuvat, koskas penkkiin laitteen kanssa? Vähenikö savutus ylhäältä?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4611
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 12:39
Voi ne kuvat laittaa tänne suoraakin, ne täytyy vaan vaikka paintilla pienentää niin että koko on alle 500kt ja pikselimäärä sallituissa rajoissa. Ei vaikeaa.
W123 300TDT projekti
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 20:01
Penkki aika pitää vielä varata. Savutus väheni hieman ei kokonaan hävinnyt.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 21:35
Eli sarja tosiaan virtaa paremmin ylhäällä, mitä en tosin epäillyt edes. Katosiko alhaalta vääntöä / ajettavuutta?
Paljonko siellä on ahtoa ylhäällä? Entä ruiskutusennakkoa?
Ennakolla voi tiettyyn pisteeseen asti savutusta vähentää, säätäjän vaan tarttis tietää mitä tekee. Ennakkoa lisäämällä nousee kyllä sylinteripaine äkkiä korkeaksi, pitäisi ruiskutusajasta laskea tarvittava ennakko edes suunnilleen kohdalleen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3519
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2019 09:45
MJPfin kirjoitti:Eli sarja tosiaan virtaa paremmin ylhäällä, mitä en tosin epäillyt edes. Katosiko alhaalta vääntöä / ajettavuutta?
Paljonko siellä on ahtoa ylhäällä? Entä ruiskutusennakkoa?
Ennakolla voi tiettyyn pisteeseen asti savutusta vähentää, säätäjän vaan tarttis tietää mitä tekee. Ennakkoa lisäämällä nousee kyllä sylinteripaine äkkiä korkeaksi, pitäisi ruiskutusajasta laskea tarvittava ennakko edes suunnilleen kohdalleen.


Ja kun menee rajan yli niin se onkin sitten kone remonti hyvin nopesti
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2019 20:53
Tota noin. Mun mielestä ei hävinnyt ajettavuutta alhaalta, täähän on nyt vain perstuntumaa. Maximi ahtopaine tais olla 2,2-2,4 bar. Pitää vielä livedatan kanssa autoa ajella. Ruiskutusennakosta en osaa sanoa. :D
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: La 07.12.2019 17:41
Noniin,
Autolla ajettu normaali arkiajoa toiminut hyvin. Ohjelman tekijä vaihtunut, kun edellinen ei autoa osannut tehdä oikein. Auto oli vähän tunnoton ennen 2k kierroksia ja savutti kaasupohjassa ja yleisesti hieman laiska. Nyt auto lähes savuton, vastaa välittömästi kaasuun(ennen vähän mietti), alavääntöä roimasti enemmän, suutin ja ennakko kartat oikein karjalaisen suuttimille. Yleisesti auto paljon pirteämpi. Hurja muutos tuli.

Nyt oon tyytyväinen autoon.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 09.12.2019 06:46
Hyvä hyvä, sitten vaan penkkiin autoa.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä sieltä lähtee?
Paljon on säätäjiä mutta kovin harvassa on ne oikeat tietäjät näemmä jotka saa muokatut suuttimet toimimaan oikein.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2020 22:06
Noniin,
Ilo ajaa autolla nyt kun toimii hyvin. Vaikka ei ole edes vielä säädetty loppuun. Pikkasen savua tulee, mutta ei paljoa. Menneenä viikonloppuna vaihtelin jäykemmät venttiilinjouset. Ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä. Savutus väheni, vetoja tuli lisää yläkierroksille ja hieman herkkyyttä lisää.
Penkkiin sittenkun saadaan auto säädettyä loppuun.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 10.05.2020 07:55
Tämä jäänyt ihan unholaan, joko on penkissä käyty? Mitkä venttiilinjouset sinne tuli, miettinyt vaihtaa omaan jouset myös?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ti 12.05.2020 21:11
Ei oo vielä tullu käytyä penkissä. Pitäisi löytää uudeltamaalta joku sopiva paikka. Jontikan venttiilinjouset menee suoraan. Auto tällä hetkellä telakalla vaihdelaatikon hajottua :D
Bemarin loota on tulossa gs6-37dz.

Vanhasta laatikosta en tiiä mitä hajosi, rattaat oli ainakin ehjät kun avasin. Kakkoselta kolmoselle nopea vaihto=kova pitkä rusahdus :clap: ja kaikki vaihteet hävisi sen jälkeen paitsi ykkönen. Sen verran laatikkoa sain pelaamaan kun avasin, että vapaa 4,5,6 toimi.

Bemarin lootaa pääsen sovittaa tällä viikolla, katotaan miten istuu.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 12.05.2020 23:15
Viitsitkö heittää mallia jousista, tai varaosanumeroa? On aika paljon noita jontikoita maailmassa.
Meinaat vielä sitkeästi manuaalilla tehoa tiehen tahkota?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Ke 13.05.2020 23:14
Joo voin laitella yyveenä varaosanumeron. Joo kyllä manuaalilla mennään vielä. Itse en automaatista niinkää välitä.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 14.05.2020 07:44
No manuaalissakin on puolensa mut onhan se kiva automaatilla kun veto ei katkea, ja jos haluaa niin keppiin ei tarvitse koskea.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Pe 19.06.2020 16:58
Joo niinhän se on.

Bemarin loota saatu paikalleen ja pari viikkoa ajellu sillä nyt. Tuntus toimivan. Resonointi kovalla pyörällä suht sama kuin mersun laatikolla. Vauhtipyörä keveni abaut 10kg toiminnassa en mitään eroa huomannut.
Nyt kun ajellut huomannut, että ruvennut savuttaa jonki verran. Johtuiskohan kuumista keleistä, että ahtolämmöt karkais? En tiiä, bilteman pienin kuuleri sielä kumminkin vaan on.
Hirveästi tekis mieli saaha voimaa lisää :D Yllätys... täytyy ruveta miettiin joitain hyviä keinoja. Livedatan kanssa ajelin ja ahtopaineet huitelee siellä ~2bar tällä hetkellä. Ei kuulemma oikein pysynyt kartalla kovemmalla paineella. Joku sellanen ratkasu olisi hyvä, että ei vielä ahdinta tarvis vaihtaa.
Vähän pyöriny mielessä stroukkaus 3litraseks, mutta siinäkin huonot puolensa.
Näihin mietteisiin tällä kertaa
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 19.06.2020 22:40
Saattaa hyvin olla ilman tiheyden puutteesta johtuvaa savuttelua. Se kun näin kuumalla sisältää vähemmän sitä happea per kuutiometri. Oliko mitään tietoa mihinkä nykyinen ahdin riittää? 2bar ahtoja ei vielä ohan kauhean suurelle liemi määrälle riitä. Yksi vaihtoehtohan olisi sumuttaa ilokaasua coolerin jälkeen yhdellä foggerilla, kaiken liemen saa varmasti palamaan ja ahtolämmön reilusti tippumaan. Ahdinkin herää välittömästi kun nappia painaa.
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot