2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: La 03.08.2019 10:36
dealer kirjoitti:
Pyyhkijät eivät toimi

Ei kuitenkaan huutele että olisi konepelti auki ?


Ajoin autoa eteen ja taakse konepelti auki, eikä mitään ilmoituksia. Pitäisikö näissä olla anturi konepellin lukitukselle?


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: La 10.08.2019 05:45
Pyyhkijän moottpri oli rikki ja pyyhkijät tulivat kuntoon moottorin vaihdolla. Löysin moottorin ebay.uk:sta 30 punnalla ja se tuli eilen. Täytyy sanoa että pyyhkijän moottorin vaihto oli tosi helppoa, tilaa on ja kaikki lähti helposti irti. Täytyy nostaa hattua Mersun insinööreille pyyhkijän varren kiinnityksestä, samalla mutterilla millä varsi on kiinni se irtoaa myös boorista. Tälläistä en ole nähnyt muissa autoissa. Pesin painepesurilla sammutusjauheet pois myös pyyhkijän koneistosta ja rasvasin kaikki nivelet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tero5900 päivämäärä La 10.08.2019 06:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: La 10.08.2019 06:18
Hommasin autoon siirtokilvet ja tein eilen 180 km lenkin Porvooseen turvalaiteselvitykseen, kun lähempää ei aikoja löytynyt kuin kahden viikon päähän. Turvalaiteselvityksestä tuli puhtaat paperit ja auto kulkee kuin unelma. Kuten kuvasta näkyy kulutus on 100km nopeudessa ajotietokoneen mukaan vain 4,9 l/100 km. Tämä on tietysti optimistinen lukema, totuus on varmaan jossain 5-6 litran välillä.

Tämän jälkeen ajoin Kotkan Vianorille nelipyörämittaukseen, koska katsastusmies vaati myös sitä. Kaikki muut asetukset meni vihreälle, paitsi takapyörien camberin ero oli 0,44 astetta kun sallittu on 0,3 astetta. Mitään säätöä ei ole. Kävin näyttämässä katsastuskonttorilla, jossa kerrottiin ettei kelpaa, koska trafi tekee asiakirjatarkastuksen ja hylkää katsastuksen jos kaikki arvot ei ole vihreällä. Suosittelivat hankkimaan maahantuojalta paperin jossa todetaan että mitatut tulokset on ok. Tässä kohtaa vitutuskäyrä ja verenpaineet alkoi olla aika korkealla.

Kävin paikalliseesa merkkiliikkeessä jossa todettiin ettei mitää säätösarjaa ole eikä uuden tukivarren vaihto välttämättä paranna asiaa, se voi mennä myös pahemmaksi. Soitin Trafiin ja kysyin että miksi tätä nelipyörämittausta vaaditaan kun autoa ei ole kolaroitu. Trafista ei saanut mitään vastausta käskivät kääntymään katsastuskonttorin puoleen. Katsastuskonttori sanoo että Trafi vaatii ja Trafi sanoo että katsastuskonttori päättää, ota tästä sitten selvää.

Soitin AVK:lle josta auton ostin ja kysyin asiaa. Sanoivat että näitä on tullut ennenkin vastaan ja Trafi ei vaadi nelipyörämittausta, suosittelivat menemään toiseen kaksastuskonttoriin. Ajoin AVK:n paperien ja turvalaiteselvityksen kanssa toiseen konttoriin ja kysyin tarvitaanko vielä muita papereita. Asiallinen katsastusmies katsoi paperit ja sanoi että kaikki on ok, vain turvalaiteselvitys vaaditaan ja sitten he tekevät normaalin katsastuksen.

Tuntuu oudolta että eri katsastuskonttoreissa on eri vaatimukset. Onko katsastusmies joku jumala joka voi esittää aivan omia vaatimuksiaan ja vetoaa Trafiin? Kyllä säännöt pitäisi olla joka paikassa samat. Minä en aio enää koskaa astua tämän idiootin konttoriin, koska muualla saa asiallista palvelua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11948
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: La 10.08.2019 09:24
trafi, verottaja, katsurit ja muut vastavat instanssit. Täysin normaalia etteivät edes itse ihan ole kartalla mitä on fakta tietoa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2443
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 11.08.2019 07:04
tero5900 kirjoitti:Hommasin autoon siirtokilvet ja tein eilen 180 km lenkin Porvooseen turvalaiteselvitykseen, kun lähempää ei aikoja löytynyt kuin kahden viikon päähän. Turvalaiteselvityksestä tuli puhtaat paperit ja auto kulkee kuin unelma. Kuten kuvasta näkyy kulutus on 100km nopeudessa ajotietokoneen mukaan vain 4,9 l/100 km. Tämä on tietysti optimistinen lukema, totuus on varmaan jossain 5-6 litran välillä.

Tämän jälkeen ajoin Kotkan Vianorille nelipyörämittaukseen, koska katsastusmies vaati myös sitä. Kaikki muut asetukset meni vihreälle, paitsi takapyörien camberin ero oli 0,44 astetta kun sallittu on 0,3 astetta. Mitään säätöä ei ole. Kävin näyttämässä katsastuskonttorilla, jossa kerrottiin ettei kelpaa, koska trafi tekee asiakirjatarkastuksen ja hylkää katsastuksen jos kaikki arvot ei ole vihreällä. Suosittelivat hankkimaan maahantuojalta paperin jossa todetaan että mitatut tulokset on ok. Tässä kohtaa vitutuskäyrä ja verenpaineet alkoi olla aika korkealla.

Kävin paikalliseesa merkkiliikkeessä jossa todettiin ettei mitää säätösarjaa ole eikä uuden tukivarren vaihto välttämättä paranna asiaa, se voi mennä myös pahemmaksi. Soitin Trafiin ja kysyin että miksi tätä nelipyörämittausta vaaditaan kun autoa ei ole kolaroitu. Trafista ei saanut mitään vastausta käskivät kääntymään katsastuskonttorin puoleen. Katsastuskonttori sanoo että Trafi vaatii ja Trafi sanoo että katsastuskonttori päättää, ota tästä sitten selvää.

Soitin AVK:lle josta auton ostin ja kysyin asiaa. Sanoivat että näitä on tullut ennenkin vastaan ja Trafi ei vaadi nelipyörämittausta, suosittelivat menemään toiseen kaksastuskonttoriin. Ajoin AVK:n paperien ja turvalaiteselvityksen kanssa toiseen konttoriin ja kysyin tarvitaanko vielä muita papereita. Asiallinen katsastusmies katsoi paperit ja sanoi että kaikki on ok, vain turvalaiteselvitys vaaditaan ja sitten he tekevät normaalin katsastuksen.

Tuntuu oudolta että eri katsastuskonttoreissa on eri vaatimukset. Onko katsastusmies joku jumala joka voi esittää aivan omia vaatimuksiaan ja vetoaa Trafiin? Kyllä säännöt pitäisi olla joka paikassa samat. Minä en aio enää koskaa astua tämän idiootin konttoriin, koska muualla saa asiallista palvelua.


Säännös, pykälät, laki on samat mutta niitä tulkitaan/soveletaan eritavoin eri paikoissa
näissäkin asoissa
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 11.08.2019 08:18
Kysymällä mihin pykälään ja asetukseen vastimus perustuu ja pyytämällä trafin henkilön nimen ja aseman keneltä voi tiedustella mikä moista vaatii on yleensä virkaintoisimmat inssit saanut rauhoittumaan.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 21:05
Mersu on tänään katsastettu ilman huomautuksia. Katsastukseen riitti vain AVK:n alkuperäinen vaatimus eli turvalaiteselvitys. Lisäksi katsastusmies täytti luettelon vaihdetuista osista. Vaihtoprosentiksi tuli kuitenkin nolla. Seuraavaksi täytyy huoltaa auto kunnolla.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 21:42
tero5900 kirjoitti:Mersu on tänään katsastettu ilman huomautuksia. Katsastukseen riitti vain AVK:n alkuperäinen vaatimus eli turvalaiteselvitys. Lisäksi katsastusmies täytti luettelon vaihdetuista osista. Vaihtoprosentiksi tuli kuitenkin nolla. Seuraavaksi täytyy huoltaa auto kunnolla.


Onneksi olkoon! Siihen huoltoon kannattaa sisällyttää ilmanoton kaukalon viemäröinnin puhdistus sekä airmaticin kompuran ryynien kuivaus tai vaihto niin on heti vähemmän huolia :)
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Ti 03.09.2019 15:15
Mitä oljyä olette käyttäneet automaattilaatikossa? Soveltuuko Motonetin Comma MVATF+ ?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2400
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ti 03.09.2019 15:33
tero5900 kirjoitti:Mitä oljyä olette käyttäneet automaattilaatikossa? Soveltuuko Motonetin Comma MVATF+ ?


Ikuisuuskysymys. FUCHS ATF 4134 TITAN 20L noin 110eurublaa. Tuolla vaihtelee parikin kertaa kun huuhtelee ja on mersun hyväksymä.

Muut hyväksytyt:

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 10_en.html
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 14_en.html
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: La 07.09.2019 10:33
Yritin netistä kaivella, mutta en löytänyt mitä Mersun Datacardissa tarkoittaa seuraavat rivit:

VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Tietääkö kukaan?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Pe 27.09.2019 07:31
Ässäpari on parempi kuin Ässähai ainakin sökössä. Lähiaikoina selviää onko se sitä myös mersuilussa. Hopeinen auto on 2003 320 cdi Facelift malli, uudemmalla OM 648 moottorilla, ajettu 293.000 km. Autossa on näkyvien vaurioiden lisäksi myös sellainen ongelma, ettei avain käänny virtalukossa. Tästä riittää puhdetöitä pimeille syysilloille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: La 28.09.2019 08:45
Ebaysta löytyy edullisesti avaimet ja virtalukko:

https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-C-C ... 0005.m1851

Saako käytetyn virtalukon paritettua uuteen autoon?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 29.09.2019 08:05
Jos käytät pokeriperustelua jatkossakin päädyt neljään ässään.
W123 300D -76 491 tkm (museorek.)
S123 300TDT autom -82 652 tkm
W124 260E autom -88 404 tkm

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Ke 02.10.2019 21:01
Irroitin virtalukon ja käytin sen avaimen kanssa Lukitusturva Oy:ssä Vantaalla. Kaveri testasi virtalukon ja avaimen. Avain oli oikea ja kuului tähän autoon ja virtalukko kääntyi niin kuin pitää. Kaiken lisäksi hän ei veloittanut mitään koska homma oli niin pieni, kaikkineen ehkä 10 minuuttia. Todella asiallista palvelua.

Paikallinen merkkiliike ei pystynyt tarkistamaan kuuluuko avain autoon ja onko virtalukko ehjä. He sanoivat myös että käytettyä virtalukkoa tai avainta ei voi koodata uudelleen, ne on lukittu alkuperäiseen autoon. Kuitenkin Lukitusturva mainostaa että he voivat koodata käytetyn virtalukon uuteen autoon. Netistä saa käytettyjä virtalukkoja muutamalla kympillä ja uusi maksaa tonnin.

Tämän jälkeen koitimme Starilla yhteyttä virtalukkoon ja yhteyttä ei saatu. Tarkistin kaikki sulakkeet jo aiemmin ja ne olivat ehjiä. Virtalukkoa syöttää sulake f78, eikä sellaista löytynyt mistään. Pienen internet-tuokion jälkeen selvisi että Facelift-mallissa on neljäs sulakeboxi kojetaulun päässä pelkääjän puolella. Sulake löytyi ja se oli palanut. Virtalukko pelasi penkissä mutta ei autossa koska siltä puuttuu sähköt.

Vaihdoin innoissani uuden sulakkeen, mutta se paloi heti. Jossakin on oikosulku joka polttaa sulakkeen. Ongelma on nyt selkeä, täytyy vain keksiä mikä polttaa sulakkeen.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Pe 04.10.2019 13:24
Syy sulakkeen palamiseen löytyi, se oli varashälyttimen torvi, joka sijaitsee kuskinpuolen etupyörän takana. Irroitin vasemmanpuoleisen SAM:in alla olevan torvelle menevän liittimen ja laitoni uuden sulakkeen. Sulake ei palanut ja avain kääntyi virtalukossa ja auto käynnistyi.

Tässä vaiheessa olisi voinut jo suhauttaa oluen, mutta joku perkele on kääntänyt kierteet ykköspytyn suuttimen kiinnityksestä ja moottori sutsuttaa aika voimakkaasti.

Vitutuksen haihduttua selvisi, ettei tämän korjaaminen olekaan aivan mahdoton urakka. Kierteet voi korjata Wurthin kierroholkilla. Täytyypä lähteä metsästämään sellaisia.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Su 13.10.2019 13:14
Kierteet on korjattu ja moottori on jälleen kasassa ja toimii hyvin. Purkaaminen oli suht helppoa koska kaikki suuttimet lähtivät irti käsin nostamalla. Irroitin venttiilikopan ja peitin koneen puhtailla räteillä ja teippasin reiän ympäristön umpeen.

Porasin aluksi 7.5 millin poralla niin syvälle kuin uskalsin, jätin vanhaa reikää pari milliä varmuuden vuoksi ettei pora osu vesitilaan. Laitoin poranterään muttereita ja prikkoja teipillä kiinni ettei pora mene vahingossa liian syvälle. Tämän jälkeen porasin 8,7 millin poralla ja tein 10 millin kierteet reikään kierretapilla. Sitten puhaltelin kaikki purut pois reiästä.

Laitoin kierreholkkiin kierrelukitetta ja asensin sen väärinpäin hahlo ylöspäin. Hahlosta on ruuvarilla helppo kääntää holkki paikalleen. Holkki on kierteyttävä, mutta tässä tapauksessa pultin pitää menne kokonaan sen läpi koska sitä ei saa ihan pohjalle.

Puhdistin suuttimien pohjat ja asensin ne uusilla tiivisteprikoilla paikalleen. Sitten tuli se pelottavin vaihe, eli suuttimien pulttien kiristys, ohje on 7nm ja kaksi kertaa 90 astetta. Käänsin ne momenttiin ja sitten 90 astetta lisää. Toisella kerralla käänsin vain 45 astetta, pultit tuntui jo aika tiukoilta enkä uskaltanut kääntää lisää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Su 01.12.2019 13:06
Mersun kanssa on aivan kädetön ilman Staria ja C4 SD Connect tuli lopulta hankittua. Kun ilmat kylmenivät selvisi ettei Webasto toimi, eikä moottori 13 km työmatkalla lämpene kuin 60-70 asteeseen. Autossa on väylään liitetty Thermotop Z. Lämmittimessä oli viallinen hehkutulppa, jota ei ennen vuotta 2004 valmistettuun Webastoon enää saa erillisenä, se on uudemmissa erilainen. Löysin Viipurista kokonaisen palopesän ja hehkutulpan hintaan 180 euroa.

Kasasin Webaston uusilla osilla, muttei se edelleenkään toimi. Webasto aloittaa tuuletuksen mutta ei lähde tulille. Starilla ei löydy mitää vikakoodia. Puhallin ja polttoainepumppu toimii Starilla ohjattuna.

Täytyy seuraavaksi tutkia saako lämmitin polttoainetta. Polttoaineletkun pää irti lämmittimestä ja Starilla pumppu päälle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 23:36
tero5900 kirjoitti:Osia odotellessa mieltäni on vaivannut kysymys, miten takavetoisella Ässällä pärjää Suomen talvessa? Minulla oli joskus 10 vuotta sitten 200C kitkarenkailla, ja parina aamuna piti pyytää naapureita työntämään että pääsee pihalta pois.


Auraamaton puolijäinen loskakerros tuntuu olevan takavetoisen W220:sen etenemiselle myrkkyä. Selvästi huonommin se etenee kuin edellinen E39 bemu. Nyt kun asiaa muistelen niin Bemussa oli nastarenkaat kun taas tässä ässässä kitkat, joten siinä varmaankin syy.

En silti ole kertaakaan kummallakaan mihinkään kiinni jäänyt.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
W220 S500, R1100RT, Prius XW20
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 23:45
Hatunnosto vaan orkkispostaajalle pelottomuudesta, harrastuneisuudesta ja ilmeisestä taitavuudesta.

Itselläni elämä on ihan tarpeeksi jännittävää kun askartelee täysin kunnossa olevan ässän kanssa. Kop kop ;)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
W220 S500, R1100RT, Prius XW20

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 06.07.2019 07:47
ViestiLähetetty: Ti 03.12.2019 09:03
Tutkin taas eilen lämmitintä Starin kanssa, eikä lämmitin käynnisty edes Starin ohjaamana. Kuitenkaan mitään virhekoodeja ei ole. Huomasin että asetuksista puuttuu lämmittimen käyntiaika ja lämpötila missä lämmitin lähtee päälle. Pitäisikö nämä tiedot olla asetuksissa?
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







kl-varaosat.fi