W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Pe 19.07.2019 21:09
Tästä alkaa eräänlainen budjettiprojekti kohti mahdollista mr-statusta iän tullessa täyteen.

Avon lähdettyä uuden omistajan mukana kohti etelää, hyökkäsin hakemaan lähimaastosta tälläisen "helmen" . :D

Kyseessä on varsin hyvin säilynyt -91 260E sportline. ml 180tkm ja se pitänee jopa paikkansa.
auto tuotu saksasta 2011 erään pohjois-savossa asustelevan saksalaisen herran toimesta.

sisusta ei varmaan juurikaan parempi voisi olla , ja kori on varsin hyvä. vasenta takakaarta joutuu ehkä pikkuisen hitsaamaan,muutama pieni ruostekukka vaatii huomiota,samoin penkassa käynnin johdosta tarvikkeeseen vaihdettu oikea etulokasuoja. alkuperäinen oli onneksi tallessa ja senverran vähävikainen että se tullaan korjaamaan ja vaihtamaan takaisin paikalleen.

johtoajatuksena on kohentaa auto niin hyväksi kuin se järkevästi on mahdollista ja tarjota sitä museorekisteriin kunhan ikä tulee täyteen.

tuo vorfuhrwagen tulee huoltokirjan kannesta jossa se on kynällä kirjoitettuna. auto lienee siis ollut alunperin liikkeen esittelyauto.
mukana seuranneesta alkuperäisestä ostokuitista selviää että eräs saksalainen firma on hankkinut auton 8tkm ajettuna hintaan 66000 d-markkaa.

ajolleen auto on uskomattoman hyvä. :shock: jopa muiden kuin minun mielestäni . :lol:

varustelusta mainittakoon erikseen ilmastointi, asd ja kattoluukku.

museointia silmälläpitäen minusta oli hienoa että kaikki pikkujutut ovat kunnossa. eli mukana tuli kaikki 4 avainta. varsin täydellinen huoltokirja, sammutin on paikoillaan, samoin ajamaton alkuperäinen varapyörä,tunkki työkalut ja ensiapuvälineet.
myös alkuperäinen becker radio on tallessa, mutta se saa nyt olla tämän pari vuotta reservissä ettei tarvitse vain iltatuulen viestiä radiosta kuunnella. :lol:

ja sitten muutama kuvatus niin tämä alkuräjähdys alkaa olla valmis.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11725
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 19.07.2019 21:27
Hieno lähtökohta. Tuollainen kevyt-kuutonen :D . Stooria vaan kehiin :thumbup:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 19.07.2019 22:06
Kuvat ei näy :( :(
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: La 20.07.2019 06:32
kyllä pitäis näkyä. itselle näkyy sisäänkirjautumattakin, ja vissiin karrallekkin..? näkyykös muille?
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: La 20.07.2019 06:54
Näkyy, hieno peli.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 20.07.2019 09:06
Ai että, hieno peli! Just hyvä toi 2.6 ja paljon varusteita. Kelpais mullekkin. Tuo ei taida olla ollut yleisessä myynnissä kun ei ole tullut vastaan? Sen verran noita on tullut sivusilmällä seurattua koko ajan. Minkähän takia tuossa ei ole sportlinen rattia? Nuppi ja kylkilätkät on, alusta näyttää kuvassa oikealta, mutta oletko tarkastanut varustelistasta että se on 950/951 Sportline? Sinänsä sillä ei ole väliä kun varusteita voi lisätä jälkikäteenkin autoon.


Veljellehän hankittiin museoprojektiksi myös tuollainen 260E -89, ensimmäisiä muovikylkisiä. Siinäkin varusteita riittävästi. Teen siitä blogiin tarinaa myöhemmin.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3058
Liittynyt: Pe 11.06.2004 01:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä
ViestiLähetetty: La 20.07.2019 23:52
Joskus miul ainaki Talbot-tietokoneella käy niin, et ku selaa uudet viestit ja availeen mielenkiintoset aiheet uusiin välilehtiin, kuvat ei jostain syystä lataudu ennen ku painaa uudelleenlatausnamiskaa ku ottaa kyseisen aiheen luettavakseen.

Mie muistelisin nähneeni tän myynnissä jossai vaiheessa tätä vuotta, mut ei tainnu tosiaan roikkuu nettiautossa kovin pitkään.

Oiskos tuota sportline-rattia ollu kuiteski alkuun normaalilla puolajaolla? Miul on tos 300D:ssä nimittäi ruksittu nahkotetut ratti ja vaihekepinnuppi, ja ratti on siis myös se pienempi, eli 390mm (?), ja siinäki on puolat kuten tavallisessaki ratissa. Oisko tähä topikin autoon ratti vaa vaihettu jossain vaiheessa?

Jos nyt sain rekkarin arvottua oikein, niin varustelista näyttää erikseen pienempää nahkotettua rattia + nuppia, sporttipenkkejä edessä JA sportlinea... Mikäs logiikka täs on, ku eikös nuo ois kaik sisältyny sportlineen?

https://www.datamb.com/vin/7l9rK2eD88QEbZeLm
w123 230E automatic -84
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja seuraaja)
w202 C180 Esprit -95 (kesäkäyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
Mazda B2000 GLX -89 :oops:

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei ole tapahtunut sitten vuoden 2001"

Talossa myös:
w168 A160 automatic Avantgarde -01
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 00:11
tuota noin, minun käsitykseni mukaan näissä sportline varusteissa ja koodeissa on jonkinasteista sekavuutta.

tuollainen samanlainen nahkaratti oli myös avossa ja siinä oli koodi 952 joka kuului näin SPORTLINE MIT 8-LOCH-FELGE. en sitä sen enempi sportlineksi mainostanut kun kylkimerkit olivat kadonneet.

tässä taas on koodi 653 joka kuuluu näin SPORTFAHRWERK MIT LEICHTMETALLRÄDERN 8-LOCH UND BREITREIFEN
plus koodi 953 joka menee näin CODE VORLAEUFIG UNGUELTIG

tämän seuraavan löysin pikaisesti benzworldista:
"The real test would be the special option codes (see datacard of vehicle)
either code 952 (consisting of codes 653 + 243 + 281)
or code 953 (consisting of codes 653 + 244 + 281)
653 = sports chassis with 8-hole light alloy rims
243 = sports seats, front + rear
244 = sports seats, front
281 = steering wheel with sports design (390 mm diameter) plus leather gear selector (with Sportline logo)"

semmosta knoppitietoa. :)

tämä on ollut sellaisissa käsissä etten usko tähän lisätyn mitään mitä tehtaalla ei olisi laitettu.

paremmin tietävät voivat toki valaista minuakin. :)

ja kyllä tämä ihan julkisesti oli tsättiautossa tarjolla. ei tosin ollut kovin kauan kun sattui menemään kaikki sopivasti paikalleen :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 00:55
...jaa tähän olikin tullut uusikin viesti sillä välillä, kun kirjoittelin, mut tämmöstä mä siinä kirjoittelin (suunnilleen samaa dataa, mitä wezze tuossa jo laittoi noista koodeista)...

jackie kirjoitti:...
Jos nyt sain rekkarin arvottua oikein, niin varustelista näyttää erikseen pienempää nahkotettua rattia + nuppia, sporttipenkkejä edessä JA sportlinea... Mikäs logiikka täs on, ku eikös nuo ois kaik sisältyny sportlineen?
...


En mä logiikasta tiedä, mutta kyllä sen juuri noin kuuluukin mennä / menee muidenkin Sportline -yksilöiden kanssa. Niin ja sitten vielä 653 Urheilualusta 8-reikävanteilla kuuluu myös Sportlineen ja on mainitttu listalla omana rivinään.

jackie kirjoitti:...
Oiskos tuota sportline-rattia ollu kuiteski alkuun normaalilla puolajaolla? Miul on tos 300D:ssä nimittäi ruksittu nahkotetut ratti ja vaihekepinnuppi, ja ratti on siis myös se pienempi, eli 390mm (?), ja siinäki on puolat kuten tavallisessaki ratissa. Oisko tähä topikin autoon ratti vaa vaihettu jossain vaiheessa?
...


Alkupään Sportline -ratti oli nahkapäällysteinen, mutta keskiöltään samantyylinen kuin muissakin alkupään 124 -malleissa, siis samaa tyyliä kuin esim. 123:ssa oli ekan faceliftin jälkeen. Mutta sitten se joskus vissiin hyvin samoihin aikoihin kuin tämä on tuon listan mukaan toimitettu (9/1991) vaihtui siihen versioon, jossa alapuolat ovat lähellä toisiaan. Mutta olen kyllä suht vakuuttunut, että tuon mallin rattia, joka tässä autossa on, ei ole ollut saatavilla silloin, kun tämä on tehty. Jos siis tuo varustelistauksen toimitusaika pitää paikkansa. Tuota rattimallia ei ainakaan missään esitteissä näy ennen kuin -92, eli eiköhän se vaihdettu liene. Tuolta mä niitä esitteitä kyttäilin: http://oudemercedesbrochures.nl/W124.html



Mutta noin muuten, niin hieno auto tuo on. Tosi hyvä, jos se pidetään hyvänä, kunnostetaan tarpeen mukaan ja siitä vielä tehdään museoajoneuvo. :thumbup:
Voi hitsi, mä jo melkein iloitsin sun puolesta siitä, että jos vasen etulokasuoja menee vaihtoon, niin voi samalla saada sivuvilkun oikeaan paikkaan, kuten oikeanpuoleisessa näyttäisi olevan. Mutta vissiin se on juuri se oikeanpuoleinen, joka on menossa vaihtoon. Onneksi ne nyt ei tuon pahemmin ole väärässä kohdassa, kun niitäkin välillä näkee.

EDIT
Niin se vielä piti sanoa tuosta ratista, että Sportlineen on kyllä juuri tuon mallin ratteja laitettu ainakin Jenkkeihin, ainakin -92, ennen kuin saivat toimeksi sen airbag-version, jossa alapuolat ovat lähempänä toisiaan. Että jos tuo on sen 390mm, eikä 400mm, niin ei se kai ihan mahdotonta ole, etteikö se olisi voinut tuossa alusta alkaenkin ollut. Se vaan hämää, kun ton varustelistan mukaan tämä olisi tosiaan toimitettu 9/1991 ja vielä 9/1991 esitteessä on esim. Sportline-varusteltu avo, jossa on vanhan mallin nahkaratti, eikä tätä uudempaa. 10/1991 esitteessä muuten on alapuolat-lähellä-toisiaan-nahkapäällysteinen-ei-airbag -ratti ja sitten perinteinen vanhan näköinen airbag -ratti näkyvissä. No, samapa tuo sinänsä on, mutta ihan kiinnostava aihe tämäkin.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 01:19
En päässyt vieläkään yli tästä rattiasiasta. :D

wezze72 kirjoitti:...
tuollainen samanlainen nahkaratti oli myös avossa ja siinä oli koodi 952 joka kuului näin SPORTLINE MIT 8-LOCH-FELGE....


Onko sulla ollut useampia avoja, vai puhutaanko nyt siitä harmaasta, jonka hiljattain myit pois? Meinaan kun siinä nimenomaan ei ollut samanlainen ratti kuin tässä, vaan siinä oli se versio, jossa alapuolat ovat lähempänä toisiaan, eli juuri se, jota tähänkin vissiin useimmat täällä olisivat sovittelemassa. :)

Siis tän ketjun aloitusviestin kuvassa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=191103
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 07:07
Nozki kirjoitti:En päässyt vieläkään yli tästä rattiasiasta. :D

wezze72 kirjoitti:...
tuollainen samanlainen nahkaratti oli myös avossa ja siinä oli koodi 952 joka kuului näin SPORTLINE MIT 8-LOCH-FELGE....


Onko sulla ollut useampia avoja, vai puhutaanko nyt siitä harmaasta, jonka hiljattain myit pois? Meinaan kun siinä nimenomaan ei ollut samanlainen ratti kuin tässä, vaan siinä oli se versio, jossa alapuolat ovat lähempänä toisiaan, eli juuri se, jota tähänkin vissiin useimmat täällä olisivat sovittelemassa. :)

Siis tän ketjun aloitusviestin kuvassa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=191103


hitto, enhän minä oo edes noin tarkkaan noita verrannu ennenkuin nyt. katoin vaan että neljäpuolainen nahkaratti. :D on se erinäköinen joo.
mutta nahkaa ja airbag siinä on. täytyy mitata tuo halkaisija kunhan ehtii. liekkö sitten horst pukannu pikkukrapulassa tehtaalla ratin väärästä laatikosta. :D
senverran se on alareunasta kulahtanut että en oikeen usko että olis vaihdettu. onneksi ajettavuus on niin hyvällä mallilla että siitä ei kovinkaan tolokusti tarvi kiinni pidellä. :)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 08:57
Juu, mä olen kans selvitellyt noita koodeja melkolailla edellisiin nelosiin. Ja olen myös hankkinut kaikki mahdolliset Sportline hilut hyllyyn mitä olen purkuautoista löytänyt. 320 coupessa oli myös Jännästi kaikki Sportline optiot mutta sitä ei oltu tilattu sportlinena.. joten outouksia on. Itse pidän sitä rehtiä sport rattia parhaiten onnistuneena joten vaihtaisin sen ehdottomasti paikalleen. Kuten tuossa mainittiinkin niin tuo airbag tämän ikäisessä on se syy miksi siellä on tuo ”vakio” ratti tai sitten se on vaihdettu sen vanhanaikaisen kammotuksen tilalle mitä noissa alkupään kakkossarjalaisissa on käytetty. Vielä koskien sitä sport rattia, Täytyy vaan muistaa että -93 loppuvuodesta sekin vaihtui sprilaalimalliksi ja tuossa pitää olla vielä liukupinnoilla liittimet..

Iän puolestahan siellä pitäs olla tällänen samanlainen kun kunnostin veljelle siihen sen 260:iin.. jos siis sulla ei olisi airbagiä.
Kuva

Tää on menny sitten tsättiautossa puhtaasti ohi.. mutta eipä sillä, ei mitään olisi voinu ostakaan ennenkun cosanderi on valmis :oops:
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 09:48
katselin tuossa vanhoja kuvia ja tosiaan samannäköinen ratti oli mun -93 320CE:ssä joka ei muistaakseni ollut sportline.

tuo airbagin olemassaolo plus ikäkausi hivenen harmittaa koska minä laittaisin mieluiten varastosta paikalleen tämän.

Kuva
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 10:02
Kuva

Tuossa siis bägillinen Sportline ratti, tuollaisen kun hommaat mutta 92/93 mallin niin sitten on kaikki reilassa.

Kuva

Tuossa punaisessa coupessa oli juurikin tuollainen 390mm "vakioratti" bagilla, eli sport-ratin kokoinen, mutta ei sport-ratti :crazy:

Kuva

Cossussa taasen on tuo ihka ensimmäinnen bägiratti, mutta 390mm kokoisena. Se on kyllä kamala, mutta kun nyt on sellasella tullut tehtaalta niin saa olla.

Onneksi et saa tuota AMG rattia asennettua. On nimittäin niin helvetin ruma että hyi stana :sick:
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1742
Liittynyt: Su 23.05.2004 16:34
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 13:06
wezze72 kirjoitti:varustelusta mainittakoon erikseen ilmastointi, asd ja kattoluukku.
[/url]


Oliko tässä myös tasonsäätö?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3058
Liittynyt: Pe 11.06.2004 01:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 15:52
wezze72 kirjoitti:
senverran se on alareunasta kulahtanut että en oikeen usko että olis vaihdettu. onneksi ajettavuus on niin hyvällä mallilla että siitä ei kovinkaan tolokusti tarvi kiinni pidellä. :)

Käytähä tuo ruori jossai vaiheessa irti, ku pitäshä sielt löytyy paistoleima. Jos se sattus olee tuoreempi ku auto, ni sittehä tähä asiaan saatais varmuus, eikä tartteis enää yöunia menettää tuota miettien :lol:

EVO X kirjoitti:Onneksi et saa tuota AMG rattia asennettua. On nimittäin niin helvetin ruma että hyi stana :sick:

:lol: :lol:

Mutta rattikeskustelusta huomio yleisellä tasolla: Tämä on just sitä parasta mersufoorumia, eli knoppitietoja ja varustekoodien tutkimista, aina edellisen kirjoittajan tekstit ensin sisäistäen ja sit tietoja täydentäen tai oikoen. Ja jälkikäteen ku noita joku lukee, niin asiasta entuudestaan mitään tietämätönkin saattaa saaha muodostettua jonkinlaisen käsityksen esimerkiks aiheesta sportline :thumbup:
w123 230E automatic -84
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja seuraaja)
w202 C180 Esprit -95 (kesäkäyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
Mazda B2000 GLX -89 :oops:

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei ole tapahtunut sitten vuoden 2001"

Talossa myös:
w168 A160 automatic Avantgarde -01

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 16:03
jackie kirjoitti:Mutta rattikeskustelusta huomio yleisellä tasolla: Tämä on just sitä parasta mersufoorumia, eli knoppitietoja ja varustekoodien tutkimista, aina edellisen kirjoittajan tekstit ensin sisäistäen ja sit tietoja täydentäen tai oikoen. Ja jälkikäteen ku noita joku lukee, niin asiasta entuudestaan mitään tietämätönkin saattaa saaha muodostettua jonkinlaisen käsityksen esimerkiks aiheesta sportline :thumbup:


Juuri näin! Terveisin asiasta mitään tietämätön sivustaseuraaja. Kiehtovaa näitä pohdintoja on seurata. Foorumilla luetun ymmärtäminen on usein paremmalla tasolla kuin esim. Facebookissa. Erinäisissä julkisissa tai puolijulkisissa ryhmissä on tullut nähtyä ja osallistuttuakin vastaaviin keskusteluihin, mutta niistä ei välillä meinaa tulla yhtään mitään kun ihmiset eivät sisäistä lukemaansa. Puhumattakaan siitä, että ei niitä viestejä jälkikäteen löydä kukaan.

Sori offtopic, jatkakaa toki kiintoisaa keskustelua. Ja tietysti tarinointia autosta, joka sekin näyttää hienolta :)
SL600 -97
ex: SL320 -96
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 733
Liittynyt: Pe 11.04.2003 19:21
Paikkakunta: Riihimäki
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 16:40
EVO X kirjoitti:[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Muut%20projektit/asset.1563695735.8978.0L79zdFTXJbV5fzOod3xkIzAkeiqHQtH.jpg/_medium.jpg] ][/url]

Tuossa siis bägillinen Sportline ratti, tuollaisen kun hommaat mutta 92/93 mallin niin sitten on kaikki reilassa.

[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Muut%20projektit/asset.1563695735.8484259.c3CU1KLFNWcY3Df2St0Beh92SfWZiNQN.jpeg/_medium.jpg] ][/url]

Tuossa punaisessa coupessa oli juurikin tuollainen 390mm "vakioratti" bagilla, eli sport-ratin kokoinen, mutta ei sport-ratti :crazy:

[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201985/IMG_3070.heic/_medium.jpg] ][/url]

Cossussa taasen on tuo ihka ensimmäinnen bägiratti, mutta 390mm kokoisena. Se on kyllä kamala, mutta kun nyt on sellasella tullut tehtaalta niin saa olla.

Onneksi et saa tuota AMG rattia asennettua. On nimittäin niin helvetin ruma että hyi stana :sick:


Mulla on pari noita 390 mm vakioratteja hyllyssä, mutta niistä puuttuu molemmista ne kontaktirenkaat / liukupinnat. Kuuluuko niissä olla sellaiset vai onko ne jotain spiraalimalleja? W201 ja W124 ei-bäggi rateissa sellaiset yleensä on. Myös tuossa Cossun bagiratissa sellainen on (itselläni on samanlainen kiinni Cossussa).

Tuossa linkissä jotain ratti-infoa: https://forums.mbclub.co.uk/threads/w21 ... 01.126646/
W203 C180 Kompressor A Sport -05
S203 C200 CDI A Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86

Exät: W124 230E -89, C124 230CE -87
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 16:46
Vesa T kirjoitti:
EVO X kirjoitti:[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Muut%20projektit/asset.1563695735.8978.0L79zdFTXJbV5fzOod3xkIzAkeiqHQtH.jpg/_medium.jpg] ][/url]

Tuossa siis bägillinen Sportline ratti, tuollaisen kun hommaat mutta 92/93 mallin niin sitten on kaikki reilassa.

[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Muut%20projektit/asset.1563695735.8484259.c3CU1KLFNWcY3Df2St0Beh92SfWZiNQN.jpeg/_medium.jpg] ][/url]

Tuossa punaisessa coupessa oli juurikin tuollainen 390mm "vakioratti" bagilla, eli sport-ratin kokoinen, mutta ei sport-ratti :crazy:

[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201985/IMG_3070.heic/_medium.jpg] ][/url]

Cossussa taasen on tuo ihka ensimmäinnen bägiratti, mutta 390mm kokoisena. Se on kyllä kamala, mutta kun nyt on sellasella tullut tehtaalta niin saa olla.

Onneksi et saa tuota AMG rattia asennettua. On nimittäin niin helvetin ruma että hyi stana :sick:

Mulla on pari noita 390 mm vakioratteja hyllyssä, mutta niistä puuttuu molemmista ne kontaktirenkaat / liukupinnat. Kuuluuko niissä olla sellaiset vai onko ne jotain spiraalimalleja? W201 ja W124 ei-bäggi rateissa sellaiset yleensä on. Myös tuossa Cossun bagiratissa sellainen on (itselläni on samanlainen kiinni Cossussa).

Tuossa linkissä jotain ratti-infoa: https://forums.mbclub.co.uk/threads/w21 ... 01.126646/[/


No noita uudemman mallisia ratteja niinkuin noissa mun coupeissa, on ollut molempia sprilaalilla ja ilman. Eli spiraalissa on vain aukot johdoille ja itse spiraali on kiinni rattiputkessa. Olisi tosi outoa että ne liukupinnat olisi irroitettu molemmista, joten veikkaan että ne on juurikin näitä -93 uudempia E124 ja W202 ratteja.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 16:58
nojjoo minä en yöuniani tuon ratin kanssa menetä, :D voihan siihen tuommoisen toisenlaisen vaihtaa jos jostain eteen sattuu, mutta asiakseni en ala sitä metsästää.

281 LEDERLENKRAD (390 MM) MIT SPORTLICHEM DESIGN UND LEDERSCHALTHEBEL tuollainen varustekoodi sille löytyy.

mittasin ratin ja se on 390mm. pyhäpäivän ratoksi vaihdoin mittarivalot ja vaihdekulissin valon. huomenna pittää mennä mersukauppaan ostamaan lämmönsäätimien polttimot.
akun käytin irti ja siivosin kasan roskaa alta, ruostetta en ilokseni löytänyt. yj-releen plus muut releet käytin irti ja suihkuttelin kontaktikliineriä niihin.
Viimeksi muokannut wezze72 päivämäärä Su 21.07.2019 17:01, muokattu yhteensä 1 kerran
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 17:00
juhaoh kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:varustelusta mainittakoon erikseen ilmastointi, asd ja kattoluukku.
[/url]


Oliko tässä myös tasonsäätö?


ei ole tasonsäätöä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 21:53
tuleehan ainakin tasonsäädöltä paluu linja hyde pönttöön.. ja toinen lukolta..
Myydään W/S124 osia!!!

W124 500E -93 Myydään!!!
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 23:59
eikka86 kirjoitti:tuleehan ainakin tasonsäädöltä paluu linja hyde pönttöön.. ja toinen lukolta..


Eikäkö ASD systeemissä on kaksi paluulinjaa, toista pitkin tulee öljyt takaisin lukon ollessa kiinni ja toista pitkin sen ollessa auki. (Eikä ole tasonsäätöä tuossa edellä linkitetyssä varusteluettelossakaan.)
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula
ViestiLähetetty: Ma 22.07.2019 07:39
eli taas oppi jotain uutta...
Myydään W/S124 osia!!!

W124 500E -93 Myydään!!!
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Ma 22.07.2019 21:23
tein empiirisen tutkimuksen rattiasiassa. kävin kurkkaamassa kaverin -92 300d farmari sportlineen, ja ylläri pylläri, tuollainen sompahan siellä köllötti.

Kuva

viimeisen vuorokauden kohokohtiin kuuluu jumiutunut virtalukko. se alkoi perjantaina hieman takkuilla, ja eilen se kyykkäsi kaverin pihaan lopullisesti.
onneksi Mersukaverin pihaan niin otettiin "hyllystä" uusi tarvikelukko ja vanha suostui vielä kääntymään että saatiin se vaihdettua.
entinen olikin vielä alkuperäinen.
tilasin kumminkin uuden omalle avaimelle sarjoitettuna kun en halua tähän autoon nippua avaimia.

iloisempiin uutisiin kuuluu se että ilmastointi todettiin olevan r134a kylmäaineella ja heräsi normaalilla täyttöhuollolla henkiin. :thumbup:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Ma 29.07.2019 23:32
helteet onneksi menivät jo, meinasivat olla liikaa niin minulle kuin autollekkin.

ensimmäisen kesälomapäivän kunniaksi vaihdettiin vesipumppu ja jäähdytin. alkusyynä oli tuo pikkuinen letkuntumppi vesipumpusta kanteen joka oli räjähtämäisillään.
mutta kun eihän sitä ihan helpolla saa irti, niin vaihdettiin samalla koko pumppu. tiesin kyllä että ei se ihan helpolla irtoa kun pultit ovat senverran hankalasti ,mutta oli kyllä aika imelä savotta kaikenkaikkiaan kun jokainen pultti pisti vielä huolella vastaan.
mutta vaihtuihan tuo kumminkin. jäähdytin alkoi vuotaa viime viikolla niin joutui uusintalistalle sekin.
samoilla töillä vaihtui myös moniurahihnan vaimennin,kun piti ottaa irti sekä ilmansuodatin.
pari kuvaa kesken homman ja lopultakin kasassa taas.

Kuva

Kuva

toissijaisina hommina alkoi antenni toimimaan kun uusi piiska saapui umpijumissa olevan tilalle.
kävin konttorilta "finnittömät" kilvetkin vaihtamassa , mutta ne nyt ovat toistaiseksi vähän sinneppäin paikallaan kun kiinnityksiä täytyy vielä entrata.
etukilven alta uupuu se muovilevy johon saisi myös lämpömittarin anturin kiinni.
jos jollain olisi sellainen jouten niin täällä olis tarvista. :wave:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 30.07.2019 11:58
Tää olikin mennyt ohi. Tosi nätin näköinen, hyvät värit, Karo-sisusta ja Sportline :thumbup:

https://youtu.be/KM5A2djJnAM Mahtava Sportine-mainos vuodelta 1989 8)
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Ti 30.07.2019 16:28
Häksä kirjoitti:Tää olikin mennyt ohi. Tosi nätin näköinen, hyvät värit, Karo-sisusta ja Sportline :thumbup:

https://youtu.be/KM5A2djJnAM Mahtava Sportine-mainos vuodelta 1989 8)


heh , kiitosta vaan, mutta nätti se ei ole ennenkuin maalihommat ja kunnollinen päällifiksi on tehty.

mainoksessa on vähintäänkin itsestään varma Mercedes kuljettaja, ja tuollainen nelipaikkainen nahkasisusta olis kyllä :crazy: :thumbup:

tänään tuli omalle avaimelle sarjoitettu virtalukko, ja vänkärin alkuperäisen lokasuojan vein maalarin oiottavaksi. viskokin pitänee vielä vaihtaa mutta pikkuhiljaa...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ti 30.07.2019 19:03
wezze72 kirjoitti:tein empiirisen tutkimuksen rattiasiassa. kävin kurkkaamassa kaverin -92 300d farmari sportlineen, ja ylläri pylläri, tuollainen sompahan siellä köllötti.

[ [url=https://i.ibb.co/LZ2sDJM/sportratti.jpg] ][/url]
:thumbup:



Jos en nyt pahoin näe väärin, niin tämä kaverisi ratti on vielä sportline - mallin AMG - versio.
Eli reikänahat osassa kehää.

Auto on hieno!! Onnea hankinnalle!
C126 500 -88
S124 300 TDT -91
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ti 30.07.2019 19:57
Lapio kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:tein empiirisen tutkimuksen rattiasiassa. kävin kurkkaamassa kaverin -92 300d farmari sportlineen, ja ylläri pylläri, tuollainen sompahan siellä köllötti.

[ [url=https://i.ibb.co/LZ2sDJM/sportratti.jpg] ][/url]
:thumbup:



Jos en nyt pahoin näe väärin, niin tämä kaverisi ratti on vielä sportline - mallin AMG - versio.
Eli reikänahat osassa kehää.

Auto on hieno!! Onnea hankinnalle!


Onko mutua vai tietoa että AMG versio olisi reikänahalla? Noita oli/on eBayssa myynnissä tuollaisena. Itsekin ostin noita osittain reikäisiä tuossa kymmenkunta vuotta sittten useampia kun ne sillon maksoin 100-150€ ratti uudella nahalla. Nykyään saa verhoillun ratin samalla hintaa, mutta vastaava vanha pitää lähettää takaisin.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: crikez ja 8 vierailijaa







kl-varaosat.fi