W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 20:32
julkinen kauppakeskuksen parkkihalli jonne kuka vaan pääsee. ei oikein tule kysymykseen. mutta eiköhän tämä jotenkin ratkea...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 09:30
ja ratkesikin. sain uuden paikan lämpimästä hallista jossa on myös autonpesu mahdollisuus, ja pikkunäpertelyäkin voi harrastaa :thumbup:

eli ainakin seisonnan aikana suunnittelemani venttiilikopan ja ilmanputsarikotelon ehostukset voi toteuttaa. :)

kummasti palasi motivaatio tähänkin hommaan :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 15:41
Hyvä juttu! :thumbup:
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 21:49
Hieno homma! Olisi tässä kyllä sivustaseuraajallakin pieni kyynel vierähtänyt, jos homma olisi säilytyspaikan puutteeseen kaatunut.
SL600 -97
ex: SL320 -96
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Ti 22.10.2019 21:36
kiitos myötäelämisestä :)

ja jottei nyt liian helppoa olisi niin talliongelman ratkettua piti poimia talteen eräs toinen säilymisihme jolla ajattelin harjoitella museointia. :D

mutta siitä ei sen enempää koska kyseessä ei ole Mersu, ja sen taltioimista todennäköisesti aika harva minun lisäkseni ymmärtää :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ke 23.10.2019 07:20
Äläs tuomitse vielä! On mullakin mm. Suzuki PV50 tuolla Suomen moottoripyörämuseossa esillä :)
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Ke 23.10.2019 21:20
EVO X kirjoitti:Äläs tuomitse vielä! On mullakin mm. Suzuki PV50 tuolla Suomen moottoripyörämuseossa esillä :)


tarkennuksena jos ei mersufoorumiin kirjoittais moisesta hankinnasta, minuthan kivitetään tavattaessa :D

noh kyseessä on 88 toyota carina II , täysin ruosteeton räpeltämätön 196tkm ajettu yksilö. tupsahti venttiilivikaisena syliin niin korjasin talteen ettei joudu huonoille teille. :D
kansiremppahan se pitää tehdä,mutta sitähän tuli tässä jo harjoiteltua. :D
toisaalta tälläinenhan pitää olla täällä kainuun korvessa, koska täällähän tojota ei oikeastaan ole auto, se uskonto :D :D
mutta tästä ei sen enempää.

Mersun siirsin tänään pesun kautta uuteen talliin. pitää vielä vaihtaa siihenkin talvikumit jos tarvii talvella siirrellä tai tekee muuten vaan mieli ajella :D

PVhän on oikeeta nostalgiaa, tulee huima nuoruus mieleen sellaisen kanssa, aikana jolloin kaikistellen ei ollut edes itsesuojeluvaistoa. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: To 24.10.2019 09:13
Oho, tuon ikäisiä Toyotia ei kyllä ylipäätään ole siistikuntoisia paljoakaan tarjolla.. sillähän voi jopa tehdä tilin!

Tässä oli Moottori-lehti tehnyt jutun siitä mun Peeveestä, tuli vaan tuosta sun kuvauksesta mieleen :lol:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mp- ... zuki-pv50/
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3748
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: To 24.10.2019 14:14
EVO X kirjoitti:Oho, tuon ikäisiä Toyotia ei kyllä ylipäätään ole siistikuntoisia paljoakaan tarjolla.. sillähän voi jopa tehdä tilin!

Tässä oli Moottori-lehti tehnyt jutun siitä mun Peeveestä, tuli vaan tuosta sun kuvauksesta mieleen :lol:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mp- ... zuki-pv50/

Ai, sekin on sun. Lukenut tuon jutun ja kokenut suurta nostalgiaa, vaikka enempi olinkin hondamankimiehiä. On kyllä hieno PV. Äijä jaksaa hieroa :thumbup: .
Ja se sitten siitä ennen kuin ollaan täysin väärissä tahdeissa... :D
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: To 24.10.2019 16:30
RH kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Oho, tuon ikäisiä Toyotia ei kyllä ylipäätään ole siistikuntoisia paljoakaan tarjolla.. sillähän voi jopa tehdä tilin!

Tässä oli Moottori-lehti tehnyt jutun siitä mun Peeveestä, tuli vaan tuosta sun kuvauksesta mieleen :lol:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mp- ... zuki-pv50/

Ai, sekin on sun. Lukenut tuon jutun ja kokenut suurta nostalgiaa, vaikka enempi olinkin hondamankimiehiä. On kyllä hieno PV. Äijä jaksaa hieroa :thumbup: .
Ja se sitten siitä ennen kuin ollaan täysin väärissä tahdeissa... :D


no voi jeskamandeeras kun äijän pv on varmaan siistimpi kuin mulla oli uutena. mutta mulla olikin musta 8)

eikä nostalgiassa mitään väärää oo, minä en muisteluista mieltäni pahoita. :D

pitäsi varmaan tehä tuonne offtopicciin aihe: foorumijäsenten itsemurhamopot ja muka hienot korvikeautot. :D :D

mutta senverran itsekuria on että kaarinasta en tänne kuvaa laita :D kunhan saan kannen kuntoon niin sen todennäköisesti risan pakoventtiiliin voin postittaa vanhan tavaran ystävä RH:lle :D :D

nojoo. nyt keulii jo niin pahasti että seuraavaksi jotakin tähdellisempää kunhan saan aikaiseksi :crazy:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3748
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: To 24.10.2019 18:29
wezze72 kirjoitti: kunhan saan kannen kuntoon niin sen todennäköisesti risan pakoventtiiliin voin postittaa vanhan tavaran ystävä RH:lle :D :D

nojoo. nyt keulii jo niin pahasti että seuraavaksi jotakin tähdellisempää kunhan saan aikaiseksi :crazy:

I'd appreciate it but prefer more pictures :lol: :lol: :lol:
:wave:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 21:30
vaihteeksi sain jotain aikaiseksi. :) autossa on koko ajan ollut vaivana sellainen ilmiö ettei se kylmänä käynnisty ellei pidä hieman kaasua "raollaan". käynnistyy kyllä sitten heti, mutta tyhjäkäynti on todella matala. sitten lämmetessään tyhjäkäynti nousi jopa hieman liian korkealle, eli juuri alle 1000rpm.
mutta ongelma ratkesi uudella ylijännitereleellä. kylmänä napsahtaa heti käyntiin kaasuun koskematta ja käy hivenen korkeampaa joutokäyntiä. käyntilämpimänä sitten P päällä pyörii nätisti noin 700rpm.
tosin nyt sitten pykälä päällä tuntuu ikävää jyristystä paikallaan seisoessa, eli moottorin kannatinkumit taitavat olla tiensä päässä.. :problem:

kuvasaasteena tällä kertaa kuva autosta "winter modessa" .

Kuva

sivujonteena mainittaakoon että kaarinan kansikin on kunnostettu, mutta hukkui se risa venttiili jonnekkin niin ei oo RH:lle nyt edes kuvaa siitä. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13281
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 21:38
Nätille näyttää ufoilla. Lie valotustekninen asia, mutta takakapseli näyttää kuin autossa olisi huippuharvinainen SA 249 "Radzierblende in Wagenfarbe"!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Ma 29.08.2005 07:31
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 08:18
Samanlainen tärinä lämpöisenä pykälä päällä tuossa minunkin autossa. Ei ole edes tullut mieleen nuo kannatinkumit, mutta ihan järkeen käypä selitys.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 10:27
Timo L. kirjoitti:Nätille näyttää ufoilla. Lie valotustekninen asia, mutta takakapseli näyttää kuin autossa olisi huippuharvinainen SA 249 "Radzierblende in Wagenfarbe"!


kyllä kai ne samanlaisia olivat kaikki.. :problem: tulivat auton mukana. mutta avaappas Timo tarkemmin tätä asiaa?

kannatinkumi epäily perustuu kokemukseen noitten edellisten autojen kanssa. monenlaista pikkukiusaa ovat aiheuttaneet.

pitäisi kyllä laittaa seisontaankin ettei kilometrit hirveästi lisääntyisi, mutta kun ei oikein malta :D tosin en ajelekkaan kuin silloin tällöin, mutta tuossa kuvausiltanakin kun ajelin niin mietin että kyllä tämä vaan hakkaa monen uudemman auton mennen tullen. ei vikuroi mihinkään ei minkäänlaisia hälyääniä kuulu mistään lämmintä on kuin saunassa jos tarvii...

ei ole kaikistellen asiat paremmin nykyään. mutta ei tätä arkiajoon oteta ja täällä korvessa onneksi suolakylvyltäkin välttyy ajoreitin valinnalla. :thumbup:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 11:09
Täytyypä sanoa veljelle tuosta YJ releestä kun sillä on samaa ongelmaa 260:n kanssa ässässä.
Ja kuten Timo mainitsi niin tuossa valaistuksessa tosiaan näyttää että kapselin keskusta olisi niinsanotusti korinvärinen, eli kylkipanelin Alto Greyn kanssa sävy sävyyn.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13281
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 14:05
Korjaus, koodi oli SA 263. Muovikylkien väriset kapselit olivat saatavana W124/W126 lyhyen aikaa eli syksystä 1989 loppuvuoteen 1992. Kaksi autoa olen nähnyt ko. kapseleilla. Lisäksi klubin hallussa oli takavuosina 3 kpl viininpunaisia ufoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 20:44
Timo L. kirjoitti:Korjaus, koodi oli SA 263. Muovikylkien väriset kapselit olivat saatavana W124/W126 lyhyen aikaa eli syksystä 1989 loppuvuoteen 1992. Kaksi autoa olen nähnyt ko. kapseleilla. Lisäksi klubin hallussa oli takavuosina 3 kpl viininpunaisia ufoja.


Pari kuukautta sitten oli myytävänä mersu jossa oli viininpunaiset ufot.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/10814056

Viimeinen kuva.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 10.11.2019 16:10
enpäs ole tätä ennen kuullutkaan tälläisista kapselin värivariaatioista. noh, aina sitä jotain uutta oppii.

ulkolämpömittarin anturin sain eilen oikealle paikalleen, kun se unohtui maalihommia tehdessä irralleen puskurin taakse.
pakoputken irtikäyttö oli myös suunnitelmissa , koska toinen esikatti oli jo melkein tyhjä silloin kun tehtiin kansiremonttia. ajattelin tyhjentää molemmat.
mutta senverran olivat keskiliitoksen pultit ruosteessa että pitää seuraavalle nosturireissulle varautua vähän paremmin.

seuraavaksi voisi sitten ryhtyä ihmettelemään asd:n sielunelämää.. se kun ei toimi. asd valo ei pala missään vaiheessa, lieneekö edes polttimoa... :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13281
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Su 10.11.2019 17:09
wezze72 kirjoitti:enpäs ole tätä ennen kuullutkaan tälläisista kapselin värivariaatioista. noh, aina sitä jotain uutta oppii.

seuraavaksi voisi sitten ryhtyä ihmettelemään asd:n sielunelämää.. se kun ei toimi. asd valo ei pala missään vaiheessa, lieneekö edes polttimoa... :D


Joo, itseäni nuo värikapselit ovat kiinnostaneet suuresti.
Hydesäiliössä öljyä? Abs-antureita sitten putsailemaan ja jarruvalokatkaisijaa irti...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 10.11.2019 20:49
Timo L. kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:enpäs ole tätä ennen kuullutkaan tälläisista kapselin värivariaatioista. noh, aina sitä jotain uutta oppii.

seuraavaksi voisi sitten ryhtyä ihmettelemään asd:n sielunelämää.. se kun ei toimi. asd valo ei pala missään vaiheessa, lieneekö edes polttimoa... :D


Joo, itseäni nuo värikapselit ovat kiinnostaneet suuresti.
Hydesäiliössä öljyä? Abs-antureita sitten putsailemaan ja jarruvalokatkaisijaa irti...


on öljyä ja abs toimii. samoin jarruvalot :think: mutta asd valon kai pitäisi syttyä edes kun virta käännetään päälle? se ei syty missään vaiheessa. kolmio syttyy kyllä kun virran kääntää päälle...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 10.11.2019 21:13
wezze72 kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:enpäs ole tätä ennen kuullutkaan tälläisista kapselin värivariaatioista. noh, aina sitä jotain uutta oppii.

seuraavaksi voisi sitten ryhtyä ihmettelemään asd:n sielunelämää.. se kun ei toimi. asd valo ei pala missään vaiheessa, lieneekö edes polttimoa... :D


Joo, itseäni nuo värikapselit ovat kiinnostaneet suuresti.
Hydesäiliössä öljyä? Abs-antureita sitten putsailemaan ja jarruvalokatkaisijaa irti...


on öljyä ja abs toimii. samoin jarruvalot :think: mutta asd valon kai pitäisi syttyä edes kun virta käännetään päälle? se ei syty missään vaiheessa. kolmio syttyy kyllä kun virran kääntää päälle...


Kyllä, mittariston alarivistössä ASD valon kuuluu syttyä kun virrat laittaa päälle ja sammua kun auto käynnistyy. Kolmiovalo toimii samoin, mutta syttyy myös aina kun etu - ja takarenkaiden välille syntyy pyörimisnopeusero.

Kun saat pimeänä olevan ASD valon taas loistamaan niin siitä pystyy lukemaan vikakoodit. http://mese.fi/mekka/index.php?title=AS ... gnostiikka
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: To 21.11.2019 21:17
ja niinhän se asd:kin alkoi toimimaan. valostahan oli tietenkin otettu polttimo pois ja palamaanhan se jäi kun uuden laittoi. :D

vikakoodi oli 8. eli jarruvalokatkaisija tai magneettiventtiili. koska jarruvalot toimivat katseet suunnattiin magneettiventtiiliin. todettiiin että takapenkin alla olevalle liittimelle asti tulee jännite. seuraavaksi avattiin venttiilistä päätyä minkä siitä nyt sai ja todettiin että eipä tälle oikein mitään mahda, vähän räikänvarrella koputeltiin ja pistettiin nippuun.

tuli sitten mieleen että josko kokeillaan kumminkin nollata vikakoodit. ensimmäinen yritys ei muuttanut tilannetta mihinkään. toisella yrittämällä valo kumminkin sammui. :o
ja alkoi toimia kuten kuuluukin. siitä sitten kylälle luisua ottamaan ja kyllä vain kolmio syttyi ja sammui kun suttailla yritti. :)

todennäköinen syy oli viallinen ylijänniterele jonka vaihto korjasi jo aiemmin tyhjäkäytiongelmat. samaisen releen kautta menee virta myös magneettiventtiilille joka todennäköisesti oli vain jotenkin jumissa kun ei ollut saanut virtaa aikapäiviin, ja sitten vain heräsi kun sitä vähän ronkittiin.

hyvä näin, alkaa viat loppua tästä autosta. :thumbup:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2600
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: To 21.11.2019 21:34
Hyvä kun selvis! YJ on kyllä yks keksintö, mutta toisaalta niin helppo vaihtaa tai korjata ja suurin osa vioista hoituu sillä. Että tollaset lampun irrottelijat on ärsyttäviä autonomistajia :x tuolla Facebookin puolella joku kyseli kuinka saa koodattua turvatyynyt pois käytöstä kun vikavalo ei sammu :shock: suht mukava ostella tollasia autoja sitten.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: To 21.11.2019 22:08
kieltämättä yj on eräänlainen jumalan mieliharmi :D
käytin alkuperäisenkin tutulla elektroniikkapajalla kolvattavana kun itsellä ei ole edes kunnon kolvia. onpahan reservissä nyt.

edellinen omistaja ei ollut varsinaisesti automiehiä joten oletan että polttimo on otettu jonkun muun toimesta pois kun ei ole osattu hakea vikaa tai korjaaminen on mielletty suoraan liian kalliiksi.

mutta toisaalta autohan tuli minulle pohjois-savosta ja meilläpäin näitä turakorjauksia kutsutaan nimellä "pielaveteläinen" :D

onneksi en ole siellä s......n facebookissa niin menee edes osa tuubasta ohitse :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 08.12.2019 11:11
koska yksityiskohdat ovat tärkeitä... :wink:

bensatankin läppä oli joskus vaihdettu murtoyrityksen johdosta. uudessa läpässä ei tietenkään ollut ilmanpainetarroja. onneksi vanha läppä seurasi mukana, josta tarrantekijä sai mallin uusille. ihan 100% vastaavuus nyt ei syntynyt, mutta hankintahinta huomioiden riittävän hyvä :)

Kuva

Kuva

paikallaan ihan ok näköiset.

lisätään vielä pari kuvaa syksyn maalaamoreissulta jotka jäivät vanhaan puhelimeen, joka päätti antautua juuri hektisimmällä hetkellä. sain ne kumminkin kaivettua nyt siitä ulos.
Kuva

Kuva

tälläista tänään.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: joop79 ja 5 vierailijaa







kl-varaosat.fi