M103 turbo kytkin asiaa
M103 turbo kytkin asiaa
Tosijaa työn alla ois tuommonen m103 moottori ahdettuna. Kytkintä mietin kun en meinaa löytää täältä keskusteluista vastausta, että minkälaista asetelmaa, levyä ja vauhtipyörää on porukalla ollu ahetun m103 perässä. Tehotavoite joku 300-350hp mutta eikös se nälkä kasva syödessä
Re: M103 turbo kytkin asiaa
Tuota M103-konetta harvemmin ahdetaan, vaikka lienee siihen erittäin sopiva. Turbobanditilta ainakin löytyy kytkimiä M103- ja M104-koneisiin. Lisäksi voit katsoa M102 16V-koneiden projekteja, sieltä löytyy jopa 500-heppaisia laitteita. Myös vanhemmissa tehokkaissa diesel-turboissa saattaa löytyä säkällä kytkinasiaa, vaikka niissä onkin usein 722.3- tai 722.6-automaatteja. Minä olen sorvauttanut M102-vauhtipyörän 240-millistä Sachs Race-kytkintä varten ja käytän Volvo Turbon asetelmaa. Tälläiselle kytkimelle luvataan 550 Nm kestoa, joten se voi jäädä pieneksi, jos mennään tuonne 350 hv tai yli. Noihin venhempiin Mersun koneisiin löytyy haulla myös sorvattuja tarvikevauhtipyöriä, kokeile vielä hakutoimintoa.
Tehokkaissa koneissa käytetään myös pienempiä 2- ja 3-levyisiä kytkimiä.
tomant
Tehokkaissa koneissa käytetään myös pienempiä 2- ja 3-levyisiä kytkimiä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020