Ponttoonin kardaaniakseli
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 09.12.2019 10:50
Ponttoonin kardaaniakseli
MB219 eli W105 kardaaniakseli vispaa ja auto tärisee. Syynä lienee se että moottorin/vaihdelaatikon asento ei ole aivan kohdillaan vaimenninkumien rispaannuttua ja kardaanin tuennan petettyä. Löytyykö mistään ohjeita, neuvoja tai vinkkejä osaajista korjauksen toteuttamiseen? Oma haasteensa voi olla että kyseessä ei ole suoraan W120/121 (180/190) eikä W128 (220) rakenne, vaan yhdistelmämalli, jossa on jälkimmäisen etupää ja edellisen takapää. Lisäksi varusteena on vielä hydraulinen automaattikytkin.
Re: Ponttoonin kardaaniakseli
Sen verran vanha (ja myös ultraharvinainen vrt. tuo hydrak) konstruktio että ehdottaisin aiheen aloittamista uudelleen tuolla "Oldtimers" osion alla.... Siellä on ainakin ollut ponttoonia tuntevia henkilöitä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Ponttoonin kardaaniakseli
Juu, varmaan pääero on siinä että kyse harvinaisemmasta 219 mallista. Uskon että hydrak ei vaikuta asiaan koska niitähän on muutettu manuaalikäyttöisiksi paljon aikanaan.
Jos tuennassa on kannatinkumit eikö ne voisi vaan laittaa kuntoon uusilla osilla? Vak onko jo metalliset rakenteet pettäneet tai kadonneet vai kenties ajansaatossa ns purkkaviritelty läjään tietämättä mitä on vaihdettu?
Osanumeroitahan saa jos on korjaamokäsikirja tai parempi toki sähköinen varaosakirja WIS tai joku muu saitti.
Ei pitäisi mielestäni olla mitään kummempaa tekniikkaa tuossa...
Jos tuennassa on kannatinkumit eikö ne voisi vaan laittaa kuntoon uusilla osilla? Vak onko jo metalliset rakenteet pettäneet tai kadonneet vai kenties ajansaatossa ns purkkaviritelty läjään tietämättä mitä on vaihdettu?
Osanumeroitahan saa jos on korjaamokäsikirja tai parempi toki sähköinen varaosakirja WIS tai joku muu saitti.
Ei pitäisi mielestäni olla mitään kummempaa tekniikkaa tuossa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224