Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tre?)
Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tre?)
Ostin hyvin halvalla vuoden 2000, w210 200cdi:n, manuaalilaatikolla. Auto on ajettu 659tkm. Ostin vain siksi että rupuruosteinen auto on halvempi ostaa kuin asentaa vetokoukku nykyiseen autoon - tarvitsen koukun ja vetovoimaa.
Autossa ei ollut toimivaa avainta, mutta eräs taitava pienelektroniikkakorjaaja osasi korjata avaimen kuntoon - aika velho! Ja kun sain virrat päälle ja auton käyntiin, selvisi että akku oli vähissä virroissa. Silmille hyppi heti vikakoodia, yhdelmänä ESP, ABS ja BAS. Tämä viimeisin oli paha, koska se laittaa päälle nopesrajoittimen tasolle 30km/h. Ostopaikasta (Tampereelta) ajo kotiin (Espooseen) ei käy ihan nyt päinsä suoraan.
Kysyisinkin nyt asiantuntijoilta, että olisiko tälle tehtävissä jotain vikakoodien nollauksien suhteen helposti? Tampereen sisällä voisin koettaa madella perille jonnekin (Hervannasta). Ja jos ei, niin paljonko yleisvikakoodilukija/-nollaaja maksaisi, jolla tämän ongelman selättää, JA mikä malli olisi tähän sopiva? Ja vielä, että onko tuo kolmen vikakoodisuora yhdistelmänä jotain kertova, että onko ongelma jossain tietyssä komponentissa, vai onko vika todennäköisesti vain virran vähyydestä johtanutta, ja kertaluontoinen huoli? Tätähän ei voi ennalta mitenkään tietää, mutta oletuksia saa tehdä!
Ja tiedän että Mersuja käpälöivät miehet tietävät aina aika paljon.
Autossa ei ollut toimivaa avainta, mutta eräs taitava pienelektroniikkakorjaaja osasi korjata avaimen kuntoon - aika velho! Ja kun sain virrat päälle ja auton käyntiin, selvisi että akku oli vähissä virroissa. Silmille hyppi heti vikakoodia, yhdelmänä ESP, ABS ja BAS. Tämä viimeisin oli paha, koska se laittaa päälle nopesrajoittimen tasolle 30km/h. Ostopaikasta (Tampereelta) ajo kotiin (Espooseen) ei käy ihan nyt päinsä suoraan.
Kysyisinkin nyt asiantuntijoilta, että olisiko tälle tehtävissä jotain vikakoodien nollauksien suhteen helposti? Tampereen sisällä voisin koettaa madella perille jonnekin (Hervannasta). Ja jos ei, niin paljonko yleisvikakoodilukija/-nollaaja maksaisi, jolla tämän ongelman selättää, JA mikä malli olisi tähän sopiva? Ja vielä, että onko tuo kolmen vikakoodisuora yhdistelmänä jotain kertova, että onko ongelma jossain tietyssä komponentissa, vai onko vika todennäköisesti vain virran vähyydestä johtanutta, ja kertaluontoinen huoli? Tätähän ei voi ennalta mitenkään tietää, mutta oletuksia saa tehdä!
Ja tiedän että Mersuja käpälöivät miehet tietävät aina aika paljon.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Tmyller kirjoitti:Ostin hyvin halvalla vuoden 2000, w210 200cdi:n, manuaalilaatikolla. Auto on ajettu 659tkm. Ostin vain siksi että rupuruosteinen auto on halvempi ostaa kuin asentaa vetokoukku nykyiseen autoon - tarvitsen koukun ja vetovoimaa.
Autossa ei ollut toimivaa avainta, mutta eräs taitava pienelektroniikkakorjaaja osasi korjata avaimen kuntoon - aika velho! Ja kun sain virrat päälle ja auton käyntiin, selvisi että akku oli vähissä virroissa. Silmille hyppi heti vikakoodia, yhdelmänä ESP, ABS ja BAS. Tämä viimeisin oli paha, koska se laittaa päälle nopesrajoittimen tasolle 30km/h. Ostopaikasta (Tampereelta) ajo kotiin (Espooseen) ei käy ihan nyt päinsä suoraan.
Kysyisinkin nyt asiantuntijoilta, että olisiko tälle tehtävissä jotain vikakoodien nollauksien suhteen helposti? Tampereen sisällä voisin koettaa madella perille jonnekin (Hervannasta). Ja jos ei, niin paljonko yleisvikakoodilukija/-nollaaja maksaisi, jolla tämän ongelman selättää, JA mikä malli olisi tähän sopiva? Ja vielä, että onko tuo kolmen vikakoodisuora yhdistelmänä jotain kertova, että onko ongelma jossain tietyssä komponentissa, vai onko vika todennäköisesti vain virran vähyydestä johtanutta, ja kertaluontoinen huoli? Tätähän ei voi ennalta mitenkään tietää, mutta oletuksia saa tehdä!
Ja tiedän että Mersuja käpälöivät miehet tietävät aina aika paljon.
Ensinäkään nuo valot Ei ole vika koodeja vaan varoitus/merkki valoja,
kaikki sulakeet tarkistettu jo jos ei niin se ensimäisenä,
sähkön vähyys sytyteele niitä toisinaan,
koita samuvatko, auto käyntiin, ratti laidasta laittaan auton saamutus ja uudellen käyntiin,
jos ei sammu on kyse jostain muusta,
vaikapa vialisesta nopeus tiedosta abs tai laatikkon
ottaako kieroksia yli 3000 jos ei niin kone vikatilassa
vaihtaako vaihteita jos ei niin laatiko vika tilassa
molemille on lukuisia mahdolisia syitä,
ei siis todela kulje kuin juuri tuon 30km/h mitä siinä kohdassa tapahtuu onko kierokset punaisella teholoppu eikä jaksa kulkea vai eikö kaasu polkimesta tapahdu mitään, jarrut menee päälle
vai miten se rajoittuu ?
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Auto on katsastamaton, enkä lähtenyt vielä rundia ajamaan. Oli jopa epäselvää että saanko edes auton käyntiin koska avain oli rikki. Olin tehnyt töitä auton kanssa jo kuusi tuntia, ja kun käynnistyi, päätin ostaa pois pienellä määrällä euroja. Riski! Mutta toivon sen kannattavan. Tässä syy miksi autosta en vielä tiedä paljon.
LIM-valo palaa mittaristossa, ja samoin ESP ja ABS, samat ihannäyttötekstinä, ja BAS = brake assist .
Ja totta, eivät nuo olekaan vikakoodeja vain varoituksia. Ja kyllä, sulakkeita otan mukaan ensi kerralle ja etsin kaikki sulakerasiat ja sulakepaikkakaavion.
Auto Tampereella ja itse Espoossa. Jätin MB:n Tampereelle koska ei ollut tänään aikaa enempää jäädä tutkimaan. Vikakoodilukijalla saisi enemmän selville ja myös nollattua virhekoodit, joita nyt toki varmasti ilmoitusten taustalla on.
Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
Harmi etten kokeillut ajaa tuota nopeusrajoitusilmoitusta 'vasten' Se vakionopeudensäädinviiksi kyllä loistattaa sitä keltaista valoaan ledistä, joten olen melko varma että se rajoitin on kyllä noiden ilmoitusten myötä kytkeytynyt päälle..
Kierroksiakaan en testannut yli 3000 tason. Jäipä nyt monta tärkeää asiaa testinä tekemättä..
Ja lisäys: vaihtuu vaihteet, koska kyseessä ei ole suinkaan automaatti vaan ihan harvinaisempi manuaali. (En mieluusti osta paljon ajettuna automaattia.)
LIM-valo palaa mittaristossa, ja samoin ESP ja ABS, samat ihannäyttötekstinä, ja BAS = brake assist .
Ja totta, eivät nuo olekaan vikakoodeja vain varoituksia. Ja kyllä, sulakkeita otan mukaan ensi kerralle ja etsin kaikki sulakerasiat ja sulakepaikkakaavion.
Auto Tampereella ja itse Espoossa. Jätin MB:n Tampereelle koska ei ollut tänään aikaa enempää jäädä tutkimaan. Vikakoodilukijalla saisi enemmän selville ja myös nollattua virhekoodit, joita nyt toki varmasti ilmoitusten taustalla on.
Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
Harmi etten kokeillut ajaa tuota nopeusrajoitusilmoitusta 'vasten' Se vakionopeudensäädinviiksi kyllä loistattaa sitä keltaista valoaan ledistä, joten olen melko varma että se rajoitin on kyllä noiden ilmoitusten myötä kytkeytynyt päälle..
Kierroksiakaan en testannut yli 3000 tason. Jäipä nyt monta tärkeää asiaa testinä tekemättä..
Ja lisäys: vaihtuu vaihteet, koska kyseessä ei ole suinkaan automaatti vaan ihan harvinaisempi manuaali. (En mieluusti osta paljon ajettuna automaattia.)
Viimeksi muokannut Tmyller, Pe 03.01.2020 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Kokeilitko painaa siitä vakkarin viiksen päästä? Rajoitin kytketään siitä päälle ja pois
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Kokeilin viikseä painaa mutta ei reagoinut. Ei vaikuttanut mitenkään.tahtoomersun kirjoitti:Kokeilitko painaa siitä vakkarin viiksen päästä? Rajoitin kytketään siitä päälle ja pois
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Juuri tässä mallissa palaa mainitut merkkivalot ellet tee kyseistä kalibrointia.Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
ESP ABS BAS eivät rajoita auton kulkua mitenkään.
LIM rajoittaa. Kun LIM valo ja vakkarin viiksessä oleva valo palavat rajoitin on päällä, ja sen pitää kytkeytyä pois kun painat vakkarin viiksen päästä niin lujasti että sen kytkin menee toiseen asentoon.
Kun auto on katsastamaton suosittelen alustan ruostevaurioiden kartoittamista ennen mitään muuta maksullista korjausta, sieltä saattaa näissä löytyä vetokoukkua kalliimpia ongelmia.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Tuo LIM texti näytössä jos olisi ollut mainittunan heti niin siihen ei olisi tarvinnut miettiä mikä olisi vika joka saaTmyller kirjoitti:
LIM-valo palaa mittaristossa, ja samoin ESP ja ABS, samat ihannäyttötekstinä, ja BAS = brake assist .
Ja totta, eivät nuo olekaan vikakoodeja vain varoituksia. Ja kyllä, sulakkeita otan mukaan ensi kerralle ja etsin kaikki sulakerasiat ja sulakepaikkakaavion.
Auto Tampereella ja itse Espoossa. Jätin MB:n Tampereelle koska ei ollut tänään aikaa enempää jäädä tutkimaan. Vikakoodilukijalla saisi enemmän selville ja myös nollattua virhekoodit, joita nyt toki varmasti ilmoitusten taustalla on.
Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
Harmi etten kokeillut ajaa tuota nopeusrajoitusilmoitusta 'vasten' Se vakionopeudensäädinviiksi kyllä loistattaa sitä keltaista valoaan ledistä, joten olen melko varma että se rajoitin on kyllä noiden ilmoitusten myötä kytkeytynyt päälle..
Kierroksiakaan en testannut yli 3000 tason. Jäipä nyt monta tärkeää asiaa testinä tekemättä..
Ja lisäys: vaihtuu vaihteet, koska kyseessä ei ole suinkaan automaatti vaan ihan harvinaisempi manuaali.
(En mieluusti osta paljon ajettuna automaattia.)
nopuden myös rajoittumaaan, sekä nuo muut oireet
ostat siis mielummin manuaalin mikä loppuun klonkusuteltu kaksoismassa vauhti
pyörällä sohlolla vaihde vivustolla
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Samlla tavalla(samaaan suuntaan kuin pesurin nappullaa) jos ei auta niin viiksi toden näköisestiTmyller kirjoitti:Kokeilin viikseä painaa mutta ei reagoinut. Ei vaikuttanut mitenkään.tahtoomersun kirjoitti:Kokeilitko painaa siitä vakkarin viiksen päästä? Rajoitin kytketään siitä päälle ja pois
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Tässä varmaan hiukan laskenta pettänyt..Tmyller kirjoitti: Ostin vain siksi että rupuruosteinen auto on halvempi ostaa kuin asentaa vetokoukku nykyiseen autoon - tarvitsen koukun ja vetovoimaa.
Vuoden verot, liikennevak. katsastus, korjaukset ja ostohinta, niin olisi kyllä koukun asentanut....
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Viimeiseen: vaihdevivusto oli tarkka ja napakka. En minä mitään ylimääräistä ääntä kuullut enkä tärinää. Uskon että laite pelaa pitkään. Tökeröä todeta suoraan että jos auto nyt on paljon ajettu, niin sitä ei olisi kuin koskaan huollettu, ja heittää ajatus että todennäköisesti ostit pashaa paketissa. Katsotaan.FinlandMerceds kirjoitti:Tuo LIM texti näytössä jos olisi ollut mainittunan heti niin siihen ei olisi tarvinnut miettiä mikä olisi vika joka saaTmyller kirjoitti:
LIM-valo palaa mittaristossa, ja samoin ESP ja ABS, samat ihannäyttötekstinä, ja BAS = brake assist .
Ja totta, eivät nuo olekaan vikakoodeja vain varoituksia. Ja kyllä, sulakkeita otan mukaan ensi kerralle ja etsin kaikki sulakerasiat ja sulakepaikkakaavion.
Auto Tampereella ja itse Espoossa. Jätin MB:n Tampereelle koska ei ollut tänään aikaa enempää jäädä tutkimaan. Vikakoodilukijalla saisi enemmän selville ja myös nollattua virhekoodit, joita nyt toki varmasti ilmoitusten taustalla on.
Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
Harmi etten kokeillut ajaa tuota nopeusrajoitusilmoitusta 'vasten' Se vakionopeudensäädinviiksi kyllä loistattaa sitä keltaista valoaan ledistä, joten olen melko varma että se rajoitin on kyllä noiden ilmoitusten myötä kytkeytynyt päälle..
Kierroksiakaan en testannut yli 3000 tason. Jäipä nyt monta tärkeää asiaa testinä tekemättä..
Ja lisäys: vaihtuu vaihteet, koska kyseessä ei ole suinkaan automaatti vaan ihan harvinaisempi manuaali.
(En mieluusti osta paljon ajettuna automaattia.)
nopuden myös rajoittumaaan, sekä nuo muut oireet
ostat siis mielummin manuaalin mikä loppuun klonkusuteltu kaksoismassa vauhti
pyörällä sohlolla vaihde vivustolla
Jos oman ajatuksen tölväisen takaisin, luulenpa että automaatti silti on aina vanhana enemmän riski. Ja miksi haluaisin kuminauhalla ajaa kun ratasvälitys toimii aina kuten toivoo, heti. Ja mitä ML:llä ajoin, kaasuun laite reagoi aina hitaasti, ja tempoi. Automaatti vain ei ole mun juttu. Sen sanotaan olevan tosi mukava ja helppo. Olen täysin eri mieltä -jokaisesta automaatista. Haluan itse ajaa aktiivisesti, vaihtaa, mennä omilla välityksillä.
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
"Tahto voittaa järjen". Pakko oli lainata sinua.tahtoomersun kirjoitti:Tässä varmaan hiukan laskenta pettänyt..Tmyller kirjoitti: Ostin vain siksi että rupuruosteinen auto on halvempi ostaa kuin asentaa vetokoukku nykyiseen autoon - tarvitsen koukun ja vetovoimaa.
Vuoden verot, liikennevak. katsastus, korjaukset ja ostohinta, niin olisi kyllä koukun asentanut....
Ja jos autoani en käytä, sen voi laittaa ns. seisontaan. Jos autoa käyttää hyvin satunnaisesti, voi parilla kympillä ottaa siirtokilvet, ja auto voi olla korjauspaikkaan siirrossa. Siirtokilpi kun ei velvoita että siirron jälkeen pitää olla auto korjattu ja katsastettu. Vuodessa kymmenen siirtokilpeä = kymmenen täyttä ajopäivää on noin 300€. Sillä on kiskonut tavaraa ihan kiitettävästi.
Ostohinta oli sen verran halpa että jos myyn kärryn alta uudet kesärenkaat ja alut, saan rahani pois. Se on hassua kun romuja myydään joskus hintaan joka on vain parin päivän palkka. Eli varaosista saan enemmän kuin auton hinta oli, sivukuluineen.
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Tutkitaan tämä ensin. Ja sitten jos on rupua pohjassa, rälläkkä laulaa, läkkipeltiä poppareilla kiinni ja vielä pistehitsillä, ja maalit ja massat päälle.dealer kirjoitti:Juuri tässä mallissa palaa mainitut merkkivalot ellet tee kyseistä kalibrointia.Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
ESP ABS BAS eivät rajoita auton kulkua mitenkään.
LIM rajoittaa. Kun LIM valo ja vakkarin viiksessä oleva valo palavat rajoitin on päällä, ja sen pitää kytkeytyä pois kun painat vakkarin viiksen päästä niin lujasti että sen kytkin menee toiseen asentoon.
Kun auto on katsastamaton suosittelen alustan ruostevaurioiden kartoittamista ennen mitään muuta maksullista korjausta, sieltä saattaa näissä löytyä vetokoukkua kalliimpia ongelmia.
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Nyt on suunnitelmat kohdallaan siirtolapuilla muistaa vaan että pitää olla aina keula oikeaan suuntaan tai saattaa tulla ikävät sanktiot.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Pakko on vaan ihailla, että paljonko ollaan valmiit näkemään vaivaa ja käyttämään aikaa ja rahaa "säästämiseen" no toivotaan, että tavoite toteutuu.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Vastaan nyt vain alkuperäisiin aiheisiin. En ajatellut nyt keskustella siitä miten rahani käytän tai missä kohdissa säästän, ja miten paljon joudun näkemään vaivaa, tai onko intohimoni vain salaa hankkia Väyrynen vain käyttöautoksi , vaiko harrasteeksi.
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Ja kiitos muutenkin asiallisesta vastauksesta. Näistä tulee olemaan konkreettisesti apua kun palaan autolle ensi viikon aikana.dealer kirjoitti:Juuri tässä mallissa palaa mainitut merkkivalot ellet tee kyseistä kalibrointia.Tuo ratin kääntely ääripäihin lienee jokin yleistoimenpide joka ns. kalibrointina toimii joillekin malleille? Kiitos vinkistä.
ESP ABS BAS eivät rajoita auton kulkua mitenkään.
LIM rajoittaa. Kun LIM valo ja vakkarin viiksessä oleva valo palavat rajoitin on päällä, ja sen pitää kytkeytyä pois kun painat vakkarin viiksen päästä niin lujasti että sen kytkin menee toiseen asentoon.
Kun auto on katsastamaton suosittelen alustan ruostevaurioiden kartoittamista ennen mitään muuta maksullista korjausta, sieltä saattaa näissä löytyä vetokoukkua kalliimpia ongelmia.
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Ei auttanut tuo ratin kääntely ja sitä kautta nollaaminen. Sen sijaan LIM meni pois päältä. Yhä palaa ABS, ESP ja BAS vikoina.
Auto ajettu Espooseen. Hyvin pelasi mutta takapyörä jumputtaa, mutta vaikea sanoa onko vika laakerissa. Jarruissa oli lievää aaltoilua mutta yleistuntuma niissä oli hyvä ja napakka. Alussa ihan jarrut laahasivat, auto oli seissyt käsittääkseni noin 5kk edellisellä omistajalla, syksyllä jossain vaiheessa avain rikkoutui ja kärry jäi sitten paikoilleen.
Tunnin käyttelin käynnissä moottoria testinä kun tutkin pyyhkijävikaa. Ja sitten matkaan; satasen nopeudella motarilla, kulutusmittari näytti 4,7l/100km. Paljon ei polttoainemittari vajunut 185km matkalla. Arvioin että todellinen kulutus lieni noin 6l/100km.
Öljymäärälle auto sanoo mittaristosta vajetta mutta tikku näyttää täyttä määrää. Nyt on syytä epäillä että öljynpaine-/-määrätunnistin on rikki. Näkeekö tämän Starilla?
Auto ajettu Espooseen. Hyvin pelasi mutta takapyörä jumputtaa, mutta vaikea sanoa onko vika laakerissa. Jarruissa oli lievää aaltoilua mutta yleistuntuma niissä oli hyvä ja napakka. Alussa ihan jarrut laahasivat, auto oli seissyt käsittääkseni noin 5kk edellisellä omistajalla, syksyllä jossain vaiheessa avain rikkoutui ja kärry jäi sitten paikoilleen.
Tunnin käyttelin käynnissä moottoria testinä kun tutkin pyyhkijävikaa. Ja sitten matkaan; satasen nopeudella motarilla, kulutusmittari näytti 4,7l/100km. Paljon ei polttoainemittari vajunut 185km matkalla. Arvioin että todellinen kulutus lieni noin 6l/100km.
Öljymäärälle auto sanoo mittaristosta vajetta mutta tikku näyttää täyttä määrää. Nyt on syytä epäillä että öljynpaine-/-määrätunnistin on rikki. Näkeekö tämän Starilla?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen ostin, mutta vikakoodia pukkaa - koodilukua (Tr
Tuo takpyörän jumputs voi olla syy niihin valohin jos anturin ja vastinkehä on väärä vaikapa laakeri vian vuoksiTmyller kirjoitti:Ei auttanut tuo ratin kääntely ja sitä kautta nollaaminen. Sen sijaan LIM meni pois päältä. Yhä palaa ABS, ESP ja BAS vikoina.
Auto ajettu Espooseen. Hyvin pelasi mutta takapyörä jumputtaa, mutta vaikea sanoa onko vika laakerissa. Jarruissa oli lievää aaltoilua mutta yleistuntuma niissä oli hyvä ja napakka. Alussa ihan jarrut laahasivat, auto oli seissyt käsittääkseni noin 5kk edellisellä omistajalla, syksyllä jossain vaiheessa avain rikkoutui ja kärry jäi sitten paikoilleen.
Tunnin käyttelin käynnissä moottoria testinä kun tutkin pyyhkijävikaa. Ja sitten matkaan; satasen nopeudella motarilla, kulutusmittari näytti 4,7l/100km. Paljon ei polttoainemittari vajunut 185km matkalla. Arvioin että todellinen kulutus lieni noin 6l/100km.
Öljymäärälle auto sanoo mittaristosta vajetta mutta tikku näyttää täyttä määrää. Nyt on syytä epäillä että öljynpaine-/-määrätunnistin on rikki. Näkeekö tämän Starilla?
öljyn paine anturia ei ole, vain määrän anturi
se näyttäkö testeri riippuu ihan siitä mikä vika siinä on mutta toden näköisesti
kulutus on ylenssä 0.5-0.9L enemän mitä näytää
Mökkillä
'
'