W124 300 ce kytkinkopan vaihto
W124 300 ce kytkinkopan vaihto
Onko kellään tietoa miten kannattaa tehdä muutos työt kun ois tarkoitus vaihtaa nykyisen vaihdelaatikon ja kaksoismassa kytkimen tilalle kiinteä vauhtipyörä ja BMW ZF laatikko?
Re: W124 300 ce kytkinkopan vaihto
Täällä kiinnostaisi kanssa kaikki aiheeseen liittyvä kun samanlainen operaatio olisi suunnitteilla 320 ce:hen. Lensu power shop kai noihin zf:iin hitsailee mersun koppia kunnon jigin avulla mutta hintaa operaatiolle tulee jonkin verran. Myös kardaaniin joutuisi varmaankin ainakin etupätkän teettämään/tekemään? Entä loppuukohan kytkinakselin pituus kesken ohuemman kiinteän vauhtiksen kanssa? Senhän varmaankin pystyisi välttämään jos tekisi kytkinkopasta hitsausvaiheessa aavistuksen lyhyemmän. Oletko ajatellut käyttää ihan 12 venttiilisen alkuperäistä yksöismassaa vai jotain kevyempää aftermarket vauhtista?