Elikkä vm.1993, W140, 350td. Nopeusmittari sekä kierrosmittari molemmat toimimattomia, kierrosmittari toiminut ennen, yhtäkkiä vain lopetti toiminnan.
Sulakkeet on vaihdettu kaikki uusiin, myös coffin boxista.
Mikä muu vaikuttaa mittariston toimintaan? Olisi kiva saada toimimaan! (:
W140 Mittariston korjaus
- VarmaankinArsi
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 13.12.2019 02:05
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: W140 Mittariston korjaus
Moi,
Kierrosnopeuden mittaristo ottaa tiedon induktiivisella anturilla hammaskehältä. Jos induktiivinen käämi katkeaa niin mittaristo lopettaa toimintansa.
Käämin resistanssi on noin 100-200 ohmia ja jos moottorin laittaa käyntiin niin anturilta tulee tyhjäkäynnillä noin 2voltin jännite ja taajuus&litudi riippuvainen kierroksista.
Jos anturi mykkä niin hajonneen anturin tilalle voit kokeilla laittaa ABS anturia ja huomioi että anturit on eri mittaisia joten tarkista ettei anturi osu kehään.
ABS anturin ydin on suurempi kuin kierroslukumittarin anturin ydin joten mittaristo ei toimi yli 5000RPM kierroksilla oikein.
Suosittelen oikeata anturia, mutta ABS anturilla voi testata toimintaa.
Kierrosnopeuden mittaristo ottaa tiedon induktiivisella anturilla hammaskehältä. Jos induktiivinen käämi katkeaa niin mittaristo lopettaa toimintansa.
Käämin resistanssi on noin 100-200 ohmia ja jos moottorin laittaa käyntiin niin anturilta tulee tyhjäkäynnillä noin 2voltin jännite ja taajuus&litudi riippuvainen kierroksista.
Jos anturi mykkä niin hajonneen anturin tilalle voit kokeilla laittaa ABS anturia ja huomioi että anturit on eri mittaisia joten tarkista ettei anturi osu kehään.
ABS anturin ydin on suurempi kuin kierroslukumittarin anturin ydin joten mittaristo ei toimi yli 5000RPM kierroksilla oikein.
Suosittelen oikeata anturia, mutta ABS anturilla voi testata toimintaa.