SEC entiseen loistoonsa
SEC entiseen loistoonsa
Morjens
Juuri tänne liittyneenä ja ekaa viestiä kirjoittelen joten toivokaamme, että kaikki menee niinkuin strömsös sä. Luin kyllä tarvittavat opastukset, mutta todennäköisesti jotain jäi välistä.
Haettiin kaverin kanssa secci trailerilla, koska mokoma ei lähtenyt käymään. Pariin vuoteen suurinpiirtein ollut katsastamatta. Saatiin isän kanssa Mersu talliin ja annettiin paikkojen kuivua toivoen, että starttaisi. No ei startannut kun bilteeman bensaletkun pätkä vuosi aineet lattialle. Uutta letkuu paikoilleen ja uutta yritystä. Nyt ei vuoda muutakuin, että pumpun juuresta hieman kostuu putki eli sekin vaihtoon jossain kohtaa. Ei kuitenkaan startannut. Kokeiltiin toista bensapumpun relettä eikä sekään auttanut. Kokeiltiin tuleeko puolalta kipinää, mutta ei eloa. Ruuvattiin sitten sisälokasuojan sytytyksen ohjauksen säätö tms. Irti. Avattiin kansi ja todettiin kahden juotoksen kohtaan käristymistä. Toinen boksi hommattu (ei kyllä katsottu täsmääkö varaosa numerot, kun liittimet ovat saman näköiset).
Juuri tänne liittyneenä ja ekaa viestiä kirjoittelen joten toivokaamme, että kaikki menee niinkuin strömsös sä. Luin kyllä tarvittavat opastukset, mutta todennäköisesti jotain jäi välistä.
Haettiin kaverin kanssa secci trailerilla, koska mokoma ei lähtenyt käymään. Pariin vuoteen suurinpiirtein ollut katsastamatta. Saatiin isän kanssa Mersu talliin ja annettiin paikkojen kuivua toivoen, että starttaisi. No ei startannut kun bilteeman bensaletkun pätkä vuosi aineet lattialle. Uutta letkuu paikoilleen ja uutta yritystä. Nyt ei vuoda muutakuin, että pumpun juuresta hieman kostuu putki eli sekin vaihtoon jossain kohtaa. Ei kuitenkaan startannut. Kokeiltiin toista bensapumpun relettä eikä sekään auttanut. Kokeiltiin tuleeko puolalta kipinää, mutta ei eloa. Ruuvattiin sitten sisälokasuojan sytytyksen ohjauksen säätö tms. Irti. Avattiin kansi ja todettiin kahden juotoksen kohtaan käristymistä. Toinen boksi hommattu (ei kyllä katsottu täsmääkö varaosa numerot, kun liittimet ovat saman näköiset).
Re: SEC entiseen loistoonsa
Tervetuloa vaan, ja onnea SEC:in kanssa rassailuun Mistähän mallista ja vuosimallista on kyse? Kuvat olis myös kivat jos saat laitettua näytille.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: SEC entiseen loistoonsa
Kiitoksia
Joo kuvia yritin lisätä, mutta alkoi herjaamaan pikseleistä. Kuvat on kivoja joten niitä yritän laitella
1982 on vuosimallin 500 coupe 126.
Kaikki vinkit niin auton kuin foorumin käyttöön on tervetulleita.
Joo kuvia yritin lisätä, mutta alkoi herjaamaan pikseleistä. Kuvat on kivoja joten niitä yritän laitella
1982 on vuosimallin 500 coupe 126.
Kaikki vinkit niin auton kuin foorumin käyttöön on tervetulleita.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Pienennä kuvat vaikka paintilla siten että koko jää alle 500kt ja pikselit alle rajojen. Eli avaat kuvan paintilla ja muutat koon vaikka 40% ja tallennat niin kuva mahtuu tänne.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: SEC entiseen loistoonsa
Heissan taas
Nyt saatiin muutama kuvakin
Mersu käy nyt nätisti
Nyt saatiin muutama kuvakin
Mersu käy nyt nätisti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Ompas komian näköinen peli. Tuota boksia ei kannata hävittää, joku elektroniikka harrastaja äkkiä korjaa tuon kun on vielä perinteisillä komponenteilla eikä täynnä hartsia.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Iltoja
Tuli pestyä tuo auto ja tunkattua pukkien varaan, että pääsee innolla pohjan kimppuun. Yllättävän hyvä tilanne peltien suhteen
Kuviakin koitan taas saada. Edelliset kuvat muokkasi sisko foorumille sopivaksi.
Tuli pestyä tuo auto ja tunkattua pukkien varaan, että pääsee innolla pohjan kimppuun. Yllättävän hyvä tilanne peltien suhteen
Kuviakin koitan taas saada. Edelliset kuvat muokkasi sisko foorumille sopivaksi.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Heipä hei
On tultu ahkeroitua kauheasti Mersun kimpussa. Siitä tulee kyllä kuvia ja tarinaa.
Nyt tarvitsisi harrastajien apua. Tarviisin hommata suurin piirtein kaikki mahdolliset ruostekorjauspalat. Mutta ei meinaa löytää oikein mitään. Tai mistä voisi improvisoida? Mitäs raati sanoo jos autodocista tilaisi suurin piirtein kaikki esim. Alusta komponentit?
On tultu ahkeroitua kauheasti Mersun kimpussa. Siitä tulee kyllä kuvia ja tarinaa.
Nyt tarvitsisi harrastajien apua. Tarviisin hommata suurin piirtein kaikki mahdolliset ruostekorjauspalat. Mutta ei meinaa löytää oikein mitään. Tai mistä voisi improvisoida? Mitäs raati sanoo jos autodocista tilaisi suurin piirtein kaikki esim. Alusta komponentit?
Re: SEC entiseen loistoonsa
Mitä tarkoitat alustakomponenteilla?
- iskarit ja jouset
- puslat ja nivelet
Tuki ja olkavarsia tuskin tarkoitat?
Korjausosia löytyy ja pikkasen pitää soveltaa.
Onko takalasin ja hattuhyllyn välinen alue pitsiä, entä etulokasuojat ja takalonkat/takakaaret?
Puskurin kromit on sitten kalliit, tosin sulla prefaceliftiä joten siinä parempi tuuri niiden suhteen...Eivät niin mätiä ja halvempia käytetyn markkinassa ja enempi tarjolla.
- iskarit ja jouset
- puslat ja nivelet
Tuki ja olkavarsia tuskin tarkoitat?
Korjausosia löytyy ja pikkasen pitää soveltaa.
Onko takalasin ja hattuhyllyn välinen alue pitsiä, entä etulokasuojat ja takalonkat/takakaaret?
Puskurin kromit on sitten kalliit, tosin sulla prefaceliftiä joten siinä parempi tuuri niiden suhteen...Eivät niin mätiä ja halvempia käytetyn markkinassa ja enempi tarjolla.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: SEC entiseen loistoonsa
Juu iskarit ainakin taakse, kaikki puslat ym. Nivelet. Kun kerta auto puretaan niin laitetaan kaikki kerralla kuntoon. juu tukivarret ehjät ja sen sellaiset. Itse en löytänyt seccii kuin takalasin korjaus palan. Sedanin pyörän kaaria löytyy. Sopiiko seccii? Sedanin helmoja löytyy eli säveltämiseksi menee. Entäs takalampoujen alle ta takaluukun sivuilla oleviin syvennyksiin? Etulokasuojaan joutuu kempillä liimaamaan. En tiedä mikä on taka lonkka kromit jo tiedossa
Re: SEC entiseen loistoonsa
Saksasta ebaysta tai vauhtiputkista suoraan
Tuossa linkissä eritelty alustan osia saksankielelle jos ei heti taivu kieli: etsit vaan W126 tai C126 tms hakusana, joku osa voi olla secissä eri, osanumero yleensä kertoo..
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-W126-F ... XQLk1REUf5" onclick="window.open(this.href);return false;
Ns. varapyöräsyvennökset tai missä ne ylipaineventtiilit on niin niihin saa korjauspellit, osanumero oli kerran jossain topicissa.
Sedanin helmat voi soveltaa.
Pyörän kaari taitaa olla eri secissä ainakin takana ja 560 euromallit on leveämmät lokasuojat.
Etulokasuojia on tarjolla, ostoilmoitus foorumilla voi myös joskus auttaa.
Mulla olisi jenkkimallin puskurit varastossa(ei hirveästi kysyntää, kun ei ole kauneimmat)
Vinkkinä:
Koita säilyttää mahdollisimman alkuperäisenä tai kun purat niin pura fixusti, ja yritä kunnostaa.
SEC on hieno auto ja tehtaalla jo panostettu kasaamiseen, jotkin osat tarvii purun pari kertaa että ymmärtää, esim ovipahvit...
Onko sulla sisustus missä kunnossa?
Tuossa linkissä eritelty alustan osia saksankielelle jos ei heti taivu kieli: etsit vaan W126 tai C126 tms hakusana, joku osa voi olla secissä eri, osanumero yleensä kertoo..
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-W126-F ... XQLk1REUf5" onclick="window.open(this.href);return false;
Ns. varapyöräsyvennökset tai missä ne ylipaineventtiilit on niin niihin saa korjauspellit, osanumero oli kerran jossain topicissa.
Sedanin helmat voi soveltaa.
Pyörän kaari taitaa olla eri secissä ainakin takana ja 560 euromallit on leveämmät lokasuojat.
Etulokasuojia on tarjolla, ostoilmoitus foorumilla voi myös joskus auttaa.
Mulla olisi jenkkimallin puskurit varastossa(ei hirveästi kysyntää, kun ei ole kauneimmat)
Vinkkinä:
Koita säilyttää mahdollisimman alkuperäisenä tai kun purat niin pura fixusti, ja yritä kunnostaa.
SEC on hieno auto ja tehtaalla jo panostettu kasaamiseen, jotkin osat tarvii purun pari kertaa että ymmärtää, esim ovipahvit...
Onko sulla sisustus missä kunnossa?
W903
V126
W203
V126
W203
Re: SEC entiseen loistoonsa
Long time now see. Mutta korjatkaamme se tilanne nyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Täytyypi laittaa kuvia useampaan viestiin, sillä näköjään korkeintaan kymmenen liitetiedostoa voi laittaa yhteen viestiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Kyllä näkyy hieman tuota sepittävää olevan pelleissä siinä vierähtää talvi mukavasti tuota parsiessa varmasti.
Itse teen yhden kohdan valmiiksi ja siirryn seuraavaan niin urakka ei ala näyttämään mahdottomalta. Sitä saattaa iskeä epätoivo kun kaikki paikat repostelee auki kerralla.
Itse teen yhden kohdan valmiiksi ja siirryn seuraavaan niin urakka ei ala näyttämään mahdottomalta. Sitä saattaa iskeä epätoivo kun kaikki paikat repostelee auki kerralla.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Auto atomeiksi ja kiljumaan korigrilliin. Helpottaa työtä huomattavasti. Tue runko hyvin ettei pääse notkahtamaan. Hommaa näyttää olevan, mutta kohta kerrallaan kohti uutta nousua.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Mulla oli viime keväänä sama homma edessä ja vähän kauhulla odottelin, mitä löytyy purussa. Onneksi vain takalasin alareuna ja etusiivet vaati uudet pellit.
Tsemppiä duuniin!!
Tsemppiä duuniin!!
Re: SEC entiseen loistoonsa
nostetaas tätä topikkia vähän, jotta kukaan ei luule että olisin luovuttanut. Vaikka muutaman kerran on tehnyt mieli tunkea koko rottelo suohon
Kuvia olisi vaikka kirjaksi asti, mutta kun ulkoistan siskolle kuvien pienentämisen niin täytyy karsia ja valita merkityksellisimmät. Kuvia on kyllä tulossa.
A-pilarista taaksepäin on hitsattu kaikki muu paitsi takalasin pelti. Peltiä mennyt aika lailla.... . Taka-akselistokin on lykätty jo takaisin kaikkineen kilkkeineen.
Kuvia olisi vaikka kirjaksi asti, mutta kun ulkoistan siskolle kuvien pienentämisen niin täytyy karsia ja valita merkityksellisimmät. Kuvia on kyllä tulossa.
A-pilarista taaksepäin on hitsattu kaikki muu paitsi takalasin pelti. Peltiä mennyt aika lailla.... . Taka-akselistokin on lykätty jo takaisin kaikkineen kilkkeineen.
Re: SEC entiseen loistoonsa
Pitkästä aikaan taas vähän päivittelyä avun toivossa. . Ovet pitäisi saada pois, että saisi oven pielet maalattua. Ongelma onkin, että Mites sähköt saisi pois? Vaikka kuinka tutkailen niin liittimiä en löydä . Ja mahtaako joku osata kertoa, että mistä saisi oven/karmin johtojen läpivientikumeja?
Re: SEC entiseen loistoonsa
Ne johdot on irrotettava sieltä oven sisältä yksi kerrallaan. Jos autossa on sähköistuimet, niin kytkimiin tulevat pistokkeet on purettava, jotta kaapelisarjan saa pujotettua ovesta pois. Tehtaan jäljiltä on niissä poistokkeissa sisällä pienet paperilappuset, joissa värikuvin näytetty mihin jokainen piuha/liitin tulee siinä pistokkeessa. Jos lappua ei ole tallella, ota kännykällä kuva ennen kuin purat.
Tuo on ykkössarjalainen. Siinä on erilaiset (pyöreät) läpivientikumit kuin uudemmissa, joissa on leveämmät. Varaosanumero on 126 821 03 97. Niiden vaihtoon täytyy joka tapauksessa tehdä sama kaapelien irrotusrumba.
Tuossa: https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-MERCED ... SwKvJaz1EA
Ebay kauppiaat piilottavat usein varaosanumeron, jotta ei helposti saisi tietää, että marmorilta voi saada halvemmalla. Muutama vuosi sitten sain noita Vehon kautta muistaakseni n. 22 eur/kpl. En tiedä tämän päivän hintaa.
Tuo on ykkössarjalainen. Siinä on erilaiset (pyöreät) läpivientikumit kuin uudemmissa, joissa on leveämmät. Varaosanumero on 126 821 03 97. Niiden vaihtoon täytyy joka tapauksessa tehdä sama kaapelien irrotusrumba.
Tuossa: https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-MERCED ... SwKvJaz1EA
Ebay kauppiaat piilottavat usein varaosanumeron, jotta ei helposti saisi tietää, että marmorilta voi saada halvemmalla. Muutama vuosi sitten sain noita Vehon kautta muistaakseni n. 22 eur/kpl. En tiedä tämän päivän hintaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85