C140 S500 coupe -95
C140 S500 coupe -95
Auto oli ajettu n.170tkm ja melkein täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla.
Autossa oli muutamia laittoa vaativia asioita:
- ohjaussimpukka vuosi öljyä
- turvavyön ojentimet eivät toimineet
- peilien sähköjohtojen eristeet hapertuneet, ilmankos poltti sulaketta peilejä sisääntaitettaessa..
- tarvikevanteet piti laittaa vaihtoon
Pari kuvaa lähtötilanteesta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Alusta alkaen oli selvää, että autoon täytyy hankkia 18” monoblockit jotka siinä käsittääkseni varustelistauksen mukaan on uutenakin ollut.
Saksasta löytyikin projektikuntoinen tasaleveä sarja, 8,5x18 et 45 140-alkuisella osanumerolla.
Kaksi vannetta oikaistiin Suomen vannekorjauksessa, yhtä piti vähän hitsata. Hiomista ja kiillotusta niin kyllä niistä ihan kelvolliset tuli.
Saksasta löytyikin projektikuntoinen tasaleveä sarja, 8,5x18 et 45 140-alkuisella osanumerolla.
Kaksi vannetta oikaistiin Suomen vannekorjauksessa, yhtä piti vähän hitsata. Hiomista ja kiillotusta niin kyllä niistä ihan kelvolliset tuli.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Hyvältä näyttää, onnea hankinnasta!
Mullakin oli muuten edellisessä, myöskin loppuvuonna 95 valmistetussa eli 96-mallivuotisessa SL:ssä nuo peilien johdot tuollaista biohajoavaa mallia. Yhtään muuta huonoa johtosarjaa siinä ei tullut vastaan - tuohan on juuri niitä aikoja kun ongelma korjattiin, mutta joissain komponenteissa se murhe näkyy vielä.
Mullakin oli muuten edellisessä, myöskin loppuvuonna 95 valmistetussa eli 96-mallivuotisessa SL:ssä nuo peilien johdot tuollaista biohajoavaa mallia. Yhtään muuta huonoa johtosarjaa siinä ei tullut vastaan - tuohan on juuri niitä aikoja kun ongelma korjattiin, mutta joissain komponenteissa se murhe näkyy vielä.
Re: C140 S500 coupe -95
Saksasta vai oliko Itävallasta löytyi myös toinen vannesarja, Carlssonin 2/6 9,5x20, joista yhden kehä oli halki. Myyjä lähetti kolme vannetta Suomeen ja yhden Saksaan jossa Ebaystä löytynyt korjaaja vaihtoi siihen uuden kehän ja lähetti vanteen ja 4kpl uusia keskimerkkejä tänne.
Iskareiksi tuli Bilsteinin B8:t ja jousiksi H&R:n 35mm madaltavat jouset, korkeus asettui hyvin kohdilleen mutta peräpää kestää kuormaa tosi huonosti ja painuu aika alas kun kontissa on vähänkin enemmän kuormaa.
Iskareiksi tuli Bilsteinin B8:t ja jousiksi H&R:n 35mm madaltavat jouset, korkeus asettui hyvin kohdilleen mutta peräpää kestää kuormaa tosi huonosti ja painuu aika alas kun kontissa on vähänkin enemmän kuormaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Pelkääjän puolen peilin johtosarjan askarreltuani onnistuin murtamaan peilin rungon, aika hauras oli jo sekin.
Nyt hyllyssä odottaa uusi peili, täytyy olla varovaisempi kuskin peilin kanssa.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Taustapeilin sisällä rämisi jotain. Jenkkifoorumeilta luin että yleinenkin ongelma.
Pienet muoviset pidikkeet murtuvat ja peiliä paikalleen painava jousi jää kolisemaan kuoren sisään. Irronnutta palaa ei löytynyt mutta muokkasin korvaavan
Pienet muoviset pidikkeet murtuvat ja peiliä paikalleen painava jousi jää kolisemaan kuoren sisään. Irronnutta palaa ei löytynyt mutta muokkasin korvaavan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Millainenhan soitin autossa on alunperin ollut?
Autossa on nyt Audio 10 Be3100 CC ja kontista löytyi rikkinäinen MC3196 vaihtaja ja siihen sopiva johto, tuo vaihtaja ei kai käy yhteen soittimen kanssa joten soitin lienee vaihtunut. Uusi alkuperäistä vastaava vaihtaja on hankittu, pitää se saada toimimaan vaikka sitä ei ikinä käyttäisikään. Lasinpyyhkijän ”teleskooppi” alkoi jumittamaan ajokauden lopulla uloimpaan asentoonsa, korjaantunee mekanismin rattaiden vaihdolla.
Ohjaussimpukka vuotaa vieläkin vähän öljyä tiivistesarjan vaihdon jälkeen, turvavyönojentimien toimintaan pitää vielä perehtyä.
Autossa on nyt Audio 10 Be3100 CC ja kontista löytyi rikkinäinen MC3196 vaihtaja ja siihen sopiva johto, tuo vaihtaja ei kai käy yhteen soittimen kanssa joten soitin lienee vaihtunut. Uusi alkuperäistä vastaava vaihtaja on hankittu, pitää se saada toimimaan vaikka sitä ei ikinä käyttäisikään. Lasinpyyhkijän ”teleskooppi” alkoi jumittamaan ajokauden lopulla uloimpaan asentoonsa, korjaantunee mekanismin rattaiden vaihdolla.
Ohjaussimpukka vuotaa vieläkin vähän öljyä tiivistesarjan vaihdon jälkeen, turvavyönojentimien toimintaan pitää vielä perehtyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Hei! Hyvä juttu ja hieno auto.
Kantakortista ja itse autosta on nähtävissä S 420:stä poikkeavat vakiovarusteet:
-metalliväri
-automaatin puu-nahkanuppi
-lampunpyyhkijät
-kahdeksan kaiutinta ja se puuttuva rengas, eli Mercedes-Benz Special RDS -soitin.
Minulla on pari sellaista toimivaa soitinta kaupan uusitulla volyyminupilla. Jos kiinnostaa, paiskaa yv:llä. Hp. 160 e/vaihto vanhempiin Becker Mexicoihin. Tuollainen boksi löytyy myös.
Kantakortista ja itse autosta on nähtävissä S 420:stä poikkeavat vakiovarusteet:
-metalliväri
-automaatin puu-nahkanuppi
-lampunpyyhkijät
-kahdeksan kaiutinta ja se puuttuva rengas, eli Mercedes-Benz Special RDS -soitin.
Minulla on pari sellaista toimivaa soitinta kaupan uusitulla volyyminupilla. Jos kiinnostaa, paiskaa yv:llä. Hp. 160 e/vaihto vanhempiin Becker Mexicoihin. Tuollainen boksi löytyy myös.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: C140 S500 coupe -95
Jees, kivoja harrastepelejä nämäkin, eikä kovin usein tule samanlaista vastaan.
Siitäpä tulikin mieleeni, että onko tämä ollut Porin seudulla aiemmassa elämässään? Täällä foorumilla semmoinen nimimerkki kuin repsikka aikanaan ajeli sielläpäin tuollaisella, jonka väri ja valmistusaika sopisivat tämän kanssa yhteen ja joku hämärä muistikuva on, että siinä olis ollut tommoset (anteeksi vaan mutta rumat) tarvikevanteetkin, mutta se voi olla kyllä ihan väärä muistikuva. Repsikka vaan ei ole pitkiin aikoihin täällä kirjoittanut kovin aktiivisesti, näköjään viimeksi vajaa vuosi sitten pari viestiä juuri tällaisen auton vuotavasta ohjaustehostimen pumpusta.
Siitäpä tulikin mieleeni, että onko tämä ollut Porin seudulla aiemmassa elämässään? Täällä foorumilla semmoinen nimimerkki kuin repsikka aikanaan ajeli sielläpäin tuollaisella, jonka väri ja valmistusaika sopisivat tämän kanssa yhteen ja joku hämärä muistikuva on, että siinä olis ollut tommoset (anteeksi vaan mutta rumat) tarvikevanteetkin, mutta se voi olla kyllä ihan väärä muistikuva. Repsikka vaan ei ole pitkiin aikoihin täällä kirjoittanut kovin aktiivisesti, näköjään viimeksi vajaa vuosi sitten pari viestiä juuri tällaisen auton vuotavasta ohjaustehostimen pumpusta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: C140 S500 coupe -95
Tämmönen on hieno, peukut värimaailmasta.
Tähän sopis erittäin hyvin 19" AMG monot mitkä on juurikin 140 varaosanumerolla.
Tähän sopis erittäin hyvin 19" AMG monot mitkä on juurikin 140 varaosanumerolla.
Re: C140 S500 coupe -95
Nuo tietty sopisivat loistavasti, ei ole vaan sopivaan hintaan tullut vastaan.EeKi kirjoitti:Tämmönen on hieno, peukut värimaailmasta.
Tähän sopis erittäin hyvin 19" AMG monot mitkä on juurikin 140 varaosanumerolla.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Sama auto, sieltähän tämä haettiin. Foorumilta bongasin myynti-ilmoituksen.Nozki kirjoitti:Jees, kivoja harrastepelejä nämäkin, eikä kovin usein tule samanlaista vastaan.
Siitäpä tulikin mieleeni, että onko tämä ollut Porin seudulla aiemmassa elämässään? Täällä foorumilla semmoinen nimimerkki kuin repsikka aikanaan ajeli sielläpäin tuollaisella, jonka väri ja valmistusaika sopisivat tämän kanssa yhteen ja joku hämärä muistikuva on, että siinä olis ollut tommoset (anteeksi vaan mutta rumat) tarvikevanteetkin, mutta se voi olla kyllä ihan väärä muistikuva.
Vanteet lähtivät jo kiertoon, en itsekään niistä pitänyt.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Aivan joo, itseltä on mennyt ihan ohi se myynti-ilmoitus. No, ei niitä niin tarkkaan ole kyllä tullut seurattua, ettei se mikään ihme ole, etten ole huomannut. Hyvä homma, että autoa laitetaan entistä ehompaan kuntoon.MarkusGL kirjoitti:Sama auto, sieltähän tämä haettiin. Foorumilta bongasin myynti-ilmoituksen.Nozki kirjoitti:Jees, kivoja harrastepelejä nämäkin, eikä kovin usein tule samanlaista vastaan.
Siitäpä tulikin mieleeni, että onko tämä ollut Porin seudulla aiemmassa elämässään? Täällä foorumilla semmoinen nimimerkki kuin repsikka aikanaan ajeli sielläpäin tuollaisella, jonka väri ja valmistusaika sopisivat tämän kanssa yhteen ja joku hämärä muistikuva on, että siinä olis ollut tommoset (anteeksi vaan mutta rumat) tarvikevanteetkin, mutta se voi olla kyllä ihan väärä muistikuva.
Vanteet lähtivät jo kiertoon, en itsekään niistä pitänyt.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: C140 S500 coupe -95
Siisti auto, mun lempimalli mersun coupeista
Re: C140 S500 coupe -95
Iso coupe on otettu ajoon ja kyllähän se kasin vääntö taas hyvältä tuntuu.
Jumittava tuulilasinpyyhkimen teleskooppivarsi oli tänään työn alla, se kun estää pyyhkijöiden käytön, pyyhkijä törmää a-pilariin ja jumittaa pyyhkijät kun sisäänveto ei aina toimi. Onneksi oli taipuvarunkoiset sulat kun ekan kerranvika ilmaantui.
Purin mekanismin ja syylliseksi paljastui googlailunkin perusteella epäilty pieni muovinen ratas. Hampaat olivat tallella mutta itse ratas haljennut.
Huomenna sitten kasaan, ratas olikin jo hankittuna. Samalla saakin kunnolla rasvattua mekanismin, ei ihme että on ratas hajonnut, sen verran jäykkä oli sen liikuttama mekanismi liikkumaan.
Jumittava tuulilasinpyyhkimen teleskooppivarsi oli tänään työn alla, se kun estää pyyhkijöiden käytön, pyyhkijä törmää a-pilariin ja jumittaa pyyhkijät kun sisäänveto ei aina toimi. Onneksi oli taipuvarunkoiset sulat kun ekan kerranvika ilmaantui.
Purin mekanismin ja syylliseksi paljastui googlailunkin perusteella epäilty pieni muovinen ratas. Hampaat olivat tallella mutta itse ratas haljennut.
Huomenna sitten kasaan, ratas olikin jo hankittuna. Samalla saakin kunnolla rasvattua mekanismin, ei ihme että on ratas hajonnut, sen verran jäykkä oli sen liikuttama mekanismi liikkumaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Nyt on viissatanen taas entistä ehompi, alapallonivelet, raidetangot, vakaajien puslat ja jousikumit uusittu. Hävisi narinat alustasta.
Huomenna Carlssonit alle 255/35/20 kumein , mielenkiintoista nähdä kuinka paljon jämäkämmäksi muuttuu kun nuo nykyiset 255/45/18 Contin PremiumContactit olivat aika löysärunkoiset.
Huomenna Carlssonit alle 255/35/20 kumein , mielenkiintoista nähdä kuinka paljon jämäkämmäksi muuttuu kun nuo nykyiset 255/45/18 Contin PremiumContactit olivat aika löysärunkoiset.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Vanteet alla. Alla H&R -30mm jouset, edessä kakkosen jousikumit ja takana neloset.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: C140 S500 coupe -95
Hassua mutta tuo sivupeilin kehyksen murtuma ja sisäpeilin rolina oli itsellä c36:ssa Siinähän peili oli 140 numeroinen ja vissiin sivupeilissäkin sama osa kun ässässä.
Tein peruutuspeiliin hiilikuitunauhasta korjauksen ja sivupeiliin tein sen kehyksen teräksestä. Se on vissiin vieläkin tallessa kun vastaavia kääntyviä peilejä ei saanut kuin ruotsista lähimmät ja katsastusta varten piti olla peili kunnossa ja piti tehdä itse
Kiva peli. Kaverilla on 150tkm ajettu S600C -95
Tein peruutuspeiliin hiilikuitunauhasta korjauksen ja sivupeiliin tein sen kehyksen teräksestä. Se on vissiin vieläkin tallessa kun vastaavia kääntyviä peilejä ei saanut kuin ruotsista lähimmät ja katsastusta varten piti olla peili kunnossa ja piti tehdä itse
Kiva peli. Kaverilla on 150tkm ajettu S600C -95
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C140 S500 coupe -95
Kyllä 20" näyttää hyvältä. Onko kyyti minkälainen?
Mulla on tuolla 19" RH monoblockit. Halkeama vikaa etuvanteissa ja hitsattukkin kahteen kertaan. Ei vain alkanut pitämään. Olen miettinyt, että tehen niistä joskus 20" 3-osaiset. Kunhan on joku auto mihin laittaa
Sulla on hieno auto kaiken kaikkiaan.
Mulla on tuolla 19" RH monoblockit. Halkeama vikaa etuvanteissa ja hitsattukkin kahteen kertaan. Ei vain alkanut pitämään. Olen miettinyt, että tehen niistä joskus 20" 3-osaiset. Kunhan on joku auto mihin laittaa
Sulla on hieno auto kaiken kaikkiaan.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: C140 S500 coupe -95
Kyyti on yllättävän pehmoinen vieläkin, oikein hyvä.
Katsastuksessa tuli hylkäys päästöistä. Mitäs viisaammat sanoo noista lukemista? Mistä vikaa lähtisi hakemaan?
Käy rikkaalla/ei polta kaikkea? Sytkäpuolella vikaa? Bensa vähän haiseekin tyhjäkäynnillä.
Uudet tulpat (F8DC4) tilasin ens alkuun kun niiden vaihdosta en löytänyt merkintöjä.
Katsastuksessa tuli hylkäys päästöistä. Mitäs viisaammat sanoo noista lukemista? Mistä vikaa lähtisi hakemaan?
Käy rikkaalla/ei polta kaikkea? Sytkäpuolella vikaa? Bensa vähän haiseekin tyhjäkäynnillä.
Uudet tulpat (F8DC4) tilasin ens alkuun kun niiden vaihdosta en löytänyt merkintöjä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500