S123 uudistus project
S123 uudistus project
Tulipas vuosia sitten ostettua tuommoinen 123.
Nyt rupee mielenkiinto herää kun rupee olee peltityöt tehty.
Vuosimallihan on 85 ja lisävarusteita on listattu..
Kaikki sähköikkunat, ilmastointi, 7h nahkasisusta..
Moottoriksi tulee ahdettu m104
Vaihteisto 722.6 olejefer ohjaimella
Nyt rupee mielenkiinto herää kun rupee olee peltityöt tehty.
Vuosimallihan on 85 ja lisävarusteita on listattu..
Kaikki sähköikkunat, ilmastointi, 7h nahkasisusta..
Moottoriksi tulee ahdettu m104
Vaihteisto 722.6 olejefer ohjaimella
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Nykytilanne
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Tulee hieno pirssi! Milläs koneella tämä on alkujaan?
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S123 uudistus project
Kiva että joku muukin näitä tekee, ja asiallisen kuuloinen tuo moottorivalinta. Jotain m104 tapaista ehkä itsekin suunnittelisin jos toi oma olis joku perus 300 tai 240td.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 uudistus project
300d manuaalilla alkujaanMaastis kirjoitti:Tulee hieno pirssi! Milläs koneella tämä on alkujaan?
TJ
Re: S123 uudistus project
Kaikenlaista tehty
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Weldin pro star 10x15 taakse
Eteen 7x15
Pulttijako muutettu ja laitettu arpin pinnapultit.
Pinnapultit tuumasella jenkalla koska vanteissa omat pultit
Eteen 7x15
Pulttijako muutettu ja laitettu arpin pinnapultit.
Pinnapultit tuumasella jenkalla koska vanteissa omat pultit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Millaisia jousitus/jarrumuutoksia suunnitteilla?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 uudistus project
En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: S123 uudistus project
Eteen 500 ässän jarrut.taakse vakiot.Sharedoc kirjoitti:Millaisia jousitus/jarrumuutoksia suunnitteilla?
Alustaan tulee ilmapussit joka nurkkaan.
Re: S123 uudistus project
Tästä tulee komea auto
Onko sisusta missä kunnossa ja mitä muutoksia siihen tulee? Kun on lähdetty hieman vakio linjasta muutenkin poikkeamaan niin voisin kuvitella, että haetaan vähän sivuttais tukea penkkeihinkin
Onko sisusta missä kunnossa ja mitä muutoksia siihen tulee? Kun on lähdetty hieman vakio linjasta muutenkin poikkeamaan niin voisin kuvitella, että haetaan vähän sivuttais tukea penkkeihinkin
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S123 uudistus project
Sisusta on käytännössä loistavassa kunnossa. Kaikki tallessa ja eikä oo kukaan tuhonnut tekemällä reikiä. Takakontin lisäpenkit on myös tummanvihreät orggispenkit. Sisusta pysyy ihan vakiona pois lukien ratti ja mittaristo.. kiihdytyspäiville ajattelin jonkun kuppipenkin ruuvata siksi aikaajoop79 kirjoitti:Tästä tulee komea auto
Onko sisusta missä kunnossa ja mitä muutoksia siihen tulee? Kun on lähdetty hieman vakio linjasta muutenkin poikkeamaan niin voisin kuvitella, että haetaan vähän sivuttais tukea penkkeihinkin
Re: S123 uudistus project
Mielenkiintoinen vanne valinta, näyttää tosi hyvältä! Kiva nähdä miltä valmis tuote näyttää.
Re: S123 uudistus project
Erittäin hyvä pyörävalinta, vanhassa pitää olla profiilia!MJPfin kirjoitti:Mielenkiintoinen vanne valinta, näyttää tosi hyvältä! Kiva nähdä miltä valmis tuote näyttää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S123 uudistus project
Mukava nähdä, että tämäkin yksilö on vielä hengissä, jopa erittäin hyvin
om601
Re: S123 uudistus project
No tästä joutuu vielä katsastusmiehen kanssa keskustelemaankarra kirjoitti:En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
Re: S123 uudistus project
Ei missään nimessä kannata laittaa ennen kun kokeilee, virallisestihan niitä ei enää tarvita jos ei ole tehtaalta lähtiessä ollut, mutta jos on ns vientimalli johon laitettu niin en osaa sanoa. Onkohan kantakortissa muuten merkintä sivuvilkuista jos on ollut auto menossa Suomeen... täällä jotain asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=193808" onclick="window.open(this.href);return false;lehtio kirjoitti:No tästä joutuu vielä katsastusmiehen kanssa keskustelemaankarra kirjoitti:En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
Itselläkin ollut fiksaatio Weldin niihin "umpinaisiin" (dragrace?) vanteisiin mutta jakohan ei passaa, ja nyt se pahin himo on menny ohi kun viimeisestä jenkkiharrastusautosta on mennyt jo 16 vuotta. Tuohon 6.3:een ois ollu kiva mallailla sellaisia mutta kuten sanoin niin antaa olla, oli vaan aikoinaan ajatus .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: S123 uudistus project
Juu samaa mieltä, en kanssa omaehtoisesti laittaisi, nykyään pitäisi olla selvä homma, että niitä ei tarvitse, mutta vissiin se ei joka paikassa katsastuksen yhteydessä ole niin selvää sitten ollut kuitenkaan. Jos ei katsastajalle kelpaa, niin itse harkitsisin toista asemaa tai sitten niitä tarra- tai magneettikiinnitteisiä sivuvilkkuja, jotka voi näppärästi laittaa katsastuksen ajaksi ja sen jälkeen napata pois. Vaikka eihän niin tietysti oikeasti pitäisi tehdä...karra kirjoitti:Ei missään nimessä kannata laittaa ennen kun kokeilee, virallisestihan niitä ei enää tarvita jos ei ole tehtaalta lähtiessä ollut, mutta jos on ns vientimalli johon laitettu niin en osaa sanoa.lehtio kirjoitti:No tästä joutuu vielä katsastusmiehen kanssa keskustelemaan.karra kirjoitti:En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
...
Mulla on kyllä sellainen käsitys, ettei noita koskaan ole tehtaalla W123:een laitettu. Ja sen vuoksi esim. W124:stä poiketen sivuvilkuille ei ole mitään tehtaalla suunniteltua paikkaa, jossa olisivat jotenkin asiallisesti istuvat. Noi suomalaiset sivuvilkulliset ovat ymmärtääkseni niitä, joissa on riittävän uusi W123, joka on käytettynä tuotu ja silloin joku uutena maahantuotuhin sovellettu poikkeuslupa ei ole enää ollut pätevä. Siinä tapauksessa sivuvilkut on vaadittu ennen viimeisintä lakimuutosta. Esim. oma -81 coupe on vissiin riittävän vanha, eikä siihen jälkituonnin yhteydessäkään sivuvilkkuja vaadittu, kahta päivää vaille 11 vuotta sitten.karra kirjoitti:...
Onkohan kantakortissa muuten merkintä sivuvilkuista jos on ollut auto menossa Suomeen...
...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S123 uudistus project
Menee vähän sivuraiteelle, mutta muistelen että yhdessä 1989 230E ruotsintuonnissani taisi olla ihan varustekoodilla sivuvilkut, ja oisko ollu vielä merkintä että Sweden Export tms.Voin muistaa väärinkin. Siinä oli myös orkkis ajovaloautomatiikka. Tätä voidaan jatkaa vaikka tuossa sivuvilkkutopikissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: S123 uudistus project
Ovien korjausta. Ovethan näytti ehjilätä mutta
Korroosio oli välissä..
Korroosio oli välissä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Mistä hommasit korjauspellit ovien alareunaan?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 uudistus project
Paikallinen varaosaliike tilasi jostain. Klokkerholm merkkiset .Sharedoc kirjoitti:Mistä hommasit korjauspellit ovien alareunaan?
Takaovien sisäosat todella paskat.. liian pitkät joka suuntaan
Re: S123 uudistus project
Ne sisäpellin korjauspalat on ihan perseestä. Ensinnäkin miks niitä ei oo tehty ulottumaan siihen aukkoon asti jolloin sen sais vähimmällä hitsaamisella paikalleen ja helpommin. Mulla olis muutamia takaovia, aika hyviäkin jos hitsaaminen alkaa kyllästyttämään. Toki niitäkin tarvii korjata mutta huomattavasti vähemmän.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 uudistus project
Teitkö koneelle kiinnikkeet vai sattuuko kohdilleen jollain mersun omilla korvakoilla? Kuvia tekniikan sovittelusta katseltaisiin mielellään.
Re: S123 uudistus project
Tuossa jotain kuvia tekniikan sovituksesta .
Koneen korvat omavalmiste, kumit Volvosta,
Tyhjä lohko ja tyhjä laatikko helpottaa sovitusta
Koneen korvat omavalmiste, kumit Volvosta,
Tyhjä lohko ja tyhjä laatikko helpottaa sovitusta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Ö-pohjaa muokattiin että kone siirtyi vähän taakse
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S123 uudistus project
Ohjaustehostin puolella ajattelin kokeilla
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
Re: S123 uudistus project
Missä olet tähän törmännyt??blacklake kirjoitti:Mukava nähdä, että tämäkin yksilö on vielä hengissä, jopa erittäin hyvin
Re: S123 uudistus project
Pitääkö vaihtaa tehostamaton simpukka? Vai meneekö se ihan perus simpukalla jos siihen jättää jonkunlaisen öljytilan? En osaa sanoa tarviiko se sitä öljyä voiteluun?lehtio kirjoitti:Ohjaustehostin puolella ajattelin kokeilla
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
Mutta muuten kyllä liputan sähkötehostimen puolesta, sitä voi säätää tarpeen mukaan
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S123 uudistus project
Meinasin normi simpukalla ja letkut pieneen säiliöön missä huohuohotusventtiili.. ja pieni määrä öljyä sisällejoop79 kirjoitti:Pitääkö vaihtaa tehostamaton simpukka? Vai meneekö se ihan perus simpukalla jos siihen jättää jonkunlaisen öljytilan? En osaa sanoa tarviiko se sitä öljyä voiteluun?lehtio kirjoitti:Ohjaustehostin puolella ajattelin kokeilla
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
Mutta muuten kyllä liputan sähkötehostimen puolesta, sitä voi säätää tarpeen mukaan