S123 uudistus project

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Tulipas vuosia sitten ostettua tuommoinen 123.
Nyt rupee mielenkiinto herää kun rupee olee peltityöt tehty.
Vuosimallihan on 85 ja lisävarusteita on listattu..
Kaikki sähköikkunat, ilmastointi, 7h nahkasisusta..

Moottoriksi tulee ahdettu m104
Vaihteisto 722.6 olejefer ohjaimella
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Nykytilanne
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Tulee hieno pirssi! Milläs koneella tämä on alkujaan?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kiva että joku muukin näitä tekee, ja asiallisen kuuloinen tuo moottorivalinta. Jotain m104 tapaista ehkä itsekin suunnittelisin jos toi oma olis joku perus 300 tai 240td.
S124 300TE
S211 E500
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Maastis kirjoitti:Tulee hieno pirssi! Milläs koneella tämä on alkujaan?

TJ
300d manuaalilla alkujaan
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Kaikenlaista tehty
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Weldin pro star 10x15 taakse
Eteen 7x15
Pulttijako muutettu ja laitettu arpin pinnapultit.
Pinnapultit tuumasella jenkalla koska vanteissa omat pultit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Millaisia jousitus/jarrumuutoksia suunnitteilla?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja karra »

En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Sharedoc kirjoitti:Millaisia jousitus/jarrumuutoksia suunnitteilla?
Eteen 500 ässän jarrut.taakse vakiot.
Alustaan tulee ilmapussit joka nurkkaan.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tästä tulee komea auto :thumbup:

Onko sisusta missä kunnossa ja mitä muutoksia siihen tulee? Kun on lähdetty hieman vakio linjasta muutenkin poikkeamaan niin voisin kuvitella, että haetaan vähän sivuttais tukea penkkeihinkin :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

joop79 kirjoitti:Tästä tulee komea auto :thumbup:

Onko sisusta missä kunnossa ja mitä muutoksia siihen tulee? Kun on lähdetty hieman vakio linjasta muutenkin poikkeamaan niin voisin kuvitella, että haetaan vähän sivuttais tukea penkkeihinkin :D
Sisusta on käytännössä loistavassa kunnossa. Kaikki tallessa ja eikä oo kukaan tuhonnut tekemällä reikiä. Takakontin lisäpenkit on myös tummanvihreät orggispenkit. Sisusta pysyy ihan vakiona pois lukien ratti ja mittaristo.. kiihdytyspäiville ajattelin jonkun kuppipenkin ruuvata siksi aikaa
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mielenkiintoinen vanne valinta, näyttää tosi hyvältä! Kiva nähdä miltä valmis tuote näyttää.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

MJPfin kirjoitti:Mielenkiintoinen vanne valinta, näyttää tosi hyvältä! Kiva nähdä miltä valmis tuote näyttää.
Erittäin hyvä pyörävalinta, vanhassa pitää olla profiilia! :-D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
blacklake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 07.01.2012 18:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mukava nähdä, että tämäkin yksilö on vielä hengissä, jopa erittäin hyvin 8)
om601
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

karra kirjoitti:En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
No tästä joutuu vielä katsastusmiehen kanssa keskustelemaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja karra »

lehtio kirjoitti:
karra kirjoitti:En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
No tästä joutuu vielä katsastusmiehen kanssa keskustelemaan
Ei missään nimessä kannata laittaa ennen kun kokeilee, virallisestihan niitä ei enää tarvita jos ei ole tehtaalta lähtiessä ollut, mutta jos on ns vientimalli johon laitettu niin en osaa sanoa. Onkohan kantakortissa muuten merkintä sivuvilkuista jos on ollut auto menossa Suomeen... täällä jotain asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=193808" onclick="window.open(this.href);return false;

Itselläkin ollut fiksaatio Weldin niihin "umpinaisiin" (dragrace?) vanteisiin mutta jakohan ei passaa, ja nyt se pahin himo on menny ohi kun viimeisestä jenkkiharrastusautosta on mennyt jo 16 vuotta. Tuohon 6.3:een ois ollu kiva mallailla sellaisia mutta kuten sanoin niin antaa olla, oli vaan aikoinaan ajatus :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja Nozki »

karra kirjoitti:
lehtio kirjoitti:
karra kirjoitti:En ole ennen sivuvilkkua W123:ssa nähnyt. Hyvä että jätit pois. Ei kun tsemppiä projektiin!
No tästä joutuu vielä katsastusmiehen kanssa keskustelemaan.
Ei missään nimessä kannata laittaa ennen kun kokeilee, virallisestihan niitä ei enää tarvita jos ei ole tehtaalta lähtiessä ollut, mutta jos on ns vientimalli johon laitettu niin en osaa sanoa.
...
Juu samaa mieltä, en kanssa omaehtoisesti laittaisi, nykyään pitäisi olla selvä homma, että niitä ei tarvitse, mutta vissiin se ei joka paikassa katsastuksen yhteydessä ole niin selvää sitten ollut kuitenkaan. Jos ei katsastajalle kelpaa, niin itse harkitsisin toista asemaa tai sitten niitä tarra- tai magneettikiinnitteisiä sivuvilkkuja, jotka voi näppärästi laittaa katsastuksen ajaksi ja sen jälkeen napata pois. Vaikka eihän niin tietysti oikeasti pitäisi tehdä...
karra kirjoitti:...
Onkohan kantakortissa muuten merkintä sivuvilkuista jos on ollut auto menossa Suomeen...
...
Mulla on kyllä sellainen käsitys, ettei noita koskaan ole tehtaalla W123:een laitettu. Ja sen vuoksi esim. W124:stä poiketen sivuvilkuille ei ole mitään tehtaalla suunniteltua paikkaa, jossa olisivat jotenkin asiallisesti istuvat. Noi suomalaiset sivuvilkulliset ovat ymmärtääkseni niitä, joissa on riittävän uusi W123, joka on käytettynä tuotu ja silloin joku uutena maahantuotuhin sovellettu poikkeuslupa ei ole enää ollut pätevä. Siinä tapauksessa sivuvilkut on vaadittu ennen viimeisintä lakimuutosta. Esim. oma -81 coupe on vissiin riittävän vanha, eikä siihen jälkituonnin yhteydessäkään sivuvilkkuja vaadittu, kahta päivää vaille 11 vuotta sitten.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja karra »

Menee vähän sivuraiteelle, mutta muistelen että yhdessä 1989 230E ruotsintuonnissani taisi olla ihan varustekoodilla sivuvilkut, ja oisko ollu vielä merkintä että Sweden Export tms.Voin muistaa väärinkin. Siinä oli myös orkkis ajovaloautomatiikka. Tätä voidaan jatkaa vaikka tuossa sivuvilkkutopikissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Ovien korjausta. Ovethan näytti ehjilätä mutta
Korroosio oli välissä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Mistä hommasit korjauspellit ovien alareunaan?
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Sharedoc kirjoitti:Mistä hommasit korjauspellit ovien alareunaan?
Paikallinen varaosaliike tilasi jostain. Klokkerholm merkkiset .
Takaovien sisäosat todella paskat.. liian pitkät joka suuntaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ne sisäpellin korjauspalat on ihan perseestä. Ensinnäkin miks niitä ei oo tehty ulottumaan siihen aukkoon asti jolloin sen sais vähimmällä hitsaamisella paikalleen ja helpommin. Mulla olis muutamia takaovia, aika hyviäkin jos hitsaaminen alkaa kyllästyttämään. Toki niitäkin tarvii korjata mutta huomattavasti vähemmän.
S124 300TE
S211 E500
rrainer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 29.07.2013 16:36

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja rrainer »

Teitkö koneelle kiinnikkeet vai sattuuko kohdilleen jollain mersun omilla korvakoilla? Kuvia tekniikan sovittelusta katseltaisiin mielellään.
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Tuossa jotain kuvia tekniikan sovituksesta .
Koneen korvat omavalmiste, kumit Volvosta,
Tyhjä lohko ja tyhjä laatikko helpottaa sovitusta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Ö-pohjaa muokattiin että kone siirtyi vähän taakse
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

Ohjaustehostin puolella ajattelin kokeilla
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

blacklake kirjoitti:Mukava nähdä, että tämäkin yksilö on vielä hengissä, jopa erittäin hyvin 8)
Missä olet tähän törmännyt??
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja joop79 »

lehtio kirjoitti:Ohjaustehostin puolella ajattelin kokeilla
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
Pitääkö vaihtaa tehostamaton simpukka? Vai meneekö se ihan perus simpukalla jos siihen jättää jonkunlaisen öljytilan? En osaa sanoa tarviiko se sitä öljyä voiteluun?

Mutta muuten kyllä liputan sähkötehostimen puolesta, sitä voi säätää tarpeen mukaan :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
lehtio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 09.08.2012 20:46

Re: S123 uudistus project

Viesti Kirjoittaja lehtio »

joop79 kirjoitti:
lehtio kirjoitti:Ohjaustehostin puolella ajattelin kokeilla
Corsan sähköistä tehostinta..
Mitäs ootte mieltä toimisko simpukan kanssa???
Pitääkö vaihtaa tehostamaton simpukka? Vai meneekö se ihan perus simpukalla jos siihen jättää jonkunlaisen öljytilan? En osaa sanoa tarviiko se sitä öljyä voiteluun?

Mutta muuten kyllä liputan sähkötehostimen puolesta, sitä voi säätää tarpeen mukaan :thumbup:
Meinasin normi simpukalla ja letkut pieneen säiliöön missä huohuohotusventtiili.. ja pieni määrä öljyä sisälle
Vastaa Viestiin