V170 -38

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

V170 -38

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

No no, täällähän on uusi palsta. :) :D :lol:
Toivottavasti saamme tänne paljon mitä ihmeellisimpiä projekteja.
Laitetaas tähän nyt yksi ikuisuusprojekti, jonka sain haltuuni.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/V170_JA_HAUVA.jpg

No tästä ei vielä ole paljon kerrottavaa, mutta kuiteskin.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: V170 -38

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Pepekyy kirjoitti:No no, täällähän on uusi palsta. :) :D :lol:
Toivottavasti saamme tänne paljon mitä ihmeellisimpiä projekteja.
Laitetaas tähän nyt yksi ikuisuusprojekti, jonka sain haltuuni.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/V170_JA_HAUVA.jpg

No tästä ei vielä ole paljon kerrottavaa, mutta kuiteskin.
No, mutta johan on hieno peli. Taitaa olla aika harvinaisia nuo mallit täällä meillä suomessa??
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

kaikista harvinaisin näistä tyypeistä on 170 V, koska ei suomessa silloin
autoja paljon muutenkaan ollut. Muiden " kiireiden " helpottaessa sitten 40 -luvun ihan lopulla tuli 170 Va - tyyppi.

Muistaakseni tuossa 170 V :ssä on tuuletus hoidettu avattavalla tuulilasilla:
saranat yläreunassa, ja lasia voi työntää siis alareunasta ylospäin - kätevää.
Tästä syystä tuulilasinpyyhkijätkin ovat tuulilasin yläpuolella. Näin oli tosin edelleen 170 Va: ssakin vaikkei lasi ollutkaan enää avattava.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Henry V. kirjoitti: Muistaakseni tuossa 170 V :ssä on tuuletus hoidettu avattavalla tuulilasilla:
saranat yläreunassa, ja lasia voi työntää siis alareunasta ylospäin - kätevää.
Tästä syystä tuulilasinpyyhkijätkin ovat tuulilasin yläpuolella. Näin oli tosin edelleen 170 Va: ssakin vaikkei lasi ollutkaan enää avattava.
Juu tuuletus pelaa juuri noin ja pyyhkimet on yläpuolella. Siinähän ne melkein sitten onkin ne varusteet. :D No on siinä vielä sentään erillispyöräjousitus, 4v-laatikko, keskusvoitelujärjestelmä, tuuliohjaimet etusivulaseissa, tupakan sytytin ja tuhkakuppi. 8) Että kyllä varusteita löytyy. :wink:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

onko muuten bensa vai Diesel ?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Bensa kone. 1.7litran sivuventtiili sellainen. Tehoa jotain 30hv:n päälle, nyt en ihan tarkkaan muista.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

joo - se on tyypiltään M136.

Jakopää toimii fiiberi hammasrattailla. :wink:

Hyvä että oma kone on tallella, usein näissä on tapahtunut "sydämen siirtoja"
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Henry V. kirjoitti:joo - se on tyypiltään M136.

Jakopää toimii fiiberi hammasrattailla. :wink:

Hyvä että oma kone on tallella, usein näissä on tapahtunut "sydämen siirtoja"
Kone ei ole alkuperäinen, mutta on samaa ikäluokkaa. Siinä on muunmuassa kampikoneiston laakerit valetut, eli liuskoista ei ole vielä tietoakaan. :?
Jakopää tosiaan toimii rattailla. Ei mee remmi poikki :lol:

Kattelin tossa joku aika sitten vanhaa Tähdelliset lehteä, missä oli mainos jostain 50-luvulta. Siinähän oli samat tarinat, kuin nyt on, dieseleitä mainostaessa. Suorituskyky vastaa bensakoneita ja kuluttaa vähän jne. jne. Pisti vähän hymyilyttää :lol:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: V170 -38

Viesti Kirjoittaja raul »

Jussi L. kirjoitti:
Pepekyy kirjoitti:No no, täällähän on uusi palsta. :) :D :lol:
Toivottavasti saamme tänne paljon mitä ihmeellisimpiä projekteja.
Laitetaas tähän nyt yksi ikuisuusprojekti, jonka sain haltuuni.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/V170_JA_HAUVA.jpg

No tästä ei vielä ole paljon kerrottavaa, mutta kuiteskin.
No, mutta johan on hieno peli. Taitaa olla aika harvinaisia nuo mallit täällä meillä suomessa??
Itseasiassa mersukerhon yleisin automallihan on 170:set, W136 ja W191.
Taisipa olla niin että noista 170 S-V yleisin...? Oikeastaan tämäkin tieto on taas suhteellista sillä useat autoista ovat vielä työn alla tai odottamassa entisöintiä... Kuva
Onpa muuten pepe komea schäferi!!!
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: V170 -38

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

raul kirjoitti: Itseasiassa mersukerhon yleisin automallihan on 170:set, W136 ja W191.
Taisipa olla niin että noista 170 S-V yleisin...? Oikeastaan tämäkin tieto on taas suhteellista sillä useat autoista ovat vielä työn alla tai odottamassa entisöintiä...
Onpa muuten pepe komea schäferi!!!
Joo 170 mallit on hyvin edustettuna MB-klubissa. 170S taitaa kuitenkin olla yleisin ja sitten 170Va. Valtaosa on 50-luvulta. Ne on jo melko varusteltuja alkupään malleihin verrattuna. 40-luvulta oli jotain 4kpl ja 30-luvulta kymmenkunta. Avo mallit ovatkin jo sitten harvinaisempaa herkkua.
Tähdelliset luettelosta löytynee kaikki mallit. Eikös uuden luettelon tietojen keräily ala taas jossain vaiheessa. :roll:
Juu ja schäferi tosiaan on erittäin hieno mies :D
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Hyvä peli, eikä mikään paha projelti ellei joku ole päässyt muuttelemaan tai vaihtamaan osia. Onko siinä vielä alkuperäinen takakontti, eli ei luukkua, vaan käynti takapenkin selkänojan kautta ja nelipuolainen ohjauspyörä ( va /vs mallissa kolmepuolainen )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tämä voi kauhistuttaa "puritaaneja ", mutta jos tuo olisi oma projekti
niin olisi suuri houkutus maalata kylkiosa keskeltä kermanvalkoiseksi.
Sillä saisi palautettua takaisin vähän sitä iloista 30-lukua, ala Dolce Vita.

Tämä idea on vastaavasta Cabrio mallista....
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

adenauer300 kirjoitti:Hyvä peli, eikä mikään paha projelti ellei joku ole päässyt muuttelemaan tai vaihtamaan osia. Onko siinä vielä alkuperäinen takakontti, eli ei luukkua, vaan käynti takapenkin selkänojan kautta ja nelipuolainen ohjauspyörä ( va /vs mallissa kolmepuolainen )
Auto on tosiaan melko hyvässä kunnossa ja lähes kaikki osat tallella. Konttiin mennään sisä kautta ja rattikin on nelipuolainen. :D

Siitä harvinaisuudesta vielä, että ei noita ilmeisesti 30-luvun 170:siä ole hirveasti Suomessa kun taas 50-lukuisia on "pilvin pimein". Jos verrataan 30-luvun ja 50-luvun autoja, ni ne on melko lailla eri autoja.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tosiaan 170- malleissa 30- luvun V ja 50-luvun Va, ovat pitkälti
samankaltaisia ( noita erojahan tuossa tulikin esille ).

Sen sijaan sitten nuo 50-luvun 170 S, Sb- mallit ovat "eri autoja. "
Paitsi sitten tuo spesiaali eli 170 S-V, jossa oli S kori ja V alusta.
Näitä on suomessakin suhteessa yllättävän monta, vaikka olikin aikoinaan
harvinainen versio. ( näitä kaikkia yhdistää kuitenkin samat perusmoottorit).

Tuo kirjain V (170 V ) tulee sanasta ' Vorn' eli moottori edessä.
Samaan aikaanhan oli tuotannossa myös tuo Ferdinand Porschen
suunnittelema 130 H, jossa H tarkoitti tietenkin moottorin olevan takana
eli ' Heck '.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kyllä vaan. Ihan mielenkiintoista tietää. En minä mitenkään hirvesti ole ehtinyt perehtyä 170-mallien eroihin, mutta aina jotain.
Tämän muutes pitäis olla "Suomi auto". En ole ihan satavarma, mutta näin väitettiin. Viimeksi se on ollut ajossa vuonna -68, ennen kuin se pääsi lepäämään. Rekisteriote on tietysti tallella.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kun lähdet entsöimään koria, ole tarkkana. Siinä on puurunko mm katossa , jonka päälle on pelti pakotettu. mikäli puu osat on lahoja , vaihda ne yksikerralla, mutta muista tehdä korin sisälle tukikehikko, jottei kori väänny.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

adenauer300 kirjoitti:Kun lähdet entsöimään koria, ole tarkkana. Siinä on puurunko mm katossa , jonka päälle on pelti pakotettu. mikäli puu osat on lahoja , vaihda ne yksikerralla, mutta muista tehdä korin sisälle tukikehikko, jottei kori väänny.
Juu puutahan siellä on :D Autosta on purettu verhoilu ja kaikki puuosat vaikuttaa olevan kovaa tavaraa. :D
Onkos tuo sinun 170:nen ajossa vai projekti?
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Projekti, mutta runko, kone ja alusta tehty
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tampereella makailee ihan samanlainen 170 V, umpitakaluukku ja puurunko, selvästi sotaa edeltävä siis. Ja siinä 30-l versiossahan oli valkopohjaiset mittarit, kai ne piti laittaa mustiksi 50-luvulla, ettei tule liikaa flashbackejä natsiajan loistosta. 170 V taisi olla juuri se malli joka nosti MB-tehtaan takaisin jaloilleen ja oli siten kai sellainen "talouskone". :wink: Se Tampereen pihaseisotus on ilmeisesti joku Virosta tuotu, kun vararenkaassa lukee Made in CCCP. Ettei olisi Tsigulin koneella...

Noissa sodanjälkeisissä Va- ja Vb-malleissa on 1,8-litran (1767) kone, kun V:ssä on ihan oikea 1,7 (1697). On niissä tehoakin 45 hp, kun tuossa V:ssä on vain se 38 hp. Suunnitteilla oli sotaa ennen myös 170 VS (60 hp) ja 200 V (64 hp), mutta taisivat jäädä koe-eriin. Ja ihan kuin olisin nähnyt kuvan kaksiovisesta 170 V:stä, mutta en nyt tähän sitä löytänyt. Delivery vanejä ja sotilasajoneuvoja on ainakin ollut paljon valmistuksessa tuosta 170 V -konseptista.
Henry V. kirjoitti:Tämä voi kauhistuttaa "puritaaneja ", mutta jos tuo olisi oma projekti niin olisi suuri houkutus maalata kylkiosa keskeltä kermanvalkoiseksi. Sillä saisi palautettua takaisin vähän sitä iloista 30-lukua, ala Dolce Vita.
Mitähän ne kuuluisat puritaanit sanoisivat, jos laittaisi alle 205/60 R 15 -renkaat, ehkä levyjarrut myös, M110:n ruiskukone, W115:n penkit niskatuilla, hitsaisi korista kaksiovisen, maalaisi liekkejä... Jahas, olen ehkä ollut liikaa FHRA:n tyyppien seurassa. :twisted:
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:Mitähän ne kuuluisat puritaanit sanoisivat, jos laittaisi alle 205/60 R 15 -renkaat, ehkä levyjarrut myös, M110:n ruiskukone, W115:n penkit niskatuilla, hitsaisi korista kaksiovisen, maalaisi liekkejä... Jahas, olen ehkä ollut liikaa FHRA:n tyyppien seurassa. :twisted:
Puritaaneista en tiedä, mutta minä sanoisin, että nam! :D
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Jaahas. Minkäslainen tapaus tämä Tampereen mese on? Onkos se myynnissä? Ja onko se ihan raato vai kelpo yksilö kunnostettavaksi? Mielenkiinto herää :D

Ja jätetään nyt ne tuunaamiset tällä kertaa väliin.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Pepekyy kirjoitti:Ja jätetään nyt ne tuunaamiset tällä kertaa väliin.
Raatoa vois hyvillä mielin tuunatakin :wink: mutta ei kelpoyksilöä.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Raato ja kärpäset

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Se "Tampereen raato" on ihan kokonainen, näyttää pitkälti aivan samalta kuin tuo keskustelun aloittanut yksilö. Ihan korjauskelpoinen, mutta saattaa puut olla hieman lahoja jos ovat vielä alkuperäisiä, ja veikkaan että koria saisi heftata mittoihin hieman (kuten kaikissa muissakin tosin). Yksityisomistuksessa se on, seisoi pitkään trailerilla teollisuustontilla. Omistussuhde varmasti selvitettävissä. Ainoa vika on tuo "Kuuba-ilmiö", eli tekniikkaan ilmestyneet neuvosto-osat.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Kuvia

Viesti Kirjoittaja Daaz »

No juu, en mä ihan höpöhöpöjä muistanut, kyllä 170 V:stä on ollut ihan virallisestikin kaksiovinen sedan. Alla joku esitekuva tai vastaava neliovisesta ja kaksiovisesta.

Kuva

Ja löysin pari kuvaa siitä CCCP-Mersustakin. "Yksi kaveri" on salakuvannut ne aikaa sitten, olisko kesältä 2002? Mutta se auto oli pitkään tuonkin jälkeen ihan samoilla sijoilla.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Venäläinen customviritys. Onko se samaa mallia?

http://www.egorov.msk.ru/gall_mb230c_e.shtml
Viimeksi muokannut Saul, To 04.03.2004 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Ruski-Custom

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Voi tsiisus kuinka kamala. Tyylitajua ei ihan jokaisella rodin rakentajalla näköjään ole...

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Joskus 15 vuotta sitten ihasteltiin kaverin kanssa metsälöytöä, joka osottautu MB 170 Va:ksi. Melkonen raatohan se oli jo silloin eikä siitä olis tainnu enää saada edes varaosia. Liekö edes ollut puoliakaan osista tallella.

Villi mielikuvitushan siinä lähti liikkeelle ja oitis kehiteltiin suunnitelma korinvaihdosta, jossa kanta-autona olis toiminu joku laho w123 diesel. Laskeskeltiin, että tekniikka+sisustat jne tingeltangelit olis menny yli 50 %, jollon 170 Va kori olis saanu uuden elämän lievänä rodina...

Itsekin olen melko fanaattinen mobilisti, mutta joidenkin autojen kohdalla saattaisi olla paikallaan tehdä pieni poikkeus säännöstä, kunhan käyttää järkeä ja hyvää makua. No tosta esimerkistä en menisi kyllä niin takuuseen ton maun suhteen...
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

http://www.egorov.msk.ru/gall_mb230c_e.shtml kirjoitti:In the salon of the automobile the style of 30"s is dept preserved. There is no overindulgence, only the style.
:lol: Tyyli on tärkeintä!

Tuo ensimmäinen kuva sivulla, missä näkyy vain auton nokka lupaa periaatteessa ihan hyvää, mutta tämä sitten! :roll:

Kuva

Johtuneekohan tuo maavara paikallisten teiden kunnosta? Tämä varmaankin tarkoittaa, että auto toimii käyttöautona?
http://www.egorov.msk.ru/gall_mb230c_e.shtml kirjoitti:Nowadays the auto is in real utilization.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Nyt tähän tuninkikeskustelun väliin esitän pienen kysymyksen, josta minulla ei ole kovin tarkkaa tietoa, ja haluaisin siihen varman ja tarkan vastauksen.

Minulle on joku joskus väittänyt, että näissä 170 malleissa on joissain yksilöissä ollut ns. yläimukaasutin, elikkäs imuilma on tullut kaasuttimen alaosasta ja imusarja on ollut ikäänkuin kaasuttimen yläpuolella.

Pitääkö väite paikkansa, vai onko puhuttu ..skaa päin näköä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mesedesi kirjoitti:Nyt tähän tuninkikeskustelun väliin esitän pienen kysymyksen, josta minulla ei ole kovin tarkkaa tietoa, ja haluaisin siihen varman ja tarkan vastauksen.

Minulle on joku joskus väittänyt, että näissä 170 malleissa on joissain yksilöissä ollut ns. yläimukaasutin, elikkäs imuilma on tullut kaasuttimen alaosasta ja imusarja on ollut ikäänkuin kaasuttimen yläpuolella.

Pitääkö väite paikkansa, vai onko puhuttu ..skaa päin näköä?
Katsoppa tuosta:

http://www.autogallery.org.ru/k/ma/38mb ... rB1_SC.jpg
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin