W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..

Viesti Kirjoittaja raul »

Tänään hitsailtiin mersua. Katsastusmieheltä tuli noottia takakaarien ruostesta, ihmettelin että mitäs siinä mutta selkeä leikkauspintahan siellä oli.
Se, mikä jäi huomaamatta, oli reikä takatukivarressa (TAAS :!: )
Samalla hoitui myös toisenpuolen kaaren pieni reikä. Sitten pikaset massat ja sinkkimaalit sinne tänne. :P Illan pimetessä olisi vielä edessä konepellin äänieristeen sekä termostaatin ja vesien vaihto.
Työmaata autossa tulevaisuudessa riittäkin, nyt pienimuotoinen talvihuolto, lämppäreiden asennusta lisäksi ...sellasta jotain pientä.

Kevään koittaessa suunnittelen marsun pilkkomista atomeiksi, eli kori peltipajalle läpikäytäväksi ja hankintaan uudet peltiosat, lasit, ja mitä nyt tarpeen tulee. Luonnollisesti uusi maalipinta alkuperäisellä Labradorblau sävyllä. Todennäköisesti myös tekniikan vaihto, kunhan pähkäilee sopivan kardaanin jostain.... :roll: No ei, kaikki vaihdetaan perää myöten. Toinen vaihtoehto olisi tässä vaiheessa rempata kone ja laatikko, eli pitää auto alkuperäisenä (alkup. CD-Suomi-auto) museorekisteriä silmälläpidetäen.

Tästä saakin laittaa kommentteja ja ehdotuksia (vaikkei vielä akuutti tilanne olekaan), vannoutuneet originaalimersun kannattajat vastaan ankarat tuuning-miehet! Hyvä talven aikana haaveilla... heh

EDIT: ja kyseessähän on siis tuo '83...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Pitäs omastakin w123:sta laittaa kuskinpuoleinen takakaari, on kromilistan alta TOSI laho, muut kaaret ovat virheettömiä :?

Sitten tunkinreikien ympäryksiä pitää hitsata ja vasen takalattiakin on vähän pehmeä.. Voi että kun saisin käsiinin sen älykääpiön joka oli vetänyt hehkulle johdon etupellin läpi, niin että vesi pääsi siitä sisälle autoon, vaikka 10cm päässä olisi ollut alkup, johtojen läpivienti paikka :evil:

Onneksi nyt on yhdet ylimääräiset lattimattojen alus"fyllit" :arrow: toiset voi ripustaa pannuhuoneeseen kuivumaan aina välillä. Luulisi vähentävän pohjan lahoamista, kun on aina kuivat matot siellä...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Tästä saakin laittaa kommentteja ja ehdotuksia (vaikkei vielä akuutti tilanne olekaan), vannoutuneet originaalimersun kannattajat vastaan ankarat tuuning-miehet! Hyvä talven aikana haaveilla... heh

EDIT: ja kyseessähän on siis tuo '83...
V8 vaan nokalle 8) :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Leka kirjoitti:V8 vaan nokalle 8) :wink:
Lapset, lapset, annetaanpa olla järkyttämättä toisten mielenterveyttä. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Re: W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..

Viesti Kirjoittaja JS »

Aku P kirjoitti:
Leka kirjoitti:V8 vaan nokalle 8) :wink:
Lapset, lapset, annetaanpa olla järkyttämättä toisten mielenterveyttä. :wink:
No tuskimpa sitä nyt vielä tuosta mielenterveys menis.. Mutta jos se V8 oliskin takakontissa.. :shock: Siinä joutuis hieraiseeen simmuja enmpikin :P
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Itseasiassa joku klubilainen kauppasikin 3,5 Litrasta 250 Euroon.... 8)
Vastaa Viestiin