Tänään hitsailtiin mersua. Katsastusmieheltä tuli noottia takakaarien ruostesta, ihmettelin että mitäs siinä mutta selkeä leikkauspintahan siellä oli.
Se, mikä jäi huomaamatta, oli reikä takatukivarressa (TAAS )
Samalla hoitui myös toisenpuolen kaaren pieni reikä. Sitten pikaset massat ja sinkkimaalit sinne tänne. Illan pimetessä olisi vielä edessä konepellin äänieristeen sekä termostaatin ja vesien vaihto.
Työmaata autossa tulevaisuudessa riittäkin, nyt pienimuotoinen talvihuolto, lämppäreiden asennusta lisäksi ...sellasta jotain pientä.
Kevään koittaessa suunnittelen marsun pilkkomista atomeiksi, eli kori peltipajalle läpikäytäväksi ja hankintaan uudet peltiosat, lasit, ja mitä nyt tarpeen tulee. Luonnollisesti uusi maalipinta alkuperäisellä Labradorblau sävyllä. Todennäköisesti myös tekniikan vaihto, kunhan pähkäilee sopivan kardaanin jostain.... No ei, kaikki vaihdetaan perää myöten. Toinen vaihtoehto olisi tässä vaiheessa rempata kone ja laatikko, eli pitää auto alkuperäisenä (alkup. CD-Suomi-auto) museorekisteriä silmälläpidetäen.
Tästä saakin laittaa kommentteja ja ehdotuksia (vaikkei vielä akuutti tilanne olekaan), vannoutuneet originaalimersun kannattajat vastaan ankarat tuuning-miehet! Hyvä talven aikana haaveilla... heh
EDIT: ja kyseessähän on siis tuo '83...
W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..
...
Pitäs omastakin w123:sta laittaa kuskinpuoleinen takakaari, on kromilistan alta TOSI laho, muut kaaret ovat virheettömiä
Sitten tunkinreikien ympäryksiä pitää hitsata ja vasen takalattiakin on vähän pehmeä.. Voi että kun saisin käsiinin sen älykääpiön joka oli vetänyt hehkulle johdon etupellin läpi, niin että vesi pääsi siitä sisälle autoon, vaikka 10cm päässä olisi ollut alkup, johtojen läpivienti paikka
Onneksi nyt on yhdet ylimääräiset lattimattojen alus"fyllit" toiset voi ripustaa pannuhuoneeseen kuivumaan aina välillä. Luulisi vähentävän pohjan lahoamista, kun on aina kuivat matot siellä...
Sitten tunkinreikien ympäryksiä pitää hitsata ja vasen takalattiakin on vähän pehmeä.. Voi että kun saisin käsiinin sen älykääpiön joka oli vetänyt hehkulle johdon etupellin läpi, niin että vesi pääsi siitä sisälle autoon, vaikka 10cm päässä olisi ollut alkup, johtojen läpivienti paikka
Onneksi nyt on yhdet ylimääräiset lattimattojen alus"fyllit" toiset voi ripustaa pannuhuoneeseen kuivumaan aina välillä. Luulisi vähentävän pohjan lahoamista, kun on aina kuivat matot siellä...
w115,123,124,126,210 yms.
Re: W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..
V8 vaan nokalleraul kirjoitti:Tästä saakin laittaa kommentteja ja ehdotuksia (vaikkei vielä akuutti tilanne olekaan), vannoutuneet originaalimersun kannattajat vastaan ankarat tuuning-miehet! Hyvä talven aikana haaveilla... heh
EDIT: ja kyseessähän on siis tuo '83...
Re: W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..
Lapset, lapset, annetaanpa olla järkyttämättä toisten mielenterveyttä.Leka kirjoitti:V8 vaan nokalle
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: W123 ruoste- & tulevaisuuden projekteja..
No tuskimpa sitä nyt vielä tuosta mielenterveys menis.. Mutta jos se V8 oliskin takakontissa.. Siinä joutuis hieraiseeen simmuja enmpikinAku P kirjoitti:Lapset, lapset, annetaanpa olla järkyttämättä toisten mielenterveyttä.Leka kirjoitti:V8 vaan nokalle