W124 Konepelti Facelift **Huom. paljon kuvia**
W124 Konepelti Facelift **Huom. paljon kuvia**
Aiheesta ollut muutamaankin kertaan puhetta ja kyselyä ja utelua, että mitä pitää muuttaa ja mitä ei, niin otetaanpas asia nyt esiin. Eli ns. E-mallin konepellin laittaminen vanhemman tilalle W124:een. Edelliseen autoon tämä muutos tehtiin, ja mielestäni kyllä nuorensi auton ulkonäköä huomattavasti, eli suosittelen
Lähtökohta oli tämännäköinen:
Aluksi otettiin ajovalojen alla olevat "metalliliuskat" ja ajovalojen lasit ja vilkut irti.
PS. tohon kun sais kirkkaat lasit, niin olisi aika käheän näköiset valot
Seuraavaksi konepellin kimppuun, maski irti, ja pelti pystyasentoon. Pellistä irti kaikki pissapoikien letkut ja lämmitinjohdot, Kannattaa muuten ottaa ne virtsamiehet varovaisesti, on voinut muovi vähän kovettua vuosien saatossa, muuten saattaa käydä kuten allekirjoittaneelle, että ne ovat mallia Snap-Cracke-Pop.
Sitten pelti irti saranoista, ja toivon mukaan pari avuksi palkattua kaveria ovat nyt paikalla. Pellistä vielä tuulihaka irti, jos ei sitä ole uudessa pellissä. Vanhan pellin tuulihaka sopii E-peltiin hiukan viilaamalla. Myös äänenvaimennuspahvi on otettava "mukaan", jos ei uudessa sitä ole.
Sitten vain ihailemaan uutta peltiä:
Tohon se pitäs saada. Maalipintaa kannattaa suojata vähän, vaikka paikalla olisikin paljon käsiä.
Ruuvataan pelti paikalleen ja säädetään kohdilleen jos on tarpeen.
Sitten saatiin pelti linjoihinsa. (ja tähti paikalleen Lukot ja tuulihaka kiinni ja pelti kiinni. (Siis autosta)
Lopuksi vielä maski, vilkut ja valojenalusliuskat kiinni, niin ollaankin paljon hienommassa tilanteessa alkuperäiseen verrattuna.
Että tällänen projekti tähän väliin. Kustannuksia jo ynnäilin joskus tuossa toisessa topicissa, mutta ainakin omasta mielestäni tuo uudempi pelti sattuu kuin nenä päähän. Vai mitä mieltä arvoisat asiantuntijat ovat? Onko jotain olennaista huomioonotettavaa mitä jäi vielä mainitsematta? Kohtapuolin olisi tarkoitus istuttaa samanlainen pelti tuohon CE:hen.
Muutama kuva lisää: http://www.sunpoint.net/~mprofile/facelift.html
Sorry kuvien määrä...mutta onhan ainakin havainnollinen projekti [/img]
Lähtökohta oli tämännäköinen:
Aluksi otettiin ajovalojen alla olevat "metalliliuskat" ja ajovalojen lasit ja vilkut irti.
PS. tohon kun sais kirkkaat lasit, niin olisi aika käheän näköiset valot
Seuraavaksi konepellin kimppuun, maski irti, ja pelti pystyasentoon. Pellistä irti kaikki pissapoikien letkut ja lämmitinjohdot, Kannattaa muuten ottaa ne virtsamiehet varovaisesti, on voinut muovi vähän kovettua vuosien saatossa, muuten saattaa käydä kuten allekirjoittaneelle, että ne ovat mallia Snap-Cracke-Pop.
Sitten pelti irti saranoista, ja toivon mukaan pari avuksi palkattua kaveria ovat nyt paikalla. Pellistä vielä tuulihaka irti, jos ei sitä ole uudessa pellissä. Vanhan pellin tuulihaka sopii E-peltiin hiukan viilaamalla. Myös äänenvaimennuspahvi on otettava "mukaan", jos ei uudessa sitä ole.
Sitten vain ihailemaan uutta peltiä:
Tohon se pitäs saada. Maalipintaa kannattaa suojata vähän, vaikka paikalla olisikin paljon käsiä.
Ruuvataan pelti paikalleen ja säädetään kohdilleen jos on tarpeen.
Sitten saatiin pelti linjoihinsa. (ja tähti paikalleen Lukot ja tuulihaka kiinni ja pelti kiinni. (Siis autosta)
Lopuksi vielä maski, vilkut ja valojenalusliuskat kiinni, niin ollaankin paljon hienommassa tilanteessa alkuperäiseen verrattuna.
Että tällänen projekti tähän väliin. Kustannuksia jo ynnäilin joskus tuossa toisessa topicissa, mutta ainakin omasta mielestäni tuo uudempi pelti sattuu kuin nenä päähän. Vai mitä mieltä arvoisat asiantuntijat ovat? Onko jotain olennaista huomioonotettavaa mitä jäi vielä mainitsematta? Kohtapuolin olisi tarkoitus istuttaa samanlainen pelti tuohon CE:hen.
Muutama kuva lisää: http://www.sunpoint.net/~mprofile/facelift.html
Sorry kuvien määrä...mutta onhan ainakin havainnollinen projekti [/img]
Viimeksi muokannut Juhis., To 30.10.2003 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Alemmat on "Tuning-valot" eli huomiovalot, voi ajella aina (valosanaikaan) parkit + noi alahuomiovalot päällä, ni ei häiritse eikä häikäse ketään (edes lainvalvojia )Pepekyy kirjoitti:Ihan jees näköinen. Taitaa autossa olla kahdet sumarit. Vai onkos noi alemmat huomiovalot? Mihkäs päin mualimaa mesesi muutes meni?
Hopeanuoli meni ihan tähän lähistölle....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
ei ollenkaan, lasit ovat neljällä muovisella pikakiinnikkeellä kiinni.RikuK kirjoitti:Onkos muuten kuin iso homma käyttää auki nuo ajovalojen umpiot? Pitäis laittaa uuvet lasit + heijastimet.
alimmaisiin klipsuihin tosin pääsee helpommin käsiksi jos irrottaa nuo peltiliuskat valojen alta ensin pois...
Se on sellainen 10 - 15min homma
hmm, toihan näyttää varsin hienolta!!! vaihoitko siis pelkät etulamppujen lasit vai koko valot? meneekö ne sen vanhan keulan valoihin ihan heittämäl? vai onko niis etes eroo? toi maski muuttaa niin paljo ilmettä että oikeen silmii vääntää
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
RikuK: Ja kannattaa olla varovainen ettei riko niitä klipsuja kun saattaa olla nekin vähän kovettuneet.
Naftale_n: Pelkät lasit vaihdettiin, vanhanmalliset kun ei käy tuon E-pellin linjoihin...
Naftale_n: Pelkät lasit vaihdettiin, vanhanmalliset kun ei käy tuon E-pellin linjoihin...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Pelti löytyi käytettynä, maski piti ostaa uutena.Naftale_n kirjoitti:Jeps, mitäs tuli kustantamaan? ostitko pellin uutena? entä maskin?
Itse itseäni siteeraten kustannuksista:
Ja näin.Juhis2000 kirjoitti:
Tuohon etupään Faceliftiin tarvisi 94-95 mallisen "E-mallin" konepellin (jotka muuten on ainakin Suomessa aika kiven alla ) Pelkkä pelti tarvikkeena kaiketi luokkaa 300-400 e, tähän peltiin käyvän maskin, myös kiven alla, mutta koko maski tarvikeosana hintaluokkaa 100 e.
Maskin (muovista) verkkoa ja listoja saa edullisesti , mutta sitä kromista kehystä ei, joten koko paketti on ostettava, jos ei purkuautoista löydy. Vanhan mallinen tähti kaiketi (=toivottavasti, en ole vielä asentanut) käy suoraan, tai sitten modataan 124E-mallissahan tähti tulee konepellistä läpi (ei maskista kuten vanhemmassa) ja tähden juuressa on sininen "mersulogoteksti", kuten vanhemmassa on se "nappi" siinä maskissa eteenpäin. Itse ainakin kokeilen sopiiko tuo vanha, niin ei tule niitä krumeluureja (tekstejä) liikaa. Uudenmallinen tähti tarvikkeena luokkaa 20 e.
Ajovalon lasit on myös uusittava 124E-mallisiin, tarvikkeena ovat jopa edullisemmat kuin nuo vanhanmalliset lasit. Oisko ollu tarvikeosana luokkaa 40 e / kpl. Voi siis vaihtaa pelkät umpion lasit, umpion pohjissa ei ole eroa eri vuosimallien välillä.
Siihen maalaus päälle, niin voikin alkaa laskea faceliftin hintaa, nuo hintaluokat siis jos haluaa uusia osia käyttää...viisas pääsee vähemmällä, ja ostaa käytettyjä muuta tarvittavaa on mm: konepellin avauslukko, tuulihakavipu, pissapojat, kumitiivisteet pellin reunaan ja äänenvaimennusmuovi pellin sisäpuolelle. Mutta jos näitä voi hyötykäyttää vanhasta pellistä ei tarvitse kaikkea ostaa.... Että Keep on tuning
Meni vähän OT:ksi...mutta itsehän ketjun aloitin. Pitäis varmaan pistää (sinne joskus ehkä tulevalle) projektiosiolle W124 facelift Jos haluaa pellillisesti muutenkin lähestyä 124E-lookkia, niin onhan takaluukun kansikin erilainen.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Niin nimenomaan Faceliftatuissa on sellainen muovinen kilvenupotusläpyskä, mutta "aidossa" vm. 94 W124:ssä on pellistäJuha L. kirjoitti:itse asiassa peräluukussa on vain facelift paneeli rekisterikilven alla ja se lista on myös erilainen että ei sitä koko luukkua tarvi vaihtaa
tehty tuo "upotus"
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Pellin takareuna ainakin nousee (kääntyy ylöspäin) W201:ssä ja W202:ssä ei. Voisin arvata ettei leveyskään tietysti täsmää. (mittanauhan omistajat korjatkaa ) Taitaa olla melkein nuo kaikki muutokset tehty niin että W202 pellistä on sahattu maski irti ja hitsattu se kiinni W201:n peltiin.
eli
Tähän tyyliin
eli
Tähän tyyliin
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Niin mäkin oon miettiny sitä että taitaa olla niin Pitää varmaan kesällä kikkailla itellekkin semmonen patentti, ku aika fiksun näkönen on, ku k-t-b:n sivuiltakin kahtoo
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi