MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Moikka
Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.
Pienellä virralla ja hitaalla langansyötöllä hitsaaminen on mahdotonta. Vain volumit kaakossa jotenkuten toimii. Lanka hitsautuu kärkeen kiinni vähän väliä.
[/url]
Kaasuna käytän hiilidioksidia la kaasua tulee 10L/min ja kaasureiät on auki.
Lanka kulkee hyvin joten sen ei pitäisi olla syynä.
Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.
Pienellä virralla ja hitaalla langansyötöllä hitsaaminen on mahdotonta. Vain volumit kaakossa jotenkuten toimii. Lanka hitsautuu kärkeen kiinni vähän väliä.
[/url]
Kaasuna käytän hiilidioksidia la kaasua tulee 10L/min ja kaasureiät on auki.
Lanka kulkee hyvin joten sen ei pitäisi olla syynä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Niin siellä hitsaimen kaapelin sisällähän on sellainen mopon vaijerinkuorta muistuttava sisäosa. Pitäisköhän se vetää tosiaankin ulos sieltä ja putsata.
Tosiaan tuntuu siltä että virta tulee lankaan pelkästään siitä suuttimen kärjestä.
Sitä virtaa ei ole siellä langassa "aikaisemmin". Virransyöttäjänä ilmeisesti toimii muukin osa kuin pelkkä kärki.
Tuotahan pitää kokeilla
Tosiaan tuntuu siltä että virta tulee lankaan pelkästään siitä suuttimen kärjestä.
Sitä virtaa ei ole siellä langassa "aikaisemmin". Virransyöttäjänä ilmeisesti toimii muukin osa kuin pelkkä kärki.
Tuotahan pitää kokeilla
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
hitsit
tuota samaa teki meidän konekin aikanaan mutta kun siinä oli poltin osa jo muutenkin vähän rikki(nappi) niin uusittiin koko kaapeli ja poltin niin johan pelittää loistavasti,joten uskon myös että sulla on vikaa siinä kaapelissa.
Star
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Lisää langansyöttöä suhteessa virtaan. Kylmäkaarella hitsattaessa hitsausääni on nopea sirinä. Jos ääni on "päks päks" lankaa tulee liian hitaasti. Jos käytät "liikaa" virtaa tunkeuman saamiseksi niin tunkeumaa voi myös lisätä polttimen asennolla. Jos olet hitsannut enempi, niin unohda äskeinen ohje ja keskity koneen tutkimiseen....HannuS kirjoitti:Moikka
Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.<...>
Virta kyllä yleensä syötetään juuri siinä kuparikärjessä lankaan, muuten lanka sulattaisi kaapelin sisukset piloille lämmetessään kelalta suuttimelle tullessa. Toki puhdistaminen on hyvä tehdä aina ja käytä roiskeroopea= spräy joka vähentää roiskeiden tarttumista. Langan ja suuttimen tulee olla oikeankokoisia, onko näin (lieneekö tarjolla erikokoja vai vaan yksi koko)?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Onhan noita kokoja lähes joka lähtöön. 0,6-1,2 mm lankoja löytyy ainakin 0,2 millin välein, en sitten suuttimista tiedä mutta luultavasti niitäkin on useampia.AK47 kirjoitti:Langan ja suuttimen tulee olla oikeankokoisia, onko näin (lieneekö tarjolla erikokoja vai vaan yksi koko)?
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Joka lanka koolle omansa.Jani Haataja kirjoitti: en sitten suuttimista tiedä mutta luultavasti niitäkin on useampia.
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Ei kai virtasuuttimen pää ole liian lähellä hitsattavaa kappaletta,esim. sen päällä olevan holkin kulumisen tai väärän pituisen virtasuuttimen takia,ja polta valokaarta suuttimesta suoraan hitsattavaan metalliin.HannuS kirjoitti:Moikka
Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.
Kaasuna käytän hiilidioksidia la kaasua tulee 10L/min ja kaasureiät on auki.
Lanka kulkee hyvin joten sen ei pitäisi olla syynä.
Uuden holkin saa varmaan hommattua,tai koko pistooliosan,Kempissä taitaa olla Binzel.
Toki 0,6 mm langalle pitää olla 0,6 suutin ei 0,8 tms.,ja suuttimen pää reilusti sisempänä holkin päätä (ainakin 4-5mm muistaakseni,ei nyt ole mistä tarkistaisi).
Jos ulkona tuulessa hitsailee,kaasua saa laittaa paljon enemmän,sisäoloissa tuo riittänee.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Ohops. Kyllä Mersuforumilla osataan nämä hommat. Aavistelin kyllä että täällä hommat tiedetään mutta että näin hyviä vastauksia sain niin
Kiitoksia paljon. Kyllä Kiimingissäkin kohta alkaa taas lanka sulamaan.
Paikallinen Kempin hultomies on lomalla joten uusia osia saa vasta ensi viikolla. Ehkä ostan koko kaapelin uuden, on se jo parhaat päivänsä nähnyt. Ellei mielettömiä maksa.
Käytin yhteen aikaan roiske roopea, mutta kun se loppui huomasin että ruokaöljy ajaa saman asian. Trasselitupossa, jossa oli ruokaöljyä, kastoin päätä niin se auttoi mutta ei sekään auttanut enään viime aikoina.
Virtaa koneesta kyllä mielestäni tulee. Muistaakseni kerran siihen tuli se vika että hitsausvirta pääsi tuhoamaan elektroniikka kortin koska liipasimen johdot osuivat kahvassa kuumaan karvaan, mutta sen pystyi korjaamaa itsekin. Joku komparaattori ja pari diodia sieltä oli mennyt. Silloin mittasin korjauksen yhteydessä että kaikki kolme tyristori saavat ohjauksen ja hitsausjännite on ainakin skoopilla katsottuna hyvin tasainen...sillä pätkällä kun se sattuu olemaan tasainen. Muistaakseni se kortti toimii niin että se panee kaikki tyristorit kiinni, jos kaikki tyristorit ja kortti ei ole kunnossa.
Kiitoksia paljon. Kyllä Kiimingissäkin kohta alkaa taas lanka sulamaan.
Juuri näin on. Mulla taitaa olla tarvike wurthin kärkiä jotka tulee holkin tasolle. Tai sitten holkki on lyhentynyt tosiaan ajan myötä.Ei kai virtasuuttimen pää ole liian lähellä hitsattavaa kappaletta,esim. sen päällä olevan holkin kulumisen tai väärän pituisen virtasuuttimen takia,ja polta valokaarta suuttimesta suoraan hitsattavaan metalliin.
Ei kun valovirta on. Kompura ei lähde käyntiin ellei kaikki sulakkeet ole ehjiä.Onko voimavirtakone? Jos on niin onko kaikki kolmivaihepistokkeen kolme sulaketta ehjiä?
Tässä varmaan on toinen syy. Puhdistin spiraalin elektroniikka sprayllä. toisesta päästä tulin aivan mustaa jonkin aikaa. Parani puhdistuksen jälkeen huomattavasti. Tosin ensin räki paljon ennekuin jäljelle säänyt puhdistus spray paloi ja kärysi aikansa, mutta sitten alkoi palamaan jo paljon paremmin kuin ennen puhdistusta. Myös langansyötön nopeudessa pystyi nyt käyttämään pienempiä lukemia. Aikaisemmin olin joutunut pitämään lankansyötölle samaa lukemaa kuin jännitteelle, jotta edes jonkinlaista paksua saumaa saa aikaiseksi. Nyt näytti riittävän melkein puolet aikaisemmasta ja sai paljon ohuempaa ja tunkeutuvampaa saumaaMulla on ihtellä just samanlainen 150A valovirta kemppi ja siinä oli sama vika.Vika korjaantui vaihtamalla lankaspiraalin ja kaasuhylsyn loppui räkimiset siihen.
Paikallinen Kempin hultomies on lomalla joten uusia osia saa vasta ensi viikolla. Ehkä ostan koko kaapelin uuden, on se jo parhaat päivänsä nähnyt. Ellei mielettömiä maksa.
Joo näin se täytyy olla.[Virta kyllä yleensä syötetään juuri siinä kuparikärjessä lankaan, muuten lanka sulattaisi kaapelin sisukset piloille lämmetessään kelalta suuttimelle tullessa. Toki puhdistaminen on hyvä tehdä aina ja käytä roiskeroopea= spräy joka vähentää roiskeiden tarttumista.
Käytin yhteen aikaan roiske roopea, mutta kun se loppui huomasin että ruokaöljy ajaa saman asian. Trasselitupossa, jossa oli ruokaöljyä, kastoin päätä niin se auttoi mutta ei sekään auttanut enään viime aikoina.
Virtaa koneesta kyllä mielestäni tulee. Muistaakseni kerran siihen tuli se vika että hitsausvirta pääsi tuhoamaan elektroniikka kortin koska liipasimen johdot osuivat kahvassa kuumaan karvaan, mutta sen pystyi korjaamaa itsekin. Joku komparaattori ja pari diodia sieltä oli mennyt. Silloin mittasin korjauksen yhteydessä että kaikki kolme tyristori saavat ohjauksen ja hitsausjännite on ainakin skoopilla katsottuna hyvin tasainen...sillä pätkällä kun se sattuu olemaan tasainen. Muistaakseni se kortti toimii niin että se panee kaikki tyristorit kiinni, jos kaikki tyristorit ja kortti ei ole kunnossa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
mig
Jos kaasusuutin napsii hitsattavaan kappaleeseen kiinni niin siin on eriste rikki, mikä aika usein menee, en muista pystykö tohon valovirtakoneeseen vaihtaan osia erikseen, vaan pitikö vaihtaa koko kaapeli.... noh ei se maksa onnex ku satasen verran
Vanhassa vara parempi
Ostin sitten uuden kokonaisen kaapelin 125€.
Nyt kelpaa hitsata. Tuo kone ei ole koskaan uutenakaan toiminut noin hyvin.
Nyt kelpaa hitsata. Tuo kone ei ole koskaan uutenakaan toiminut noin hyvin.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Joo näin toimitaan jatkossa. Mistähän muuten saa 15 kilon lankakeloja täällä Oulun seudulla? Kemppi kaupassa ei ollut kuin 5 kiloisia.Joo, äläkä sinne spiraaliin mitään elektroniikka mössöä suihkuta ,kun sitä putsaat .Pelkkää paineilmaa vain päästät aina kun vaihdat lankarullan uuteen,sillä se puhdistuu.Toki voi useimminkin putsata jos lanka on vanhaa ja hapettunutta.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Mig-hitsi räkii.
Kyllä jos tossa kunnossa on hitsauskolvi, niin varmaan räkii. Roiskeet ottavat kiinni kaasusuuttimen kuoreen ja maadottuvat ja siitä seuraa jo kuoren tarttuminen hitsattavaan kappaleeseen. Pidä kolvi puhtaana niin homma etenee.
MB 190E 2,6 Sportline
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:29
- Paikkakunta: nivala
maakaapeli
siinä voi olla huono maakaapelikin, ei anna kunnolla maata. kannattaa vaihtaa vaik vähän paksumpi kyöpeli, ne on yleensä vakiona aika onnettomia
mb c220d
190d
190d
Joo se on tosiaan aika ohut sekin ja alkuperäinen siis n 16 v vanha. Pitääpä tutkia...
Just täytätin hiilidioksidipullon Woikoskella Oulussa hintaan 36,90
Mitähän tuo muualla maksaa 15kg/20litraa?
-hannu
Just täytätin hiilidioksidipullon Woikoskella Oulussa hintaan 36,90
Mitähän tuo muualla maksaa 15kg/20litraa?
-hannu
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Hannu, Pauli Moilasella, ruskossa, niin oli isonpullon katsastus ja täytty 90€ josta oli katsastus maksu 65€ ja pullo on sen 50kg? miehen korkuinen kumminki.
Ainakin meillä oli tuo mikki Esab LDA 200 ja A10 syöttölaite juonikko mutta kun vaihto Euro adapterin BAS liittimeen jotta saa uudet euro liittimellä olevat kaapelit ja vaihdoin uuden 4metrin Abicor Binzelin kaapelin niin koneesta tuli kuin uusi, alkoi sauma sulamaan, ja ei enää räkiny ja tehny paksua palkoa vaan nyt tulee ihan semmosta saumaa kun haluaa ja 5mm plootullekki saa nätin ja kestävän sauman vaikka ei ole kuin 0.8 lanka.
Ainakin meillä oli tuo mikki Esab LDA 200 ja A10 syöttölaite juonikko mutta kun vaihto Euro adapterin BAS liittimeen jotta saa uudet euro liittimellä olevat kaapelit ja vaihdoin uuden 4metrin Abicor Binzelin kaapelin niin koneesta tuli kuin uusi, alkoi sauma sulamaan, ja ei enää räkiny ja tehny paksua palkoa vaan nyt tulee ihan semmosta saumaa kun haluaa ja 5mm plootullekki saa nätin ja kestävän sauman vaikka ei ole kuin 0.8 lanka.
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Yli 10 vuotta sitten aloitin tämän ketjun, mutta nyt se ongelma vaan ratkesi. Ihan lähellä oli että kävelen kauppaan ja ostan kokonaan uuden hitsin, mutta ei tarvinnut vielä sitä sentään tehdä.
Vaihdoin aikanaan uuden hitsikolvin ja se auttoi aikansa mutta sitten ongelma paheni vuosi vuodelta uudestaan, mutta nyt ostin migatronic merkkisiä lankasuuttimia niin ongelma katosi tyystin.
Olin vaihtanut uusia suuttimia mutta aina samasta Wuerthin pussista, mutta nyt ne 0,6mm suuttimet loppuivat onneksi. Kuassa näkyy pussi joss on 0,8mm suuttimia. Nekään eivät toimi. Niillä heitän nyt sitä kuuluisaa vesilintua.
https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/19p4Kg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihdoin aikanaan uuden hitsikolvin ja se auttoi aikansa mutta sitten ongelma paheni vuosi vuodelta uudestaan, mutta nyt ostin migatronic merkkisiä lankasuuttimia niin ongelma katosi tyystin.
Olin vaihtanut uusia suuttimia mutta aina samasta Wuerthin pussista, mutta nyt ne 0,6mm suuttimet loppuivat onneksi. Kuassa näkyy pussi joss on 0,8mm suuttimia. Nekään eivät toimi. Niillä heitän nyt sitä kuuluisaa vesilintua.
https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/19p4Kg" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Migatronic on tosiaan laatumerkki. 10v sitten joku kirjoitti että suuttimen pitää olla oikeankokoinen, ei tarvi, millinen suutin toimii 0,8 langalla jopa paremmin mitä 0,8 suutin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Terve!
Vastaisuuden varalle tiedoksi seuraavaa:
Kaasujäähdytteisissä hitsauskoneissa, tarkoittaako sitä että kolvin läpi virtaava hitsauskaasu jäähdyttää kolvia. Kolvi= kaasuholkki+lankasuutin+yms eli koko kahvaosa. Kaasujäähdytteisissä koneen ominaisuus on se että useinkaan lankasuutin ei voi olla ns nimellismittainen, eli 0,8 mm langalle esim ei voikaan laittaa 0,8 lankasuutinta. Tämä johtuu siitä että usein nämä pienemmät mig:it ovat melko pienellä ulostulovirroilla. Eli niillä joutuu hitsaamaan koneeseen nähden melko kovilla arvoilla (arvot=missä asennossa nupit on, onko kaakossa vai ei). Ja kolvi on monesti alimitoitettu näissä halpamerkeissä joihin migatronic kuuluu. Siksi kolvi lämpeää melko voimakkaasti mikä aiheuttaa sen että lankasuuttimessa oleva reikä turpoaa hieman ja alkaa takertelemaan lankaan. Siksi olisi hyvä laittaa kokoa suurempi suutin jos moista ongelmaa esiintyy. Jatkossa jos aiot ostaa uuden kaapelin, suosittelen Pinzelin 200A kaapelia, on hyvä ja uusia suuttimia ja holkkeja saa kattavasti ympäri Suomea. Toivottavasti valaisi asiaa, sitä mitenkään väheksymättä, ei migatronic laatumerkki ole...
Vastaisuuden varalle tiedoksi seuraavaa:
Kaasujäähdytteisissä hitsauskoneissa, tarkoittaako sitä että kolvin läpi virtaava hitsauskaasu jäähdyttää kolvia. Kolvi= kaasuholkki+lankasuutin+yms eli koko kahvaosa. Kaasujäähdytteisissä koneen ominaisuus on se että useinkaan lankasuutin ei voi olla ns nimellismittainen, eli 0,8 mm langalle esim ei voikaan laittaa 0,8 lankasuutinta. Tämä johtuu siitä että usein nämä pienemmät mig:it ovat melko pienellä ulostulovirroilla. Eli niillä joutuu hitsaamaan koneeseen nähden melko kovilla arvoilla (arvot=missä asennossa nupit on, onko kaakossa vai ei). Ja kolvi on monesti alimitoitettu näissä halpamerkeissä joihin migatronic kuuluu. Siksi kolvi lämpeää melko voimakkaasti mikä aiheuttaa sen että lankasuuttimessa oleva reikä turpoaa hieman ja alkaa takertelemaan lankaan. Siksi olisi hyvä laittaa kokoa suurempi suutin jos moista ongelmaa esiintyy. Jatkossa jos aiot ostaa uuden kaapelin, suosittelen Pinzelin 200A kaapelia, on hyvä ja uusia suuttimia ja holkkeja saa kattavasti ympäri Suomea. Toivottavasti valaisi asiaa, sitä mitenkään väheksymättä, ei migatronic laatumerkki ole...
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Kyllä migatronic on todella hyvä merkki, sekä tehty sellaiseksi että kun nappia painaa niin saumaa syntyy. Onhan niitä varmaan halvempia ja huonompia migatroniccejakin, ihan niinkuin muillakin merkeillä. Meillä on yks vanhempi 450A kemppi, synerginen kone kuitenkin ja on todella hyvä, sitten oli uus vähän pienempi ja sillä ei tehny käytännössä mitään.
http://www.haka-kone.fi/index.php?route ... uct_id=274" onclick="window.open(this.href);return false; Tämä migatronic automig 273i on ollut todella hyvä kone, toimii hienosti autopeltihommissa sekä isommassakin hitsaamisessa.
http://www.haka-kone.fi/index.php?route ... uct_id=274" onclick="window.open(this.href);return false; Tämä migatronic automig 273i on ollut todella hyvä kone, toimii hienosti autopeltihommissa sekä isommassakin hitsaamisessa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
Niin, monesti on että isomman kokoluokan kone toimii hyvin myös pienessä hitsaamisessa. Jaa, vai alkaa migatronic olemaan laatumerkki? Itellä Wallius 200A 0,6 langalla peltihommiin ja Fronius tuplapulssilla levyhommiin. 1,0 lankaa on siinä käyttäny asentohitsausten takia. Niin tuo Fronius on sitten ihan oikea kone, eli aikanaan maksanut n. 15 000. Nyt varmaankin hinta jo laskenut roimasti. Taisi olla malliltaan VarioSynergic 5000. Nestejäähdytetty ja erillisellä langansyöttölaitteella.
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen
No froniusta kaikki kehuu, että se kai se paras on Walliuksia oli joskus, muuntopakkakoneita, kyllä niillä nyt hitsas mutta onhan nää synergiset koneet ihan omaa luokkaansa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500