MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Moikka

Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.
Pienellä virralla ja hitaalla langansyötöllä hitsaaminen on mahdotonta. Vain volumit kaakossa jotenkuten toimii. Lanka hitsautuu kärkeen kiinni vähän väliä.
Kuva[/url]

Kaasuna käytän hiilidioksidia la kaasua tulee 10L/min ja kaasureiät on auki.
Lanka kulkee hyvin joten sen ei pitäisi olla syynä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

sekin voisi auttaa,kun puhdistaa kaiken,mikä johtaa sähköä kolville..ja sieltä sisältä myös..oma parani n.799% kun näin tein.. elektroniikkasprayta vaan laatikkoon ni johan paranee..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Niin siellä hitsaimen kaapelin sisällähän on sellainen mopon vaijerinkuorta muistuttava sisäosa. Pitäisköhän se vetää tosiaankin ulos sieltä ja putsata.
Tosiaan tuntuu siltä että virta tulee lankaan pelkästään siitä suuttimen kärjestä.
Sitä virtaa ei ole siellä langassa "aikaisemmin". Virransyöttäjänä ilmeisesti toimii muukin osa kuin pelkkä kärki.
Tuotahan pitää kokeilla
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

hitsit

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

tuota samaa teki meidän konekin aikanaan mutta kun siinä oli poltin osa jo muutenkin vähän rikki(nappi) niin uusittiin koko kaapeli ja poltin niin johan pelittää loistavasti,joten uskon myös että sulla on vikaa siinä kaapelissa.
Star
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

diodi/diodeja paskana... vähän viittais toi tehottomuus siihen, jos kerran volumet täysillä jotenkin jaksaa hitsata.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko voimavirtakone? Jos on niin onko kaikki kolmivaihepistokkeen kolme sulaketta ehjiä?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja AK47 »

HannuS kirjoitti:Moikka

Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.<...>
Lisää langansyöttöä suhteessa virtaan. Kylmäkaarella hitsattaessa hitsausääni on nopea sirinä. Jos ääni on "päks päks" lankaa tulee liian hitaasti. Jos käytät "liikaa" virtaa tunkeuman saamiseksi niin tunkeumaa voi myös lisätä polttimen asennolla. Jos olet hitsannut enempi, niin unohda äskeinen ohje ja keskity koneen tutkimiseen....

Virta kyllä yleensä syötetään juuri siinä kuparikärjessä lankaan, muuten lanka sulattaisi kaapelin sisukset piloille lämmetessään kelalta suuttimelle tullessa. Toki puhdistaminen on hyvä tehdä aina ja käytä roiskeroopea= spräy joka vähentää roiskeiden tarttumista. Langan ja suuttimen tulee olla oikeankokoisia, onko näin (lieneekö tarjolla erikokoja vai vaan yksi koko)?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

AK47 kirjoitti:Langan ja suuttimen tulee olla oikeankokoisia, onko näin (lieneekö tarjolla erikokoja vai vaan yksi koko)?
Onhan noita kokoja lähes joka lähtöön. 0,6-1,2 mm lankoja löytyy ainakin 0,2 millin välein, en sitten suuttimista tiedä mutta luultavasti niitäkin on useampia.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jani Haataja kirjoitti: en sitten suuttimista tiedä mutta luultavasti niitäkin on useampia.
Joka lanka koolle omansa.
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja waari »

HannuS kirjoitti:Moikka

Mikähän tuota Kempin 150A valovirtamikkiä vaivaa. Vaikka vaihdan uuden kärjen niin hetken päästä se on tämän näköinen.
Kaasuna käytän hiilidioksidia la kaasua tulee 10L/min ja kaasureiät on auki.
Lanka kulkee hyvin joten sen ei pitäisi olla syynä.
Ei kai virtasuuttimen pää ole liian lähellä hitsattavaa kappaletta,esim. sen päällä olevan holkin kulumisen tai väärän pituisen virtasuuttimen takia,ja polta valokaarta suuttimesta suoraan hitsattavaan metalliin.
Uuden holkin saa varmaan hommattua,tai koko pistooliosan,Kempissä taitaa olla Binzel.
Toki 0,6 mm langalle pitää olla 0,6 suutin ei 0,8 tms.,ja suuttimen pää reilusti sisempänä holkin päätä (ainakin 4-5mm muistaakseni,ei nyt ole mistä tarkistaisi).
Jos ulkona tuulessa hitsailee,kaasua saa laittaa paljon enemmän,sisäoloissa tuo riittänee.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla on ihtellä just samanlainen 150A valovirta kemppi ja siinä oli sama vika.Vika korjaantui vaihtamalla lankaspiraalin ja kaasuhylsyn loppui räkimiset siihen.Todella hyvä kone hitsata ohuita auton peltejä 8) .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Ohops. Kyllä Mersuforumilla osataan nämä hommat. Aavistelin kyllä että täällä hommat tiedetään mutta että näin hyviä vastauksia sain niin :lol: :shock: :lol:
Kiitoksia paljon. Kyllä Kiimingissäkin kohta alkaa taas lanka sulamaan.
Ei kai virtasuuttimen pää ole liian lähellä hitsattavaa kappaletta,esim. sen päällä olevan holkin kulumisen tai väärän pituisen virtasuuttimen takia,ja polta valokaarta suuttimesta suoraan hitsattavaan metalliin.
Juuri näin on. Mulla taitaa olla tarvike wurthin kärkiä jotka tulee holkin tasolle. Tai sitten holkki on lyhentynyt tosiaan ajan myötä.
Onko voimavirtakone? Jos on niin onko kaikki kolmivaihepistokkeen kolme sulaketta ehjiä?
Ei kun valovirta on. Kompura ei lähde käyntiin ellei kaikki sulakkeet ole ehjiä.
Mulla on ihtellä just samanlainen 150A valovirta kemppi ja siinä oli sama vika.Vika korjaantui vaihtamalla lankaspiraalin ja kaasuhylsyn loppui räkimiset siihen.
Tässä varmaan on toinen syy. Puhdistin spiraalin elektroniikka sprayllä. toisesta päästä tulin aivan mustaa jonkin aikaa. Parani puhdistuksen jälkeen huomattavasti. Tosin ensin räki paljon ennekuin jäljelle säänyt puhdistus spray paloi ja kärysi aikansa, mutta sitten alkoi palamaan jo paljon paremmin kuin ennen puhdistusta. Myös langansyötön nopeudessa pystyi nyt käyttämään pienempiä lukemia. Aikaisemmin olin joutunut pitämään lankansyötölle samaa lukemaa kuin jännitteelle, jotta edes jonkinlaista paksua saumaa saa aikaiseksi. Nyt näytti riittävän melkein puolet aikaisemmasta ja sai paljon ohuempaa ja tunkeutuvampaa saumaa

Paikallinen Kempin hultomies on lomalla joten uusia osia saa vasta ensi viikolla. Ehkä ostan koko kaapelin uuden, on se jo parhaat päivänsä nähnyt. Ellei mielettömiä maksa.
[Virta kyllä yleensä syötetään juuri siinä kuparikärjessä lankaan, muuten lanka sulattaisi kaapelin sisukset piloille lämmetessään kelalta suuttimelle tullessa. Toki puhdistaminen on hyvä tehdä aina ja käytä roiskeroopea= spräy joka vähentää roiskeiden tarttumista.
Joo näin se täytyy olla.
Käytin yhteen aikaan roiske roopea, mutta kun se loppui huomasin että ruokaöljy ajaa saman asian. Trasselitupossa, jossa oli ruokaöljyä, kastoin päätä niin se auttoi mutta ei sekään auttanut enään viime aikoina.

Virtaa koneesta kyllä mielestäni tulee. Muistaakseni kerran siihen tuli se vika että hitsausvirta pääsi tuhoamaan elektroniikka kortin koska liipasimen johdot osuivat kahvassa kuumaan karvaan, mutta sen pystyi korjaamaa itsekin. Joku komparaattori ja pari diodia sieltä oli mennyt. Silloin mittasin korjauksen yhteydessä että kaikki kolme tyristori saavat ohjauksen ja hitsausjännite on ainakin skoopilla katsottuna hyvin tasainen...sillä pätkällä kun se sattuu olemaan tasainen. Muistaakseni se kortti toimii niin että se panee kaikki tyristorit kiinni, jos kaikki tyristorit ja kortti ei ole kunnossa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

mig

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Jos kaasusuutin napsii hitsattavaan kappaleeseen kiinni niin siin on eriste rikki, mikä aika usein menee, en muista pystykö tohon valovirtakoneeseen vaihtaan osia erikseen, vaan pitikö vaihtaa koko kaapeli.... noh ei se maksa onnex ku satasen verran
Vanhassa vara parempi
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Ostin sitten uuden kokonaisen kaapelin 125€.
Nyt kelpaa hitsata. Tuo kone ei ole koskaan uutenakaan toiminut noin hyvin.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Joo, äläkä sinne spiraaliin mitään elektroniikka mössöä suihkuta ,kun sitä putsaat .Pelkkää paineilmaa vain päästät aina kun vaihdat lankarullan uuteen,sillä se puhdistuu.Toki voi useimminkin putsata jos lanka on vanhaa ja hapettunutta.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Joo, äläkä sinne spiraaliin mitään elektroniikka mössöä suihkuta ,kun sitä putsaat .Pelkkää paineilmaa vain päästät aina kun vaihdat lankarullan uuteen,sillä se puhdistuu.Toki voi useimminkin putsata jos lanka on vanhaa ja hapettunutta.
Joo näin toimitaan jatkossa. Mistähän muuten saa 15 kilon lankakeloja täällä Oulun seudulla? Kemppi kaupassa ei ollut kuin 5 kiloisia.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Meinaat sitten vetää vähän pidempää saumaa...
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Mig-hitsi räkii.

Viesti Kirjoittaja amppa »

Kyllä jos tossa kunnossa on hitsauskolvi, niin varmaan räkii. Roiskeet ottavat kiinni kaasusuuttimen kuoreen ja maadottuvat ja siitä seuraa jo kuoren tarttuminen hitsattavaan kappaleeseen. Pidä kolvi puhtaana niin homma etenee.
MB 190E 2,6 Sportline
samitiitinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:29
Paikkakunta: nivala

maakaapeli

Viesti Kirjoittaja samitiitinen »

siinä voi olla huono maakaapelikin, ei anna kunnolla maata. kannattaa vaihtaa vaik vähän paksumpi kyöpeli, ne on yleensä vakiona aika onnettomia
mb c220d
190d
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Joo se on tosiaan aika ohut sekin ja alkuperäinen siis n 16 v vanha. Pitääpä tutkia...
Just täytätin hiilidioksidipullon Woikoskella Oulussa hintaan 36,90
Mitähän tuo muualla maksaa 15kg/20litraa?

-hannu
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Saleksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 03.11.2003 09:33
Paikkakunta: Pudasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saleksi »

Hannu, Pauli Moilasella, ruskossa, niin oli isonpullon katsastus ja täytty 90€ josta oli katsastus maksu 65€ ja pullo on sen 50kg? miehen korkuinen kumminki.

Ainakin meillä oli tuo mikki Esab LDA 200 ja A10 syöttölaite juonikko mutta kun vaihto Euro adapterin BAS liittimeen jotta saa uudet euro liittimellä olevat kaapelit ja vaihdoin uuden 4metrin Abicor Binzelin kaapelin niin koneesta tuli kuin uusi, alkoi sauma sulamaan, ja ei enää räkiny ja tehny paksua palkoa vaan nyt tulee ihan semmosta saumaa kun haluaa ja 5mm plootullekki saa nätin ja kestävän sauman vaikka ei ole kuin 0.8 lanka.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Yli 10 vuotta sitten aloitin tämän ketjun, mutta nyt se ongelma vaan ratkesi. Ihan lähellä oli että kävelen kauppaan ja ostan kokonaan uuden hitsin, mutta ei tarvinnut vielä sitä sentään tehdä.

Vaihdoin aikanaan uuden hitsikolvin ja se auttoi aikansa mutta sitten ongelma paheni vuosi vuodelta uudestaan, mutta nyt ostin migatronic merkkisiä lankasuuttimia niin ongelma katosi tyystin.
Olin vaihtanut uusia suuttimia mutta aina samasta Wuerthin pussista, mutta nyt ne 0,6mm suuttimet loppuivat onneksi. Kuassa näkyy pussi joss on 0,8mm suuttimia. Nekään eivät toimi. Niillä heitän nyt sitä kuuluisaa vesilintua.

https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/19p4Kg" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Migatronic on tosiaan laatumerkki. 10v sitten joku kirjoitti että suuttimen pitää olla oikeankokoinen, ei tarvi, millinen suutin toimii 0,8 langalla jopa paremmin mitä 0,8 suutin.
S124 300TE
S211 E500
KammioVärinä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja KammioVärinä »

Terve!
Vastaisuuden varalle tiedoksi seuraavaa:
Kaasujäähdytteisissä hitsauskoneissa, tarkoittaako sitä että kolvin läpi virtaava hitsauskaasu jäähdyttää kolvia. Kolvi= kaasuholkki+lankasuutin+yms eli koko kahvaosa. Kaasujäähdytteisissä koneen ominaisuus on se että useinkaan lankasuutin ei voi olla ns nimellismittainen, eli 0,8 mm langalle esim ei voikaan laittaa 0,8 lankasuutinta. Tämä johtuu siitä että usein nämä pienemmät mig:it ovat melko pienellä ulostulovirroilla. Eli niillä joutuu hitsaamaan koneeseen nähden melko kovilla arvoilla (arvot=missä asennossa nupit on, onko kaakossa vai ei). Ja kolvi on monesti alimitoitettu näissä halpamerkeissä joihin migatronic kuuluu. Siksi kolvi lämpeää melko voimakkaasti mikä aiheuttaa sen että lankasuuttimessa oleva reikä turpoaa hieman ja alkaa takertelemaan lankaan. Siksi olisi hyvä laittaa kokoa suurempi suutin jos moista ongelmaa esiintyy. Jatkossa jos aiot ostaa uuden kaapelin, suosittelen Pinzelin 200A kaapelia, on hyvä ja uusia suuttimia ja holkkeja saa kattavasti ympäri Suomea. Toivottavasti valaisi asiaa, sitä mitenkään väheksymättä, ei migatronic laatumerkki ole...
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä migatronic on todella hyvä merkki, sekä tehty sellaiseksi että kun nappia painaa niin saumaa syntyy. Onhan niitä varmaan halvempia ja huonompia migatroniccejakin, ihan niinkuin muillakin merkeillä. Meillä on yks vanhempi 450A kemppi, synerginen kone kuitenkin ja on todella hyvä, sitten oli uus vähän pienempi ja sillä ei tehny käytännössä mitään.

http://www.haka-kone.fi/index.php?route ... uct_id=274" onclick="window.open(this.href);return false; Tämä migatronic automig 273i on ollut todella hyvä kone, toimii hienosti autopeltihommissa sekä isommassakin hitsaamisessa.
S124 300TE
S211 E500
KammioVärinä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja KammioVärinä »

Niin, monesti on että isomman kokoluokan kone toimii hyvin myös pienessä hitsaamisessa. Jaa, vai alkaa migatronic olemaan laatumerkki? Itellä Wallius 200A 0,6 langalla peltihommiin ja Fronius tuplapulssilla levyhommiin. 1,0 lankaa on siinä käyttäny asentohitsausten takia. Niin tuo Fronius on sitten ihan oikea kone, eli aikanaan maksanut n. 15 000. Nyt varmaankin hinta jo laskenut roimasti. Taisi olla malliltaan VarioSynergic 5000. Nestejäähdytetty ja erillisellä langansyöttölaitteella.
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MIG Hitsi räkii ja kasvattaa palloja kärkeen

Viesti Kirjoittaja S202 »

No froniusta kaikki kehuu, että se kai se paras on :roll: Walliuksia oli joskus, muuntopakkakoneita, kyllä niillä nyt hitsas mutta onhan nää synergiset koneet ihan omaa luokkaansa.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin