Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Sulakkeen vaihtoa.
Kolmas kerta. Tosin tämä on kestänyt 65tkm ja yli 3 vuotta.
Ahtoja joutuu vähän pudottamaan että pysyy uudella nipussa.
Sylinteriputkissakin vähän jälkiä. Männän kanssa ollut ahdasta.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tulee väkisin mieleen tämä "ahtopaineputki räjähti, semmonen tälläkertaa", mutta vähän eri sanoin. :D
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Taas on vito kasattu kuntoon.
Nyt ei muuta kuin holsetti pyörimään ja kohti seuraavaa remonttia :lol:

Kuva

Kuva

Kuva



Räiks räiks... ja
http://www.youtube.com/watch?v=j_v_PlsGx8o
Avatar
purde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 18.08.2008 12:32

Viesti Kirjoittaja purde »

Hyvältä näyttää myös nuo asennusmestat. :D
111CDI... ;)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Juu, tilaa on tapella viton kanssa :D

Pikkasen autokuumetta meinaa pukata.
Tässä on alkanut ajatukset kääntymään talon merkkien suuntaan.
Että mersua tuskin enää tulee.
Mutta todennäköisesti tämän viton kanssa vielä kärvistellään jokin aikaa.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tämän auton viritys setin säädöt ja loppuhieromiset alkaa olla valmiit.
Kaikki toimii nyt vihdoin niin kuin pitää. Syöttöhommat kun on nyt kunnossa.
Pitää käydä dera:n penkissä riipasemassa lappu sitten kun lomat ei ole esteenä.
270-280hv lappu pitäis nyt tulla.

Vetävät jotain 5100-5300rpm, vähän vaikea arvioda ajossa.
Mittarin mukaan 5300rpm.
Syötön vähyys on nyt tiessään. Pientä mustaa savuhuntua tulee 2700-5300rpm välillä. Ahdot pomppaa 1,8bar nopeasti. Myös ahdin herää käytännössäkin hyvin. Savukello on ohitettu pois syöttöä sotkemasta, kello aika tavalla turha kapistus.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:kello aika tavalla turha kapistus.
Korjataan sen verran, että rikkinäinen kello on todellakin turha kapistus. On se ehjä kello kuitenkin hyvä olla niin ei tule kiihdytettyä kaasupoljin liian ylhäällä :lol:

Eikä se viritys tuohon pääty :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:On se ehjä kello kuitenkin hyvä olla niin ei tule kiihdytettyä kaasupoljin liian ylhäällä :lol:

Eikä se viritys tuohon pääty :roll:
Kyllä tällä voi ihan hyvin kiihdytellä kaasupoljin pohjassa ilman kelloa.
Ei tarvii savun takia löysäillä. Ahdin herää hyvin mukaan pienilläkin kierroksilla.


Tämän virittäminen saa nyt vähäksi aikaa riittää.
Olis mukava tuhlata välillä johonkin muuhinkin rahaa :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Tämän virittäminen saa nyt vähäksi aikaa riittää.
Olis mukava tuhlata välillä johonkin muuhinkin rahaa :D
Tuolleen olet sanonut viimeisen kahden vuoden aikana jo monesti :wink:

mutta juu, eiköhän tuota ole tarpeeksi rääkätty. Nyt sitten luotettavuus kuntoon niin pääsee myös pidemmille kesälomareisuille 8)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

:D Nii, tarkoitin nyt että seuraava viritysaste jää toistaseksi tekemättä.
Näitä muutaman kympin viilailuja voi kyllä tehdä nykyiselle setille, mutta isommat jutut saa jäädä.
Enkä näe nykyisessä luetattavuudessa suuria ongelmia.
Uskosin että tämän kanssa nyt pärjää.

Mielenkiinnolla odotan miten V-mallin vito alkaa liikkumaan ja kestämään :wink:
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaaha, heitit nopan Veskolalle, jotta se tuhlais välillä, ihan oikein. :lol:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No onhan sitä tässä vähän tuhlattu jo :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Seuraavaksi vois keskittyä viton korin entisöintiin. Rakkaassa harrasteautossa alkaa olla pellit jo ahdistavan huonossa kunnossa :evil: . Lähinnä ovet/luukut ja helmat + pari muutakin paikkaa. Romu suorastaan mätänee käsiin. Korjaushomma taitaa mennä syksylle, kun saan toisen auton liikenteeseen. On sitten aikaa tuhertaa tämän kanssa. Vähintään parin viikon projekti tulee. Korjauspeltejä ei saa mistään. Esim ovi maksaa 750€ tarvikkeena. Että taidanpa repiä varastosta taas pari teräshyllylevyä alas ja taitella ne vitoon 8) . Tuleehan se silleenkin. Pelitihommien jälkeen pohjat ja uusi maali päälle. Ja kolmen vuoden päästä sama homma taas uudestaan 8)

Tässä jo suorastaan odotan että pääsen haistelemaan sähköliiman käryä :D
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

vito500tkm kirjoitti:Seuraavaksi vois keskittyä viton korin entisöintiin. Korjauspeltejä ei saa mistään. Esim ovi maksaa 750€ tarvikkeena.
Eikös saksan ebaystä saa noita peltejä. Esim. konepelli jotain satasen nurkilla.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Voi olla. Taitaa vaan tulla hintoihin kun kaikki luukut tilaa.
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mutta miksi tuo olisi yhtään sen ruosteettomampi, tai sanotaanko näin, että kun noihin ei tehdas ole laittanut mitään järkevää suojausta ja niillä on ajettu saksassa 330 tkm (ainakin :roll: ) niin ne on alkanut jo kypsyä. Viton oven saumathan alkaa ruostua jo ekan 100 000 km aikana, valmistusvika. Kun se sitten on alkanut niin tänne kun tuodaan ja ajetaan pari talvea ollaan samassa tilanteessa, paitsi 3300€+tuontikulut köyhempiä.

Eikä Saksa todellakaan ole mikään suolavapaa vyöhyke :lol: Märkä paskamaa sekin on.

Minulle kelpaisi kyllä takaluukku, jonka sauma ei ole alkavassa ruosteessa siellä massan alla, semmoista ei vain taida löytyä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tuskin saksan vitot niin mätiä kuin mitä minun vito on.
Oikestaan tarvis vielä liukuoven, loput saan rakennettua levytavarasta jos siltä näyttää.
Takaluukun dyykkasin roskiksesta. Ruosteeton, vähän kolhastu, saa oikastua.
Uusi lukkopelti ja etupuskuri on hommattu.
Vanhat etuovet saa ehkä raavittua vielä kuntoon.
Etuokaaret on oven kohdalta ihan mädät. Ne pitäis käydä jostain romusta rälläköimässä.
Liukuovenkiskon alta on kans mätinyt ihan kiitettävästi jne....

Hivenen vaatii inspiraatiota että jaksaa alkaa taas hieromaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös se ole sitten jo helpompi maksaa vero siitä Saksan "ruosteettomasta" Vitosta. Kai siellä tekniikkavikaisia Vitoja on, kun eikös miltei kaikki vähän ole :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ei taida saada caravan mallia(verolle).
Tai joutuu maksamaaan lisää veroa että saa. Tai emmää tiiä.
Ei ole tullut tuontiautoja harrastettua.
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

vito500tkm kirjoitti:Voi olla. Taitaa vaan tulla hintoihin kun kaikki luukut tilaa.
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja

Joo kyllähän niissä kuluja tulee.. nokkapellillä rahtia 70€. etu kulmilla 30€

mutta luulis noita olevan suomessa edes melko hyviä aihioita vielä..
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nojoo, sen verran reilusti tuli ratamaksua että taitaa peltijutut mennä talvelle :lol:
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

vito500tkm kirjoitti:Nojoo, sen verran reilusti tuli ratamaksua että taitaa peltijutut mennä talvelle :lol:
Jaa, että sellaista, virallisia nopeusmittauksia? :D
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Onneksi luulivat henkilöautoksi. Muuten olis kortti lähtenyt.
Tuplaylitys kun oli. No, sakkoa tuli sen verran reilusti että näkkkileipää saa mutustella seuraavat kuukaudet, nam
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

tarkotatko tuplaylityksellä ajoneuvo- ja tiekohtaista ylitystä? Vai veditko 240km/h? :lol:

Näkkileipähän on hyvää, meillä on jotain 50 kg näkkileipää kotona, ehkä ylikin... 8) :lol: (ehen mä mitään näkkileipää työkseni aja... :lol: )
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ei tällä pääse kuin 200.
60 alue. Ylitystä tie 27, ajoneuvo 7.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Siis mitenni tuolla tuli ajoneuvokohtaista ylitystä 7? :shock: Miksei tuolla sais 80 kovempaa ajaa? :?:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole veroa maksettu tarpeeksi :lol: mulla saa ajaa 120 ja onneksi :roll:

Viimeksi tarjosivat 35 + 35 kmh ylitystä. Päästiin sitten sopimukseen, rekisteriotetta tarkastellessa, että 35 + 0 on ihan tarpeeksi kallista.

Jotain siitä autosta vielä puuttuu kun tuommosia lisälaskuja tulee :shock:

...mutta eikös tuon rajoitus sentään ole 100 kmh :roll: vai onko se merkitty vahingossa 80 rajotteelle vai puuttuuko siitä abs tjms oleellista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ihan peruskarvalakki vito. Ei abs, ei airbag.
Rekisteröity 1+7hlö matkailuautoksi. Vero jotain ~160/vuosi.
Ilman abs ja airbag olevalla matkailuatolla saa ajaa max 80.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No tuolla verosäästöllähän sinä maksat kerran vuoteen ne sakot :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jep, jostainhan ne sakkorahatkin on pierastava :wink:
Kun ei vaan nyt lähtis sakkoputki päälle.
Vastaa Viestiin