Voihan vito....
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tulee väkisin mieleen tämä "ahtopaineputki räjähti, semmonen tälläkertaa", mutta vähän eri sanoin.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Taas on vito kasattu kuntoon.
Nyt ei muuta kuin holsetti pyörimään ja kohti seuraavaa remonttia
Räiks räiks... ja
http://www.youtube.com/watch?v=j_v_PlsGx8o
Nyt ei muuta kuin holsetti pyörimään ja kohti seuraavaa remonttia
Räiks räiks... ja
http://www.youtube.com/watch?v=j_v_PlsGx8o
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tämän auton viritys setin säädöt ja loppuhieromiset alkaa olla valmiit.
Kaikki toimii nyt vihdoin niin kuin pitää. Syöttöhommat kun on nyt kunnossa.
Pitää käydä dera:n penkissä riipasemassa lappu sitten kun lomat ei ole esteenä.
270-280hv lappu pitäis nyt tulla.
Vetävät jotain 5100-5300rpm, vähän vaikea arvioda ajossa.
Mittarin mukaan 5300rpm.
Syötön vähyys on nyt tiessään. Pientä mustaa savuhuntua tulee 2700-5300rpm välillä. Ahdot pomppaa 1,8bar nopeasti. Myös ahdin herää käytännössäkin hyvin. Savukello on ohitettu pois syöttöä sotkemasta, kello aika tavalla turha kapistus.
Kaikki toimii nyt vihdoin niin kuin pitää. Syöttöhommat kun on nyt kunnossa.
Pitää käydä dera:n penkissä riipasemassa lappu sitten kun lomat ei ole esteenä.
270-280hv lappu pitäis nyt tulla.
Vetävät jotain 5100-5300rpm, vähän vaikea arvioda ajossa.
Mittarin mukaan 5300rpm.
Syötön vähyys on nyt tiessään. Pientä mustaa savuhuntua tulee 2700-5300rpm välillä. Ahdot pomppaa 1,8bar nopeasti. Myös ahdin herää käytännössäkin hyvin. Savukello on ohitettu pois syöttöä sotkemasta, kello aika tavalla turha kapistus.
Korjataan sen verran, että rikkinäinen kello on todellakin turha kapistus. On se ehjä kello kuitenkin hyvä olla niin ei tule kiihdytettyä kaasupoljin liian ylhäällävito500tkm kirjoitti:kello aika tavalla turha kapistus.
Eikä se viritys tuohon pääty
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kyllä tällä voi ihan hyvin kiihdytellä kaasupoljin pohjassa ilman kelloa.veskola kirjoitti:On se ehjä kello kuitenkin hyvä olla niin ei tule kiihdytettyä kaasupoljin liian ylhäällä
Eikä se viritys tuohon pääty
Ei tarvii savun takia löysäillä. Ahdin herää hyvin mukaan pienilläkin kierroksilla.
Tämän virittäminen saa nyt vähäksi aikaa riittää.
Olis mukava tuhlata välillä johonkin muuhinkin rahaa
Tuolleen olet sanonut viimeisen kahden vuoden aikana jo monestivito500tkm kirjoitti:Tämän virittäminen saa nyt vähäksi aikaa riittää.
Olis mukava tuhlata välillä johonkin muuhinkin rahaa
mutta juu, eiköhän tuota ole tarpeeksi rääkätty. Nyt sitten luotettavuus kuntoon niin pääsee myös pidemmille kesälomareisuille
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nii, tarkoitin nyt että seuraava viritysaste jää toistaseksi tekemättä.
Näitä muutaman kympin viilailuja voi kyllä tehdä nykyiselle setille, mutta isommat jutut saa jäädä.
Enkä näe nykyisessä luetattavuudessa suuria ongelmia.
Uskosin että tämän kanssa nyt pärjää.
Mielenkiinnolla odotan miten V-mallin vito alkaa liikkumaan ja kestämään
Näitä muutaman kympin viilailuja voi kyllä tehdä nykyiselle setille, mutta isommat jutut saa jäädä.
Enkä näe nykyisessä luetattavuudessa suuria ongelmia.
Uskosin että tämän kanssa nyt pärjää.
Mielenkiinnolla odotan miten V-mallin vito alkaa liikkumaan ja kestämään
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Seuraavaksi vois keskittyä viton korin entisöintiin. Rakkaassa harrasteautossa alkaa olla pellit jo ahdistavan huonossa kunnossa . Lähinnä ovet/luukut ja helmat + pari muutakin paikkaa. Romu suorastaan mätänee käsiin. Korjaushomma taitaa mennä syksylle, kun saan toisen auton liikenteeseen. On sitten aikaa tuhertaa tämän kanssa. Vähintään parin viikon projekti tulee. Korjauspeltejä ei saa mistään. Esim ovi maksaa 750€ tarvikkeena. Että taidanpa repiä varastosta taas pari teräshyllylevyä alas ja taitella ne vitoon . Tuleehan se silleenkin. Pelitihommien jälkeen pohjat ja uusi maali päälle. Ja kolmen vuoden päästä sama homma taas uudestaan
Tässä jo suorastaan odotan että pääsen haistelemaan sähköliiman käryä
Tässä jo suorastaan odotan että pääsen haistelemaan sähköliiman käryä
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Voi olla. Taitaa vaan tulla hintoihin kun kaikki luukut tilaa.
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja
mutta miksi tuo olisi yhtään sen ruosteettomampi, tai sanotaanko näin, että kun noihin ei tehdas ole laittanut mitään järkevää suojausta ja niillä on ajettu saksassa 330 tkm (ainakin ) niin ne on alkanut jo kypsyä. Viton oven saumathan alkaa ruostua jo ekan 100 000 km aikana, valmistusvika. Kun se sitten on alkanut niin tänne kun tuodaan ja ajetaan pari talvea ollaan samassa tilanteessa, paitsi 3300€+tuontikulut köyhempiä.
Eikä Saksa todellakaan ole mikään suolavapaa vyöhyke Märkä paskamaa sekin on.
Minulle kelpaisi kyllä takaluukku, jonka sauma ei ole alkavassa ruosteessa siellä massan alla, semmoista ei vain taida löytyä
Eikä Saksa todellakaan ole mikään suolavapaa vyöhyke Märkä paskamaa sekin on.
Minulle kelpaisi kyllä takaluukku, jonka sauma ei ole alkavassa ruosteessa siellä massan alla, semmoista ei vain taida löytyä
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tuskin saksan vitot niin mätiä kuin mitä minun vito on.
Oikestaan tarvis vielä liukuoven, loput saan rakennettua levytavarasta jos siltä näyttää.
Takaluukun dyykkasin roskiksesta. Ruosteeton, vähän kolhastu, saa oikastua.
Uusi lukkopelti ja etupuskuri on hommattu.
Vanhat etuovet saa ehkä raavittua vielä kuntoon.
Etuokaaret on oven kohdalta ihan mädät. Ne pitäis käydä jostain romusta rälläköimässä.
Liukuovenkiskon alta on kans mätinyt ihan kiitettävästi jne....
Hivenen vaatii inspiraatiota että jaksaa alkaa taas hieromaan.
Oikestaan tarvis vielä liukuoven, loput saan rakennettua levytavarasta jos siltä näyttää.
Takaluukun dyykkasin roskiksesta. Ruosteeton, vähän kolhastu, saa oikastua.
Uusi lukkopelti ja etupuskuri on hommattu.
Vanhat etuovet saa ehkä raavittua vielä kuntoon.
Etuokaaret on oven kohdalta ihan mädät. Ne pitäis käydä jostain romusta rälläköimässä.
Liukuovenkiskon alta on kans mätinyt ihan kiitettävästi jne....
Hivenen vaatii inspiraatiota että jaksaa alkaa taas hieromaan.
Eikös se ole sitten jo helpompi maksaa vero siitä Saksan "ruosteettomasta" Vitosta. Kai siellä tekniikkavikaisia Vitoja on, kun eikös miltei kaikki vähän ole
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
vito500tkm kirjoitti:Voi olla. Taitaa vaan tulla hintoihin kun kaikki luukut tilaa.
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja
Joo kyllähän niissä kuluja tulee.. nokkapellillä rahtia 70€. etu kulmilla 30€
mutta luulis noita olevan suomessa edes melko hyviä aihioita vielä..
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jaa, että sellaista, virallisia nopeusmittauksia?vito500tkm kirjoitti:Nojoo, sen verran reilusti tuli ratamaksua että taitaa peltijutut mennä talvelle
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
tarkotatko tuplaylityksellä ajoneuvo- ja tiekohtaista ylitystä? Vai veditko 240km/h?
Näkkileipähän on hyvää, meillä on jotain 50 kg näkkileipää kotona, ehkä ylikin... (ehen mä mitään näkkileipää työkseni aja... )
Näkkileipähän on hyvää, meillä on jotain 50 kg näkkileipää kotona, ehkä ylikin... (ehen mä mitään näkkileipää työkseni aja... )
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Siis mitenni tuolla tuli ajoneuvokohtaista ylitystä 7? Miksei tuolla sais 80 kovempaa ajaa?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Ei ole veroa maksettu tarpeeksi mulla saa ajaa 120 ja onneksi
Viimeksi tarjosivat 35 + 35 kmh ylitystä. Päästiin sitten sopimukseen, rekisteriotetta tarkastellessa, että 35 + 0 on ihan tarpeeksi kallista.
Jotain siitä autosta vielä puuttuu kun tuommosia lisälaskuja tulee
...mutta eikös tuon rajoitus sentään ole 100 kmh vai onko se merkitty vahingossa 80 rajotteelle vai puuttuuko siitä abs tjms oleellista.
Viimeksi tarjosivat 35 + 35 kmh ylitystä. Päästiin sitten sopimukseen, rekisteriotetta tarkastellessa, että 35 + 0 on ihan tarpeeksi kallista.
Jotain siitä autosta vielä puuttuu kun tuommosia lisälaskuja tulee
...mutta eikös tuon rajoitus sentään ole 100 kmh vai onko se merkitty vahingossa 80 rajotteelle vai puuttuuko siitä abs tjms oleellista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37