aikusten oikeasti 5W ero 10W:n on 5-pakkasastetta pumpattavuudessa. kuinka monta kertaa talvessa pitää lyödä Vito tulille -30 asteen pakkasessa ilman lämmitystä?veskola kirjoitti:Toimiiko 10w60 öljyt talvikäytössä, jos oletetaan, että käytössä olisi toimiva eberi ? Varsinais-Suomessa siis...
Voihan vito....
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Taidan laitaa nesteen 10w-40 mineraali litkut. Synteettisistä huonoja kokemuksia kun alkaa tiivisteet vuuotamaan ja kone ralaattamaan ja öljynkulutus tuplaantuu. Niitä en tämmöseen puolimiljoonaa ajettuun autoon kovin herkästi laita. Noi nesteen öljyt toimi 200D:ssä erittäin hyvin. Ainoa ero että mineraaliöljy pitää vaihtaa useammin, kuin synteettinen.
Kylmäkäynnistys yli 30 asetten pakkasessa on koneen rääkkäystä, oli sitten synteettiset tai ei.
Vai minkäslaisia kokemuksia on noista syntettisistä öljyistä?
Öljynkulutus ja jne..
Kylmäkäynnistys yli 30 asetten pakkasessa on koneen rääkkäystä, oli sitten synteettiset tai ei.
Vai minkäslaisia kokemuksia on noista syntettisistä öljyistä?
Öljynkulutus ja jne..
Tätähän minä juuri kysyin eli kiitos, niin vastaus nokilekan kysymykseen on ettei kertaakaan, sillä eihän se lähde käyntiinnokileka kirjoitti:aikusten oikeasti 5W ero 10W:n on 5-pakkasastetta pumpattavuudessa. kuinka monta kertaa talvessa pitää lyödä Vito tulille -30 asteen pakkasessa ilman lämmitystä?
Minä en voi sanoa öljynkulutukseen juuta enkä jaata, sillä se öljy tuppaa aina menemään tuon hajoamispisteessä olevan kannentiivisteen kautta harakoille
Yksi öljynvaihtoväli tuossa oli, jolloin öljyä ei kulunut "liikaa", ei vuotanut sieltä eikä täältä. Öljynä oli teboil diamond diesel ja sehän lienee semisynteettinen eli suomeksi puolisynteettinen vai mitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nyt tuli hieman testattua tuota turbon painerasian ohivuoto viritystä.
Ohivuoto pois päältä kiihdytykset tuntuu hieman laiskoilta. Paineet tuolloin max: 0,8. Ohivuoto päällä kiihdytykset lähtee pirteemmin samoin ahtopaine kajahtaa heti 1,1:n. Eron huomaa kaasupolkimen asennon puolivälistä eteenpäin, ohivuoto päällä tai pois. Muutenkin turbon paineet nousee herkemmin. Saa nähdä kuinka pitkään kytkin kestää rääkkiä. Kiihdytykset kun pitää ottaa kakkosella, ei kaasulla vaan kytkintä luistattaen.
Vetäviä pitäis säätää niin paljon kun menee ilman prikkaa (nälkä kasvaa syödessä, vai miten se meni). Veikkaan että menee noin 1,5 kierrosta. Ja nythän ne on sopiva säätää kun öljynvaihtokin ajankohtanen. On muuten ensimmäinen öljynvaihto, kansirempan jälkeen, että hyvin kestää . . .
Vaikuuttako 1,5 lisää vetäviä kuinka paljon todellisiin vetoihin vai pitäskö se prikka vääntää sinne sittenkin? Nythän on kolmekierrosta menty. Nii ja millainen homma se prikan laitto sinne on?
Melko surkeat nää viton jarrut. Voi olla että takapään painensäätöventtiili on jumisssa (vipuhässäkkä kyllä liikkuu) takajarruvoimat oli dyniksellä aika onnettomat (jotain 1,0). Onkohan noita mennyt vitoista jumiin? Tai sitten näissä vaan on surkeat jarrut.
Ohivuoto pois päältä kiihdytykset tuntuu hieman laiskoilta. Paineet tuolloin max: 0,8. Ohivuoto päällä kiihdytykset lähtee pirteemmin samoin ahtopaine kajahtaa heti 1,1:n. Eron huomaa kaasupolkimen asennon puolivälistä eteenpäin, ohivuoto päällä tai pois. Muutenkin turbon paineet nousee herkemmin. Saa nähdä kuinka pitkään kytkin kestää rääkkiä. Kiihdytykset kun pitää ottaa kakkosella, ei kaasulla vaan kytkintä luistattaen.
Vetäviä pitäis säätää niin paljon kun menee ilman prikkaa (nälkä kasvaa syödessä, vai miten se meni). Veikkaan että menee noin 1,5 kierrosta. Ja nythän ne on sopiva säätää kun öljynvaihtokin ajankohtanen. On muuten ensimmäinen öljynvaihto, kansirempan jälkeen, että hyvin kestää . . .
Vaikuuttako 1,5 lisää vetäviä kuinka paljon todellisiin vetoihin vai pitäskö se prikka vääntää sinne sittenkin? Nythän on kolmekierrosta menty. Nii ja millainen homma se prikan laitto sinne on?
Melko surkeat nää viton jarrut. Voi olla että takapään painensäätöventtiili on jumisssa (vipuhässäkkä kyllä liikkuu) takajarruvoimat oli dyniksellä aika onnettomat (jotain 1,0). Onkohan noita mennyt vitoista jumiin? Tai sitten näissä vaan on surkeat jarrut.
1 kierros tarkoittaa noin 200 rpm. Prikka menee voimalla tai sopivalla työkalulla, tai ärräpäiden säestämänä...
Kyllä jarruissa pitäisi olla potkua huomattavasti enemmän, edessä yli 400 ja mitähän siellä takana mulla oli, no jotain 200 ja 300 väliltä...perkele kun nykyään ei saanut niitä arvoja paperilla mukaan.
Mitä yksikköä nuo nyt olikaan, no kuitenkin sellaista kun golffilla on 200 päälle niin tuolla on 400 päälle.
Kyllä jarruissa pitäisi olla potkua huomattavasti enemmän, edessä yli 400 ja mitähän siellä takana mulla oli, no jotain 200 ja 300 väliltä...perkele kun nykyään ei saanut niitä arvoja paperilla mukaan.
Mitä yksikköä nuo nyt olikaan, no kuitenkin sellaista kun golffilla on 200 päälle niin tuolla on 400 päälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ookko säätäny sitä ahtopainekelloa siittä pumpunpäältä? Ruuvaa vähän ylöspäin niin ahdot nousee heti. Samanlainen vaikutus kun tolla ohivuotosysteemillä.
Kokeile vääntää vetävät niin pal ku menee ja sitten prikkaa jos ei riitä.
Jos toi jarrupaineensäädin säädin on jumissa/paskana/umpiruosteessa niin sen ei pitäis vähentää takajarrujen tehoa.
Nyt löyty muuten hyvät öljyt ruuvattuihin savuttaviin dieseleihin. Pilteman Low Smoke Motor oil, uudesta luettelosta sivu kolme
Kokeile vääntää vetävät niin pal ku menee ja sitten prikkaa jos ei riitä.
Jos toi jarrupaineensäädin säädin on jumissa/paskana/umpiruosteessa niin sen ei pitäis vähentää takajarrujen tehoa.
Nyt löyty muuten hyvät öljyt ruuvattuihin savuttaviin dieseleihin. Pilteman Low Smoke Motor oil, uudesta luettelosta sivu kolme
Se ei aivan samanlainen vaikutus ole sillä morkoolin ruuvilla, nimittäin ohivuodolla, eli ahtopaineen nostolla tehdään se, että morkooli painuu varmasti pohjaan saakka kun ahtopaine on noussut. Näin saadaan täysi ahdettu syöttö eli maksimaalinen teho.
Ruuvista saadaan enemmän tehoa sille alueelle, jossa ahdin ei vielä ole nostanut ahtopainetta maksimiisa, eli saadaan maksimaalinen alavääntö.
Alasyöttö taas auttaa ahdinta nostamaan ahtopaineen nopeammin tappiinsa. Yhdessä nuo molemmat niin alkaa olemaan jo parempi kuin tehtaalta lähtiessä.
Eikös se jarruppaineen säädiin voi jumiutua siihen toiseen asentoon, jossa se rajoittaa jarrujen tehoa ? Sellanen mielikuva on tuosta golfin säätimestä tullut, että aivan hyvin se vipu jää kumpaan asentoon tahansa jumiin.
Ruuvista saadaan enemmän tehoa sille alueelle, jossa ahdin ei vielä ole nostanut ahtopainetta maksimiisa, eli saadaan maksimaalinen alavääntö.
Alasyöttö taas auttaa ahdinta nostamaan ahtopaineen nopeammin tappiinsa. Yhdessä nuo molemmat niin alkaa olemaan jo parempi kuin tehtaalta lähtiessä.
Eikös se jarruppaineen säädiin voi jumiutua siihen toiseen asentoon, jossa se rajoittaa jarrujen tehoa ? Sellanen mielikuva on tuosta golfin säätimestä tullut, että aivan hyvin se vipu jää kumpaan asentoon tahansa jumiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu ei ihan identtinen vaikutus, mutta samansuuntainen. Ittee on miettityytäny millä paineella morkooli liikkuu.
Jarrupaineen säätimessä on kaksi mäntää eripiireissä jotka on yhteydessä vipu/jousihässäkkään kun taka-akseli nousee/laskee painon mukaan. Eli männät kasvattaa tilavuutta -> vähentää painetta kun perä ylhäällä ja mäntien liikettä rajoittava jousi/vipu on löysällä, perä alhaalla jousi/vipu kireellä männät ei liiku.
Näin ollen jos männät ei liiku=jumissa oli ne missä asennossa tahansa niin takajarruille menee täysi jarrutusteho (paine) aina, jos männät liikkuu jarrutusteho (paine) laskee kun perä on kevyt.
Paineensäätimen toimivuutta voi kokeilla, että joku (puoliso ) ryömii auton alla ja kattoo liikkuuko mikään kun itte paineellaan jarrupoljinta hytissä, auton käydessä. Jarrupolkimessa voi muutaman polkasun jälkeen pohjaanpainaessa tuntua pieni kynnys jossa männät antavat periksi, hyvää reeniä niin ei paikat mene jumiin. Tosin autokohtainen juttu miten tuntuma pysyy polkimessa.
Tosin Viton säädintä en ole tutkinu, mutta periaate pitäis olla tämä.
Nyt on taas tullu mutua siihen malliin että oksat pois.
Jarrupaineen säätimessä on kaksi mäntää eripiireissä jotka on yhteydessä vipu/jousihässäkkään kun taka-akseli nousee/laskee painon mukaan. Eli männät kasvattaa tilavuutta -> vähentää painetta kun perä ylhäällä ja mäntien liikettä rajoittava jousi/vipu on löysällä, perä alhaalla jousi/vipu kireellä männät ei liiku.
Näin ollen jos männät ei liiku=jumissa oli ne missä asennossa tahansa niin takajarruille menee täysi jarrutusteho (paine) aina, jos männät liikkuu jarrutusteho (paine) laskee kun perä on kevyt.
Paineensäätimen toimivuutta voi kokeilla, että joku (puoliso ) ryömii auton alla ja kattoo liikkuuko mikään kun itte paineellaan jarrupoljinta hytissä, auton käydessä. Jarrupolkimessa voi muutaman polkasun jälkeen pohjaanpainaessa tuntua pieni kynnys jossa männät antavat periksi, hyvää reeniä niin ei paikat mene jumiin. Tosin autokohtainen juttu miten tuntuma pysyy polkimessa.
Tosin Viton säädintä en ole tutkinu, mutta periaate pitäis olla tämä.
Nyt on taas tullu mutua siihen malliin että oksat pois.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ei ole ahdinta ei ole painetta
Anna vain sen ohivuodon olla aina päällä, ei siitä niin haittaa ole.
1 bar on ollut sellainen peruspaine, joka on tuntunut riittävän minulla. Sitä en sitten osaa sanoa onko se ryntäillyt hieman yli noissa rajummissa polkaisuissa. Täytyy ottaa videolle jos saa auton joskus vielä ajoon.
~1.7 bar on maksimi mitä on käynyt mittarissa...no vahingossa siis.
Mynädieselin pumpuissa on kait säädetty morkooli siten, että 1 barin paineella tulisi se täysi syöttö. Vakiopumpusta ei kyllä osaa sanoa mitään, mutta luulisi sen tulevan jo pienemmälläkin paineella, tai sitten on insinööreille käynyt hazardi. Ruuviin säätely lienee kyllä muuttaut tilanteen vaikka millaiseksi.
Matkavauhdin paineet mulla lienee aavistuksen pienemmät mitä vito500tkm:llä eli aika luonnollista.
Onkohan tuossa autossani jarrupaineen säädintä alkuunkaan kun siinä on ollut ilmajouset takana, eli perä ei alunperin muuta korkeutta painon mukaan
Anna vain sen ohivuodon olla aina päällä, ei siitä niin haittaa ole.
1 bar on ollut sellainen peruspaine, joka on tuntunut riittävän minulla. Sitä en sitten osaa sanoa onko se ryntäillyt hieman yli noissa rajummissa polkaisuissa. Täytyy ottaa videolle jos saa auton joskus vielä ajoon.
~1.7 bar on maksimi mitä on käynyt mittarissa...no vahingossa siis.
Mynädieselin pumpuissa on kait säädetty morkooli siten, että 1 barin paineella tulisi se täysi syöttö. Vakiopumpusta ei kyllä osaa sanoa mitään, mutta luulisi sen tulevan jo pienemmälläkin paineella, tai sitten on insinööreille käynyt hazardi. Ruuviin säätely lienee kyllä muuttaut tilanteen vaikka millaiseksi.
Matkavauhdin paineet mulla lienee aavistuksen pienemmät mitä vito500tkm:llä eli aika luonnollista.
Onkohan tuossa autossani jarrupaineen säädintä alkuunkaan kun siinä on ollut ilmajouset takana, eli perä ei alunperin muuta korkeutta painon mukaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No, onneksi tässä on tuo rajoittava tekiä eli 80km/h nopeusrajoitus.keef kirjoitti:Muistetaan sitten että vakio turbolla ja täysillä syötöillä yms. ruuvailulla saa ton koneen paskaksi.
Ja sillonhan paineet luokkaa 0,3-0,5 joten ei se siitä rikki mene!
Taatusti koneen saa rikki jos vinguttaa ahdot kaakossa matka-ajoa. Kyllähän kaiken rikki saa!
Ai niin jookeef kirjoitti:Ei ABS:llä varustetussa säädintä ole, ymmärtääkseni.
Saahan sen viriturbollakinkeef kirjoitti:Muistetaan sitten että vakio turbolla ja täysillä syötöillä yms. ruuvailulla saa ton koneen paskaksi.
...ja menihän multa täysin ruuvaamaton vakiokonekin paskaksi
Mutta juu, ei kannata huudattaa kovin pitkään, siis ajella täydellä teholla kovaa, tuolla vakioturbolla. Muutama liikennevalolähtö ja sitten kotiin myhäilemään Ei mitään semmosta, että ajetaan tunnin ajan valtatiellä jokaisessa ohituskaistassa kilpaa ylämäkeen gt alfaromeon kanssa
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nii, semonnen ero turboilla ja vapareilla tuppaa olemaan että turbomoottorit menee rikki kun ajetaan pitkään kaasupoljin pohjassa. Vaparia ei ihan herkästi rikki saa, jos kannentiiviste yhtään pitää. Joskus aikoinaan tuli 626 dsl maksalaatikolla ajettua reilu kuuteen tuntiin 840 kilometriä (=kaasupohjassa) eikä se tiennyt mitään. Lohkonkylki kyllä oli jotenkin oudon valkoinen kun perillä koneppellin alle kurkistelin . Ja auton mittarissa 780tkm. No se niistä jaappanin kikkaroista.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Mulla sellainen mielenkiintoinen kokemus, että kun vaihdoin Mobil Delvac-1:een (aiemmin oli Mobil 5W50 ja sen jälkeen 0W40) kampiakselin stefa lakkasi vuotamasta Ei näy enää öljytippaa kytkinkopan juuressa. Varmaan parin Delvac öljynvaihdon jälkeen se vuoto lakkasi. Oikein ihmeteltiin pajallakin, kun ei enää vuoda.. No, täytyy vielä joskus myöhemmin tsekata, että oliko sillä vain joku kuiva kausi menossa - tipaton tammikuu tai jotainvito500tkm kirjoitti:Taidan laitaa nesteen 10w-40 mineraali litkut. Synteettisistä huonoja kokemuksia kun alkaa tiivisteet vuuotamaan ja kone ralaattamaan ja öljynkulutus tuplaantuu. Niitä en tämmöseen puolimiljoonaa ajettuun autoon kovin herkästi laita.
Vai minkäslaisia kokemuksia on noista syntettisistä öljyistä?
Öljynkulutus ja jne..
Toki mulla ei ole tainnut koskaan mineraaleja ollakaan, joten en tiedä, miten paha tulos olisi jos pitkän mineraalijakson jälkeen vaihtais synteettiset..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Olen vakavasti pohtinut tuota maalauttamista Virossa...asustelisi hotellissa herroiksi sen aikaa kun auto valmistuu. Loppulasku on varmasti sama mutta onpa siten ainakin auto täynnä viinaa ja kaamea kapula kun on aika palata kotio.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ja taas asiasta ihan kukkaruukkuun .
Aikanaan kun asentelin eberin vitooni, en laiskuuttani laittanut polttoainesyöttöä suoraan tankilta, vaan haaroitin p-a linjasta just ennen suodatinta. No sehän nyt tuntuu olevan aika epävarmaa lämppärin kannalta, joskus syttyy, toisinaan taas ei... Mites on, löytyykö vanhan viton p-a tankilta valmis lähtöliitin lämppärille vai pitääkö sinne laittaa imuputki? Esim. korjauskäsikirja saattais valaista asiaa jos sellainen olis... Ja mites ne autot joissa on lämppäri ollut jo tehtaalta, miten toteutettu?
Vastauksista nöyrimmin kiittäen
jukis
Aikanaan kun asentelin eberin vitooni, en laiskuuttani laittanut polttoainesyöttöä suoraan tankilta, vaan haaroitin p-a linjasta just ennen suodatinta. No sehän nyt tuntuu olevan aika epävarmaa lämppärin kannalta, joskus syttyy, toisinaan taas ei... Mites on, löytyykö vanhan viton p-a tankilta valmis lähtöliitin lämppärille vai pitääkö sinne laittaa imuputki? Esim. korjauskäsikirja saattais valaista asiaa jos sellainen olis... Ja mites ne autot joissa on lämppäri ollut jo tehtaalta, miten toteutettu?
Vastauksista nöyrimmin kiittäen
jukis
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
En tiedä onko se hyvä vai huono asia mutta nesteen öljyt 10W-30 tuli lurautettua koneeseen. Ainakin halpaa (41,90e/20L). pumpattavuus -35c. Tosin seuraava vaihto tulee eteen sitten 7000-10000km päästä, kun mineraali öljyt on.
Tuo lämmitin pitäis itsekkin jaksaa laittaa. Meinasin että jos laittais sen auton pohjaan heti siihen apurungon taakse kuljettajan puolelle.
Tuo lämmitin pitäis itsekkin jaksaa laittaa. Meinasin että jos laittais sen auton pohjaan heti siihen apurungon taakse kuljettajan puolelle.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Mulla on ollut kesän katkasin sisällä mistä flektin saa päälle. En tiiä jos virittelis flektin katkasimen/anturin samalla lailla kun 200D:ssä on. Siihen ylävesiletkukoteloon. Ja taidan jossain vaiheessa vaihtaa tuon flektinkin kun pitää niin kovaa ääntä, vähän niinku blue onella (Saab 2000) lentäis.keef kirjoitti:Mutta nyt ei toimi flekti tai toimii mutta koko ajan Taitaa ne anturit olla kertakäyttösiä.
Huomasin tuossa nyt kun on ollut vähän sateisempaa, että tuulilasi vuotaa vedet sisälle noin metrin matkalta . On taidettu liimaa säästää kun lasi viimeksi vaihdettu. Ja jos lasi on alaosastakin irti niin ei ole ihme jos koneen rallatus sisälle kuuluu.
Paljon ois vitossa töitä . . . .taas
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No nyt on tullut vitoa hierottua oikeen tosissaan.
Työtunteja on tullut noin 50 ja pohjat alkaa olla valmiina. Muuten olis mennyt 30 tuntia, mutta kun rasvaa/silikonia pääsi maalipinnalle ja pilasi koko pintakerroksen täysin. Tuli ilmeisesti paineilmaputkista tuo rasva maalipinnalle. Pikkuruiskulla kun oven sisäosat ja karmit maalasi niin ne onnistui mutta isolla ruiskulla ulkopintaa kun maalasi niin pukkas reikää pinnan täyteen. Elikkäs tämäviikko on mennyt tuon uuden maalipinnan pois hiomiseen ja puskureiden hiomiseen. Nyt ootellaan pääsyä uuniin kun ei hallin lattialla hommasta tullut mitään.
Niin joo ja tuulilasi tuli liimattua uudelleen. Ihmettelin kun vuoti vettä sisälle ja aattelin että lasi on huonosti liimattu, mutta kun maalauksen yhteydessä irroitin listat lasin ympäriltä niin huomasin että lasi ei ollut kuin 70cm matkalta kiinni . Oli ilmeisesti laitettu silikonilla tai sitten jollain muulla sopimattomalla liimalla, kun ei ollut lasipintaan tarttunut. Tuulilasin pyyhkimet pitäneet lasin paikoillaan jarrutuksissa . No nyt se on liimattu kunnolla.
Vitossa pitäisi 500tkm huolto ohjelmaan lisätä auton prässissä paalaaminen .
Työtunteja on tullut noin 50 ja pohjat alkaa olla valmiina. Muuten olis mennyt 30 tuntia, mutta kun rasvaa/silikonia pääsi maalipinnalle ja pilasi koko pintakerroksen täysin. Tuli ilmeisesti paineilmaputkista tuo rasva maalipinnalle. Pikkuruiskulla kun oven sisäosat ja karmit maalasi niin ne onnistui mutta isolla ruiskulla ulkopintaa kun maalasi niin pukkas reikää pinnan täyteen. Elikkäs tämäviikko on mennyt tuon uuden maalipinnan pois hiomiseen ja puskureiden hiomiseen. Nyt ootellaan pääsyä uuniin kun ei hallin lattialla hommasta tullut mitään.
Niin joo ja tuulilasi tuli liimattua uudelleen. Ihmettelin kun vuoti vettä sisälle ja aattelin että lasi on huonosti liimattu, mutta kun maalauksen yhteydessä irroitin listat lasin ympäriltä niin huomasin että lasi ei ollut kuin 70cm matkalta kiinni . Oli ilmeisesti laitettu silikonilla tai sitten jollain muulla sopimattomalla liimalla, kun ei ollut lasipintaan tarttunut. Tuulilasin pyyhkimet pitäneet lasin paikoillaan jarrutuksissa . No nyt se on liimattu kunnolla.
Vitossa pitäisi 500tkm huolto ohjelmaan lisätä auton prässissä paalaaminen .
Välillä on tullut sellainen fiilis, jotta olisivat saaneet laittaa sen koriprässin heti siihen tuotantolinjan viimeiseen vaiheeseen ja siitä siirtää metallipaketit sulatuksen kautta vaikkapa E-mallin tuotantolinjan alkuun.vito500tkm kirjoitti:Vitossa pitäisi 500tkm huolto ohjelmaan lisätä auton prässissä paalaaminen .
Lisää tietoa: www.skg.fi
Omalla kohdalla oli "pieniä" ongelmia sen CDI-koneisen Viton kanssa joten vahingosta viisastuneena ostin 108D mallin(ajettu oikeasti 38TKm...)...No ok,on se laiska mutta siinä on ainankin periaatteessa vähemmän rikkimeneviä osia...Noihin rengaskeskusteluihin voisin mainita että rengasonlinestä saa 225-55-17 kumeja riittävällä kantavuudella sarjan 425€. .Älkää leikkikö niillä alimitoitetuilla kantavuuksilla renkaissa tai vanteissa...
Liikaa on sopivasti
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Joo, aattelin että laitan ha-renkaat alle kun on niitä jäännyt varastoon. Kantavuus pitäisi noissa renkaissani riittää ja on yhdet c-renkaatkin jos tarvii alle laittaa. Kokeilen ainakin että miten ha-renkailla toimii, renkaan vaihto kun ei ongelma. 16" aluvanteetkin on katottu ja kauppan mennään kun vito on maalissa ja ajossa. Joka leikkiin alkaa se leikin . . .Vitottaja kirjoitti:.Älkää leikkikö niillä alimitoitetuilla kantavuuksilla renkaissa tai vanteissa...
Asiasta toiseen. Onkos kukaan tehnyt rosteri(rst) kylkiputkia tai/ja lisävalorautaa itse tai teettänyt niitä jossain?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Pitääpä välillä tehdä hieman yhteenvetoa että mitä sitä on tullut tehtyä.
Ihan vaikka niille jotka paljon ajettua vitoa haaveilevat omakseen.
Näihin saa varautua.
-Kannentiiviste
-Kannentiiviste +kansi
-hehkut
-termari
-Kytkin
-Turbo
-Takajousi
-Vetarin suojakumi
Lisäksi pikkukorjauksia:
-Keskuslukko
-rekisterikilven paneeli
-vaihdevivusto
-tuulilasin liimaus
-sisäpuhallin
-matkustamon sähköt
-oik.helma hitsaus ja helmat oikaisu
-takaluukun ja liukuoven alaosat
-valomuistutin poisto
-pumpun ruuvaus
-kaikki suodattimet ja nesteet
-alustan massaus
-kotelosuojaus
-kojelaudan kaikki valot
-Jarrut herkistys
-takapyörän laakeri
-Aurauskulmat
-Muutos matkailuautoksi
-hälytin poisto
-takalasinpyyhin poisto
-xenon valot
-Vakionopeuden säädin asennus
-Rokkilaitteet mm. 12kpl kaiuttimia, vahvistimia
-Lisäpitkät
Ja nyt maalaus/värin vaihto meneillään.
Ajettu n. 12000km.
Korjattu n. 200-250 tuntia.
Tuossa muutamia kuvia nyt meneillään olevasta maalaus projektista.
Puskurit myös.
Ihan vaikka niille jotka paljon ajettua vitoa haaveilevat omakseen.
Näihin saa varautua.
-Kannentiiviste
-Kannentiiviste +kansi
-hehkut
-termari
-Kytkin
-Turbo
-Takajousi
-Vetarin suojakumi
Lisäksi pikkukorjauksia:
-Keskuslukko
-rekisterikilven paneeli
-vaihdevivusto
-tuulilasin liimaus
-sisäpuhallin
-matkustamon sähköt
-oik.helma hitsaus ja helmat oikaisu
-takaluukun ja liukuoven alaosat
-valomuistutin poisto
-pumpun ruuvaus
-kaikki suodattimet ja nesteet
-alustan massaus
-kotelosuojaus
-kojelaudan kaikki valot
-Jarrut herkistys
-takapyörän laakeri
-Aurauskulmat
-Muutos matkailuautoksi
-hälytin poisto
-takalasinpyyhin poisto
-xenon valot
-Vakionopeuden säädin asennus
-Rokkilaitteet mm. 12kpl kaiuttimia, vahvistimia
-Lisäpitkät
Ja nyt maalaus/värin vaihto meneillään.
Ajettu n. 12000km.
Korjattu n. 200-250 tuntia.
Tuossa muutamia kuvia nyt meneillään olevasta maalaus projektista.
Puskurit myös.