Voihan vito....
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Näin ainakin teoriassa, periaatteessa loppukokoonpanossa ei ole mitään erikoista / räätälöitävää, paitsi etten halua laittaa sitä haisevaa jäähdytintä vaan customin ja sekin on sitten modifiointia sinne ja tänne...jos se edes sopii. Tuo selviää kun kiikuttaa moottori/lootapaketin koriin kiinni.
Ai niin ja pirun polttoainaputkisto. Olen koittanut saada yhteyttä Mynään eilen, josko heillä on niitä yleismallin polttoainesuodattimen jalkoja, mutta ei ole onnannut. Sitä Viton alkuperäistä pikaliitosmuoviputkihärdelliä en halua laittaa. Hätätapauksessa laitan -93 200d:n suodatinjalan, joka menee orggispaikalle ja siinä on sentään ruuvattavat liittimet.
...niin ja ne kaikenmaailman jäähdyttimien kiinnitysten rakentelut ja ja... voi hitto. Ei taidakkaan olla kasassa viikon sisään
Ai niin ja pirun polttoainaputkisto. Olen koittanut saada yhteyttä Mynään eilen, josko heillä on niitä yleismallin polttoainesuodattimen jalkoja, mutta ei ole onnannut. Sitä Viton alkuperäistä pikaliitosmuoviputkihärdelliä en halua laittaa. Hätätapauksessa laitan -93 200d:n suodatinjalan, joka menee orggispaikalle ja siinä on sentään ruuvattavat liittimet.
...niin ja ne kaikenmaailman jäähdyttimien kiinnitysten rakentelut ja ja... voi hitto. Ei taidakkaan olla kasassa viikon sisään
Lisää tietoa: www.skg.fi
Taitaa olla liian ohkasta liitosta, vai
Tavoite olisi noin 7...8 mm sisämitta jokapaikassa. Tosin eipä tuo siinä 200d jalassakaan taida toteutua, joten sikäli olisi kyse väliaikaisasennuksesta, taas kerran joka sitten jää pysyväksi.
Niin ja kyllä toi jalka on fiksu, ei tarvitse letkujen kunnon kanssa arpoa 2 kertaa vuoteen kun vaihtaa suodattimen. Senkun ruuvaa paikalleen...sitten pakkasaamuna
Tavoite olisi noin 7...8 mm sisämitta jokapaikassa. Tosin eipä tuo siinä 200d jalassakaan taida toteutua, joten sikäli olisi kyse väliaikaisasennuksesta, taas kerran joka sitten jää pysyväksi.
Niin ja kyllä toi jalka on fiksu, ei tarvitse letkujen kunnon kanssa arpoa 2 kertaa vuoteen kun vaihtaa suodattimen. Senkun ruuvaa paikalleen...sitten pakkasaamuna
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
No semmosta tavaraa siellä Mynän hyllyssä pitäisi olla, en oikein osaa/kehtaa mennä noihin kuorma-automiesten pajoihin. Nauravat vielä pihalle sieltä tai ainakin saan maksaa itteni kipeäksi.laineracing kirjoitti:raskaankaluston kaupasta joku suodonjalka ja suodatin?
No jos joku osaisi heittää jonkin merkin/mallin/numeron niin sitten voisi uskaltaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ittellä ei oo kyllä numeroita heitellä kun noihin mersujen suotimiin kun ne on ainoita hyllyssä,kattelin noita erilaisia cdi suodattimiakin läpi, lähimpänä oli 10mm letkulla sisään ja 8mm letkulla ulos. mutta siinäkin se putken halkasija 5.5-6mm vain.
kyllä ne ymmärtää raskaankaluston kaupoissa rakentelijoita,sen verran mitä ite semmosissa asioinu.
edit: SAnoo vaan että tulooo kuorma-auton tehoseen vitoon se osa. siis tehokkaan kuorma-auton.
kyllä ne ymmärtää raskaankaluston kaupoissa rakentelijoita,sen verran mitä ite semmosissa asioinu.
edit: SAnoo vaan että tulooo kuorma-auton tehoseen vitoon se osa. siis tehokkaan kuorma-auton.
Suuttimesta tai pakosarjasta...ehkä. Suutinvuoto kannattaa hoitaa pikaisesti kuntoon, haulla löytyy enemmän tietoa cdi moottorin suutin vuodoista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vito 110D
Moro!Olen ostamassa 110D vitoa-99vm,ajettu 240 tuhatta.Mitä asioita kannattaisi huomioida/tarkastaa ennen ostoa??Mitä tyyppivikoja moisessa laiteessa saattaa olla?..Kiitokset vastauksista!
ei mopolla moottoritielle
Re: Vito 110D
Mulla on nyt vajaan vkon ollut tollanen 110D -97 ja 320thkm ajettu. Vilkun viiksi ei palauta, vaihteissa on kohtuu huomattava välys (miten tämä korjataan?), ovien laidat on ruosteessa. Lämmön säädin ylös/alas ei toimi. Muuten käy ja kukkuu. Toivotaan etät palvelis edes raksa-ajan kohtuudella. JArrut tohon oli laitettu joka nurkkaan uudet. Myös kaikki tukivarret ilmeiseti. Kohta se pitäis kuitenkin leimatakkin, ni sittenpähän näkee. Minkä verran turbo vinkuu näissä? Turbo pitäis olla vaihdettu, mutta mulla ainakin vinkuu n.100km/h oikeastaan vähän kokoajan. Ja kun kaasuun koskee niin kovenee..masapee kirjoitti:Moro!Olen ostamassa 110D vitoa-99vm,ajettu 240 tuhatta.Mitä asioita kannattaisi huomioida/tarkastaa ennen ostoa??Mitä tyyppivikoja moisessa laiteessa saattaa olla?..Kiitokset vastauksista!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vito 110D
Turbon vinkuna kuuluu jos ilmansuodatin on huonosti paikallaan. Mikäli vinkuu vaikka suodatin on hyvin ja pakoputki ehjä niin sitten on saanut siipi siipeensä (heh heh).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito 110D
Thänks. Pitää tarkastella vkonloppuna noita. Mites Viton penkinlämmitin? Kun ei syty katkaisjaan valo eikä lämpene. Miten tuo lie edes pitäis toimia kun sellanen itsestään palautuva keinu kytkin? Onkohan tuo sitten vaan kuskin penkille kun sen reunassa kytkin.veskola kirjoitti:Turbon vinkuna kuuluu jos ilmansuodatin on huonosti paikallaan. Mikäli vinkuu vaikka suodatin on hyvin ja pakoputki ehjä niin sitten on saanut siipi siipeensä (heh heh).
Onko totta että tuo ratin säätö on ollut lisävaruste kun mulla ei ollut sitä kahvaa siinä ratin juressa vai onko hajonnu ja purettu pois? Aika tympeesä asennoisa tuo ratti kun on ihan ylhäällä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: Voihan vito....
Laitetaans tähän ketjuun, kun en haulla muutakaan sopivaa paikkaa löytänyt.
Eilen oli se aika vuodesta, kun vein Vekottimen katsurin ihmeteltäväksi. Vikalista normikamaa (ulompi raidentangon pää, alapallo, vasen käsijarru, valot), paitsi:
takajarruputki meni rummulla poikki. Hyvä niin, ettei tiellä.
Asiaan: nuo putket sain sutjakasti vaihdettua, mutta jäljelle jäi kyllä "pieni" huoli:
Alusta on ihan järkyttävän ruosteessa. Nt yhteen poikkipalkkiin on tullut jo sormen tökättävä reikä, kysymys:
onko peli ns lopullisesti menetetty, vai voisiko tuota vielä alustaa suojata niin, että tulisi muutamia vuosia lisää KOHTUU-kuluilla?
Kun auton arvo lienee jossakin 4 keuron hujakoilla, ei siihen mitään omaisuuksia viitsisi tuhlata. Muuten Vekotin on palvellut hämmästyttävän hyvin ja nyt ohjelmoinnin jälkeen kulkupuolikin on vähintääkin riittävä.
Myös luukkujen reunat ovat alkaneet kukkia (auto on ylimaalattu joskus 2004-2005), mutta noista selviän itse.
Asustelen Hgissä, mutta saahan auton ajettua vähän kauemmaksikin.
Eilen oli se aika vuodesta, kun vein Vekottimen katsurin ihmeteltäväksi. Vikalista normikamaa (ulompi raidentangon pää, alapallo, vasen käsijarru, valot), paitsi:
takajarruputki meni rummulla poikki. Hyvä niin, ettei tiellä.
Asiaan: nuo putket sain sutjakasti vaihdettua, mutta jäljelle jäi kyllä "pieni" huoli:
Alusta on ihan järkyttävän ruosteessa. Nt yhteen poikkipalkkiin on tullut jo sormen tökättävä reikä, kysymys:
onko peli ns lopullisesti menetetty, vai voisiko tuota vielä alustaa suojata niin, että tulisi muutamia vuosia lisää KOHTUU-kuluilla?
Kun auton arvo lienee jossakin 4 keuron hujakoilla, ei siihen mitään omaisuuksia viitsisi tuhlata. Muuten Vekotin on palvellut hämmästyttävän hyvin ja nyt ohjelmoinnin jälkeen kulkupuolikin on vähintääkin riittävä.
Myös luukkujen reunat ovat alkaneet kukkia (auto on ylimaalattu joskus 2004-2005), mutta noista selviän itse.
Asustelen Hgissä, mutta saahan auton ajettua vähän kauemmaksikin.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Voihan vito....
Ei se vito ole sen kummempi kuin muutkaan autot. Kun alkaa tulla reikää pohjaan sitä aina hitsataan/parsitaan patalapuilla kasaan. Yleensä noita remontteja ei juuri kukaan jaksa tehdä ns. kunnolla, joten aina kyseessä on "muutamien vuosien" remontti.
Suojaaminen nyt on yleensä kohtuu turhaa se ruostuu sen minkä ruostuu, toki sitä voi koittaa hidastaa jollain öljyämisellä tjms. Ruostumista kuitenkin tapahtuu ihan varmasti siellä palkkien sisältäkin. Niin eli jos siitä ei aio tehdä pitoautoa niin senkun hitsailee lapun toiseen silloin ja tällöin ihan katsastuksen mukaan. Nyt käy sieltä vähän kopistelemassa heikoimmat kohdat läpi.
Vaihdoitko muuten sen putken ihan perältä eteen saakka vai oliko matkalla liitos ?
Suojaaminen nyt on yleensä kohtuu turhaa se ruostuu sen minkä ruostuu, toki sitä voi koittaa hidastaa jollain öljyämisellä tjms. Ruostumista kuitenkin tapahtuu ihan varmasti siellä palkkien sisältäkin. Niin eli jos siitä ei aio tehdä pitoautoa niin senkun hitsailee lapun toiseen silloin ja tällöin ihan katsastuksen mukaan. Nyt käy sieltä vähän kopistelemassa heikoimmat kohdat läpi.
Vaihdoitko muuten sen putken ihan perältä eteen saakka vai oliko matkalla liitos ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Voihan vito....
Vaihdoin satulasta ABS-pumpulle saakka, molemmat. Tokihan siihen tulee liitos jarruletkun ja putken väliinveskola kirjoitti: Vaihdoitko muuten sen putken ihan perältä eteen saakka vai oliko matkalla liitos ?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Voihan vito....
Eikös sieltä tarvinnut tiputtaa jotain tavaraa alas, jotta sai koko matkalta vaihdettua ?
Olikos sun jarruletku valmiiksi mutkiteltu vain sellainen kieppi ? Mietin vain millaisena pakettina se alkuperäinen tulisi jos se on 5 metriä ja valmiiksi mutkilla
Olikos sun jarruletku valmiiksi mutkiteltu vain sellainen kieppi ? Mietin vain millaisena pakettina se alkuperäinen tulisi jos se on 5 metriä ja valmiiksi mutkilla
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Voihan vito....
Ai tankkiko, hyvin lähti putket ilman irrotustakin. Samoin sai uudet pujotettua.veskola kirjoitti:Eikös sieltä tarvinnut tiputtaa jotain tavaraa alas, jotta sai koko matkalta vaihdettua ?
Viihdettä lauantai-illan ratoksi? Veho olisi veloittanut vaatimattomat 115 eur/kpl valmiiksi taiteilluista putkista. "Tee itse ja taittele sellaisiksi, kun sattuu tulemaan" kustansivat n 65 eur (sis putket ja nipat) yhteensä...Olikos sun jarruletku valmiiksi mutkiteltu vain sellainen kieppi ? Mietin vain millaisena pakettina se alkuperäinen tulisi jos se on 5 metriä ja valmiiksi mutkilla
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Voihan vito....
mutta tuossahan veho suorastaan yllätti, kun hinta ei ollut edes kaksinkertainen vai olisiko niitä putkia siis tullut useampi paketti veholta, tuohon 115€ kappale hintaan tyyliin 4 kpl, jolloin kokonaishinta olisi ollutkin jotain paremmin "vehomaista" (460 € ), no kahdellakin putkella päästään jo melko lähelle (230 € vastaan 65 €...)jakil kirjoitti:
Viihdettä lauantai-illan ratoksi? Veho olisi veloittanut vaatimattomat 115 eur/kpl valmiiksi taiteilluista putkista. "Tee itse ja taittele sellaisiksi, kun sattuu tulemaan" kustansivat n 65 eur (sis putket ja nipat) yhteensä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Voihan vito....
Kuinkas monta takapyörää on Vitossa = kuinka monta putkea tarvitaan ABS:lta taakse?napa kirjoitti:mutta tuossahan veho suorastaan yllätti, kun hinta ei ollut edes kaksinkertainen vai olisiko niitä putkia siis tullut useampi paketti veholta, tuohon 115€ kappale hintaan
Eli, kyllä siinä nyt hieman enemmän säästi, kun alta puolet...
Toisekseen: orggisputkien asennus (jotka siis ovat valmiiksi taitellut RAUTA-putket) olisi ollut todella iso homma:
1. tankki irti, koska ei tuollaisia jäykkiä taiteltuja olisi saanut pujotettua tankin päältä/välistä.
2. eberi, polttoaineletkut, iso kasa sähköjohtoja + mitä muuta irrotuksia, jotta olisi saanut ne asennettua ABS:lle. Nythän pujotin ainoastaan suoraa putkea, joka lopuksi katkaistiin sopivan mittaiseksi ja laitettiin nippa päähän. Tosi helppo proggis. Ok, eihän se 100% istu kuten orggis, Und so?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Voihan vito....
Mitäs niitä vertaamaan eri tuotteita, pehmytputkea kieppi tai kovaa putkea valmiilla mutkilla. Ei toi paha hinta ole tuo vehon hinta.napa kirjoitti:mutta tuossahan veho suorastaan yllätti
...mutta luultavasti vehon putkikin on kieppi pehmeää putkea
Itse tein jatkopalalla vain takaosuuden, mutta tekisi mieli vaihtaa se viralliseen, ei mutkittelevaan putkeen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Voihan vito....
niin... ei tuo mielestäni ole niin paha hinta, tuo vehon hinta... useinhan nuo metritavarasta itsetehdyt jarruputket on muutamassa vuodessa taas vaihtokunnossa, jos niitä ei suojaa kunnolla jollakin tökötillä/asenna "suojaputkeen" ja siltikin tahtoo olla vähän arpapeliä, kun näissä tarvikeliikkeiden jarruputkissa on aina materiaaleissakin eroja... tiedä sitten onko siitä viton kohdalla niin suurta haittaa/että korjaako niitä kukaan itselleen seuraavaksi 20 vuodeksi autoaveskola kirjoitti:Mitäs niitä vertaamaan eri tuotteita, pehmytputkea kieppi tai kovaa putkea valmiilla mutkilla. Ei toi paha hinta ole tuo vehon hinta.napa kirjoitti:mutta tuossahan veho suorastaan yllätti
...mutta luultavasti vehon putkikin on kieppi pehmeää putkea
Itse tein jatkopalalla vain takaosuuden, mutta tekisi mieli vaihtaa se viralliseen, ei mutkittelevaan putkeen.
mutta vitojahan ei tehty vielä esim. -89, joten jos alkuperäisetkään ei kestä kuin muutaman vuoden, niin kyllä niiden hankinta taitaa olla aika kyseenalaista
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Voihan vito....
Kysyessäni hintaa, sanoivat, että on muotoon taivutettu.veskola kirjoitti: Mitäs niitä vertaamaan eri tuotteita, pehmytputkea kieppi tai kovaa putkea valmiilla mutkilla. Ei toi paha hinta ole tuo vehon hinta.
...mutta luultavasti vehon putkikin on kieppi pehmeää putkea
Asiasta seitsemänteen:
Seuraavaksi ohjelmassa alapallon vaihto. Se ilmeisesti pitäisi lähteä suht helposti, kun on mutteri löysätty (ei kai sitä pulttia tarvitse poistaa?) ja nostettu tolppaa vaikka jarrulevyn alta varovasti ylöspäin. Varmaan kannattaa sitä hahloa hieman levittää ennen, kun kampeaa pallon tappia kolostaan.
Ne niitit taidan poistaa rälläkällä.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Voihan vito....
Helposti tai vaikeasti se nuppi irtoaa. Yleensä olen joutunut aina takomaan sen sellaisella 'haarukalla' irti vaikka käytän noita irti nykyään kerran vuoteen. Pultti pitää poistaa, siellä on pultille kolo tapissa.
Niitit tosiaan jollakin mikä nyt parhaiten sinne sopii, rälläkkä tai pora.
Niitit tosiaan jollakin mikä nyt parhaiten sinne sopii, rälläkkä tai pora.
Lisää tietoa: www.skg.fi