Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 28.08.2011 15:46
veskola kirjoitti: Pultti pitää poistaa, siellä on pultille kolo tapissa.


Ok, homma selvä. Haarukka tallilla, No, ehkä koitan ensin ilman.
OT. aamupäivällä oli tarkoitus vain herkistellä kera WD-40:n ja vasaran raidetangon pään palloa (ulosvetäjä myös tallilla). Yllättäen se kapsahtikin irti. Enpä muista milloin olisi pallonivelen vaihto ollut noin helppo nakki :clap:
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 31.08.2011 21:09
Suoraan otsikon mukaista tunnelmaa.
Tänään oli niinkin monimutkainen operaatio kuin käsijarruhihnojen vaihto. :think:
Ok, oikea puoli meni niin kuin oletinkin vajaassa puolessa tunnissa. Vaikka jarrukilpikin piti vaihtaa, (miksiköhän sekin oli leikattu pois, hämmästyttävän hienosti kyllä oli leikkauspinta tehty), sitten:
laitoin vasemmalle puolle uudet hihnat samalla tavalla kuin oikealle, mutta WTF?
jarrulevy ei mennyt mitenkään paikalleen, ikään kuin hihnat olisivat aivan liian paksut.
Sitten purkamaan ja ihmettelemään ja vaihtelemaan hihnoja ja levyä oikean puolen välillä. Lopputulemana päädyin siihen, että vasemmalle puolelle on joskus vaihdettu jonkun muun mallin mekanismi ja säätösysteemi. Mitään muuta syytä en keksinyt. SItten vaan viilaamaan hihnojen metallipuolelta, jotta sain ne sovitettua.
Olipa hauska projekti :x
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: Ke 31.08.2011 23:47
Normipaivä autojen kanssa :thumbup:

Jos olet varma että, mikään osa ei pantannut liian tiukalla niin kyse on valmistustoleransseista. Justiinsa itse rälläköin erään pallonivelen lukituispulttikantta siten, että se sopi alatukivarren lukitushahloon.

Tämmönen tämä maailma tuntuu olevan tarvike- ja kiinan osien kanssa, pientä sovittamista tarvitaan sinne ja tänne.

Kiinalainen tuntee kusannusrakenteen mutta sei se tunne speksiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 02.09.2011 19:27
Kyllä, nyt rotisko vastustaa.
Käyttöjarrut ok, kävin kaverin rullilla kokeilemassa, mutta vasen kässäri ei ota juuri yhtään. Veikkaan, että vaijeri alkaa olla loppu, jolloin se ei enää kiristä tarpeeksi. Vaikka niksautin kengät melkein kiinni niin, että pyörä ei pyörinyt juuri yhtään, silti poljinta polkemalla ei vasen ottanut lukkoon. No, tuo nyt ei ole paha eikä kallis rasti.

Sen sijaan, taas alkoi haista diesel. helkutti: näyttäisi, että vuotaa nelossuuttimen polttoaineliittimen juuresta (näin toivon). Siitä nipan kohdalta. Kiristämällä, se ehkä hieman väheni. Vaihdoin o-renkaan sinne silloin, kun tein suutinprikkavaihdot, mutta jostakin syystä 13000 km oli tuolle liikaa. Autoon laitettiin uusi softa viikko takaperin, onkohan siinä nostettu railipainetta, luultavasti. Seköhän on tuon laukaissut.
Rupesin jo miettimään, että suuttimien pohjaprikat ovat alkaneet uudestaan vuotaa, mutta ei kai sieltä nyt dieseliä tuonne kanteen tule, vaan sitä mustaa möhnää. Sitä ei ole kannessa lainkaan.

Eikä tässä vielä kaikki. Vaihdoin tuon raidetangon pään, jonka kiersin tismalleen saman kierrosmäärän, kun edellisenkin. Ei kai nekin voi olla erilaisia, ainakin silmämääräisesti oli samanmittainen, oikein laatuosa Lemförder Merteilistä. Jepu jep, nyt ratti osoittaa lievästi vasemmalle. Kun pallonivel on oikealla, pitäisiköhän sitä kiertää hieman ulospäin, vai mennä suoraan kulmien mittaukseen?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2005 22:56
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 03.09.2011 23:16
Nyt kun on seittemän kertaa katsastanu viton (=taistellut seisontajarrun kanssa), niin olen huomannut, että kun sieltä jarrurummun sisältä elvyttää pajavasaraa ja rasvaa ym apuna käyttäen sen nivelhässäkän, mihin jarruvaijeri loppuu, niin jopa toppaa jarrut. Jo vuoden kuluttua se on taas jumissa, niin ei toimi jarrut.
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: Ma 05.09.2011 13:43
Aivan, vika on siinä levittäjässä, se ei pääse palautumaan tai toisaalta kaikki vaijerin voima "kuluu" siihen kun se jumittaa.

Se pitää sieltä ottaa oikein kunnolla ulos ja puhdistaa sekä voidella jollain kiinnileikkautumisaineen ja öljyn sekoituksella. Nyt kun se on tehnyt niin näyttäisi että seisontajarru on vielä vuoden seisottamisen jälkeenkin toimiva.

Ensin siis vaijerit aina löysälle, sitten liikkuvat osat herkiksi, myös kaikki muut. Sitten hihnat rummun reijästi kiinni sitten ettei käsin enää pyöri, pykälä säätöä takaisinpäin ja lopuksi vaijeri riittävän kireälle...vähän poljentaa ja vielä varmistaa että vaijeri pysyi kireällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 05.09.2011 22:08
veskola kirjoitti:Aivan, vika on siinä levittäjässä, se ei pääse palautumaan tai toisaalta kaikki vaijerin voima "kuluu" siihen kun se jumittaa.

Se pitää sieltä ottaa oikein kunnolla ulos ja puhdistaa sekä voidella jollain kiinnileikkautumisaineen ja öljyn sekoituksella. Nyt kun se on tehnyt niin näyttäisi että seisontajarru on vielä vuoden seisottamisen jälkeenkin toimiva.

Ensin siis vaijerit aina löysälle, sitten liikkuvat osat herkiksi, myös kaikki muut. Sitten hihnat rummun reijästi kiinni sitten ettei käsin enää pyöri, pykälä säätöä takaisinpäin ja lopuksi vaijeri riittävän kireälle...vähän poljentaa ja vielä varmistaa että vaijeri pysyi kireällä.


Oikein tiesit. Epäilen, että alunperinkin vika oli siinä ja siksi en saanut niitä hihnoja aseteltua. Vaijerin pää oli täysin jumissa siinä levittäjässä. Edes WD;llä sitä ei saanut liikkumaan mihinkään. No, Merteil taas rikastui ja minä köyhdyin uudesta levittäjästä. Lisäksi vaijerikin oli pahasti rispaantunut etupäästään, onneksi ostin senkin. Ja, nyt alkoi kyllä keittää. Vaijerin kuori siellä navassa päin oli aivan käsittämättömän jumissa. Lopulta se piti hakata ulos palasina :evil:
No, nyt ainakin olemmat takapyörät menevät todella tasaisesti lukkoon, taidanpa mennä huomenna tattikselle kokeilemaan...

OT eihän se vasen puoli nyt niillä viilatuilla hihnoilla tietenkään toiminut. Onneksi roskiin heitetyistä oli toiset aivan hyvät, kävin ne noukkimassa ja asensin vasemmalle puolelle :oops:

Edit: no niin, auto pomppasi kässäristä :clap: Eli oli niin tiukka kässäri, että nousi rullilta. Takakäyttöjarrutkin oli niin nätisti tasan. Jotenkin on melkein juhlan aika, kun tällaisen rotiskon saa leimasta läpi :)
Eilen illalla herkistelin se alapallon. Kiinnityspultti oli kyllä aika jumissa, itse pallo irtosi aika kevyesti. Sitten loppui puhti ja laitoin takaisin nippuun. Itse asiassa niiden niittien poraaminen taitaakin olla paras konsti, koska rälläkällä siihen tukivarteen tulee aika varmasti pahoja jälkiä. Autohan sai ainoastaan suullisen kehoituksen tästä pallosta, siksi en sitä katsastukseen vielä vaihtanut.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 06.09.2011 16:26
Jatketaan raportointia. Alapallo tosiaan lähti helposti kolostaan, mutta hemskutti: ne niitit oli aivan käsittämättömän lujassa. Ilmeisesti, kun kone ne rautaniitit niittaa, ne leviää sinne tukivarteen joka suuntaan. Ei kyllä ihan tunti riittänyt niiden poraamiseen ja paukuttamiseen :evil: Lopulta tohottimella lämpöä ja sitten iskuja sinne niitin yläpäähän sivuttain kovametallitaltalla siten, että yritti pyörittää sitä. Noin ne lopulta lähti.
Jos innostun vaihtamaan tuon myös oikealle puolelle, poraan suosiolla niitit läpi ennen kuin alan tekemään mitään muuta.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 14.09.2011 17:58
Jatketaan raportointia. Tilasin ebay.de:stä keskuslukituksen kevättalvella. Innoissani ruuvasin ensin sivuoveen = varsin helppo, koska lulitusvipu, johon aktuaattori pitää kiinnittää, on hyvin esillä. Samalla laitoin myös takaoveen, joka olikin aika hankala, koska siinä ei oikein ollut mitään järkevä paikkaa miten sen aktuaattorin olisi saanut kiinni ja tangon vedettyä johonkin. Sain sen sitten kiinnitettyä (kaivelen kuvan jostakin). Into lopahti siihen ja olihan tuostakin iloa, kun sivu/takaoven sai kaukosäätimellä lukittua/avattua.
Vihdoin tänään vein projektin loppuun ja asensin vermeet etuoviin. Näissäkin lukkopesissä on pieni salpa, joka liikkuu ylös/alas, miten on ovi lukossa/auki. Sen vaan joutui kaivamaan sahaamalla ovea hiukan, että sai näkyville. Siihen sitten vain pieni reikä, jotta sai tangon pujotettua.
Nyt on pöhee, kun linkkuveitsen näppäimistä mene kaikki ovet auki/kiinni :D
Kauanko tämä systeemi toimii...
Seuraavaksi ajattelin tilata dealextremestä kameran ja monitorin, niin saa peruutuskameran, jotta on helpompi peruuttaa kärryn eteen. Nuo näyttäisi maksavan n 36 eur yhteensä, ei paha, jos toimii. Onkos kukaan asennellut moisia systeemejä Vitoon?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 14.09.2011 23:03
Minäkin pääsin pitkästä aikaa rassaamaan vitoa.
Tosin ei oikeen ollut samanlaista hohtoa kun ei ollut oma.
Oli jopa mukavaa päästä toisen autoa korjaamaan, kun ei muna otsassa tarvinnut raastaa.
Puhallin remonttia, moottorin liitin sulanut.
Ja motonetin puhallinmoottori ei sitten käynnyt sinne päinkään vaikka mitat samat 73mm ja akseli 8mm.
Moottorin pituus oli eri ja muovikotelon väliin tulevat sovete kappaleet ei sopineet motonet osaan.
No sivuleikkurit ja liima on onneksi keksitty. Vielä kun piuhatkin tuli heti toisella kertaa oikein päin.
Ilmajousituksen valon poistoa jne...
ei noita yhdessä illassa korjata...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 30.09.2011 19:54
Koska ns vakavat viat on toistaiseksi korjattu, on aika tarttua muihin korjauksiin:
1. Putsasin imusarjan. Tuo imusarja on kyllä ihmeellisesti tehty: EGR:ltä kaikki töhnä menee 99% nelossylinterin imuputkeen, hiukan kolmoseen ja ykkönen ja kakkonen oli ainoastaan hienoisessa tuhkassa. Joskus viime talven putsasin tuon imusarjan yläosan ja nyt uudestaan. Nelosputki tosiaan oli melkoisen tukossa. Mutta: tuo alaosahan se vasta tukossa olikin. Ymmärettävää, koska en koskenut siihen lainkaan viime viime talvena. Varmaan 30% oli ummessa. Sitten menikin pieleen. En keksinyt miten imusarjan saisi helposti irti (todennäköisesti maski pitäisi irrottaa) ja nyt putsasin tuon paikallaan kera CRC kaasutinpuhdistinsprayn ja pulloharjan. CRC olikin todella tehokasta tuossa hommassa, mutta epäilen, että sinne pohjalle on jäänyt töhnää, vaikka aina välillä pölynmurilla imin sieltä ohuella putkella. Kun urakkka oli valmis, tulikin "miellyttävä" yllätys. Vito ei lähtenyt käyntiin, vaan startti piti aivan ihmeellistä ääntä, ihan kun kone olisi ollut jotenkin jumissa. Kun aikani sahasin, niin alkoi lupailla ja lopulta starttasi. Kävi heti ihan nätisti. Mikähän sille tuli?
Lopputulos: en kyllä huomannut kulussa eroa, ihme vaikka tuo yksi putki oli niin tukossa. Sen sijaan tuli fiilis, että kone käy muuten paljon tasaisemmin ja tärinättömämmin. Hyvin mahdollista.

2. Vitossahan on myös selainen luxus, kun tavaratilan valo. Minulla ei se automaattitoiminto (tulee valo, kun avaa oven tai luukun) ole koskaan toiminut. Vikana oli, hämmästyksekseni valon yhteydessä ole kolmitiekytkin. Toinen asento ei toiminut lainkaan. Enpä ole moiseen aikaisemmin törmännyt. No Motonetin katkaisijahylly auttoi tässä. .Samaan sarjaan menee se, että oikean puolen sumari ei toiminut. Olin satavarma, että vika oli umpion hujakoilla, mutta ei. Sumuvalokytkin on moninapainen ja oikean puolen kytkentä tehdään eri kontakteilla kuin vasemman :?: No, enpä alkanut uutta kytkintä hommaamaan, vaan kytkin vasemman puolen johdolta kytkennän oikealle puolelle siinä kytkimen takana. Yllättävän huonolaatuisia kytkimiä, Made In Spain?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 01.11.2011 15:45
Jatketaan monologia:
Tilasin dealextremestä:
http://www.dealextreme.com/p/waterproof ... -pal-45638

ja
http://www.dealextreme.com/p/3-5-tft-lc ... -904449796

Kamat vihdoin tuli ja laitoin osat paikalleen. Kameran laitoin takakahvan alareunaan (jonka senkin vaihdoin, koska vanha oli irronnut kiinnityksistään) ja johdon vedin luukun yläreunaan ja sieltä vasenta yläreunaa pitkin ohjaamoon keskelle taustapeilin taakse. itse monitorille oli hyvä paikka katossa heti taustapeilin takana. Se tulee niin paljon korkeammalle, ettei haittaa taustapeilin toimintaa. Nuo osathan maksavat alle 40 eur, mutta kuvan laatu on hämmästyttävän hyvä. Taitoin kameran vielä näyttämään liian lähelle, jolloin se näyttää vetokoukun nuppiin. Näin pääsee peruuttamaan suoraan kärryn aisalle :D

Kameran mukana tulee n 5 m pitkä videokaapeli, joka riittää juuri sopivasti. Ei tarvitse vetää mitenkään piukalle. Kaapelissa on myös punainen + johto, jonka kuorin esille kaapelista vasemmassa takayläkulmassa, josta se laitetan menemään eteenpäin. Siitä vedin johdon peruutusvalolle (puna - valko). Edessä kytkin tuon punaisen johdon monitoriin ja maan otin sisävalon ruskeasta. Helppo kytkentä. Huom! takaluukku ei ole maadoitettu. Kamerallehan pitää saada maa ja se löytyy helposti takapyyhkijän johtosarjasta (ruskea).
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 01.11.2011 18:23
jakil kirjoitti:Jatketaan monologia:
Tilasin dealextremestä:
http://www.dealextreme.com/p/waterproof ... -pal-45638

ja
http://www.dealextreme.com/p/3-5-tft-lc ... -904449796

Kamat vihdoin tuli ja laitoin osat paikalleen. Kameran laitoin takakahvan alareunaan (jonka senkin vaihdoin, koska vanha oli irronnut kiinnityksistään) ja johdon vedin luukun yläreunaan ja sieltä vasenta yläreunaa pitkin ohjaamoon keskelle taustapeilin taakse. itse monitorille oli hyvä paikka katossa heti taustapeilin takana. Se tulee niin paljon korkeammalle, ettei haittaa taustapeilin toimintaa. Nuo osathan maksavat alle 40 eur, mutta kuvan laatu on hämmästyttävän hyvä. Taitoin kameran vielä näyttämään liian lähelle, jolloin se näyttää vetokoukun nuppiin. Näin pääsee peruuttamaan suoraan kärryn aisalle :D

Kameran mukana tulee n 5 m pitkä videokaapeli, joka riittää juuri sopivasti. Ei tarvitse vetää mitenkään piukalle. Kaapelissa on myös punainen + johto, jonka kuorin esille kaapelista vasemmassa takayläkulmassa, josta se laitetan menemään eteenpäin. Siitä vedin johdon peruutusvalolle (puna - valko). Edessä kytkin tuon punaisen johdon monitoriin ja maan otin sisävalon ruskeasta. Helppo kytkentä. Huom! takaluukku ei ole maadoitettu. Kamerallehan pitää saada maa ja se löytyy helposti takapyyhkijän johtosarjasta (ruskea).


Varustelu alkaa olemaan luxsus tasoa :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 11:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 01.11.2011 22:03
CDI203 kirjoitti:Varustelu alkaa olemaan luxsus tasoa :)


Hirveästi houkuttaisi laittaa ilmastointi, muta siinä ei tadia olla mitään järkeä. Jos hankkii käytetyt osat, puolet niistä vuotaa kylmäaineet pihalle ja lopulta tulee maksamaan enemmän kuin mitä tulisi maksamaan, jos ensin myisi omansa ja sitten ostaisi ilmastoidun mallin tilalle.
Taidan vaan nöyrtyä ja alkaa ruostehomiin, niitä ei (vielä) ole liiaksi :think:
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 22.06.2013 23:30
voihan vito... onneksi historiaa.. :clap: :wave: :D
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 02.11.2019 23:53
Pientä fiilistelyä. Vaikkei vitoa nyt enää olekkaan niin taitoa aika ajoin pidettävä yllä. Tiiä vaikka joskus vielä ostais.
W639 mätävikaa. Paskaa heuhkot täynnä. Uudet helmat poikittaispalkki tavaratilan lattiaa jne... kuvassa uutta helmaa maalissa. On se ihanaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme
ViestiLähetetty: Pe 22.11.2019 21:13
vito500tkm kirjoitti:Pientä fiilistelyä. Vaikkei vitoa nyt enää olekkaan niin taitoa aika ajoin pidettävä yllä. Tiiä vaikka joskus vielä ostais.
W639 mätävikaa. Paskaa heuhkot täynnä. Uudet helmat poikittaispalkki tavaratilan lattiaa jne... kuvassa uutta helmaa maalissa. On se ihanaa


Mitä, lahoavatko nämäkin kohta käsiin? Olen jo monta tällaista, ja pahempaakin nähnyt 639-mallista.
No, sullahan on taito hyppysissä. Tästä, ja Joiken ruostekorjausta-ketjusta olen ammentanut monenmonta hyvää vinkkiä omaan projektiini.

Tässä kuvassa oma avattaressa näkyvä auto on vielä vaiheessa helmojen osalta, puolalaista peltiä yritetään sovitella paikoilleen :lol:

Itseasiassa molemmat kynnyskoteloiden etukulmat tunkin korvakkeineen, sekä helman sisäpuoleiset pellit on rakennettu uusiksi. Muuten ei olisikaan ollut mitään, mihin tuon pihtien puristaman alareunan olisi hitsannut kiinni...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], Matti R ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi