KOHTA MENNAAN LUJAA
taka iskareiksi tulee samaa sarjaa drummond motorspots (bmw z3)
ja coil overina olis tarkoitus toteuttaa.
nain joskus kuvia jostakin suomessa tehdysta 190e:sta jossa oli coil overs
ja uskoakseni joudun tekemaan hieman lisa tilaa jotta jouset mahtuu tonne taakse..
laittelen sit kuvia kun oon saanu jotain aikaseks..
ja coil overina olis tarkoitus toteuttaa.
nain joskus kuvia jostakin suomessa tehdysta 190e:sta jossa oli coil overs
ja uskoakseni joudun tekemaan hieman lisa tilaa jotta jouset mahtuu tonne taakse..
laittelen sit kuvia kun oon saanu jotain aikaseks..
joo skylinen pera tuli sitten laitettua kun piti saada noi valitys suhteet vahan lahemmaks tuon jaappanin pojan tekeleita. elikka on nyt 4.08:1
ja nayttashan tuo olevan vahan jamerampaa tekoa??
pistin samalla uudet puslat ja taytin ne epoksilla. en ny muista merkkia/laatua mut oli sellasta etta jaa hieman elastiseks kovetuttuaan
ja vahan vahvistin tota kehtoo samalla.
ja nayttashan tuo olevan vahan jamerampaa tekoa??
pistin samalla uudet puslat ja taytin ne epoksilla. en ny muista merkkia/laatua mut oli sellasta etta jaa hieman elastiseks kovetuttuaan
ja vahan vahvistin tota kehtoo samalla.
Tämä oli aikoinaan Suomessa ihan yleinen kikka. Sitä ei vaan parantunut kertoa inssille. Olin vieressä katsomassa, kun maan alle haudattu Simca Bealieu nostettiin siinä toivossa, että siitä vielä jotakin saisi. Ja kas kummaa, takapään runkopalkit oli kaikki betonia täynnä. Simcan moottori ja maski muuten hyödynnettiin museoautoon.TuNa kirjoitti:Kahveet meinas nenästä tulla kun tätä luinArto N kirjoitti:Ei ole suomalainen katsastusinsinööri kyllä kovin kummoinen insinööri.
Aikanaan 123:sta katsasteltiin ja kysyin katsastusinssin mielipidettä jos olisin valanut mersun helmapalkit täyteen betonia ja raudoittanutkin sen vielä. Tarjouduin myös esittämään lujuuslaskelmat murtolujuuskapasiteetin paranemisesta
Sanoinpa vielä että emäksinen betoni olisi suojannut helmapalkkia korroosiolta
Auton vääntöjäykkyyttä en olisi osannut laskea
Ei antanut katsastusinssi lupaa moiseen, ei sitten kirveelläkään.
Tämän tarinan opetus on se että suomalaiselle katsastusinssille päivänselväkään ei ole selvää
T: rakennusinsinööri
W115 220D -73
W123 300D -82
W123 300D -82
Lep1 kirjoitti:Onko tuo DMS alusta "custom made" tavaraa kun en
sen sivuilta löytänyt mitään tuotelistaa?
Ihan asiallisen näköiset tolpat!
Ei löytyis tolppien kiinnityksistä mitään kuvia?ssdesign kirjoitti:3:een ja 50mm tarmac.
pienella muutoksilla saa kaymaan e190:n
ssdesign kirjoitti:Tuli eksyttyä noille Vastaheitto.comin sivuille ja kuljettajista pisti silmiin yksi kuski/auto.
Onkohan tässä kyseessä kenties tämän topicin auto?
Suattaapa vaekka ollakkii.
noo joo vahan on taas tullu edistysta ja muutama kuvakin loytyy.
tkaisin vetoakselit nissan skylinen ja mersun akseleista yhdistamalla, ja ne oli varsin helppo tehda.
nissanin skylinessa ja toyotan tuplaturbo suprassa on epailyttavan paljon samoja ratkaisuja kuin mersulla ja bmw:lla????????
vetareissa on samat spoorit ja vaikkakin nissanissa on itse pera offsetattu hieman toiselle puolella ja mersussa se on aivan keskella niin kayttamalla nissanin peraa ja nissanin pitempaa akselia molemmille puolille se kay suoraan mersuun.
no ei ihan suoraan mut...
nissanin nivelet kay mersun akseliin mut mersun nivelet ei kay nissaniin ja se johtuu siita et mersun spoorit on millin syvemmat. joten muutin nissanin akselin toisen paan spoorit syvemmiksi ja laitoin mersun nivelen..
ja nayttavat talta.
ja tekaisin taakse jousille tollaset saato putket
tkaisin vetoakselit nissan skylinen ja mersun akseleista yhdistamalla, ja ne oli varsin helppo tehda.
nissanin skylinessa ja toyotan tuplaturbo suprassa on epailyttavan paljon samoja ratkaisuja kuin mersulla ja bmw:lla????????
vetareissa on samat spoorit ja vaikkakin nissanissa on itse pera offsetattu hieman toiselle puolella ja mersussa se on aivan keskella niin kayttamalla nissanin peraa ja nissanin pitempaa akselia molemmille puolille se kay suoraan mersuun.
no ei ihan suoraan mut...
nissanin nivelet kay mersun akseliin mut mersun nivelet ei kay nissaniin ja se johtuu siita et mersun spoorit on millin syvemmat. joten muutin nissanin akselin toisen paan spoorit syvemmiksi ja laitoin mersun nivelen..
ja nayttavat talta.
ja tekaisin taakse jousille tollaset saato putket
hyva kysymys.Sami T kirjoitti:Meinaatko vahvistaa jotenkin edessä olevia iskaritorneja kun laitat coiloverit?
Itsellä on sama homma menossa ja mietin että tarvisko sitä lokasuojan puolelta jotenkin tukea että kestää jousen tuoman lisä rasituksen.
tarkastelin tuota itsekkin ja tulin siihen tulokseen etta varsin jamakat ovat mersunöörin jaljilta.
kun vertaa moneen muuhun tekeleeseen joissa tehtaalta valmiina mc personit.
saan varmaan viikonlopuksi / viikoloppuna valmiiksi taka paaan coiloverit. laittelen sitten kuvia
se kumi ei kylla kesta mitenkaan tuskin kestaa edes paikallaan seistessa saatikka ajettaessaFAST-FINN kirjoitti:joo mut en kayta mersun omia ylapaan kiinnikkeitaepk kirjoitti:sehän makaa sitten kumin varassa koko keula,eikös se iskarin yläpää oo "vaimennettu" korista sen limpun avulla joka on siis kumia...
vahan on taas tapahtunut edistysta. joten laitan pari kuvaa.
taka tolpat on nyt paikallaan ja teetatti mittavirheen takia tupla tyon mut nyt toimii ja saatoja riittaa.
torneista tuli tommoset
ja taka tolpat nayttaa talta:
ja edessa uudet alatukivarret ja raidetangon paat (se on box steering mut entieda parempaanimea noille )
laatikon kiinnike
4 kappaletta speicereita
ja sitten keskitysrenkaat vanteille
ja iso laja pikku puslia ja spacereita, + iskarin ylapaan kiinnikkeet.
tein myos camperin saato levyt etu tolppiin mut unohdin ottaa kuvan.
mut eikohan toikin tanne pian eksy.
taka tolpat on nyt paikallaan ja teetatti mittavirheen takia tupla tyon mut nyt toimii ja saatoja riittaa.
torneista tuli tommoset
ja taka tolpat nayttaa talta:
ja edessa uudet alatukivarret ja raidetangon paat (se on box steering mut entieda parempaanimea noille )
laatikon kiinnike
4 kappaletta speicereita
ja sitten keskitysrenkaat vanteille
ja iso laja pikku puslia ja spacereita, + iskarin ylapaan kiinnikkeet.
tein myos camperin saato levyt etu tolppiin mut unohdin ottaa kuvan.
mut eikohan toikin tanne pian eksy.
No mites on ?saitko vireän cossumesen käyntiin ?FAST-FINN kirjoitti:kello on yksi yolla paikallista aikaa ja huomiseksi kaikki nayttaa nyt valmiilta.
josko huomen sais startattuu. ja toivonmukaan kuuluu porinaa ja tulee lamminta ilmaa putkesta
Nimim. napapiirilläkin kiinnostaa bensaautot vaikka kuulemma pensselin pesuainetta.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
no niin auto kay nyt omillaan kyllakin viela huonohkosti, mut startaa ja kay
jotain saatoo kaipaa toi tyhjakaynti venttiili. ei loytyny sahko karttaa ja menin vahan oman maun mukaan.???
huomen jos sais viela aikaseks pakoputken ja vesiletkut, niin sithan sita kohta paasee saatamaan.
mut ainakin se nyt kay.
joo kai se seuraava auto vois olla vaikka diisselikin. hyvinhan se nakyy suomessa palavan
jotain saatoo kaipaa toi tyhjakaynti venttiili. ei loytyny sahko karttaa ja menin vahan oman maun mukaan.???
huomen jos sais viela aikaseks pakoputken ja vesiletkut, niin sithan sita kohta paasee saatamaan.
mut ainakin se nyt kay.
joo kai se seuraava auto vois olla vaikka diisselikin. hyvinhan se nakyy suomessa palavan
Re: KOHTA MENNAAN LUJAA
FAST-FINN kirjoitti:moi.
OLISIKO KIINOSTUSTA SEURATA PROJECTIA RAPAKON TAKAA.?
olen vasaamassa ittelleni uutta drifteria ja jos kiinnostusta riittaa niin voin laitta tanne kuvia ja jonkunlaista selvitysta kaikista muutoksista mita karryyn on tehty ja miksi..
aihiona on 1986 2.3 - 16v .
terse! mitenkäs siellä jenkeissä on autojen rakentelua rajoitettu vai onko huhu totta, että kunhan on valot ja jarrut ni saa ajaa(mistä sitten olenkaan tollasen kuullut) tarviikos sillä autoja edes katsastaa?? mistäs jenkeissä maksaa w124 500e mersut, vai onks sitä jekkilään vietykkään?
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Re: KOHTA MENNAAN LUJAA
Eihän siä edes tarvi autoa katsastaa!? (florida) Muistelisin näin!japa86 kirjoitti:FAST-FINN kirjoitti:moi.
OLISIKO KIINOSTUSTA SEURATA PROJECTIA RAPAKON TAKAA.?
olen vasaamassa ittelleni uutta drifteria ja jos kiinnostusta riittaa niin voin laitta tanne kuvia ja jonkunlaista selvitysta kaikista muutoksista mita karryyn on tehty ja miksi..
aihiona on 1986 2.3 - 16v .
terse! mitenkäs siellä jenkeissä on autojen rakentelua rajoitettu vai onko huhu totta, että kunhan on valot ja jarrut ni saa ajaa(mistä sitten olenkaan tollasen kuullut) tarviikos sillä autoja edes katsastaa?? mistäs jenkeissä maksaa w124 500e mersut, vai onks sitä jekkilään vietykkään?
Nii justiisa, ja suomessa kun pikkusen päästöt koholla niin ei puhettaakaan leimasta.FAST-FINN kirjoitti:joo ei ole katsastuksia ja enaa ei mitata edes paastoja???
Tokihan se on tärkeetä ku meillä on maaliman mittakaavassa niin palio näitä autoja, toista se on jenkeissä ku on NIIN pieni se autokanta ja pienikulutuksisia autoja.. Kasvihuoneilmiö, mikä se on?
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Jenkit ajaa urealla niillä maastureilla
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex