KOHTA MENNAAN LUJAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

FAST-FINN kirjoitti:joo ei ole katsastuksia ja enaa ei mitata edes paastoja???
elikka ainoa kontrolli on ku poliisi pysayttaa niin valot pitaa toimia ja jarrut.
ja kuulemma olis hyva olla vahan kulutuspintaa renkaissa, mut ei ne oo ainaskaan multa kumeja kertaakaan kattonu.
Tän kuulin 1.4 ja luulin sitä aprillipilaksi... Ei sitte.

Kyl mäki rakentaisin... Kuka siellä korvaa kun kolari sattuu? Saako jolleki omatekeleelle ees vakuutusta vai tuleeko linnaa 20 vuotta ja korvauksia yhtä monta miljoonaa murtuneesta jalasta?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mites tää etenee? joko on ekat kumit sulattettu ovi edellä vai vieläkö penari saa kyytiä? :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

no vahan hitaasti on edetty, johdot kytketty mut repesi rintalihas irti joten pieni tauko tuli eteen.
ensi kesaksi olis tarkoitus kuitenkin saada ajokuntoon.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

FAST-FINN kirjoitti:joo ei ole katsastuksia ja enaa ei mitata edes paastoja???
elikka ainoa kontrolli on ku poliisi pysayttaa niin valot pitaa toimia ja jarrut.
Ihme nipotusta. Jaa että molemmat pitää toimia: Sekä valot, että jarrut :shock:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

vahan on edistytty tallakin rintamalla.
kohta paasen tekee muotteja noista levityksista ja muista kori osista.
Kuva
Kuva
ja hieman rivakammat nokat saadettavilla nokkapyorilla
Kuva
ja sahko duunikin jo alitettu.
Kuva
ja vahan turvakaarta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

hitto hyvältä näyttää 8) meinaatko täks kesäks saada liikkeelle?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noo mites on jo lihaksisto parantunu? eli ootko jo päässyt arabimetsälle? :lol:

hyvältä näyttää jo kuitenkin mersun suhteen,voi jopa olla kesän koitoksiin valmiina? löytykö muuton yhteydessä kenties sitä 16v kardaania?
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

joo rinta paranee hyvin vaikkakin just autoa ajaessa hieman viela kipea?
ja valitettavasti ei loytyny kardaania.
nayttas et paasis maanantaina aloittamaan muotituksen noista osista.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

konepelti ois sitten kuituinen
ja seuraavaksi lokasuojat ja puskurit.
Kuva
Kuva
Kuva
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Aika projekti, hienoa työn jälkeä. Autoilu ja auton rakentaminen onkin parasta mitä ameriikka tarjoaa..
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kieltämättä kiukkusen näkönen tulee :D ja passeli sekäsikiö Mikon C kadetin seuraks 8) BTW jääkö jenkki umpiot??
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

enska kirjoitti:Kieltämättä kiukkusen näkönen tulee :D ja passeli sekäsikiö Mikon C kadetin seuraks 8) BTW jääkö jenkki umpiot??
juu jenkki umpioilla mennaan.
ja kyl itte tykkaan siita mikon kikottimesta kans paljon, innolla odotan nakevani sen kesalla radalla.
nyt pitais olla sit voimaakin riittavasti. ja photoshoppausten perusteella aika natti vaityskin tulossa.
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

häijyn näköne vekotin tulossa,, tätä pitää kyllä seurata. :D
Konemies on erimies.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

ja hieman on taas edistytty, kohta on lasikuitu osat valmiina.
koneplti painaa noin 3 kiloa ja lokasuojat 1.4kiloa kappale.
Kuva
myos kuskin puoleinen takakaari on jo vamis ja takapuskurin muotti on valmiina.
helmat tulossa seuraavaksi ja sit enaa etupuskuri ja apukuskin puoleinen takakaari. 8)
homma on kylla aika moinen en suosittele kellekkaan :lol:
mut nyt on ainakin ainutlaatusen nakoinen mese ja jos tulee rutattua niin noista muoteista tekee aika nopsaan uudet osat.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Tekijämiehiä. :idea:
Tätä autoa pitää kyllä käydä katsomassa joissakin tulevan kesän kisoissa.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

vahan on taas editynyt proggis.
konepeitto on nyt maalia vaille valmis mutta loksujen aukot pitaa viela verkottaa mut siirryin valilla johtotehtaviin
josko ton sais vihdoinkin jonnekkin jarrupenkkiin lahustamaan saatojavarten 8)
pari kuvaa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Kylläpä tulee hieno!!

Tekemistä on varmasti paljon, mut kyllä näyttää siltä, että se kannattaa..
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

tuoltaloytyy pikku video maistiainen siita mihinraakkiin mese joutuu :shock:
http://www.vastaheitto.com/videot/botniaringfpda2.mov
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

FAST-FINN kirjoitti:tuoltaloytyy pikku video maistiainen siita mihinraakkiin mese joutuu :shock:
http://www.vastaheitto.com/videot/botniaringfpda2.mov
pikkuvideo...=D
on se vaan niin hienoo menoo!!
toi on sitä jotain!!
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mites on projekti edistynyt? Onko kuituhommat jo valmiit?

Mites tekniikkapuoli? Joko säädöissä?
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Nyt rupee olemaan kyllä kiukkuisen näköinen 8) :shock: :roll:
toi konepelti on pirun hieno kun on tollainen "suht" hillitty :) :twisted:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No onkos projekti edistynyt? Nähdäänkös tämä vihdoin esikesänä tositoimissa???
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

mitenkäs projekti etenee ku ei oo kuulunu vähään aikaan mitään??
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
Timoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.07.2011 19:31

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja Timoni »

hoplaa! Muutama viikko sitten projekti potkaistu käyntiin taas oikein todenteolla ja korisarja saatu tehtyä loppuun asti.
sähköt laitettu kokonaan uusiksi ja odotellaan uutta tekniikkaa saapuvaksi tässä loppukesän/syksyn aikana.
elikkäs kova tavoite olisi päästä vielä ennen lumia vähän säätämään kalustoa kisakuntoon, mutta tärkeintä kunhan kevääseen mennessä kaikki on valmista :)
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja Syprus »

piditte vissiin sellaisen 3 vuoden hengähdystauon :D
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Timoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.07.2011 19:31

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja Timoni »

Syprus kirjoitti:piditte vissiin sellaisen 3 vuoden hengähdystauon :D
juu niin tuli sellanen pikkunen tauko tuohon väliin.. oli hieman talli ongelmaa yms. blaa blaa juttuja :D
nyt mersu on minun tallilla ja velipoika joka alunperin autoa alkoi rakentamaan käy aina parhaan mukaan kun töiltään kerkeää kaverina sitä rakentamassa. jos ei töissä tarviis käydä niin sitten kerkeis vähän enemmän paneutumaan harrastuksiin :)
mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa :D tulis vaan moottori ja laatikko mahdollisimman nopeesti rapakon takaa niin pääsisi kasailemaan..
simpukankin joutuu poistamaan ja suunnittelemaan jonkunnäköisen hammastangon kun mahtaa mennä muuten pakosarjojen kanssa ahtaalle :)
Avatar
Timoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.07.2011 19:31

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja Timoni »

sattuiskohan kellään olemaan kuopion lähistöllä purussa 190 mersua kun tarviis uuden kojelaudan?
ja sitten tietääkö kukaan oisko kellään myytävänä jenkkimallin etuvaloja kun nuo omat on aika huonossa jamassa?
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 872
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Terve vaan. Olen tätä juttua lueskellut heti sen alotuksesta lähtien ja nythän tämä istuu kuin nyrkki silmään oman prokkiksen kanssa. Itsellä auto käytössä rossiradalla

Eli tuohon 190koriin on nyt upottautumassa enemmän ja vähemmän tojota osaa. Elintenluovuttajaksi on ostettu -90 soarer 1uz-fe koneella eli nelilitranen vinkkeli8. Kauheesti purkamista, voi elämä!! :crazy:

Siihen perään kaveriksi tulisi 5v r154, isosti tai pienesti rempattuna? ainakin se siirtäjä pitänee uusia ja sitten ksracingin osilla naittaa yhteen jos ei nyt suomesta löydy jotai järkevää.. Ilmeisesti on aika kevyellä sovituksella mennyt toi vaihteisto mersun tunneliin? Eniten mietitytti tuo kepin paikka kun tarjolla olisi sitä siirtäjälläki olevaa mallia mutta taitaa semmoset mennä vaa rikki, pitää vaa taitella keppiä :)

Tuo lukemani vetari soppa olikin aika positiivinen juttu! Pyörinyt jopa ajatus akselinvaihdosta mutta ei se varmaan siitä mikskään parane. Murikka varmaan vaihtuu tojo-osaan ja sinne sitte välitystä ja lukkoa. Näitä viel kerkee sit miettiä.

Luinkin että samaa ohjauksen kanssa painimista olisi luvassa teilläkin, simpukka saa vaihtaa muihin maisemiin. Tojon hammastanko kiinnostais mutta kun tuo on posti-ohjauksella, bemarillakin olisi varteenotettavaa osaa. Rattiputki/etuakseli väliin laitetaan mikä tuntuu hyvältä. Laitatteko tehostimella vai ilman?

Ja kovasti kiinnostaisi valmiit kuitu osat jos olette tekemässä enemmän noita! Etenki lokasuojat ja puskurit.

Ei mitää, jatketaan harjotuksia :thumbup:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Timoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.07.2011 19:31

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja Timoni »

juu niin on ollut ajatuksissa juurikin bemarin hammastankoa alkaa sinne sovittelemaan.
ohjaus tulee ehdottomasti tehostettuna, ei sillä muuten pirukaan driftingiä aja :D
meillähän tässä pääsi silleen käymään että tekniikka muuttui kokonaan, eli toyotan jz on vaihtanut omistajaa ja gm:n ls2 löytää paikkansa konehuoneesta jolle jatkoksi t56 laatikko, nämä siis vielä tällä hetkellä floridassa ter-techin pajalla.. yritetty metsästää tässä vielä kytkin/vauhtipyörä pakettia järkihintaan.. ilmeisesti sinne tulee specin stage3 kevyellä vauhtipyörällä jos ei nyt ajatukset enää muutu. kuituosista sen verran että minulla ei ainakaan into riitä niitä hirveesti tekemään.. tiiä sitten tuosta velipoojasta :D ehkäpä joskus tulevaisuudessa sitten kun on kaiken muun saanut valmiiksi. itselle meinataan tehdä mukaan kisapaikoille kaikkea yksi varakappale mukaan niin saa ajella siistillä/ehjällä autolla vaikka vähän iskua tulisikin. niin ja tosiaan se r154 meni suht kivuttomasti sinne paikalleen, vähin erin oli joutunut tunnelia kasvattamaan ja kepin paikka on vähän siirtynyt (hannu teki nää jenkeissä joten itsellä ei sen kummempaa tietoa kuin mitä mulle joskus aikanaan kertonut)
sullahan voi taas olla kokonaan eri juttu kun tulee se kasi siihen eteen jolloin laatikko voi olla hyvinkin 10-20 senttiä erikohdassa.
Avatar
Timoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.07.2011 19:31

Re: KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja Timoni »

kuvat on aina kivoja, joten laitetaampas tuosta uudesta moottorista kuvatusta kehiin.
http://timoni.kuvat.fi/kuvat/mersu/DSC00308.JPG
Vastaa Viestiin