KOHTA MENNAAN LUJAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

KOHTA MENNAAN LUJAA

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

moi.
OLISIKO KIINOSTUSTA SEURATA PROJECTIA RAPAKON TAKAA.?
olen vasaamassa ittelleni uutta drifteria ja jos kiinnostusta riittaa niin voin laitta tanne kuvia ja jonkunlaista selvitysta kaikista muutoksista mita karryyn on tehty ja miksi..
aihiona on 1986 2.3 - 16v .
Viimeksi muokannut FAST-FINN, To 21.09.2006 02:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

totta kai

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...totta kai :D ...laita ihmeessä :idea:
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

yritin laittaa kuvan mutte en oo kaikkein teravin kaveri naittentietokoneitten kanssa joten josko joku kertois kuinka saan postattua kuvat. ja kuinka pienia niitten taytyy olla
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

http://s88.photobucket.com/albums/k190/FASTFINN/drifter
EN SAANU TANNE LAITETTUA KUVIA JOTEN LAITTELEN KUVIA TONNE PHOTOBUCKETTIIN...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

JOo Photobucketissa ne muillakin on. sinne mahtuu paljon. Kiinnostaa hyvin paljon tämä rojekti. Hyvännäköstä alkua jo. Voisiks vähän valottaa mitä tekniikkaa on tulossa konehuoneeseen? Vois olettaa että alkuperäistä ei paljoa jää jäljelle kun laite on valmis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Niitä kuvia saat tänne näin:

http://i88.photobucket.com/albums/k190/ ... kuvat1.jpg

tai sitten voit kirjoittaa NÄIN

tuo "tekstissä kuva" näyttää tekstinä tältä(siis tuo vihreellä oleva):

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://i88.photobucket.com/albums/k190/FASTFINN/drifter/projectikuvat1.jpg]NÄIN[/url]
Toivottavasti ymmärsit..

Näyttää aika lupaavalta projektilta. Laita ihmeessä paljon juttua ja kuvia. Kyllä täällä kiinnostusta löytyy... :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

morjens. mielenkiintoinen prokis. pistäisitkö tietoa tosta sun imusarjasta. tilattua vai itse tehtyä? tarttis tollasen :lol:
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

http://s88.photobucket.com/albums/k190/ ... /IMUSARJA/

JOO IMUSARJA ON MEIDAN OMA TEKELE JA ON MITOITETTU 2.5 LITRAISELLE 10000RPM.
MOOTTORINA AUTOSSA ON 1JZGTE (TOYOTA SUPRA 2.5L TWIN TURBO)
TIEDAN TIEDA HAKATA MINUT PITAIS....
PANNA NYT JOKU TOYOTAN MOOTTORI MERSUUN.
MUTTA KOYHA KUN OON NIIN PITI LAITTAA TOI COSWORTHIN TEKELE NURKKAAN (PELKAT CUSTOM SISUSKALUT OLIS OLLU n.$8,000)
siihen kaikki muut ja.............
SUPRAN KONE JA GETRAC 5V (R154) YHTEENSA $600
PITAIS VAKIONA KESTAA HYVIN TOMMONEN 600- 700 HEPPAA..
JA MYOHEMMIN OLIS TARKOITUS RAKENTAA KONE KOKONAAN UUSIKS JA OSAT (MANNAT,KANGET,NOKAT,NOKKAPYORAT,TIIV,JNE.. NOIN $3000.

AUTN PAINO OLISI TARKOITUS SAADA JONNEKKIN 1200 KILON TIETAMILLE
JA NOIN 650 HEPPAA TAKARENKAILLE. KONEREMPAN TARKOITUS ON TEHDA MOOTTORISTA VIELA TOIMIVAMPI.

IMUSARJA ,PAKOSARJA,COOLERINPUTKET,PAKOPUTKET.. ON SUUNNITELTU LYHYIKSI JA ERITTAIN HYVIN VIRTAAVIKSI JOTTA MOOTTORISTA TULISI MAHDOLLISIMMAN "HERKKA"
TURBONA ON GARRETIN MUUTUVA SIIPINEN GT40 SARJAN AHDIN
TEHON TUOTTO ON VARMASTI RIITTAVA . JA SUUNNITTEILLA ON DIGITAALINEN SIIPI KONTROLLI JOKA TULEE TOIMIMAAN NIIN ETTA SE MITTAA IMUSARJAN PAINEEN JA VASTAPAINEEN JA SAATAA SIIPIA SITA MUKAA JOTTA TURBO OLI (TOIVOTTAVASTI) JATKUVASTI NIIN SANOTUSSA SWEET SPOT.

NO SIINA HIEMAN ALKU TIETOA MYOHAMMIN LISAA.
mitä tähän laittais
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:27
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mitä tähän laittais »

Ei tarvitse kuitenkaan HUUTAA!!, se Caps Lock näppäin löytyy sieltä vasemmalta puolelta, reunassa ja keskeltä.
S124 300TD -89 (PPD)
S202 220TD -97
W124 200D -85/93

ex.S203 220cdi -01 ensimmäinen ja viimeinen.
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Ehkä amerikassa kaikki on niin suurta... :roll:
Avatar
Kompo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 10.12.2004 10:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Kompo »

onhan noista 2.3 16 vee koneista otettu ennenkin yli 600hp tehoja turbolla.
mm norjassa on yksi 611hp turbo.
Käsittääkseni mitään järin kalliita mittatilaus osia ei käytetty.
Kansi portattu hyvin virtaaavaksi, JE pistons männät, Ojennuksen tekemät veivit :D, läppärungot ja iso ahdin.
Tässä puolen tunnin video auton rakentamisesta.
Tietenkin rapakon takana voi olla kallistaa rakentaa kyseistä autoa koska 16valve malleja tuotiin jenkkeihin 1986 2000kpl ja -87 700kpl. Eli ovat siellä harvinaisia yksilöitä
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

Kompo kirjoitti:onhan noista 2.3 16 vee koneista otettu ennenkin yli 600hp tehoja turbolla.
mm norjassa on yksi 611hp turbo.
Käsittääkseni mitään järin kalliita mittatilaus osia ei käytetty.
Kansi portattu hyvin virtaaavaksi, JE pistons männät, Ojennuksen tekemät veivit :D, läppärungot ja iso ahdin.
Tässä puolen tunnin video auton rakentamisesta.
Tietenkin rapakon takana voi olla kallistaa rakentaa kyseistä autoa koska 16valve malleja tuotiin jenkkeihin 1986 2000kpl ja -87 700kpl. Eli ovat siellä harvinaisia yksilöitä
joo olen kylla nahny kyseisen videon ja oonko vaarassa vai vaihtoivatko lopulta siihen rivi kuutosen ?

oot oikeassa autoja tuotiin tanne vahan ja se meinaa etta kukaan ei pida mitaan osia varastossa naihin autoihin.
hondaan ,chevyyn ja foordiin sa viritys osaa vaikka maitokaupasta.
j
jos yritat tilata erikois osaa ja kuulevat sanan mecedes niin ne laskuttaa ainakin tuplasti enemman.??

ja kaksi kertaa kolemesta osa on tehty vaarin.?

ja euron kurssi on niin vkova etta tulee kalliiksi tilata euroopasta.
ja sitten viela bensa on maksimissaan 91 octaanista. eika viittis tiputta purituksia liian alas.

tassa muutama kuva lapparungosta ja jarruista.

http://s88.photobucket.com/albums/k190/ ... apparunko/

http://s88.photobucket.com/albums/k190/FASTFINN/JARRUT/
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Veikeä projekti! Tosiaan jenkeissä luullaan, että aina kun Mersulla ajaa, niin ei ole millään hinnalla väliä ja ollaan niin rikkaita, ettei p****lle taivuta. :lol:

Saakos udella, että missä päin U.S.A:ta asustat? Jos Fast-Finn:iä vastaan tulee (aika epätodennäköistä kyllä kun on vähän isommat kuviot kuin Suomessa) "Flying Finn" off road -kerho Prospectors M.C:sta (vaikuttaa vissiin lähinnä LA:n lähimaastossa, Mojavessa), niin kannattaa morjenstaa, on nimittäin tuttu ja asiallinen kaveri.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Veikeet jarrulevyt. Luulis stoppi löytyvän... Nice.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

Saul kirjoitti:Veikeä projekti! Tosiaan jenkeissä luullaan, että aina kun Mersulla ajaa, niin ei ole millään hinnalla väliä ja ollaan niin rikkaita, ettei p****lle taivuta. :lol:

Saakos udella, että missä päin U.S.A:ta asustat? Jos Fast-Finn:iä vastaan tulee (aika epätodennäköistä kyllä kun on vähän isommat kuviot kuin Suomessa) "Flying Finn" off road -kerho Prospectors M.C:sta (vaikuttaa vissiin lähinnä LA:n lähimaastossa, Mojavessa), niin kannattaa morjenstaa, on nimittäin tuttu ja asiallinen kaveri.
joo vahan on kaukana asun floridassa.
mutta kaydaan kylla valilla ajamassa kilpaa californiassa jos ens kerralla jaa aikaa niin voin kayda kattoo mita ne siella pain vasaa.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

Sergey kirjoitti:Veikeet jarrulevyt. Luulis stoppi löytyvän... Nice.
joo jarruteho pitais riittaa nyt taytis saada viela tilaa leveille kumeille jotta olis myos kitkapintaa niin noista jarruista vois vaikka olla hyotyakin.


"Think for your self, question majority"
aivan loistava lause viela kun sais jenkit ton ymmartamaan.....LOL
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

paljonkohan köyhdyit noista jarruista, tekis mieli vähän itellekkin... :wink: :roll:
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

porvari kirjoitti:paljonkohan köyhdyit noista jarruista, tekis mieli vähän itellekkin... :wink: :roll:


noi jarrut tuli vaihdossa kun tein imusarjan en oo laskenu paljonko hyvitin mutta uskoisin noin 600 taalaa vastaavat willwoodit saisi varmaan kyhattya halvemmalla jos otat pelkat levy ja satulat ja koneistat jossain suomessa kiinnikkeet ja hatut.
jo kiinnostaa niin voin kattoa hinnat. mut se on kummiskin duunia mulle joten en turhaan viittisi hukata aikaa mokomaan..
sorry vaan mut ymmarrat varmaan etta kun oon ollu taalla 10 vuotta niin monet kerrat olen ajanut 100 mailia edestakasin jonkun suomalaisen takia ja sitten kun kuullaan hinta niin sanotaan etta no katotaan sitten joskus kun saan saastettya rahaa....
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Onko projekti editstynyt yhtään? :shock:
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

edistyy se pikkuhiljaa ku ei aina olis niin kiiretta...

laitoin pari kuvaa lisaa tonne p-buckettiin iskarit tuli ja on koe asennettu..
kuten varmaankin jo tiedatte niin bmw e36 ja bmw z3:sen etu tolpat kay suoraan 190e:n joten kerta niilla on niin laaja valikoima erilaisia kisa iskareita niin paadyin drummond motorsportteihin..tarmac spec

ja ovat varsin tuhti tekoiset 50mm inverted / coiloverit.
ja laitoin myos parikuvaa tosta turbon ohjaimesta (vakio)
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

sopiiko nuo e36:sen tolpat myös w124:seen?
Saisko noilla leimasta läpi että vakio jouset pois ja nuo bemun tolpat tilalle?
W 124 230 - 86
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Nikomb kirjoitti:sopiiko nuo e36:sen tolpat myös w124:seen?
Saisko noilla leimasta läpi että vakio jouset pois ja nuo bemun tolpat tilalle?
Leiman saa varmaan muutoskatsastamalla, eikä ne ihan suoraan sovi..
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

nyt olis taka ripustukset paikallaan


Kuva


ja pyorakotelot suurenettu / konehuone maalattu



penkin kiinnikkeet hitsattu ja lattia maalattu.

Kuva

moottorille lisaa tilaa noin 2" alempana kuin vakio ja etu paa on samassa kohtaa kuin vakio 4 pyttynen.

Kuva


pyorat alkaa kaantymaan jo ihan tarpeeksi driftaamista varten


Kuva
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Vanttiruuveja tukivarsina...mikäs siinä 8) .
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Antti M. kirjoitti:Vanttiruuveja tukivarsina...mikäs siinä 8) .
Taitaisi suomalainen katsastusinssi innostua tuollaisista tangoista :lol:

Mitenkäs se ameriikkalainen viranomainen tuollaiseen suhtautuu?
FAST-FINN?
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Arto N kirjoitti:
Antti M. kirjoitti:Vanttiruuveja tukivarsina...mikäs siinä 8) .
Taitaisi suomalainen katsastusinssi innostua tuollaisista tangoista :lol:

Mitenkäs se ameriikkalainen viranomainen tuollaiseen suhtautuu?
FAST-FINN?
Jokainen maalaisesti järkevä mies myhäilisi tyytyväisenä; olisipa olleet tuollaiset jo tehtaalla 8)
124.023
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

tukivarret on tehty 4130-chromy-molybdenista.
ainevahvuus on 2.5mm. ja laakerit on teflon paallysteiset 1/2". joissa murtolujuus 31390 paunaa / kappale.

kylla suomen insinoori ymmartaa etta noi tukivarret kestaa monikymmen kertaisesti vakio vastaavien rasituksen keston..????

taalla ei autoille ole katsastusta ollenkaan ja joitakin vuosia sitten poistettiin myos pakokaasujen mittaus..
eika ole ratsioita joten saat ajaa milla tahansa missa on jarrut ja valot.....?

no kun kattot tan maan presidentin alykkyytta niin siita on helppo paatella niiden ihmisten alykkyys jotka sita aanestivat ja
yha edelleen puolustavat..(no se politiikasta)

ja vaikka autot on taalla halpoja niin kylla suomessa on parempi auto kanta kuin taalla..eika se johdu pelkastaan katsastuksesta..

aion tuoda mersun suomeen ensi kesana kattotaan sit mita herra katsastus insinoori sanoo????
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ei ole suomalainen katsastusinsinööri kyllä kovin kummoinen insinööri. :?

Aikanaan 123:sta katsasteltiin ja kysyin katsastusinssin mielipidettä jos olisin valanut mersun helmapalkit täyteen betonia ja raudoittanutkin sen vielä. Tarjouduin myös esittämään lujuuslaskelmat murtolujuuskapasiteetin paranemisesta :lol:

Sanoinpa vielä että emäksinen betoni olisi suojannut helmapalkkia korroosiolta 8)

Auton vääntöjäykkyyttä en olisi osannut laskea :D

Ei antanut katsastusinssi lupaa moiseen, ei sitten kirveelläkään. :?


Tämän tarinan opetus on se että suomalaiselle katsastusinssille päivänselväkään ei ole selvää :lol:
T: rakennusinsinööri
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Arto N kirjoitti:Ei ole suomalainen katsastusinsinööri kyllä kovin kummoinen insinööri. :?

Aikanaan 123:sta katsasteltiin ja kysyin katsastusinssin mielipidettä jos olisin valanut mersun helmapalkit täyteen betonia ja raudoittanutkin sen vielä. Tarjouduin myös esittämään lujuuslaskelmat murtolujuuskapasiteetin paranemisesta :lol:

Sanoinpa vielä että emäksinen betoni olisi suojannut helmapalkkia korroosiolta 8)

Auton vääntöjäykkyyttä en olisi osannut laskea :D

Ei antanut katsastusinssi lupaa moiseen, ei sitten kirveelläkään. :?


Tämän tarinan opetus on se että suomalaiselle katsastusinssille päivänselväkään ei ole selvää :lol:
T: rakennusinsinööri
Kahveet meinas nenästä tulla kun tätä luin :lol:
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Minkälaista takajousi/iskari juttua olet suunnitellut?

Hieno projekti
Vastaa Viestiin