.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

.

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Hieno, että joku muukin viitsii korjata Mersuja käsityönä. Muutama asia särähti "korvaani" lukiessani tarinaa:
1. "Etusuojat korjattiin pääosin lasikuidulla, kuin myös pieni osa takasuojista"
.... miksi oikaista tuollaisissa asioissa, kun muuten on tehty kunnolla?
2. "Pakkeloinnin loppuvaiheessa sain vihdoin kunnon paineilmahiomakoneen, jolla hommat kävi huomattavasti nopemmin"
..... pitää olla todella huippu käsityöläinen, joka hioo pohjat koneella viimeisen päälle ( tuo lauta voi olla jopa lopputuloksen kannalta paljon parempi)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juu, tuo kyllä loi uskoa omiin tekemisiin-- meikäläisen projekti kun on kuvista päätellen vielä verraten ehjä.
Lasikuidulla paikkaaminen pisti silmään täälläkin, sitä vastoin koneella hiominen ei välttämättä ole pahasta. Käyttäjästä ja paperilaadustahan se lopputulos on myös reippaasti kiinni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Aku P kirjoitti:Juu, tuo kyllä loi uskoa omiin tekemisiin-- meikäläisen projekti kun on kuvista päätellen vielä verraten ehjä.
Lasikuidulla paikkaaminen pisti silmään täälläkin, sitä vastoin koneella hiominen ei välttämättä ole pahasta. Käyttäjästä ja paperilaadustahan se lopputulos on myös reippaasti kiinni.
:roll: Jaa taas koneella hiominen on OK!,mutta jos sitä ei osaa käyttää niin sillä saa kyllä kittiä menemään paljon! :lol: Ja oikaisu vaiheessa pitkä "höylä" ja karkea paperi on hyvä!Koneella lähtee hyvin ja tulos on äkkinäiseltä "perunapussia" muistuttava jälki! 8)
Ja lasikuidulla korjaus on no! :oops: Eihän se tosiaan ruostu,mutta se etenee siellä alla aika makeesti ja hetken päästä tulos on nähtävissä kuin kesäisellä tienpientareella kukkivat leskenlehdet! :lol:
Hyviä kirjallisia teoksia löytyy kirjastosta ja niitä voi lukea ja maistella vaikka sitä kuuluisaa "asennus kaljaa" ja miettiä onnistuuko se?
:wink: Sanonnan joskus kuulut :Selvänä olet symppis ja k******** huippu jätkä!"
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Minua

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Minua pisti lähinnä silmään tuon W115-koppasen ruma väri ja nettisivujen todella surkea ulkoasu ja toimivuus.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

k.j kirjoitti: :roll: Jaa taas koneella hiominen on OK!,mutta jos sitä ei osaa käyttää niin sillä saa kyllä kittiä menemään paljon! :lol: Ja oikaisu vaiheessa pitkä "höylä" ja karkea paperi on hyvä!Koneella lähtee hyvin ja tulos on äkkinäiseltä "perunapussia" muistuttava jälki! 8)
Niin justiinsa, tekijästä on kiinni tuo. Kyllä esim. mun tuttu peltiseppä hioo koneella kaiken, ja lopputulos on aina moitteeton. Ukko on tosin ollut alalla 30 vuotta ja korjannnut kalustoa Mossesta Rollsiin...
k.j kirjoitti:Ja lasikuidulla korjaus on no! :oops: Eihän se tosiaan ruostu,mutta se etenee siellä alla aika makeesti ja hetken päästä tulos on nähtävissä kuin kesäisellä tienpientareella kukkivat leskenlehdet! :lol:
Hyviä kirjallisia teoksia löytyy kirjastosta ja niitä voi lukea ja maistella vaikka sitä kuuluisaa "asennus kaljaa" ja miettiä onnistuuko se?
:wink: Sanonnan joskus kuulut :Selvänä olet symppis ja k******** huippu jätkä!"

Totta. Hitsaussauma, so. uuden metallin käyttäminen on sentäs saatavissa kukkimattomaksi, kun vaan huolella tehdään ja putsataan ja kuivataan ennen maalausta ja vielä massataan ynnä ruostesuojataan jälestäpäin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Jonkinlainen projekti on tuollakin ollut...
Omastakin olisi jo jotain kuvia mutta pitäisi olla skanneri ja aikaa... :roll:
Tuli kittiäkin käytettyä mutta ei sentää lasikuitua. Hitsauskonekin oli ahkerassa käytössä kunnes laukesi...
Kyllähän se tässä seuraavien vuosien aikana näkyy, mitä ne itse tehdyt pohjatyö on. Väitän, ettei kukaan ammattilainen/ammattitaidoton olisi millään rahalla nähnyt samaa vaivaa. Tiedä sitten olisiko ammattilainen selvinnyt vähemmällä vaivalla muuten vaan... :oops:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin