W123 Ensimmäiseksi autoksi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
W123 Ensimmäiseksi autoksi...
Eli itse olen vuoden vajaa saadakseni kortin joten ei ole kauheen normaali valinta tämä manne malli mutta minä tykkään hinnanperusteella ja on kyllä ikäluokkansa parhaimpia autoja että en kyllä vuosimallin 80 fiatilla ajaisi...no itse projektiin...
Mersun ostin syksyllä. Se on -80 mallia 230E koneella. varusteita siinä oli alunperin vain käsikäyttöinen kattoluukku sekä takana sellaiset pienemmät korotusjouset. Auton sain todella edullisesti koska lattiassa oli aika isot reijät mutta nyt olen ne hitsaillut umpeen. Pintapellit ja helmat oli/ovat tod. hyvässä kunnossa. Kone myös rouskuttaa jostain syystä mutta en aio siihen vielä puuttua. Autolla on ajettu n.440 000km joka tuntuu todella vähältä kun pihassamme seisoo samanlainen 300D ja ajettu n.1 500 000.
No noita varusteita tuli roppakaupalla lisää kun pappan mersuun vaihettiin kone sellaisesta mersusta jossa oli varusteita aika mukavasti ja kun olin koneen isän kanssa vaihtanut niin me raahattiin se toinen kori meille ja siitä olen nytten siirtänyt sähköisen kattoluukun paikalleen. Jouduin kyllä hakemaan kolmannenkin mersun katon josta sitten sain ehjän kattoluukun vaijerin. Sitten siitä toisesta korista olen myös ottanut keskuslukituksen, sähköiset ikkunat, kyynärnojan kuskin tuoliin, ja parempia kromilistoja.
Vannepuolelle löysin sellaiset Mangelsin OM ANGELS 6J x 14H2 kromipinna vanteet.
Auton väri on nytten valkoinen mutta suunnitelmissa on että siitä tulee musta ja siihen kromihiluvitkuttimia päälle.
Musa vehkeiksi on tulossa semmoset että ääntä kyllä lähtee joka on minun ikäisilleni hyvin hyvin tärkeä asia...isäkin sanoi että on siellä tunnelmaa kun kerran lähin kylälle ja auto jäi pihalle seisomaan isän siirrettäväksi ja heti alkaa mahoton jympytys kun virta-avaimesta kääntää
No siitä sitten pitäisi valmistua ensimmäinen auto itselleni (ellei mukaan lasketa peltorasseja) tulevan vuoden aikana.
Mersun ostin syksyllä. Se on -80 mallia 230E koneella. varusteita siinä oli alunperin vain käsikäyttöinen kattoluukku sekä takana sellaiset pienemmät korotusjouset. Auton sain todella edullisesti koska lattiassa oli aika isot reijät mutta nyt olen ne hitsaillut umpeen. Pintapellit ja helmat oli/ovat tod. hyvässä kunnossa. Kone myös rouskuttaa jostain syystä mutta en aio siihen vielä puuttua. Autolla on ajettu n.440 000km joka tuntuu todella vähältä kun pihassamme seisoo samanlainen 300D ja ajettu n.1 500 000.
No noita varusteita tuli roppakaupalla lisää kun pappan mersuun vaihettiin kone sellaisesta mersusta jossa oli varusteita aika mukavasti ja kun olin koneen isän kanssa vaihtanut niin me raahattiin se toinen kori meille ja siitä olen nytten siirtänyt sähköisen kattoluukun paikalleen. Jouduin kyllä hakemaan kolmannenkin mersun katon josta sitten sain ehjän kattoluukun vaijerin. Sitten siitä toisesta korista olen myös ottanut keskuslukituksen, sähköiset ikkunat, kyynärnojan kuskin tuoliin, ja parempia kromilistoja.
Vannepuolelle löysin sellaiset Mangelsin OM ANGELS 6J x 14H2 kromipinna vanteet.
Auton väri on nytten valkoinen mutta suunnitelmissa on että siitä tulee musta ja siihen kromihiluvitkuttimia päälle.
Musa vehkeiksi on tulossa semmoset että ääntä kyllä lähtee joka on minun ikäisilleni hyvin hyvin tärkeä asia...isäkin sanoi että on siellä tunnelmaa kun kerran lähin kylälle ja auto jäi pihalle seisomaan isän siirrettäväksi ja heti alkaa mahoton jympytys kun virta-avaimesta kääntää
No siitä sitten pitäisi valmistua ensimmäinen auto itselleni (ellei mukaan lasketa peltorasseja) tulevan vuoden aikana.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
W123 on kyllä selkeästi kunnon kärry.
Mulla oli ensimmäisenä autona W123 250 bensiinikäyttöinen öljyn suoravalutuskoneella oleva kärry automaattilootalla. Sen jälkeen lähdin diesel-linjalle, ensin 200D (joka perkele paloi) ja sitten 240D. Työpaikan ja autolainan myötä "jouduin" siirtymään W124:n, mutta edelleen 200D:hen
t. S
Mulla oli ensimmäisenä autona W123 250 bensiinikäyttöinen öljyn suoravalutuskoneella oleva kärry automaattilootalla. Sen jälkeen lähdin diesel-linjalle, ensin 200D (joka perkele paloi) ja sitten 240D. Työpaikan ja autolainan myötä "jouduin" siirtymään W124:n, mutta edelleen 200D:hen
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
jep ihan hyvä kärry toi 123:nen Itte kans ostin 3vuotta sitten 10 vuotta tallissa purettuna olleen 77 vosi mallin 220 dieselin ja kävin läpi kaikin puolin. Vanhan motin nakkasin kuusen alle ja laitoin vm93 124:n 200 D moottorin ja siihen garretin turbo kiinni ja sopivasti syöttöä (ettei ihan pyöris tien tukkeena) ja pintaan ruiskuteltiin vaal sininen kolmikerros helmiäinen,sisälle puoli nahka beige sisusta nii tulihan hieno laite.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
Konepeltiä ei ole jatkettu. Tuon valojen ja pellin välisen raon täyttävät muoviset kivisuojat, jotka voisi taas ottaa pian pois, kun ei kivet enää lentele.samiheikkinen kirjoitti:Tuon jarskin auton kuvia kävin kattelemassakin ja kysyisin että oletko jatkanut nokkapellin eturaunaa kun se niin nätisti yhtyy valoihin tai valojen lasiin? Hieno auto!!!
w115,123,124,126,210 yms.
Meikä kyllä tykkää aina eniten suoraan tehtaan tekemistä autoista eli on ns. orggispuristi, mutta tuo sailokosken auto olisi kiva nähdä -- kuulostaa mielenkiintoiselta yksilöltä.sailokoski kirjoitti:jep ihan hyvä kärry toi 123:nen Itte kans ostin 3vuotta sitten 10 vuotta tallissa purettuna olleen 77 vosi mallin 220 dieselin ja kävin läpi kaikin puolin. Vanhan motin nakkasin kuusen alle ja laitoin vm93 124:n 200 D moottorin ja siihen garretin turbo kiinni ja sopivasti syöttöä (ettei ihan pyöris tien tukkeena) ja pintaan ruiskuteltiin vaal sininen kolmikerros helmiäinen,sisälle puoli nahka beige sisusta nii tulihan hieno laite.
Onkoos nettiin kuvia luvassa joskus?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Tottahan W123 on melkein paras auto minkä voi hankkia... Itellä oli ensin pari nissania ja sitten 220D ja laatuero oli tuntuvaa... Se tosin ruostui alta pois ja sitä seurasi taas pari diesel nissania ja ja viimeisenä japanilaisena autonani oli toyota carina jota pidin ihan mukavana autona (japsiksi) Nyt vaihdoin taas kunnon mersun W123 240D ajettu noin miljoona ja ainaki 1 hirvikolari, ei kovin monella japsilla taida pystyä samaan... Ensi kesänä tarkoitus olisi maalata uudelleen ja asentaa edellisestä jäänyt etuspoileri keulaan...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
Kyllähän se hakkaa juu monet uudemmat autot.
Aattelin tässä kirjoitella välikatsausta ja jotain muuta mitä en ole maininnut aiemmin.
Elikäs nyt olen saanut ommeltua kuskin penkin istuinosan verhoilun uuteen uskoon. Oli jo semmosessa kunnossa kun menin kangaskauppaan niin likka kysyi ekaks että: "nii pitäskös tän olla sininen vaiko harmaa?". Sitten ompelin vaihdekepille uuden pussin kun tulee sellainen jalopuun näköinen hämmennin joka on tuntuvasti lyhyempi. Lisäksi asennin kuskinjakkaraan käsinojan jolle täytyi myös ommella sininen pussi.
Lattia alkaa olla siinä mallissa että alan pian vetämään kilometri tolkulla johtoa.
Nokkaketjun vaihoin myös joten käy sukkasillaan.
Stereo puolelle tulee sellaiset laitteet kun:
Soitin: JVC MP3 4x50W
Vahvarit: (subbarille)Autostudio 2x50W & (takakaiuttimille) Precisiontime 4x25W eli sillattuna hieman enemmän.
Kaiuttimet: Subbari on Kenwood 12", Takahyllylle kolmetiet merkiltään SPL 6*9, etunurkkiin jätän alkup. plaukkarit eli taitaa olla 4" ja lisäksi pistän pienet diskantin ihan kulmiin ja lisäksi sijoitan kaksi muuta plaukkarin kaiutinta jonnekkin.
Kaapeleina toimii ihmemaan Bilteeman johrot.
Jakosuotimia en ole vielä suunnitellu pistää...
Yhen vahvarin aion lisäksi pistää silmällä pitäen pienimuotoista ulkoilma keikkailua varten takabaxiin joka on sellainen kuin Boss 4x100W...
Antenniksi pistän semmosen huligaaneilta piiloon häipyvän antennin.
Varuste puolelle on tulossa vielä vakionopeus säädin jos saan sellaisen toimimaan kun on sellainen vika että lyö timmin tiskiin kun sen pistää päälle...vai onko se nyt mikään vika
En ole kauheen vauhdilla tehny kun on pieni ongelma noissa autotalleissa kun vaihtoehtoina on joko iso/kylmä tai hemmetin pieni/lämmin joten kait sitä sitten keväällä enemmän...
Aattelin tässä kirjoitella välikatsausta ja jotain muuta mitä en ole maininnut aiemmin.
Elikäs nyt olen saanut ommeltua kuskin penkin istuinosan verhoilun uuteen uskoon. Oli jo semmosessa kunnossa kun menin kangaskauppaan niin likka kysyi ekaks että: "nii pitäskös tän olla sininen vaiko harmaa?". Sitten ompelin vaihdekepille uuden pussin kun tulee sellainen jalopuun näköinen hämmennin joka on tuntuvasti lyhyempi. Lisäksi asennin kuskinjakkaraan käsinojan jolle täytyi myös ommella sininen pussi.
Lattia alkaa olla siinä mallissa että alan pian vetämään kilometri tolkulla johtoa.
Nokkaketjun vaihoin myös joten käy sukkasillaan.
Stereo puolelle tulee sellaiset laitteet kun:
Soitin: JVC MP3 4x50W
Vahvarit: (subbarille)Autostudio 2x50W & (takakaiuttimille) Precisiontime 4x25W eli sillattuna hieman enemmän.
Kaiuttimet: Subbari on Kenwood 12", Takahyllylle kolmetiet merkiltään SPL 6*9, etunurkkiin jätän alkup. plaukkarit eli taitaa olla 4" ja lisäksi pistän pienet diskantin ihan kulmiin ja lisäksi sijoitan kaksi muuta plaukkarin kaiutinta jonnekkin.
Kaapeleina toimii ihmemaan Bilteeman johrot.
Jakosuotimia en ole vielä suunnitellu pistää...
Yhen vahvarin aion lisäksi pistää silmällä pitäen pienimuotoista ulkoilma keikkailua varten takabaxiin joka on sellainen kuin Boss 4x100W...
Antenniksi pistän semmosen huligaaneilta piiloon häipyvän antennin.
Varuste puolelle on tulossa vielä vakionopeus säädin jos saan sellaisen toimimaan kun on sellainen vika että lyö timmin tiskiin kun sen pistää päälle...vai onko se nyt mikään vika
En ole kauheen vauhdilla tehny kun on pieni ongelma noissa autotalleissa kun vaihtoehtoina on joko iso/kylmä tai hemmetin pieni/lämmin joten kait sitä sitten keväällä enemmän...
..
Se vaihdekepin lyhennys kannattaa kyllä tosiaan tehdä vain nuppia lyhentämällä, siihen metalliosaan ei kannata kajota. Asensin w123:een -97 w210:n nupin+pussin ja se nuppi tuli huomattavasti alemmas kuin ennen. Yhtään alemmas ei kyllä kärsi enää laittaa, mutta ei myöskään ylemmäs, eli on aika passeli niin Tuntuu w210:kin niiiin vanhanaikaiselta w123:n jäljiltä, kun vaihdekepin liikkeet on vähän pitemmät kun 123:ssa vaihkepin virityksen jälkeen ja sitten siitä w210:sta puuttuu vielä se kyynärnojakin edestä...
w115,123,124,126,210 yms.