W124TD:n peltiremontti ja maalaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

W124TD:n peltiremontti ja maalaus

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

eli aika alkaa olla kypsä ko. hommalle tai oikeastaan mersun pellit alkavat olla "kypsiä"
auto on tuotu saksasta käytettynä ja on vuosimallia -86 mutta näyttää -94:selta ja sillä on ajettu ainakin 500tkm ellei enemmän. mittarissa on 190tkm, mikä ei voi pitää paikkaansa.
auto on ruosteessa takalokarin kaarista, helmoista, etusisälokareista sekä takasivulasien tiivisteen alta eikä ihan vähän. lisäksi sitä on kolhittu vähän joka puolelle. isoja lommoja ja syviä naarmuja. lisänä vielä surkea tarvike etulokari. joka korvataan alkuperäisellä. :D :D
olen kovasti kiintynyt autooni ja se on muuten hyvä kuntoinen sekä hyvillä varusteilla, ilmastointi abs vakionopeuden säädin 7:lle rekisteröity jne. kun kaikki työt tehdään itse ja kokemustakin on ja saan maalata auton erään auton valmistajan uunissa niin koko homman ei pitäisi tulla kovin kalliiksi
koko hommasta ajattelin laittaa kuvia sitä mukaa kun työ etenee. purku, hiekkapuhallus, kaarien ja helmojen vaihto, pohjien teko, maalaus ja kasaus.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Mersun korjaus on ollut jo hyvän aikaa työn alla mutta kuvia on otettu mutta en ole vielä saanut niitä nettiin :cry:
myöhemmin henkan avustuksella.

JO tehtyä: auto on purettu rullaavaksi hylsyksi, akselit ja ovet/luukut on vain paikalla.

Peltityöt on kohta tehty, auto oli paljon huonommassa kunnossa kuin päältäpäin olisi ikinä uskonut.
Uusiksi meni molemmat helmat, takalokasuojan kaaret, kuskin lattia, ja takalokarin kaaren jälkeen alkava pokkaus joka loppuu takaluukkuun (osittain puskurin alla) sekä takasivulasien alareuna joka olikin ruostunut pois kokonaan!!

Takasivullasi irtoaa siten että kun avaa takaoven niin C-tolpassa on 2ruuvia ne pois niin sen jälkeen lista irtoaa varovasti isolla ruuvimeisselillä auttamalla ja VAROVASTI listaa vetämällä (alumiinia menee helposti kieroksi)

Kun lista on pois lasi irtoaa ulos päin, yläpäästä työntämällä sisäpuolelta, tiivisteeseen kannattaa laittaa FAIRYA tms. helppo homma.
MUTTA! jos tiivisteen alareunan alta näkyy ruostetta sisäpuolelta on ruostuminen jo pitkällä, kylki pelti on ruostunut jo irti sisälokarista!

Voin kokemuksesta kertoa että on todella hankala korjattava, kannattaa jättää melkein ammattitaitoisen peltisepän laitettavaksi.
Kun ei siihen saa korjaus peltiä ei edes koko takakyljen mukana.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Vastaa Viestiin