muovihelmojen irrotus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

muovihelmojen irrotus

Viesti Kirjoittaja Make »

Ajattelin tossa kevään korvilla irroittaa nuo leveät muoviosaset,ja kurkistaa löytyykö sieltä pa***kaa,tai jotain muuta,eli irroitusvinkkejä kaipaisin,ettei tule revittyä väkisin ja vika suuntaan :shock:
Vois tehdä ihan hyvää pestä maalipinta sieltä ja vahata kunnolla,koska jo 1,5 vuotta Suomen teillä sillä on kaahailtu.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Just eilen otin nuo muovihelmat irti omastani, että tuoreessa muistissa on. :wink: oven etu ja takapuolella olevat pikkupalat lähtee ihan vetämällä, alareinasta tai pyöränaukkoon kaartuvaasta kulmasta kannattaa aloittaa. Oven paneelista yksi ruuvi auki takaosasta oven sisäpuolelta ja loppu onkin vain klipseillä, itse repäisin yläreunasta (2 klipsiä rikki :oops: ) ja kun oli saanut rakoa, niin meisselillä napsauttelin lopun klipsit (ehjänä) auki. alahelma lähtee kun oviaukossa olevat ristipääruuvit avaa (tarvittaessa kynnyslista pois) ja auton alta 8 mm ruuvit auki. Kumilistan alla on klipsit jotka lähtee vetämällä.

Oven osalta tämä ei varmastikaan ole paras toimintatapa, muttä lähtivät ainakin irti, ei nuo varmaan montaa euroa Vehollakaan maksa nuo klipsit.

Mulla oli vain hiukan (Suomalaista) kuraa paneelien alla, mutta kovaa peltiä... :P

EDIT: Aiheesta juteltu aikaisemminkin, tuossa "EVO X":n näkemys aiheesta:
EVO X kirjoitti:Oven paneeli pitää kangottaa ensi alhaalta irti (tietysti ruuvi ensin) , sieltä alareunasta löytyy sellaiset painoklipsit, lähtee helposti talttapäisellä, sitten veto ,muistaakseni taaksepäin ,niin lähtee. Nuo pikkupalat ovatkin sitten pelkästään painoklipseillä joten ne vaan täytyy kangottaa, itse repäisin irti ihan käsin, alareunasta tukeva ote ja vedät ittees päin niin kyllä aukenee.
Ja tietysti pitää muistaa ettei se muovi kaikkea kestä, joten ei väkisin!!
Itse säästyin yhden kiinnikkeen rikkoontumisella (Oven alaklipsu)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Edellisen kirjoittamisen jälkeen kun otin toisen oven paneelin irti, niin voisi sanoa että tosaan kannattaa ottaa ensin alareunasta irti, ja yläreuna lähtee vetämällä paneelia vähän taaksepäin ja sitten ulos...lähtee paljon ehjempänä ne klipsitkin. :oops:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Mä sen verran tarkennan et etuovesta lähtee muovit taakseppäin irti ja takaovesta eteenpäin.
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

Jos välttämättä meinaa irroittaa nuo paneelit ovista niin kannattaa laittaa oven yläreunaan pellin ja paneelin väliin joku läpinäkyvä kulutus teippi, koska saattaa herkästi se kuminentiiviste liukua sivuun ja muovi hangata maalin pois.

Mutta tosiaan paneelit voi helposti jäädä löysälle koska kiinnikkeet eivät tykkää kovin monesta avasukerrasta .
Vastaa Viestiin