om603 pakosarjan teko

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

om603 pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ajattelin ruveta pikkuhiljaa tekemään pakosarjaa turbolle. Ensimmäinen vaihe on tietenkin teettää laippa sylinterikantta vasten. Jos kiinnostusta on, noita voisi ehkä olla mahdollista tehdä useampi samalla kertaa.
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

moro.
kaveri voiss polttaa ehkä ihan kohtuu hinnalla, jos kiinnostusta ois?
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mäkin voisin yhen laipan ottaa jos pääsee mukaan.
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Onko kellään 1:1 piirrettyä autocad kuvaa moisesta?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Perttu, olisi noita alkuperäisiä 300 turbodieselin pakosarjajakin myytävänä.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mauri H:
Onhan se alkuperäinenkin pakosarja ihan hyvä vaihtoehto, mutta kun tuo turbo, millaista olen kaavailemassa, on aika kaukana alkuperäisestä. :twisted:
Pitää varmaankin laittaa ulkopuolinen hukkaportti. Tämä projekti on vielä suunniettelu- ja valmisteluasteella. Mutta juttuja voisi jo alkaa tekemään.

Kaverin kautta minun on tarkoitus tätä alkaa toteuttamaan. Eli alkuperäisen, metallisen, pakosarjan tiivisteen pohjalta Cad-kuvat ja siitä ohjelma NC-koneelle ja sitten niitä laippoja alkaa syntyä. Laippahan kävisi katkaisemalla kaikille sylinteriluvuille.

Ensi viikon aikana selviää millä hinnalla noita laippoja saa.

Jari K: Pidetään tarjous mielessä.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

pakosrj

Viesti Kirjoittaja esko »

perttu k on tainnu olla stoneheadin mesen kyytissä
ja saanu turbo kuumetta
valitettavasti parannusreseptiä ei ole kuin rakentaa turbomese

kysy stoneheadilta jos hänellä olis jo valmiiksi hyvä
kanava teettää kyseisiä osia,,,
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

No tulihan tuosta tuollaiset kevyet tyypit pelkääjän puolella otettua.
Jokin siinä kyllä luisti kovasti neljällä ensimmäisellä vaihteella, mutta se ei tainut olla kytkin. :D

Olinkin stoneheadin kanssa yhteyksissä laippa-asiasta. Helpommin järjestyy sitä kautta.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Antti K kirjoitti:Onko kellään 1:1 piirrettyä autocad kuvaa moisesta?
Minä voin piirtää, jos joku toimittaa esim. tiivisteen malliksi. Niistä on piirretty ennenkin. Tulispa taas arkistoon yhden laipan kuvat lisää tulevaisuutta varten :wink:

Myös faxi 1:1 koossa kelpaa. Tai tässä tapauksessa varmaan 2 faxia. Piirtäkää tiivistepaperi mallina normaalille paperille muodot.... ja tarkkaan!

Annan yv:nä faxinumeron, jos tarvii....
Vastaa Viestiin