w124 Maalaus?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
EsaO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: To 19.02.2004 04:51
Paikkakunta: Oulu

w124 Maalaus?

Viesti Kirjoittaja EsaO »

Juu elikkä ois tarkotus alku kesästä maalata tuo auto ja kyselisinki neuvoja, vinkkejä ja paljon tyhmää :D

Auto w124 200d -91 Puhjennut/puhkeamassa kukkaan :(

Taloudellisesta tilanteesta ja tekemisen halusta ajattelin että tekisin purkuhomman ja ns. pohjatyöt kaverin kans, jolla jonkin verran kokemusta ainakin omien sanojensa mukaan. Ensiksikkin tuo purku homma, mitä pitää purkaa ja miten lähtee irti hajottamatta mitään esim nuo muovilistat ja puskurit ym. mitä pitääkään purkaa.

Sitte nuo pohjatyöt. Mitä aineita/tarvikkeita tulen tarvimaan ja mitä suosittelette? Ihan selviä ruostevaurioita on etulokareissa ja kaarissa sekä takakaarissa ja monessa muussa paikassa on semmoisia maalin alta pilkottavia ruostepilkkuja. Kannattaako nuita etulokareita ruveta korjailemaan vai onko helpompi/halvempi/parempi vaihtaa uudet? jos on nii mistä sais hyvin istuvat hyvät ja halvat? Miten saan nuo pinemmät pilkut hyvin pois ja suojattua ettei tule heti läpi ku ois noloa jos vasta maalattu auto ruostuis :cry:

Sitte vinkkejä että mitä muuta kannattais tehä jos auton purkaa maalaus kuntoon, eli onko mersussa jotain heikkoja kohtia/puutteita jolle kannattaa tehdä jotain ennen kuin on liian muöhäistä? Saattoi olla tyhmä kysymys mutta kun aion pitää tuota autoa vielä pitkään ja harmittais jos jotain jolle kannattas tehä jotain jäis huomaamatta.

Olen jonkin aikaa seuraillut forumia ja löytänyt apua moneen paikkaan, sekä mielenkiintoisia juttuja. Eikä täällä aleta heti vtuilemaan jos jotain tyhmää kysyy, vaan autetaan miestä mäessä.

Kiitoksia kaikille jo etukäteen sillä neuvoja kaivataan.

T:Esa
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: w124 Maalaus?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

eskoi kirjoitti:Taloudellisesta tilanteesta ja tekemisen halusta ajattelin että tekisin purkuhomman ja ns. pohjatyöt kaverin kans, jolla jonkin verran kokemusta ainakin omien sanojensa mukaan. Ensiksikkin tuo purku homma, mitä pitää purkaa ja miten lähtee irti hajottamatta mitään esim nuo muovilistat ja puskurit ym. mitä pitääkään purkaa.
No itse ainakin purkasin maalaukseen muovihelmat, valot, ajovalojen alla olevat listat, takaluukun merkit ja listat, sähköantennin, kattoluukun tiivisteen, ikkunalistat, ovenkahvat, peilit, kattolistat. maskin, keulamerkin jne. Että pienta puhdetyöähän siinä on.
Purkuvihjeitä/ohjeita voi tarkemmin bongailla tämän projektit-osion w124 aiheista. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Jos teet pohjat ja maalaukset huolella, myrkkyjen kanssa , happopohjamaalit,
jne... niin ruostesuojaa auto hyvin, käy myös äänieristyksestä. Ja laita
lopuksi sisälokarit eteen ja taakse niin, että se suojaa myös kaaret kiven
hakkaamilta, lokarin ja kaaren väliin joku terva tai muu mömmö. Kyllä
kestää kokemus vuodesta1987 eikä kuki lokarit. Tosi on!
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Mitä tollanen maalaus noin suunnilleen maksaa? jos purkaa itte kaikki puskurit, kahvat ym. Ois ens kesänä tarkotus maalata w210 ku lokarit rupee olee vähän huonos hapes :(
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Kaveri maalaa n. 800€ hintaan pohjineen, jos ei tarvi hitsata eikä pohjatöitä ole aivan järkyttävää määrää. Siitä sitten ylöspäin, riippuen auton mallista (pinta-ala), maalista (metalliväri, muut ominaisuudet), lakkauksesta jne. Kattoa hinnalle on vaikea määritellä...

Itsekin olen maalannut puolenkymmentä autoa ja pohjat tehny varmaan kymmeneen, pitäis alkaa toi oma 124 kans maalaamaan, kunhan on eka harjoitellu tuon 123:n kanssa 8)
Vastaa Viestiin