w123:sen RPM mittari kellon tilalle

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

w123:sen RPM mittari kellon tilalle

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Pystyykö w123:sen mittaristossa olevan ison kellon tilalle vaihtamaan RPM-mittarin ja pienen kellon?
Jos pystyy niin miten helposti se on vaihdettavissa ja miten RPM-mittari kytketään moottoriin?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

alkuperänen vai ei
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Vielä en ole mittaria hankkinut. Jos vaihto on mahdollista ja alkuperäinen mittari jostain löytyy, niin sitten rupean vaihtamaan.
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

Tuplawee kirjoitti:Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html

vai laturista, millähän se sen sieltä ottaa?? :oops: :roll: :wink:
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Laturista tulee johto kierroslukumittarille. Kun hankin autooni vaihtolaturin, niin siinä ei sitä johtoa ollut valmiina, mutta autosähkökorjaamo sen siihen laittoi.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tupakin sytyttimen reiästä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

JariK kirjoitti:
Tuplawee kirjoitti:Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html

vai laturista, millähän se sen sieltä ottaa?? :oops: :roll: :wink:
Tuolla katsastuskonttorilla ottavat dieselin kierrokset tupakansytyttäjän paikalta :shock: Sylinteriluku vain annetaan härvelille ja siitä se lähtee...
Terveisin
Tero
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tuplawee kirjoitti:Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html
Hohohoh, toi ei ole rolexia nähnykkään. :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Skerpele, onko mun Roleksini sittenkin aito Poljot???? :lol:
Kun kävin tammikuussa katsastamassa oman autoni, niin inssi laittoi jonkunlaisen anturin kiinni polttoainesuodattimen kanteen, mutta ei kyllä tupakansytyttimeen.
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Kokeillaan vielä uudestaan. Pystyykö sen ison kellon tilalle vaihtamaan alkuperäisen RPM-mittarin jossa on pieni kello?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Suurempi ongelma sulle on varmaan löytää sellainen jostain.
Tiedän kyllä yhden kaupan olevan, hinta 190 €uroa.
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Sami S kirjoitti:Kokeillaan vielä uudestaan. Pystyykö sen ison kellon tilalle vaihtamaan alkuperäisen RPM-mittarin jossa on pieni kello?
Lyhyesti - Pystyy. Menee kiinni heittämällä mittariston kiinnikkeisiin.. Mikäli mittari on dieselistä otetaan pulssi laturilta, bensakoneessa taas on ollut anturi tuolle kampiakselin hihnapyörän takana olevalle pyörälle.

Joka tapauksessa tuo sähköpuolihan on toteutettavissa sen ziljoonan eri tavoin.
Koneella on koneen tahti
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Kierrosluku mittarille tulee singnaali puolan - navalta ja sillä siisti.
Se anturi mikä on kampiakselin päässä on tarkoitettu mb:n alkuperäiselle ajotuslampulle.
Jos laittaa alk.peräisen kiekka mittarin niin tulee huomioida onko 4 vai 6 mukinen mylly...
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

JYYRÄ kirjoitti:Kierrosluku mittarille tulee singnaali puolan - navalta ja sillä siisti.
Se anturi mikä on kampiakselin päässä on tarkoitettu mb:n alkuperäiselle ajotuslampulle.
Jos laittaa alk.peräisen kiekka mittarin niin tulee huomioida onko 4 vai 6 mukinen mylly...
Joo mutta turha sitä on sinne puolaan alkaa kiinnittelemään, sillä sieltä löytyy kierrosluvunlaskimen anturi, ns. TD-kytkin jonne johdon saa siististi ja turvallisesti. Toinen johto sulakeboksiin. Sillä siisti ja useimmiten mittareiden takana lukee ovatko 4- vai 6-sylinterisiin, kummatkin saa silti kalibroitua viimeistään vaihtamalla komponentteja toisiin.

EDIT: Eli aivan kuten Timo K. tuossa ylempänä esitti.
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

JYYRÄ kirjoitti:Kierrosluku mittarille tulee singnaali puolan - navalta
Itsellä oli tuollainen versio ja toimii!
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

niin ja tietysti onko bensa vai diesel...

ja jotenkin voidaan ottaa myös auton tärinästä kierrosluku... eli vaikka suodatinkannesta.
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

noh.... bensakoneissahan se kiekkamittarin signaali otetaan tietenki puolalta. mittari tarvii virtajohdoikseen plussan ja puolalta tulevan signaalin. maan se ottaa mittarin takapelleistä... mutta varmistukseksi maankin voi vetää jonkun ruuvin alle...
Vastaa Viestiin