Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
huhaainnanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 19.08.2011 12:16

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja huhaainnanen »

Tere kaikille!

Mielenkiintosta seurata miten muilla menee samanlaisen auton kanssa.

Kyselisin apua, kun itelläni on kanssa -05 E320 cdi ja poistin dpf:n koska se meni niin tukkoon, ettei regenerointi enää onnistunut syystä tai toisesta. Siinä sitten hajosi turbo ja cooleri vaihdettiin jne. En tiedä oliko asioilla tekemistä toistensa kanssa. Auto ohjelmoitiin remontin jälkeen siten, että dpf ja egr piti olla poissa ja auto toimikin kuukauden päivät moitteetta. Tosin kulutus rupesi olemaan 8l/100km vaikka heti ohjelmoinnin jälkeen samanlaisessa ajossa näytti alle 7l/100km.

No nyt sitten on ongelmia alkanut tulemaan. Ensiksi auto meni vikatilaan ja testeriin sai P1403 koodin, mikä viittanee egr:ään. No nyt sitten erilaisella testerillä, olikohan auto.com testeri, näyttää että dpf nokimäärä liian suuri, ei voi regeneroida. Ei siellä ole enää sitä suodatinta, kun ite sen sieltä poistin. Anturit on jäljellä paikallaan ja ohjelmasta sen piti olla "poistettu". ilmeisesti se vielä tunnistaa dpf:n ja ongelmia seuraa, kuten auto vikatilassa ja suojaohjelma päällä. Ohjelmoija sano että kannattaa starilla koittaa lukea koodeja ja kuittaa dpf vika. Toisella testerillä ei onnistu, kun sanoo "jatkuva".

Onko missä päin lähin star että pääsisi vähän tutkimaan? Veholla on tottakai, mutta ei niitä taida kiinnostaa meikäläisen viritykset. Tulee vaan että uusi dpf egr ja ohjelma ja vähintää 5000:). Entiedä.

Mitä sanoo viisaammat? Uskaltaako ja voiko dpf:n ja egr:n kokonaan poistaa ohjelmasta? Varsinki dpf kun ei koko suodantinta ole enään?
huhaainnanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 19.08.2011 12:16

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja huhaainnanen »

Niin olisi varmaan hyvä vielä laittaa että pääkaupunkiseudulta kaivataan henkilöä, jolla on käytössään star ja ketä kiinnostaa vielä meikäläistä auttaa.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja tony »

Otappa yv.llä yhteyttä CDI203
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ensiksikin, tämä on Japen projekti-topic, ne toisten autovaivat käsitellään muualla, niille on oma osionsa.

Sitten toiseksi, lueppas itse tarkkaan, mitä olet kirjoittanut ...

Jos autossa ei todellakaan ole enää hiukkassuodatinta, niin miten se voi olla mennyt tukkoon.
Oliskohan sinne vikamuistiin vaikka jäänyt se "alkuperäinen" vikakoodi siitä, itsekirjoittamastasi vaivasta, suodattimen tukkoontumisesta, kun et ainakaan maininnut sen vian poiskuittaamisesta mitään, itsekseen se ei sieltä poistu.
Ja sitä ei oikein sieltä saa muuten pois, kuin staarilla, jolla kerrotaan, että suodatin on "vaihdettu uuteen".
No. voisi se varmaan muillakin onnistua, jos osaa käyttää.

Edelleen, testeri jos ilmoittaa, että egr-venttiilissä on vika - niin pitäisikköhän se yrittää korjata ja katsoa sen jälkeen, jääkö vielä jotain...
Yleensä sellainen vaiva, jota ei voi kuitata poikkeen, viittaa sähköiseen vaivaan, esim. oikosulkuun.

Sitten vielä, ohjelma ei ensin toimi ... ja sitten kohta ei enää toimikkaan, se ei vaan toimi niin.
Jos autoon tulee joku vika ... ja oikeastaa kun siihen tulee joku vika, niin hyvin todennäköisesti jokin (mekaaninen) osa ei enää toimi niissä valmistajan ajattelemissa toleransseissa -> ohjelma huomaa tämän -> vikatila ja vihje vikamuistiin.
Jos kerran auto jo ilmoittaa, missä on vikaa, niin korjaa sen ja miettii sitten, sen jälkeen - jos on edes tarpeen, sitä toimintaa.
Vika egr-venttiilissä voi hyvin aiheuttaa kulutuksen nousua.

Ja vielä, auton viat ei korjaannu vikamuistia kuittaamalla, ne täytyy korjata !
Ja varsinkin, jos niitä ei edes voi kuitata poikkeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
huhaainnanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 19.08.2011 12:16

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja huhaainnanen »

Tämän topicin lukeminen on ollut erittäin hyödyllistä itelleni, koska painin samojen ongelmien kanssa oman autoni kanssa. Lähes kaikki, mitä kirjoittaja kertoo tehneensä ja havainneensa, osuu varsin hyvin omaan tilanteeseenikin.

Tosta hiukkaspöntöstä, kun aikaisemmin oli juttua blokin alkupuolella, niin ilmeisesti kirjoittaja on tullut hyvin toimeen laitteen kanssa? Toivottavaahan se onkin juuri näin, ettei tarvitsisi ruveta poistelemaan mitään. Kulutus pistää ehkä meikäläistä vähän silmään, että se on korkea. Nostaakohan dpf silloin sitten kulutusta kun se alkaa oleen vaihto/poisto kunnossa? Ainakin lisääntyneet regeneroinnit vois tarkottaa semmosta, että jonkinlainen toimenpide pitäs tehdä. Mikä on muuten dpf:n vaihtoväli ohjekirjan mukaan? Tässä on vaan semmonen huoli, että voiko liian täysi dpf hajottaa turbon? Itellä kävi näin, tosin en pysty näyttämään varmasti asiaa todeksi. Itellä ei dpf poiston jälkeen kulutus laskenut yhtään! 7-8l/100km se pyörii sekalaisessa ajossa.

Ja sitten vielä, oma tuli kuntoon. Kiitos CDI203! Piti todellakin kuittaa *:rilla dpf vaihdetuksi. Mutta ei onnistunut tosta vaan. Piti ensiksi laittaa vanha alkup. ohjelma sisään, poistaa dpf ja viriohjelma takas. Taidettiin siinä jotain viriohjelmaankin muuttaa. Mistäs näistä noviisi tietää? No nytpähän tiedän ja mersuun on paras star! Ja sitäkin pitää osata käyttää:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

huhaainnanen kirjoitti:Tämän topicin lukeminen on ollut erittäin hyödyllistä itelleni, koska painin samojen ongelmien kanssa oman autoni kanssa. Lähes kaikki, mitä kirjoittaja kertoo tehneensä ja havainneensa, osuu varsin hyvin omaan tilanteeseenikin.

Tosta hiukkaspöntöstä, kun aikaisemmin oli juttua blokin alkupuolella, niin ilmeisesti kirjoittaja on tullut hyvin toimeen laitteen kanssa? Toivottavaahan se onkin juuri näin, ettei tarvitsisi ruveta poistelemaan mitään. Kulutus pistää ehkä meikäläistä vähän silmään, että se on korkea. Nostaakohan dpf silloin sitten kulutusta kun se alkaa oleen vaihto/poisto kunnossa? Ainakin lisääntyneet regeneroinnit vois tarkottaa semmosta, että jonkinlainen toimenpide pitäs tehdä. Mikä on muuten dpf:n vaihtoväli ohjekirjan mukaan? Tässä on vaan semmonen huoli, että voiko liian täysi dpf hajottaa turbon? Itellä kävi näin, tosin en pysty näyttämään varmasti asiaa todeksi. Itellä ei dpf poiston jälkeen kulutus laskenut yhtään! 7-8l/100km se pyörii sekalaisessa ajossa.

Ja sitten vielä, oma tuli kuntoon. Kiitos CDI203! Piti todellakin kuittaa *:rilla dpf vaihdetuksi. Mutta ei onnistunut tosta vaan. Piti ensiksi laittaa vanha alkup. ohjelma sisään, poistaa dpf ja viriohjelma takas. Taidettiin siinä jotain viriohjelmaankin muuttaa. Mistäs näistä noviisi tietää? No nytpähän tiedän ja mersuun on paras star! Ja sitäkin pitää osata käyttää:)
Hyvä että tuli kuntoon :)
oli vaan jäänyt ilmesesti homma hiukan kesken
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hiukkaspönttö toimii edelleen ajokissani hyvin. Kulutus on tosiaan ehä aavistuksen korkea ja tuntuu että vaihtelee ajoittain ilman mitään loogista syytä. Työmatkalla yleensä n. 8litraa, mutta joskus 7 litraa satasella, vaikka olosuhteet on samat.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja joskami »

JP74 kirjoitti:Hiukkaspönttö toimii edelleen ajokissani hyvin. Kulutus on tosiaan ehä aavistuksen korkea ja tuntuu että vaihtelee ajoittain ilman mitään loogista syytä. Työmatkalla yleensä n. 8litraa, mutta joskus 7 litraa satasella, vaikka olosuhteet on samat.
Aika isolla menee, tuo meidän farkku menee melkein samoihin..
Ainakin puheitten mukaan yks teidän perheen neliveto s211 menee tosi pienellä kulutuksella, tuo meidän vie huomattavasti taas enemmän siihen verrattuna..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

joskami kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Hiukkaspönttö toimii edelleen ajokissani hyvin. Kulutus on tosiaan ehä aavistuksen korkea ja tuntuu että vaihtelee ajoittain ilman mitään loogista syytä. Työmatkalla yleensä n. 8litraa, mutta joskus 7 litraa satasella, vaikka olosuhteet on samat.
Aika isolla menee, tuo meidän farkku menee melkein samoihin..
Ainakin puheitten mukaan yks teidän perheen neliveto s211 menee tosi pienellä kulutuksella, tuo meidän vie huomattavasti taas enemmän siihen verrattuna..
No, ukko oikein yrittää ajaa pienellä. Pääsen minäkin pienemmällä, kun asiaan keskittyy ja kikkailee. Mutta mihinkään 5,5 kulutuksiin tuolla ei pääse, jos taajama ajoa seassa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Päivitystä kulutustietoihin. 16.7.2011-31.12.2011 välillä ajettu 15792 kilometriä, polttoainetta mennyt 1314,55 litraa. Keskikulutus 8,32 l/100km. Aika iso keskikulutus, tosin traileri ja peräkärry olleet aika usein perässä pidemmillä reissuilla. Hiukkassuodatinkin nostaa ihan varmasti kulutusta osaltaan.

Omistusaikanani tähän mennessä 31.8.2009-31.12.2011 on autolla ajettu 74751 kilometriä.

Huoltoja yms.

2.8.2011 240012 Kestovahaus Madcar Oy:ssä

29.9.2011 246000 Nelipyöräsuuntaus Rengasnuoralla. Ajettavuus parani, pientä säätöä tehtiin.

21.11.2011 251147 Moottoriöljyt+suodatin vaihdettu. Ilmansuodatin vaihdettu. Tuulettimen hihna ja kaksi ohjurirullaa uusittu. Rullat piti aika kahinaa, samoin hihna oli jo pykinyt, ilmeisesti alkuperäinen.

Joulukuussa keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta. Ihan kuskin oven vierestä pelaa. Avaimiin laitettu uudet patterit, ei vaikutusta.

Paikallinen merkkiliike tutki asiaa ja totesi antennivahvistimen olevan rikki. Osa vaihdettu, mutta vika jäi. Rahaa meni töineen 511 eur. Seuraavaksi vikaa tutkitaan jossain muualla...
Viimeksi muokannut JP74, To 13.09.2012 22:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja thenq »

Millainen keskinopeus on tuolle 8,32 l/100 km kulutukselle? Onko ohjelmointi laskenut kulutusta?
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Roger »

Käytä akunkenkä irti. Omassa oli sama vika.

Tuola aiheesta lisää http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=102626" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Roger kirjoitti:Käytä akunkenkä irti. Omassa oli sama vika.

Tuola aiheesta lisää http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=102626" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokeiltu on, ei auttanut.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

thenq kirjoitti:Millainen keskinopeus on tuolle 8,32 l/100 km kulutukselle? Onko ohjelmointi laskenut kulutusta?
Ei osaa sanoa, laskettu litrojen ja kilometrien mukaan. Käyntitunnit ei ole tiedossa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

JP74 kirjoitti:
Joulukuussa keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta. Ihan kuskin oven vierestä pelaa. Avaimiin laitettu uudet patterit, ei vaikutusta.

Paikallinen merkkiliike tutki asiaa ja totesi antennivahvistimen olevan rikki. Osa vaihdettu, mutta vika jäi. Rahaa meni töineen 511 eur. Seuraavaksi vikaa tutkitaan jossain muualla...
Nyt toimii kaukosäätimet. Syynä oli hapettunut liitos johtosarjassa. Malliauton miehet laittoivat homman kuntoon käden käänteessä. :clap:

Jotenkin jäi huono maku paikallisesta merkkikorjaamosta, varsinkin, kun seuraavaksi olisi pitänyt kuulemma vaihtaa takaSam..turhaan todennäköisesti tuo antennivahvistin jo uusittiin.
pasi71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 10.06.2011 09:31

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja pasi71 »

Osaatko kertoa mistä tuo hapettunut liitos löytyi.
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jacka »

pasi71 kirjoitti:Osaatko kertoa mistä tuo hapettunut liitos löytyi.
Kiinnostaa myös...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jacka kirjoitti:
pasi71 kirjoitti:Osaatko kertoa mistä tuo hapettunut liitos löytyi.
Kiinnostaa myös...
Hapettunut liitos oli eristysnauhan sisällä semmosen "lapun" kohdalla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Päivitystä, mitä matkalla tapahtunut. 1.1.2012-23.7.2012 ajettu 15767km, polttoainetta tankattu 1366,89 litraa. Keskikulutus ollut 8,67 l/100km.

Yhteisiä kilometrejä takana 23.7.2012 yht. 90518km

Huoltoja yms...

29.1.2012 256872 Automaatin öljyt ja suodatin vaihdettu. Pakkasilla pientä nykimistä, hävisi.
Laatikon johtosarjan tiiviste vaihdettu samalla varulta.

12.3.2012 261140 Katsastettu, ei mitään huomattamista. Takalasin pyyhkijänsulka uusittu.

20.6.2012 267700 Moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu, ilmanpuhdistin puhdistettu paineilmalla.

5.7.2012 268826 Vasen takailmapussi räjähti pihassa, takaluukussa 200kg laastia. Vaihdettu ilmapussi,
sekä narinanivel samalle puolelle. Narinanivelessä oli aavistus väljää. Pussi ei hajonnut
kuormituksen takia, vaan oli kulunut puhki hiekan yms. avustuksella.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tilanne 24.12.2012

23.7-23.12.2012 ajettu 10627 km, polttoainetta tankattu 826,89 litraa. Keskikulutus 7,78 l/ 100km

Autolla ajettu nyt 101145kilometriä omistusaikanani ja edelleen olen tosi tyytyväinen.

Mitään vikoja/huoltoja/remontteja ei ole ollut tällä jaksolla. Kyb-venttiilin vaihto pitää tehdä seuraavan kerran, kun vaihdan laatikkoöljyt. Nykiminen kylmänä palannut takaisin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JP74 kirjoitti:Tilanne 24.12.2012

23.7-23.12.2012 ajettu 10627 km, polttoainetta tankattu 826,89 litraa. Keskikulutus 7,78 l/ 100km

Autolla ajettu nyt 101145kilometriä omistusaikanani ja edelleen olen tosi tyytyväinen.

Mitään vikoja/huoltoja/remontteja ei ole ollut tällä jaksolla. Kyb-venttiilin vaihto pitää tehdä seuraavan kerran, kun vaihdan laatikkoöljyt. Nykiminen kylmänä palannut takaisin.
Jos jo kertallen vaihtanut sen KÜB solenoidin vika sillä poistui
ja nyt vika tulee takaisin(siis jos siitä on vähemmän kuin ~60tkm)
Niin ventiili koneisto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Matkaa taitettu 23.12.2012-25.12.2013 26376km, polttoainetta mennyt 2240,39l, keskikulutus 8,49. Vuoden aikana ollut paljon trailerin ja peräkärryn vetoa. Auto on ollut tosi hyvä veturi, liukkaallakin kelillä on menty ilman ongelmia, painoa vaan aisalle, niin pyörä pitää tosi pahassa paikassa. Automaatin avulla saa liikkeellelähdön tosi tarkasti.

Remontteja ja huoltoja:

16.1.2013 Lumenauraaja tökkäsi kauhan puskuriin. Etupuskuri ja välijäähdytin uusittu vakuutusyhtiön piikkiin Värisuora Oy:ssä Jkl:ssä. Korjaus onnistui tosi hyvin.

24.2.2013 284781km Moottoriöljy ja suodatin vaihdettu.

3.5.2013 290000km Vesipumpunlaakeri hajosi, vesipumppu vaihdettu. Italialainen tarvikepumppu kesti 110000Km, laitoin samanlaisen tilalle. Saapa nähdä, kauan nyt kestää.

5.6.2013 292679 Vaihdettu vasen ja oikea etualatukivarsi. Vasemmassa oli väljää, oikean vaihdoin varulta. Vasemmassa yläpallossa aavistus väljää, laitoin uuden. Katsastettu ilman vikoja remontin jälkeen. Jarrulevyt ovat edelleen alkuperäiset, hyvin ovat kestäneet.

10.8.2013 297700 Vasemman puolen Xenon vaihdettu, Philipsin polttimo tilalle.

6.9.2013 304400 Moottoriöljy+suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, automaatin öljyt, suodatin ja Kyb-venttiili vaihdettu. Vasemmalle eteen vakaajan "koiranluu", oikealle eteen vakaajan pallonivel. Kolisivat pirusti.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja koyama »

Onko reaktiotankoja tarvinut vaihtaa ?En ainakaan ollut lukevinani mistään.
Niiden väljyyden saa selville vain rengasraudalla vääntämällä ja kolisevat kuten tänään tuli omasta huomattua.
Lemförderin huono laatu vaihtuu välissä trw osiin.Jos vaikka suojakumit kestäisi yli puoli vuotta noissa
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

koyama kirjoitti:Onko reaktiotankoja tarvinut vaihtaa ?En ainakaan ollut lukevinani mistään.
Niiden väljyyden saa selville vain rengasraudalla vääntämällä ja kolisevat kuten tänään tuli omasta huomattua.
Lemförderin huono laatu vaihtuu välissä trw osiin.Jos vaikka suojakumit kestäisi yli puoli vuotta noissa
Tarkoitatko reaktiotangolla tota etummaista alatukivartta? Ne vaihdoin molemmat. Kolisi sekin. Nyt on kerrankin kolisematon auto. Aavistuksen takaa kuuluu jotain jytinää isommissa kuopissa, mutta ei ole muuttunut miksikään koko aikana.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja koyama »

JP74 kirjoitti:
koyama kirjoitti:Onko reaktiotankoja tarvinut vaihtaa ?En ainakaan ollut lukevinani mistään.
Niiden väljyyden saa selville vain rengasraudalla vääntämällä ja kolisevat kuten tänään tuli omasta huomattua.
Lemförderin huono laatu vaihtuu välissä trw osiin.Jos vaikka suojakumit kestäisi yli puoli vuotta noissa
Tarkoitatko reaktiotangolla tota etummaista alatukivartta? Ne vaihdoin molemmat. Kolisi sekin. Nyt on kerrankin kolisematon auto. Aavistuksen takaa kuuluu jotain jytinää isommissa kuopissa, mutta ei ole muuttunut miksikään koko aikana.
Niitä tarkoitin.
Kannattaa vilkaista silloin tällöin ne suojakumit varsinkin jos on lemförderit.Niiden orkkisosien suojakumet on vanhanakin paremmat kuin noiden uusien.
8 kk vanhoihin osiin vaihdoin W 124:sen alapallon kumen,mutta toinen puoli oli jo ehtinyt kulahtaa väljäksi ja ylihuomenna osa vaihtoon.
Laitoin rasvanipan ja vaihdoin lankun suojakumin.
Nivelessä ei ollut rasvaa(nyt on) ja suojakumin sisäpuolellakin noin peukalonpään kokoinen mollukka.
Ärsyttää vaihdella suht kalliita osia tuollaisen pikku jutun vuoksi.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Matkaa taitettu välillä 25.12.2013-22.12.2014 25373km ajettu, polttoainetta 2167l, keskikulutus vuoden aikana 8,54l/100km

Remontteja ja huoltoja:

6.5.2014 315 672 takaa oikea ilmapussi vaihdettu vuodon takia.

19.5.2014 316 589 öljyt ja öljynsuodatin

24.6.2014 318 777 katsastettu ilman vikoja

Tämä vuosi 2014 meni tosi pienillä remonteilla ja huolloilla. Yhtään polttimoakaan ei tarvinnut vaihtaa. Kilometrisuoritekin jäi vähän pienemmäksi, kun osa ajoista siirtyi perheen kakkosautolle, samoin remontit. VW Sharan -02 1.9tdi oli puoli vuotta ja huonompaa autoa teknisesti ei ole koskaan ollut omistuksessa. Muuten olisi ollut tosi hyvä käyttöauto, mutta runsaat sähköviat veivät mielenkiinnon lopullisesti. Vauhtipyörä ja kytkin hajosi heti, kun laitoin vetohommiin mersun tilalle. Vetonivel, ilmamäärämittari, jarrut yms tuli korjattua tai uusittua myös. Kaikista ovista olivat johtosarjat paskana ja jotain muutakin hämminkiä, ilmastointikin hajosi...Eipä siitä sen enempää.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko sähköjarrut olleet ongelmattomat?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sähköjarruissa ei ole ollut mitään ongelmia. Luulin jo hetken, että on, mutta jarrupalat olivat lopussa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Puolivuotisraporttia. 22.12.2014-29.6.2015 Ajettu 12397km, 1019,6 l dieseliä. Keskikulutus 8,22l

Huollot ja remontit:

3.1.2015 332869 Öljyt ja suodatin. Vasen Xenon ajovalo uusittu Philpsiin. 5.syl hehkutulppa.
Kampiakselin asentotunnistin uusittu. Antoi vikakoodia, niin uusin varulta.

29.6.2015 344391 Katsastusremontti. Oikealle eteen uusittu alapallo, yläpallo ja etummainen alatukivarsi. Huono
tuo Motonetista ostettu alatukivarsi, oli tosi väljä jo 50tkm jälkeen, suojakumit ehjät. Samalla
Uusin etujarrulevyt- ja palat. Levyt olivat alkuperäiset ja olisi niillä ehkä vieläkin ajanut. ABS-anturi
uusittu. Ehkä turhaan, mutta antoi vikakoodia ja abs-valo paloi. Saattoi olla väärässä asennossa.
Vasemmalle taakse narinanivel, koska narisi. Ei ollut väljä.

Lisäksi käytin pohjamuoveja auton alta pois ja öljysin jarruputkia yms.

Huonon hiekkatien päässä asuminen näkyy alustaremontin määrässä. :eh:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

29.6.2015-13.1.2017 ajettu 39 777km, tankattu 3322,72 litraa dieseliä. Keskikulutus ko. makalla 8,35l/100km

Huollot ja Remontit

23.9.2015 350 425 Öljyt ja suodatin. Ilmansuodatin+raitisilmasuodatin.

9.12.2015 355 646 Uudet pyyhkijänsulat. Eka kerta kun vaihdoin, alkuperäiset kestivät aika hyvin.


13.2.2016 360765 Apparin puolen takajarruputki puhkesi. Uusittu puoliväliin autoa. Samalla vaihdettu jarrunesteet. Jousituksen kompressori tehoton. Tilasin Ebaysta uudet männänrenkaat ja rakentelin kahdesta rikkinäisestä ehjän. Imuilmaputki oli poikki, oli saanut hiekkaa.

31.5.2016 367 369 Etujouset uusittu. Kuskinpuoleinen oli kahdessa osassa. Laitettu jäykimmät saatavilla olevat.

13.6.2016 368104 Katsastettu. Ei mitään vikoja.

15.7.2016 369 881 Öljyt+suodatin

17.11.2016 378900 Takalasinpyyhkijän moottori vaihdettu. Vanha meni jumiin. Herkistely ei auttanut. Laturin remmin ohjurirullat uusittu. Toinen oli ihan sökö.

9.1.2017 383 700 Oikean etupyörän abs-anturi uusittu.

Nyt olisi ennen katsastusta paneuduttava jarruihin. Takapalat lopussa ja levytkin voisi varmaan uusia.. En ole tehnyt näille omistusaikanani vielä mitään. Hyvin ovat kestäneet.SBC:ssä vikakoodi "käyttökerrat täynnä".

Kompressorin ilmankuivain vaatii huoltoa, kun välillä perä jaa ylös tai alas. Startti ei aina lyö päälle ekalla yrityksellä. Takana kuuluu pientä kolinaa. Liekkö iskari? Myös auton keskeltä kuuluu kolahdus isoissa röykyissä. Vaihdelaatikon takatuki taitaa olla kuoleentunut?
Vastaa Viestiin