Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Perheenlisäyksen takia w202 alkoi käymään pieneksi ja muutenkin autokuume alkoi iskemään. Osasyy autokuumeeseen oli koeajo veljen e400cdi:llä...

Alunperin katselin ihan 220 koneella olevaa w211 perusfarkkua, hintahaarukan alapäästä. Mutta kun yhdellä kauppiaalla oli samalla myynnissä juuri saksasta tullut hieno ja hyvin varusteltu 320 koneinen Avantgarde farkku, peli oli selvä. Tässä yksilössä on lisäksi vetokoukku ja penkinlämmittimet edessä ja takana, jotka tuontiautoista usein puuttuvat. Suomiautoissakaan ei ole kovin usein vetokoukkua.

Eli nyt mennään E320 T Cdi:llä. Auto on otettu käyttöön 7/2004 ja on tehtaan vuosimallia 2005. Kojelaudan ritilä ja penkit lienevät suurimmat erot vuosimallien välillä.

Aina epäillään osin aiheellisestikin tuontiautojen mittarilukemia. Tämä yksilö on ollut papereiden mukaan yhdellä omistajalla Saksassa ja huollettu aina paikallisessa merkkiliikkeessä. Kyseinen omistaja on ollut DNA-tutkimuksia tekevä firma, kun googlella haeskelin. Huoltokirja vaikutti aivan loogiselta ja mittarilukema 179 TKm realistiselta auton olemukseen. Varsinkin sisältä auto on uutta vastaavassa kunnossa. Mitään käytön jälkeä ei löydy, aivan kuin autolla olisi ajettu yksin koko aika.


Viatonhan se ei ole tämäkään vekotin.

Ostohetkellä auto oli hiukan nulju ajaa ja vikakin oli selvä. Takaiskarista mehut pihalla. Myyjä antoi mukaan käytetyn iskarin ja ajettavuus muuttuikin normaaliksi, kun vaihdoin sökön vaimentimen pois. Menee suoraan ja vakaasti tiellä.

Koneesta kuului aikamoista kahnutusta tyhjäkäynnillä ja ääni paikallistui putkella kuunnellessa tulevan vesipumpun luota. Tilasin Kl-stä vesipumpun ja vaihdoin paikalleen. Vesipumpunlaakeri oli sökö, ihme kun ei vuotanut nestettä. Samalla rasvasin molemmat hihnan ohjuripyörät, kun niidenkin laakerit tuntuivat kuivilta. Ilmeisesti konetta on pesty ahkerasti painepesurilla, kun nuo laakerit olivat noin kuivia.

Pakoputkessa oli inhottava resonanssi 1200 kierroksen kohdalla. Syy löytyi hiukkassuodattimen murtuneesta korvakkeesta. Migliimaa ja peltiä, niin ääni hävisi.

Samalla vaihdoin peräöljyt, automaatin öljyt ja -suodattimen, sekä naftan- ja ilmansuodattimen. Automaattiöljy oli kirkasta, ilmeisesti vaihdettu jo jossain vaiheessa. Samalla, kun pohjalevyt olivat pois, ruostesuojasin etupalkiston Bilteman alustamassan ja öljyn seoksella perinteisellä tyylillä :lol:

Moottoriöljyt menee vaihtoon n. 5000Tkm päästä, kun edellisen kerran öljyt on vaihdettu 169Tkm kohdalla.

Syksymmällä laittelen lohkolämmittimen ja sisätilan lämmittimen haaran. Paikka näkyi löytyvän pakosarjan alta.

Maalarillekin joutui jo tilaamaan ajan, kun työpaikalla työkaveri mätti ovella kunnon lommot apumiehen oveen. Olihan tuo lommoton auto tähän asti, viikko Suomessa ja ovi maalaukseen :evil: Onneksi menee vastapuolen vakuutuksesta. Takaluukkua pitää käydä näyttämässä merkkiliikkeessä, kun pikkuinen ruosteenalku löytyi rekisterikilven yläpuolella olevan listan luota.

Myös hiukkassuodatin joutuu toimenpiteiden kohteeksi, sillä emäntä soitteli juuri, että auto herjaa jotain partikkelfiltteriä ja pitäis mennä heti korjaamolle... :roll: Todennäköisesti kulutus putoaa ja kulku paranee samalla. Pitää laittaa muutama kuva, kunhan saan aikaiseksi.

Eli harrastepeli se tämäkin on...

Kuva
Viimeksi muokannut JP74, Ke 02.12.2009 22:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Onneksi olkoon, vaikuttaa hyvältä löydöltä. Kertomuksesta päätellen sekä hyvää että huonoa tuuriakin on mahtunut jo matkan varrelle. Missä kuvat? :mrgreen:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

[quote="JP74"]

Koneesta kuului aikamoista kahnutusta tyhjäkäynnillä ja ääni paikallistui putkella kuunnellessa tulevan vesipumpun luota. Tilasin Kl-stä vesipumpun ja vaihdoin paikalleen. Vesipumpunlaakeri oli sökö, ihme kun ei vuotanut nestettä.

quote]

Heh, luulin että vaihtamani vesipumppu samanlaiseen vähän nuorempaan ja 164 ajettuun oli ainoa.
Vesipumpun sisempi laakeri piti ääntä ja oli välyksellinen mutta ei vuotanut.
Vesipumpun hinnat muuten 85 varaosamiehet, kl 180, veho 280.
Hinnat noin hintoja.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

oisko yks pahiimmista väreistä kun aletaan paikka maalauksesta puhumaan..minusta kaikissa hopeissa näkyy värierot tosi pahasti :(
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

gbc kirjoitti:oisko yks pahiimmista väreistä kun aletaan paikka maalauksesta puhumaan.
On!
Häivyttää luultavasti täytyy toiseen oveen ja lokasuojaan :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Se tässä ottaa päähän, kun tiedän itsekin tuon sävyongelman. Sopivassa valossa saattaa olla ihan erivärinen tuo ovi.

Mutta entisessä samanvärisessä w202:ssa onnistui ovien ja takaluukun maalaus sävyn puolesta 100prosenttisesti, mitään havaittavia sävyeroja ei tullut. Toivottavasti käy nytkin yhtä hyvin. Kohtuu arvokasta hommaa, oven oikaisu ja maalaus n. 1000 euroa vakuutusyhtiön kustannusarviossa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kuva

Kuva lommosta, noin 20cm korkea, ei viitsi jättää. Luonnossa sopivassa kulmassa pahemman näköinen. Tuskin ihan pikku kopaisu ollut...

Kuva

Autossa on kiinteä, taittuva vetokoukku. Takaluukussa on vipu, jolla koukku saadaan esiin. Normaalisti ei näy mitään.

Kuva

Koukussa on "väärän" mallinen töpseli, sovittimella joutuu pelailemaan. Töpselin vaihto vaikutaa hankalalta, pitäisi tilata ilmeisesti ihan mersun oma.

Kuva

Sisustus on mustaa aitoa nahkaa. Soveltuu mulle, kun helppo pitää puhtaana ja pikku lika ei näy.
Viimeksi muokannut JP74, Ke 02.12.2009 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kuva

Käytin auton Holysmoken penkkipäivillä penkissä. Tehot olivat tallella mittausten perusteella. Auto on täysin vakio, mitään ei ole muutettu.
Viimeksi muokannut JP74, Ke 02.12.2009 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Kauniin tasainen käyrä, mukava ajossa :idea:

Tuommoseen jos jos joskus itelläkin varaa. Onnea vain erittäin makian laitteen hankinnasta :!: 8)
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ekan kerran näen tuon vetokoukun. Varmasti kaikista tyylikkäin ratkaisu, en ole missään nähnyt yhtä piiloon menevää. Tuossa ei varmaan ole edes mitään muovisuojiakaan kun koukku ei ole käytössä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Timo L. kirjoitti:Ekan kerran näen tuon vetokoukun. Varmasti kaikista tyylikkäin ratkaisu, en ole missään nähnyt yhtä piiloon menevää. Tuossa ei varmaan ole edes mitään muovisuojiakaan kun koukku ei ole käytössä?
Mitään ei näy, kun koukku on säilytysasennossa puskurin takana.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kuva

Penkkilappuja lisää...Edelleenkin kaikki tehtaan ilmoittamat kaakit olivat kotona vakiona. Tuikku laittoi piuhan kiinni ja mersulle syötettiin lisää voimaa. Hiukkassuodatin on edelleen paikoillaan, kun kuitenkin tuntuisi toimivan. Voimasavua ei nähdä siis edelleenkään tämän auton perässä. Teho ja vääntö olivat mittaushetkellä 240/580. Alempi viiva käyrästössä on ennen ja ylempi jälkeen.

Pullonkaulana toimii aivan liian olematon cooleri. Jo vakiona penkitettäessä ahtoilman lämpö oli yli 90 astetta. Tällöin ohjelma pudottaa syöttöä jo selkeästi. Eli vakiokin 320cdi virkistyisi varsinkin kesäkelissä paremmalla coolerilla. Mitenkähän ovat mersulla mitoittaneet alunperin tuon välijäähdyttimen, kun koossa ei ole juuri eroa 200cdi:n vastaavaan. No, asiallehan voi tehdä helposti jotain...

Kiitokset Tuikulle ja TDIfriikille!
Viimeksi muokannut JP74, Ke 02.12.2009 22:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eikö vaan ole aika hieno juttu tuo softaus näille "isommillekkin" dieseleille?
Ero vakioon on aika huomattava :)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Omassa Karalan softa 238/580, GPS:llä mitattuna 0-100km/h 6,8s kun vakiona 7,7s (tehtaan ilmoittama kiihtyvyys sedanille).

Varsinkin ohituksissa huomaa tuon +40hp/+80nm tehon nousun!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

notkahdus ecun kartalla 16*16 paikassa n.0D0FC0 n.3500 rpm :roll:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

xr5 kirjoitti:notkahdus ecun kartalla 16*16 niin vakiossakin n.3500 rpm :roll:
Mistä voisi johtua?

Syöttöä ohjelmassa riittää suurempiin lukemiin, mutta imuilman lämpö rajoittaa saatavaa tehoa. Kunhan vaan kerkiän, niin cooleri vaihtuu keulille. Halpoja...? hevosvoimia laumallinen jemmassa. Harrastustoimintaa.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

en tiijä kolahtaako siinä kohdassa kaasu ohjassa isompi pykälä päälle ja varmistettu sillä että pakka menee kiinni kunnolla
turponkin kartassa on myös notkahdus
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xr5 kirjoitti:en tiijä kolahtaako siinä kohdassa kaasu ohjassa isompi pykälä päälle ja varmistettu sillä että pakka menee kiinni kunnolla
turponkin kartassa on myös notkahdus
Joo, minäkin uskoisin, että notkahdus on vaan mittaustavasta johtuva juttu.
Autohan oli jo aikaisemminkin mitattu eri penkissä, jossa ei vastusta ollut, eikä ollut notkojakaan....
Artun penkissä pusketaan (reilua) jarrua vasten.
Luulisin, että vaihteisto vasta noin suurilla kierroksilla lopullisesti lukittuu ja siitä on merkkinä tuo kummallisuus käyrissä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Taitaa olla tossa Motestin lapussa suodatusta päällä jolla saa käyristä hieman nätimmät :)

Samanlaiset notkahdukset mullakin on tuolla Motestilla saaduissa lapuissa.
Karala sai oikaistua tuota notkoa suoremmaks keväällä ja nyt viimesimmässä penkityksessä pari viikkoa sitten tota notkoa ei saatu näkyviin tuolla Motestilla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Postissa tuli tänään kuulemma tullilta kirje. Varmaan se autoveropäätös sisällään...Mielenkiintoista, paljonko joutuu rahaa haalimaan kasaan.

Kun saan veron maksettua, niin pitää yrittää valkata joltain konttorilta 211 tai 320 loppuinen kilpi. Antavatkohan yleensä edes valita? Pitää tehdä soittokierros eri konttoreille.

Takana on neljä tuhatta kilometriä, mitään ihmeellistä ei ole tullut eteen. Lämmityslaite toimii hyvin. Melkein heti lähdön jälkeen alkaa tulemaan haaleata ilmaa, ilmeisesti vastukset tekevät lämpöä kennossa. Lohkolämmitin ois saatava joku viikonloppuaikaiseksi koneen kylkeen.

Keskikulutus näkyy olevan 8,1 tuolla matkalla. Matka-ajoa alle puolet.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JP74 kirjoitti: Jo vakiona penkitettäessä ahtoilman lämpö oli yli 90 astetta.
:shock:

Kai siellä oli puhallin puhaltelemassa ilmaa keulaan.
Yllättävän kova lämpö kuulerin jlk. Toimisi ilmankin samallalailla. :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Takana 8000Tkm.

Talvirenkaiksi ostin HKPL 5:et, vaikka hiukan arvelutti ajo-ominaisuudet. Nuukuksissani menin sitten ottamaan halvemman 205/60 16 kokoiset renkaat XL-rungolla. Oikea koko autoon olisi ollut rekisteriotteessa oleva 225/55 16, pikkukoneisissa on nuo kapeammat. No, selvästi vetelämmäksihän tuo tuli, kuin välillä alla olleilla saksan kitkoilla. Pidän napakasta alustasta, joten hiukan tuo vetelyys vaivaa. Pitokyvyn luulisi olevan aavistuksen parempi kapeammalla renkaalla, mutta eipä tuolla ole merkitystä nykytalvina.

Liukkaalla ESP hoitaa orastavat luistot hyvin pois. Auton voi huolettaa antaa emännällekin, vaikkei hänellä ole takavetoisista yhtään kokemusta. Tässäkään autossa ei vaan ole enää sitä "perstuntumaa", jota olen jäänyt kaipaamaan w201 ajoilta. w202:kaan ei ollut samaa tuntumaa ja tässä vielä vähemmän.

Kulutus ollut 8,3litraa satasella omistusaikanani. Puolet ja puolet maantietä ja pikkuajoa. Pikkuajossa kulutus nousee helposti lähelle kymppiä, tiellä putoaa.

Kilvet on paikoillaan, en vaan löytänyt haluamallani numerolla varustettua. No, eipä tuo kovin vaarallista ole. Ihmeen hankalaa äkkinäiselle tuo rekisterikilven asennus.

Seuraavaksi vuorossa olisi lohkolämmittimen laitto sisätilanhaaralla. Kl-varaosista hain setin valmiiksi odottamaan inspiraatiota. Auton kun saa töissäkin piuhan päähän, ei tarvitsisi raapata laseja. Tosin aika lyhyitä nämä talvet ovat. Melkein pärjäis ilman lämmittimiä.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

JP74 kirjoitti:Takana 8000Tkm.
Nuukuksissani menin sitten ottamaan halvemman 205/60 16 kokoiset renkaat XL-rungolla. Oikea koko autoon olisi ollut rekisteriotteessa oleva 225/55 16, pikkukoneisissa on nuo kapeammat. nämä talvet ovat.
Eikös se riipu siitä, millä vanteilla/renkailla ensimmäinen omistaja on autonsa tilannut?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

tn62634 kirjoitti: Eikös se riipu siitä, millä vanteilla/renkailla ensimmäinen omistaja on autonsa tilannut?
Mä olen ollut myös siinä käsityksessä, että "pikkukoneissa" on nuo kaposemmat ja esim. mun "ISOKONEISESSA" :oops: on jo nuo 225-levyiset.
Ilmeisesti kuitenkin sitten löytyy myös kapeampia vaaditulla kantavuudella :?:

Kesärenkaissa jouduin itse vaihtamaan kumit, kun 235/30-20 ei valmisteta riittävällä kantavuudella. Jouduin vaihtamaan ne 245/30-20 kokoon, niin katsastusheppukin oli tyytyväinen ja anto leiman.
235-leveet oli kantavuusluokka 88, se ei riitä. 245:set on kantavuudeltaan 95 ja se riittää. En muista, miten nuo kantavuudet menee, mutta löytyy kuuklaamalla ja tietty rekkariotteesta löytyy ne kilot.
S212 E350CDI
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

K70 kirjoitti:Mä olen ollut myös siinä käsityksessä, että "pikkukoneissa" on nuo kaposemmat ja esim. mun "ISOKONEISESSA" :oops: on jo nuo 225-levyiset.
Itsellä on 220 CDI ja siinä ainoa rekisteriotteeseen listattu rengaskoko on 225/55/R16, mutta hankala sanoa rengaskoosta, mikä on ollut alkuperäinen, koska auton kantakortista ilmenee vain alkuperäinen vannemalli.

Ja onhan esim. Sport-paketin yhteydessä olleet 18-tuumaiset vanteet ilmeisesti 245-rengastuksella?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JP74 kirjoitti:
Kilvet on paikoillaan, en vaan löytänyt haluamallani numerolla varustettua.
Oliko mahdollisuus minkäänlaiseen valintaan konttorikohtaisesti?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 876
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Olisin jostain kuullut että farmari vaatisi tuon 225/55*16 painon takia.
Tällä koolla kantavuus pitää farmarissa olla 95 tai isompi.
Nythän tosiaan on noita XXL renkaitakin joissa se luku on riittävä kaposemmallakin renkaalla. Oonkohan ihan hakoteillä kun en mäkään rengasasiantuntija ole :roll:
Viimeksi muokannut nh1131, La 09.04.2011 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Noissa XL-runkoisissa tosiaan riittää kantavuus, 95 on nyt noissa Hakkiksissa. Muuten ei noita 205/60 voisi kantavuuden puolesta alle laittaakkaan.

Tänään asentelin lohkolämmittimen paikoilleen ja sisätilan töpselin. Johan oli nujakka. Tuohon hel****n nokipönttöön tulee viisi erillaista anturia ja kaikkea muutakin rompetta oli purettava pois, jotta pääsi käsiksi proppuun. Muutama ruuvi oli hiukan haastavassa paikassa. Ilman kaasupilliä olisi jäänyt ottamatta proppu irti, sen verta kovassa tuo oli.

Homma olisi mennytkin liian helposti ilman pientä tyräystä. Kasatessa onnistuin katkaisemaan ilmeisesti pakoputken paineanturilta muovisen tötsän, johon letku tulee kiinni. No, vikatilahan siitä seurasi. Onneksi tuon saa korjattua, ei tarvitse ostaa uutta. Ihmeen hyvin vääntöä riittää vikatilassakin :lol: Pitää hommata 6mm metalliputkea huomenissa, niin saa paineenhaistelijan taas töihin ja vedot takaisin.

Se oven maalaus muuten onnistui tosi hyvin. Jos ei tiedä, että apparin ovi on maalattu, niin ei huomaa mistään. Sävyeroa ei käytännössä ole. Piti oikein kehua maalauksen tehnyttä liikettä, kun onnistuivat näin hyvin!
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

simppa80 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Kilvet on paikoillaan, en vaan löytänyt haluamallani numerolla varustettua.
Oliko mahdollisuus minkäänlaiseen valintaan konttorikohtaisesti?
Tuttavan kautta oli täysi valinnan vapaus eräälle konttorille. Kovin mielellään noita kilpiä ei anneta muuten valkata, semmonen käsitys jäi.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kulutusseuranta ja korjaus-ja huoltohistoria omistusajaltani 2009 vuodelta:


31.8 179700 Auto ostettu

2.9 179900 Vasen takaiskari vaihdettu ehjään. Peräöljyt, ilmansuodatin ja naftansuodatin vaihdettu. Raitisilmansuodatin puhdistettu

3.9 180010 Tankattu 69,80 ltr
12.9 180804 Tankattu 70,75 ltr
12.9 180804 Uusi vesipumppu kahisevan tilalle. Vaihdettu automaattiöljyt ja suodatin. Etupalkki ruostesuojattu.

20.9 181614 Tankattu 65 ltr
27.9 182400 Ohjelma vaihdettu 240/580
28.9 182727 Tankattu 40 ltr
3.10 182980 Tankattu 67,3 ltr
15.10 183743 Tankattu 70,3 ltr
23.10 184190 Uudet talvirenkaat HKPL 5 205/60
29.10 184509 Tankattu 71,23 ltr
29.10 184509 Oikea etuovi maalattu ja oiottu ovella lyödyn lommon takia. Moottoriöljy+suodatin vaihdettu. Teboil Diamand diesel MB 229.51

3.11 185383 Tankattu 69,40 ltr
20.11 186582 Tankattu 76 ltr
4.12 187500 Lohkolämmitin ja sisätilanhaara laitettu.
4.12 187515 Tankattu 37,7 ltr
8.12 Hiukkassuodattimen paineanturi vaihdettu. Särkyi lohkolämmitintä laitettaessa.

13.12 187634 Tankattu 55,5ltr
16.12 188486 Tankattu 69,94 ltr
30.12 189458 Tankattu 75,4+15 ltr
30.12 189505 Vaihdettu termostaatti 92C, auttoi lämpenemiseen, alkuperäinen oli paikoillaan valumerkinnöistä päätellen. Vasen etuparkki vaihdettu.


Kaikki merkinnät on ylhäällä ruutuvihkossa. Tämmöinen tapa tullut opeteltua jo joku vuosi sitten. Voipahan joku muukin katsoa, mitä on autolle tehty. Kaikki huollot on tehty itse ja tullaan mahdollisuuksien mukaan tekemään. Kun tämä on kuitenkin harrastustoimintaa minulle.

Polttoainetta on mennyt 853,32 litraa, ajettu 9800km. Kulutus siis 8,7 litraa satasella. Tosin tankki ei ollut täynnä ostohetkellä, joten muutaman desin pienempi on oikea lukema. Suuruusluokka kuitenkin tämä. Termostaatti on ollut sökö koko ajan, joten saa nähdä, auttaako uusi termostaatti kulutuksen vähenemiseen.
Vastaa Viestiin