Mulla on ollu kyseinen auto seisomassa viisi vuotta. Nyt olen suunnitellu laittaa siihen 300 dieselin ja automaatin. Tekniikka on jo käynyt konehuoneessa ja on otettu koelenkitkin "viidakkotiellä" Täytyskö vaihtaa jouset ja jarrut eteen (auto rekistöröity 6henkelle). Mulla olis W123 korin osia tarjolla, sopisko ne W115? Takatuki varret on kans mätiä, ne kai sopis123.sesta
Pohja on muuten hiekkapuhallettu ja maalattu pohjamaalilla viikko sitten, takakelkka oli irti. Pieniä reikiä on siälä sun täälä, helmat täytys vaihtaa samaten sisäpuolen helmat. Onko kellään kokemusta tommosesta hommasta. (minkälaisia tukia tarvis hitsata? poistaako sisä ja ulkopuolen kerralla, vai kuinka pitäs toimia?) Hitsaukasen jälkeen se on menossa viä hiekkapuhallukseen takasin, etupääkin purettuna, toivotaan ettei löytys lisää reikiä Tällä hetkellä on kiinni etulokarit, etu-ja takalasit, konepelti, takaluukunkansi, takavalot, jarrutehostin ja se etukelkka ohjaustehostimineen. Ulkopuolta autoa ei ole tarkotus nyt maalata.
Mistäs sais kumitulppia konehuoneen läpivienteihin
Kiitokset etukäteen vastauksista.
w115 220 diesel
w115 220 diesel
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Käy ne w123:n takatukivarret w115:een. Helmoja vaihtaessa ei välttämättä tavitse hitsailla tukia. Tasasella lattialla puolikerrallaan onnistuu vaihtaa. Jos haluaa varman päälle, niin laittaa jotkut tuet pohjan alle. Varsinaisesti korin osat ei mahda käydä w115:en, mutta tekniikan osat käy, joskus tosin joutuu hieman sovittelemaan Jousien vaihtoon kannattaa hommatta/ tehdä itse OIKEANLAINEN jousipuristin, tekee hommasta huomattavan paljon helpomman:!:. Samalla tukivarsien helojen korjaussarjan laittoa kannattaa harkita..
Ihan Jees projekti . Itsellä samantapainen, mutta 280E.
Ihan Jees projekti . Itsellä samantapainen, mutta 280E.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Toi kone on viis sylinterinen.
Joo ne tukivarren helat kannattas vaihtaa, menis nyt samalla tosi pienellä vaivalla.
Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia Mää aattelin tehdä 16mm kierretankosta (kestääkö?) Jousen alimmaisten kierteitten välistä joku iso latta, jossa on 17mm reikä. Kierretanko alakautta jousen ja latan sisään. Ylämutteri paikalleen siä jousen välissä Jousen yläpäähän jonkinlainen latasta tehty hevosenkenkä , jonka saa lykättyä jousen raosta mutterin kannan alle. Alapäähän vois laittaa viä jonkun holkin ja sit mutterin. Sit vain pyörittään mutteria, Jousi kait mahtus sen kierretankon kans pois, jos vaan se huonolaatunen kierretanko kestää, eikä ne latat luistelis
Joo ne tukivarren helat kannattas vaihtaa, menis nyt samalla tosi pienellä vaivalla.
Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia Mää aattelin tehdä 16mm kierretankosta (kestääkö?) Jousen alimmaisten kierteitten välistä joku iso latta, jossa on 17mm reikä. Kierretanko alakautta jousen ja latan sisään. Ylämutteri paikalleen siä jousen välissä Jousen yläpäähän jonkinlainen latasta tehty hevosenkenkä , jonka saa lykättyä jousen raosta mutterin kannan alle. Alapäähän vois laittaa viä jonkun holkin ja sit mutterin. Sit vain pyörittään mutteria, Jousi kait mahtus sen kierretankon kans pois, jos vaan se huonolaatunen kierretanko kestää, eikä ne latat luistelis
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
No tässä olis tämmönen über-malli, vain 729$. Onhan noita varsin toimivia kotikutoisia malleja kuuleman mukaan liikenteessä...rilpo kirjoitti:Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Hyvät kuvatPasi M. kirjoitti:No tässä olis tämmönen über-malli, vain 729$. Onhan noita varsin toimivia kotikutoisia malleja kuuleman mukaan liikenteessä...rilpo kirjoitti:Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia
Noista on paljon iloa jos koittas tehdä itse. Täytys vaan sorvata ja jyrsiäkin. Mahtaakohan se keskiosa olla sen mallinen että niissä holkissa on pitkästi jenkaa. Eikä työkalu ole juuri jousta pitenpi, jousen ollessa puristettukin.
Hmm. täytysköhän ne holkitkin sorvata ja jenkata
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Minun prototyyppi malli oli tosi askeettinen. Kierretanko, jonka toiseen päähän mutteri lukittuna ja toiseen tavallinen mutteri. Ylä- ja alapäähän tarpeeksi paksut levyt. Puristin jousen ja jousen yläkuppin väliin, mutterin kiristys ja alatukivarsi paikalleen. A'vot! Olisi kannattanut kylläkin puristaa alatukivartta vasten ja tehdä muotoiltu levy jousen väliin. Asiansa ajoi, kun ei tarvitse niin paljoa muljata noita jousia.
Kunnollisen jos haluaa, niin tosiaan tuollainen oikeanmallinen olisi kova sana. Vähän työlläämpi tehdä vaan
Kunnollisen jos haluaa, niin tosiaan tuollainen oikeanmallinen olisi kova sana. Vähän työlläämpi tehdä vaan
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'