w115 220 diesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

w115 220 diesel

Viesti Kirjoittaja ripe »

Mulla on ollu kyseinen auto seisomassa viisi vuotta. Nyt olen suunnitellu laittaa siihen 300 dieselin ja automaatin. Tekniikka on jo käynyt konehuoneessa ja on otettu koelenkitkin "viidakkotiellä" :P Täytyskö vaihtaa jouset ja jarrut eteen (auto rekistöröity 6henkelle). Mulla olis W123 korin osia tarjolla, sopisko ne W115? Takatuki varret on kans mätiä, ne kai sopis123.sesta :?:
Pohja on muuten hiekkapuhallettu ja maalattu pohjamaalilla viikko sitten, takakelkka oli irti. Pieniä reikiä on siälä sun täälä, helmat täytys vaihtaa samaten sisäpuolen helmat. Onko kellään kokemusta tommosesta hommasta. (minkälaisia tukia tarvis hitsata? poistaako sisä ja ulkopuolen kerralla, vai kuinka pitäs toimia?) Hitsaukasen jälkeen se on menossa viä hiekkapuhallukseen takasin, etupääkin purettuna, toivotaan ettei löytys lisää reikiä :roll: Tällä hetkellä on kiinni etulokarit, etu-ja takalasit, konepelti, takaluukunkansi, takavalot, jarrutehostin ja se etukelkka ohjaustehostimineen. Ulkopuolta autoa ei ole tarkotus nyt maalata.
Mistäs sais kumitulppia konehuoneen läpivienteihin :?:

Kiitokset etukäteen vastauksista.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Läpivientikumeja saa ainakin Veholta, eikä pitäisi hintakaan ihan hirveä olla.
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Kuulostaa mielenkiintoselt projektilt. 8) Onkos toi mikä 3litranen mitä sinne suunnittelit 5 vai 6 sylinteriin?
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Käy ne w123:n takatukivarret w115:een. Helmoja vaihtaessa ei välttämättä tavitse hitsailla tukia. Tasasella lattialla puolikerrallaan onnistuu vaihtaa. Jos haluaa varman päälle, niin laittaa jotkut tuet pohjan alle. Varsinaisesti korin osat ei mahda käydä w115:en, mutta tekniikan osat käy, joskus tosin joutuu hieman sovittelemaan :wink: Jousien vaihtoon kannattaa hommatta/ tehdä itse OIKEANLAINEN jousipuristin, tekee hommasta huomattavan paljon helpomman:!:. Samalla tukivarsien helojen korjaussarjan laittoa kannattaa harkita..

Ihan Jees projekti 8). Itsellä samantapainen, mutta 280E.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Toi kone on viis sylinterinen.

Joo ne tukivarren helat kannattas vaihtaa, menis nyt samalla tosi pienellä vaivalla.
Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia :?: Mää aattelin tehdä 16mm kierretankosta (kestääkö?) Jousen alimmaisten kierteitten välistä joku iso latta, jossa on 17mm reikä. Kierretanko alakautta jousen ja latan sisään. Ylämutteri paikalleen siä jousen välissä :?: Jousen yläpäähän jonkinlainen latasta tehty hevosenkenkä , jonka saa lykättyä jousen raosta mutterin kannan alle. Alapäähän vois laittaa viä jonkun holkin ja sit mutterin. Sit vain pyörittään mutteria, Jousi kait mahtus sen kierretankon kans pois, jos vaan se huonolaatunen kierretanko kestää, eikä ne latat luistelis :roll: :?:
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

rilpo kirjoitti:Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia :?:
No tässä olis tämmönen über-malli, vain 729$. :wink: Onhan noita varsin toimivia kotikutoisia malleja kuuleman mukaan liikenteessä...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Pasi M. kirjoitti:
rilpo kirjoitti:Sitä jousipuristinta olen suunnitellu tehdä. Onko kellään mallia :?:
No tässä olis tämmönen über-malli, vain 729$. :wink: Onhan noita varsin toimivia kotikutoisia malleja kuuleman mukaan liikenteessä...
Hyvät kuvat :D
Noista on paljon iloa jos koittas tehdä itse. Täytys vaan sorvata ja jyrsiäkin. Mahtaakohan se keskiosa olla sen mallinen että niissä holkissa on pitkästi jenkaa. Eikä työkalu ole juuri jousta pitenpi, jousen ollessa puristettukin.
Hmm. täytysköhän ne holkitkin sorvata ja jenkata :?:
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Minun prototyyppi malli oli tosi askeettinen. :oops: Kierretanko, jonka toiseen päähän mutteri lukittuna ja toiseen tavallinen mutteri. Ylä- ja alapäähän tarpeeksi paksut levyt. Puristin jousen ja jousen yläkuppin väliin, mutterin kiristys ja alatukivarsi paikalleen. A'vot! :) Olisi kannattanut kylläkin puristaa alatukivartta vasten ja tehdä muotoiltu levy jousen väliin. Asiansa ajoi, kun ei tarvitse niin paljoa muljata noita jousia.

Kunnollisen jos haluaa, niin tosiaan tuollainen oikeanmallinen olisi kova sana. Vähän työlläämpi tehdä vaan :roll:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Vastaa Viestiin