tehoa OM617:skaan

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

tehoa OM617:skaan

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kuten otsikko jo kertoo kaipailisin hieman menohaluja tuohon vitos tiiseliin.. onko moottorin hengityksessä suurempia "pullonkauloja" jotak vois kohtuudella avartaa? aianki ilmanputsarin reikä imusarjaan on moottorin kokoon nähden pienenlainen... noin 45mm. mites syötön lisäys tuoko se pientäkään vdon tunnetta moottoriin.. moottori ei savuta vielä lainkaan eli sen puolesta syöttöä vois hieman lisätä...
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Siinä tapauksessa, ette se vielä savuta, niin vastaus on että tuo. Samalla voisi nostaa vähän maksimikierroksia, niin tehokas vetoalue jatkuu ylemmäs, säädin kun alkaa kuristaa syöttöä jo huomattasti ennen huippukierroksia.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

oiskos mahdollista ite ronkkia syöttöpumppua niin ettei se ala tiputtamaan syöttöä kierrosten noustessa? kierroksia tuo kone kyllä ottaa niin maan prkl.... :D
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei ole kokemusta tuon koneen kestävyydestä, mutta juuri siitä maksimikierrosten ruuvista se onnistuu. Jos maksimikierroksia nostaa vaikka 500 niin vastaavasti syöttö alkaa vähentyä 500 kierrosta ylempää. Jos moottori kiertäisi vaikka 5500 niin se voisi ihan hyvin vetää täysillä vielä 4000 kierroksen kohalla, kun se vakio säädöissä alkaa hiipumaan jo 3500. Tämä on siis esimerkki. Samalla tavalla sitä pumppua säädetään kuin w124:ssa kin. Ohjeet löytyvät haulla.
Vastaa Viestiin