C126 500SEC särmää kesäksi -> "570SEC"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jos saa rehellinen olla niin hyi helevetti tuota oranssia karvajuttua!

Ilman sitä nätti sisusta, mut oma on sun toi auto et sillä mennään.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Rehellinen sitä pitääki olla :D
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

sanoisinko että aika pornon olone tuo sisusta :shock:



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Minä luulin, että nämä karvajutut on menneen talven lumia. No, nyt niitä voi ilmeisesti jo sanoa oldskuuliksi :lol:
Tymäkät sävelet kyllä. Pointsit niistä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

InsaneMe kirjoitti:sanoisinko että aika pornon olone tuo sisusta :shock:
Niin, huonon saksalaisen pornon olonen :lol: Olen vain rehellinen kuten omistajakin käski olemaan :wink:

Ei tälläseen herrasmiescoupeen sovi tommonen teiniräpellysisusta! Auto muuten tyylikäs
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
hese126
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 25.08.2008 22:46

Viesti Kirjoittaja hese126 »

nj^ kirjoitti:
InsaneMe kirjoitti:sanoisinko että aika pornon olone tuo sisusta :shock:
Niin, huonon saksalaisen pornon olonen :lol: Olen vain rehellinen kuten omistajakin käski olemaan :wink:

Ei tälläseen herrasmiescoupeen sovi tommonen teiniräpellysisusta! Auto muuten tyylikäs
Niinnojoo, herrasmiescoupe käy suhisemalla ja muutenki sillä vain fiilistellään lipuen rantapulevardia pitkin.

Tällä ko. laitteella minusta osoitetaan vähän räyhähenkeä ympäristöön, ite en laittas tuota karvaa mutta kyä sillä tietyssä piirissä kateutta herättää :D

Hieno pirssi kaikenkaikkiaan, kelepais.

H
Turhaa, suurin osa.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Laita vielä ledejä ja kromia? Barzettaa alle niin komea tulee. 8)
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Aika suoria mielipiteitä...mut sanokaa vaan, oon tottunu siihen et autoasioissa suurin osa on mun kans eri mieltä. Ja selvää on että tällanen tapaus jakaa mielipiteitä...yleisesti kehuttavan ja hyväksyttävän jos ois halunnu nii ois värinä ollu kiiltävä musta, alkuperäishenkinen sisusta verhoilijan tekemänä jne.

Vaikka herrasmies oonki, niin se ei karsi sitä pois että vois olla särmää ja asennetta. Tällä hetkellä autossa ei oo vielä läheskään niin paljo särmää ku haluan, nyt mun mielestä tehot alkaa vastata sitä herrasmiesmäistä...tuon ku karkiasti sanoen tuplais nii rupeaa luonne löytymään. :) Ulkonäköseikoissaki toki ois vielä laittamista...loputon projekti tämäkin... :(
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

eepi kirjoitti:Laita vielä ledejä ja kromia? Barzettaa alle niin komea tulee. 8)
Pääpaino menee tuonne tekniikan puolelle...vanteethan tuossa tosin on W115sesta lainassa, ne pitänee joskus tulevaisuudessa hommata sopivammat, vaikka suht ok tuohonki istuu.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Lienee piruilua :P ,Barzetta tekee kauheimmat vanteet tällä hetkellä... Särmää tulis kunnon lippavanteilla ja sikamatalalla alustalla. Karva ei sovi vaikka miltä kantilta katsoisi, herättää kyllä keskustelua ja on ainakin erillainen(ei hyvällä tavalla).
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Joo, ei mulle tuo barzetta sano mitää, en oo vanteisii nii kauheasti perehtyny. Alusta on aika hyvä ajettavuuden kannalta nykysellään, onhan tuo paljo matalampi ku alunperin. Jos vielä tiputtais nii sit tulis ongelmia saada kunnon rattaat pyöriin alla. Muuten kyllä samaa mieltä et paremmalta näyttäs ja huulivanteista kans tykkään, onhan noissaki tosin ihan hyvä huuli.

Tuossa karvassa on semmonenki näkökulma et sillä saa tämmönen poropeukaloki jonkulaista jälkeä aikaan, eikä mua niin paljo sisusta kiinnosta et raaskisin ammattilaisella teettää tai uhrata kovin paljo omaa aikaa ja rahaa siihen, äkkimakia riittää, on niin paljo tärkeämpääki laittamista vielä siinä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

olisko tuosta bensapumpputelineestä lisää kuvia? lemmareiden mitat ja semmosta ,,mites sulla ne letkut siinä menee kun mulla menee SL:ässä
pumppu->suodatin->paineenvaraaja->mosa(ennen pumppua on se gasoline gase) :roll: ..
:D
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

eero1989 kirjoitti:olisko tuosta bensapumpputelineestä lisää kuvia? lemmareiden mitat ja semmosta ,,mites sulla ne letkut siinä menee kun mulla menee SL:ässä
pumppu->suodatin->paineenvaraaja->mosa(ennen pumppua on se gasoline gase) :roll: ..
:D
Nyt vasta huomasin tän kysymyksen ku ei oo paljoa tullu foorumilla pyörittyä...Eipä taida enempi kuvia olla siitä, ihan tein vaan pakoputkilemmareista ja bensaletkua lemmarin päälle, en enää muista miten nuo letkut meni eikä lemmarin mittoja ja ei oikein viitti mennä tuonne hankeen nöyristeleen ja tarkistaan... :D Kattelin tuosa yhtä periaatekuvaa k-jetistä ja sen mukaan menee pumpulta paineakkuun ja sitte suodattimelle ja siitä konehuoneeseen...Eli toisin sanoen nyt ku muistelee niin paineakku on sielä ennen suodatinta tavallaan pumpun rinnalla, korjatkoon joku jos oon väärässä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Jaa mä en ollu kommentoinu tätä vielä :shock:

Toi käynti ja äänet on aivan loistavat :lol: Kelpais mullekin.

Karvasta vähän eri mieltä mutta joo. Meinasitko teettää tähän jonkun parannellun maalipinnan jossain vaiheessa?
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Jaa mä en ollu kommentoinu tätä vielä :shock:

Toi käynti ja äänet on aivan loistavat :lol: Kelpais mullekin.

Karvasta vähän eri mieltä mutta joo. Meinasitko teettää tähän jonkun parannellun maalipinnan jossain vaiheessa?
Käyntiin ja saundiin tulosa vielä parannuksia kuin myös tehoa lisää(tai ainaki pitäis tulla) ja maalaanki uusiksi ku kerkiän. Saa ny nähä mitä kerkiää tehä ens kesäks ku on muitaki projekteja...suunnitteilla kumminki ois vääntää uus imusarja, siihen päälle 600 Holleyn vakuumi. Laatikko pitäs kans ehdottomasti käyttää auki ja kattoa mikä sielä mättää, rempata, vahvistaa ja laittaa shift kit. Konepeltiin voi joutua tekeen scoopin, riippuu miten korkeus riittää ku alkaa imusarjaa tehä. Ja vähä muutaki ulkonäköjuttuja mielessä ja sisustaki pitäs tehä loppuun.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Millasen intaken / airboxin meinasit rakennella?
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Millasen intaken / airboxin meinasit rakennella?
Ens meinasin et teen semmosen Lehmann henkisen torvilla ja isolla kammiolla ja väliseinillä ja ois helppo muuttaa tulevaisuudessa blowerilleki sopivaks. Vaan aikani ku tutkin noita jenkkien valmiita viri-imusarjoja nii en löytäny yhtään tuon tyylistä ja tuumailin et tuollasella voi tulla jotain pisaroitumisilmiötä kaasarivehkeessä eli ei oikein varmaan sovi ku ruiskukäyttöön. Semmosen perusyksinkertasen kierroskoneen imusarjan aattelin vääntää, mallia otan noista valmiista. Tarve jos vaatii niin reikä konepeltiin ja cowl-induction scooppi päälle.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
eseestie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 786
Liittynyt: To 16.06.2005 12:21
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Toivottavasti tyhjäkäynti ei ainakaan tasaannu. :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia!

EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Joo, ehkä saa jopa vähä rouheammaks ku saa toivon mukaan kierrokset alemmas.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ens kesäksi ois toiveita saada taas liikenteeseen, hankaloittaa vaan huomattavasti ku tällä hetkellä ei oo paikkaa missä värkätä, joten kovin suuriin muutoksiin ei oo mahdollisuutta...joten ruiskun kans ois tarkotus vielä värkätä...jenkeistä tilasin 560sen kaasuläpän, jos se passais heittämällä...tuo 500sen on aika pieni ja ilmanputsarinkoteloon tuleva ilmanotto pitänee kans tehä uusiks. Mutta on tuos kaikenlaista muutaki pientä ennenku viittii liikenteeseen laittaa.

Anyway, ois kysymys, josko joku asiantuntija sattuis lukeen...mitkähän tulpat toimis tuossa hyvin? Nyt mulla muistaakseni vähä kylmemmät perus NGK:t, mut mietin et kannattaisko kokeilla esim. tuommosia v-urallisia? Niistä vaan löytyy netistä aika ristiriitaista tietoa...ainaki monessa jenkkikoneessa on ne haukuttu pystyyn. Iridiumit ois varmaan hyvät, mutta ne on järkyttävän hintasia...ja entäs tuo lämpöarvo, mikä se ois se oikea tuommoseen kiristettyyn, puristukset kumminki vakiot? Tai toisin sanoen onko vähän liian kylmästä tulpasta toiminnallisesti muuta haittaa ku pidemmän päälle karstottuu? Se on kuitenki ehdoton edellytys että tulpan pitää olla kestävä, on nimittäin muutama tulppa niin hankala vaihtaa nykykokoonpanossa et täytyy varmaan tehdä joku erikoistyökalu...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

NGK BP6ES?
Ellei sulla sitten oo jotain tuningia, joka vaatii hienommat tulpat ;)
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No, onhan tuossa muutoksia...luehan alusta...mites muuten tulpissa, vaikka nyt esim. BP8ES ja B8ES, tuo P meinaa ulkonevaa keskikärkeä niin mitä käytännön merkitystä sillä on onko ulkoneva vai ei?
Millhill Performance
-Built With Pride-
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... 0-a-8.html

Onkos sulla jo nuo "rocker arm"ssit "kevennetty" tuollai?(eka kuva tuolla sivulla)
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

En keventäny, tiedä sit mitä vaikuttais ku tuossa tuo poistuva massa on enimmäkseen tuossa "vipusuhteessa", mutta ainahan se toki eteenpäin on ku kevenee varsinki jos oikein laulatetaan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eilen tuli haettua auto talvisäilöstä ja takakylki luttuun siinä yhteydessä, ahtaasta oviaukosta ku pääs ulos nii luiskahti liukkaalla tietenkin kylki oviaukon "karmia" vasten...noo sen sai kyllä pullautettua joten kuten takas ja eiköhän siitä ok tuu ku vähä peltisepän vasaroilla naputtelee, hyvällä paikalla naputellaki. Eli ens kesäksi ois tarkotus tulla myös uus väri pintaan. Puskuriaihiot on hiekkapuhallettavana ja sen jälkee pitäs vähä lasikuidulla läträtä ja kustomoida rosteriputkella. Alkuperästä turbiinia käytin JN-tradingillä, ei löytäneet siitä vikaa, joten täytyy koittaa pistää laatikko palasiks ja rempata/vahvistaa se, ynnä koneistoon shift kitti ja sovitella autoon räikkäshifteri. Turbiini luonnollisesti vähä vahvistettiin ja nostettiin stall speediä. Ja pakko kai tuohon on tekasta yhdet vaimentajatki pakoputkiston etuosaan lisää, tykkään kyllä et nyt ois ok saundit, mutta ku siinä 80-120 vauhdissa kumisee kopissa nii kauhiasti et ei oo mukavaa...toivottavasti vaan ei tuu liian hiljanen.

Tulppa asiaan ei oo tullu kommentteja...kokeilisko noita v-urallisia vai liekö hifistelyä sekin?

Niin ja sellanen kysymys kans et minkätuntonen ohjaus näissä pitäs olla? Täsä on minusta vähä kumman tuntonen, vähä sellanen jäykkä ja normaali maantienopeuksilla ehkä jopa hieman levoton...tosin sit jossai 140 yli ku mennään niin vakautuu ja on tukeva. Mut ihan erituntonen verrattuna 123seen ja 201seen. Yks mersumies epäili et simpukka paskana, kiristetty liikaa. Mää sitä löysäsin ja vähä paraniki, muttei sitä paljoa ollu ees kiristetty. Voiko se ees sillain mennä paskaksi, kuitenkaan ei "töki" ohjaus mitenkään. Missä muualla vois vika olla? Mietin et voisko caster-kulmaa olla nii reilusti et se tekis tuon ku en oo sitä kattonu? Ja paljonkohan sen pitäs tuossa olla? Ei taida noiden kahden lisäksi juuri muita vaihtoehtoja olla? Tuskin ny mikään pallokaan niin jumittais...joskus tuota on jotenki mällätty kyllä, etusuoja oli rutussa ku ostin ja jotain muitaki jälkiä löysin alustasta, mutten mitään vääntymiä tms. oo löytäny.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
eseestie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 786
Liittynyt: To 16.06.2005 12:21
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jos varaosakorille tarvetta, niin ilmottele (ei tekniikkaa). :roll:
Maailma tarvitsee esikuvia!

EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

katselin miljoona kertaan tuon "soundi " pätkän. :thumbup: voi saatana.. nyt vaihtu mersussani vaimennin. nää on pahoja !!! :mrgreen:
harrijorma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja harrijorma »

Missä nokat hiottin ja osaatko sanoa asteista, miten muuttui verrattuna vakioon? Onko konetta penkitetty tehojen osalta, tuliko paukkua lisää?
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Hiomo Rintakari hioi nokat, 280/102 astetta muistaakseni, kyllä se varmaan tuolla jossain aiemmin lukeekin. En oo penkittäny ku laatikossa joku tuntuu syövän reilusti tehoja. Mutta piristyi toki selvästi verrattuna aiempaan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -

Viesti Kirjoittaja Crea »

Komiat on kyllä sävelet. En oo huomannukkaan et sulla tällänen nykyään. AMK ajoilta saatu vähän mersuihin potkua... ;)
Vastaa Viestiin