Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 27.08.2016 17:39
Oma 560 SEC tänään varttimaili 15.42 sek @ 219 km/h mailin kohdalla.

Juhan 560 SEC tänään varttimaili 15.04 sek @ 224 km/h mailin kohdalla.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver


Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 805
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 27.08.2016 19:54
Mikä tärkeintä kummallakin saatiin puhdas veto eli mun auto on lakannut nykimästä ja Karin autossa toimi taas kerran mun rele.
1989 560 SEC
1989 300 SEL
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 07.07.2017 19:28
Talvella korjautin oman orkkisreleen Telemessä; yksi kylmäjuotos löyty ja epämääräiset konkat vaihdettiin. En ole vielä käynyt kiihdyttelees kun otin vasta viime viikolla ajoon.

Tänää käytin sitten hetken mielijohteesta leimalla, lähdin tällä siksi liikkeelle aamulla kun kävin maalarilla mutta he olivatkin lomalla. Tulevaa ensi kesän museointia suunnittelen :) .

Ja toki, katsastus hyväksytty. CO 2,91% ja HC 267 ppm. Veekasi kehrää kissan lailla mutta murahtaa kuin puuma tarvittaessa 8) .

Ilmastointi toimii edelleen, jo kuinka monettta vuotta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 08.07.2017 20:05
Käyty tänään Strömforsin Ruukissa, hyvä reissu.

Semmosta huomattiin että jyrkässä hitaassa käännöksessä oikealle takaa kuulu kahnutusta, ihan samanlaista kuin oli 300 SEL 6.3 kun lukkoperä alkoi kihnuttamaan. Siinä se korjautui perän öljynvaihdolla.

Tässähän on myös lukkoperä, ja sen öljyjä en ole vaihtanut koska ne oli ihan kirkkaat kun ne tarkistin "maahantulohuollon" yhteydessä. Mutta jos ne onkin väärät öljyt eikä LS öljyt, tarttee ne vaihtaa heti ensi tilassa!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 10.07.2017 12:09
Museointiprojekti aloitettu :D . Kävin tänään maalarilla; autossa on kromikaarien alta pilkistävää kukkasta ja etusiivissä ne vakiopaikat ruosteessa. Ovet sekä etusiivet kylkimuovien alla ok, takana tarttee puskuri irroittaa että pääsee kromikaaren takakulman tutkimaan. Suunnitelma on se että kromikaaret otan pois ja jos takana ei ole hitsattavaa niin riittänee että irroitan etusiivet ja vien ne maalaamon peltisepälle. Toisessa on varmaan läpireikä jo...

Etusiipien ja takasivujen kylkimuovit pitää irroittaa, oviin saa jäädä paikoilleen. Etupuskuri maalataan (irrallisena toki) koska siinä on kiveniskemiä ja nirhaumia, takapuskuria eikä kylkimuoveja maalata, saavat jäädä patinoituneeksi kuten konepelti vaikka maskin ympärillä on kivenhakkaumia. Etulokasuojat ja takakyljet maalataan kylkipokkaukseen asti.

Kun auto on kasattu syksyllä niin se parkkeerataan kotitalliin ja vaihdan siihen bensapumput ja kaikki polttoaineletkut. Toinen pumpuista hajosi jo ja alkoi vuotamaan, siinä on nyt korvenkylän lainapumppu paikoillaan :P . Airbagin tyyny on halki ja uusi käytetty on jo hankittu. Konehuoneen pölyt pois, ilmanputsariin tarra ja sisällä imurointi sekä pölyjen pyyhintä niin se on siinä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ma 10.07.2017 12:33
karra kirjoitti:Museointiprojekti aloitettu ja kromikaaret otan pois

:clap:
karra kirjoitti:ilmanputsariin tarra

Liikeniskö mullekkin tämmöinen tarra jostakin? :oops:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: To 15.05.2003 10:00
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ma 10.07.2017 12:52
Hage kirjoitti:
karra kirjoitti:Museointiprojekti aloitettu ja kromikaaret otan pois

:clap:
karra kirjoitti:ilmanputsariin tarra

Liikeniskö mullekkin tämmöinen tarra jostakin? :oops:

Ja minäkin tarttisin ilmanputsarin tarran SL:ään. Oliko hankintapaikka jo tiedossa?
Matti
Mersut nyt: S500 -04, 560SL -87
Entiset mersut: 320 T -94, 500SL -91, 280S -70, 300CE -88, 230EA-82, A140 A -01, E320 T -03, 350SL 4.5 -71
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 10.07.2017 13:00
Matti R kirjoitti:Ja minäkin tarttisin ilmanputsarin tarran SL:ään. Oliko hankintapaikka jo tiedossa?


Tilasin täältä, nyt näyttää olevan vielä yksi jäljellä, ei ole kallis :D

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-aufkleb ... xrQx_kI6gA
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 11.07.2017 21:33
Vaihtelin peräöljyt, pois tuli non 1,3 l ei niin pahanhajuista, melko kirkasta mutta ruskeaa öljyä. Laitoin sinne LiquiMolyn 85W-90 Limited Slip öljyä. Löysin perämurikasta pultinkannan alta sen laatankin jossa luki Sperrdifferential ja Spezial Öl tms ...

Kävin nelikaistatiellä kokeilemassa bensapumpun releen/rajoittimen toimintaa ja kas nyt näyttäisi pelaavan. Tuli paikoiltaan lähtiessä full pull... eiku ns clean pull eli täyskaasukiihdytyksessä vaihteet vaihtoi hyvin ainakin kolmoselle asti, ja kolmoselle vaihtohan se veti rajoitttimen päälle ennen releen korjausta.

On ollut kiva ajaa tällä parisen viikkoa, jotenkin erityisen mukavaa kun auto toimii hyvin ja voimaakin tuntuu olevan vielä. Ikkunatkin on olleet alhaalla monta päivää; yöt auto on ollut kotitallissa. Vein sen kuitenkin taas seisomaan loppukesän ajaksi säilytystalliin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1346
Liittynyt: Ma 28.09.2009 00:03
Paikkakunta: Toijala
ViestiLähetetty: Ti 11.07.2017 21:58
Miksei tästä ole kuvia? Tai en ainakaan ole nähnyt :)
W126 300 SEL -88
W140 S350TD -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 12.07.2017 06:14
karra kirjoitti:Vein sen kuitenkin taas seisomaan loppukesän ajaksi säilytystalliin.
Miksi? Eikö auto tykkää että sillä ajetaan?
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 12.07.2017 08:57
MouTine kirjoitti:
karra kirjoitti:Vein sen kuitenkin taas seisomaan loppukesän ajaksi säilytystalliin.
Miksi? Eikö auto tykkää että sillä ajetaan?

Tuossa on nyt 500E pihassa ja 450 SEL 6.9 myös kotona ajovalmiina, sekä G. Pihaa täyttää yksio Peugeot vielä niin ei oikein mahdukaan :P mutta aion ajaa SECillä elokuun alussa viikon ennen kun alan purkamaan :D . Lisäksi 300 SEL 6.3 on ajovalmiina 5 km päässä ...

Photobucketille on tapahtunut jotain, meni kuulemma maksulliseksi. Kuvia on kyllä siellä, perehdyn asiaan kunhan jaksan :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 09.09.2017 22:23
Etupuskuri ja kromikaaret on irti nyt. Vasemmassa takakaaressa on ruostetta, joutuu hitsaamaan, muuten oli ehjät. Oikea etusiipi oli jo tiedossa.

En nyt muista miten etusiivinen kylkimuovi irtoaa, alaosasta nastat irti ja olikohan niin että koko muovia liu'utetaan, taaksepäin kait? Ja kylkimuovi, irtoaako samalla lailla kun sedanin pikku muovipala eli muistaakseni ylöspäin. Oven muovi vaatii yhden ruuvin irrotuksen niin pääsee liikuttamaan kromilistaa...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5180
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Su 10.09.2017 12:58
nykäset vaan ensin listan alareunan irti ja sitten vaan nostat alapuolta ylöspäin ja sit vedät alaspäin, jotenki näin se meni
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 10.09.2017 14:31
touhottaja kirjoitti:nykäset vaan ensin listan alareunan irti ja sitten vaan nostat alapuolta ylöspäin ja sit vedät alaspäin, jotenki näin se meni

Kyllä, niin se meni :D . Takapuskin on irti ja periaatteessa iso coupe valmis peltisepälle, otan edestä vielä ne "sisälokarin riekaleet" irti :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5180
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Su 10.09.2017 14:35
no joo, se listan yläreunassa on tälläset koukut, kävin nyppää irti :idea:

Kuva
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 12.09.2017 19:32
Auto viety peltikorjaamoon. Vien huomenna etupuskurin ja lamppujen alapuolen pellinpalat jo maalaamoon.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 11:12
Ovien kylkimuovit ahistaa vielä, eivät suostu lähtemään irti... takapään mutteri on irti mutta paneli liikkuu vaan pari milliä, etuosassa ei ole mielestäni ruuvia, en ainakaan löytänyt...

Kuva

Auto pitäs olla menossa nyt maalaamoon...

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5180
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 12:02
minä kyllä muistelen, että kylkimuovi on kahella ruuvilla kiinni molemmista päistä, olikohan jompikumpi ruuvi tiivisteen alla piilossa :wink:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 06.10.2017 12:15
Ei ole kahta ruuvia siellä.

Tässä pari uutta projektikuvaa:

Kuva

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 20:03
Auto valmistui tiistaina, peltiseppä kasasi etusiivet ja vasemman takaverhoilun pajallaan. Odottelen poutasäätä, huomenissa jos saisi auton kotiin. Korityöt otti melkein 20 tuntia, tai 1300 euron laskun perusteella sen laskin... maalaus siihen päälle :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 25.10.2017 06:03
Piikuhiljaa kasaillut autoa, ei kiireellä.

Ostin pari vuotta sitten autoon mukamas sopivan airbagin tyynyn, muuta nyt vasta ajattelin sen vaihtaa. Mokoma ei sopinutkaan joten tarttis saada uusi bägi rattiin. Vanha on halki pinnastaan. Tän näköinen on se orkkis bägi takaa:

Kuva

Kuva

Kuva

Pitäs ottaa kuva vielä etupuolelta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 25.10.2017 06:45
karra kirjoitti:Auto valmistui tiistaina, peltiseppä kasasi etusiivet ja vasemman takaverhoilun pajallaan. Odottelen poutasäätä, huomenissa jos saisi auton kotiin. Korityöt otti melkein 20 tuntia, tai 1300 euron laskun perusteella sen laskin... maalaus siihen päälle :P
Hieno asia! Mailman autofoorumit on täynnä viestejä joissa manataan kun maalari / peltiseppä hautoo autoa ja mitään ei valmistu. Osaksi varmaan siksi kun omistaja ollut nuuka ja sanonut että tee sitten kun on aikaa tai ei ole kiire tms älytöntä ja sitten todella ei mitään ole tapahtunut. Oli piristävä lukea että auto on valmistunut ja työkin on mitä ilmeisemmin ollut mieleistä.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 17:55
Maskin taakse lamppujen alla olevien korinväristeiden lipareiden liitokseen keskelle olisi saatava siitä puuttuva klipsi. En saa EPC:tä nyt auki jotta saisi varaosanumeron tähän mutta merkkiliikkeen mukaan osaa ei enää saa. Jonkinlainen U:n muotoinen klipsi, vähän kun takalasin kromien keskellä ylhäällä oleva liitos.

EDIT tässä on kuva, mutta tuossahan näyttää olevan ruuvi... en kyllä muista että minulla ois ollu mitään siinä; osia ei ainakaan jäänyt yli :?

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 19:42
Siis tuossa keskellä, puskurin yläpuolella? Ruuvi siinä on omassakin autossa.
300 E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 20:03
Häksä kirjoitti:Siis tuossa keskellä, puskurin yläpuolella? Ruuvi siinä on omassakin autossa.
Kyllä, pyysin Juha_M117:ltä kuvaa omasta jo. Ruuvin alla on kait jonkunlainen osa, kenties muovinen joka menee neliskanttiseen koloon. Vaikka muistini pätkii pahasti (alkava dementia kai) niin ei ole ainakaan osia jäänyt yli. Ne oli laitettu nätisti omiin rasioihin :D

EDIT nätisti siinä on ruuvi, siellä alla on joku osa joka menee siihen koloon tai koloihin sitten...

Kuva

Ja noissa listoissa on jotkut mustat palat, omasta nekin puuttuu. Vastaisikohan nuo maskiin, sellaiset oli mm W116 mallissa... :?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 20:47
Okei juu, en ole tutkinut rakennetta tarkemmin. Molemmin puolin on tosiaan sellaiset kumistopparit, mitä nyt onkaan. Mullakin puuttuu toinen, pitäisi hommata jos on saatavilla. Omassani maski on kihnuttanut tuohon keskelle maaliin pienen jäljen missä ei ole mitään suojaa, katso ettei ota kiinni siitä.
300 E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 805
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 22:20
Mulla on siinä alemmassa lipareessa (kuskinpuolen) ruuvinreiän ympärillä se klipsi... jos siis ymmärsin mitä tarkoitat. Mulla on muuten kiinnitetty tuohon keskelle lipareiden päälle samalla ruuvilla joku anturi, otaksuisin että ulkolämpömittarin anturi?

Kuva

Kuva

Kuva
1989 560 SEC
1989 300 SEL
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 06:01
Kiitti Juha, itse asiassa illalla sängyssä mietin että siinä taisi olla juuri tuollainen klipsi eli "peltimutteri", niitä ei vaan jäänyt yhtään yli. Peltiruuveja jai muutama kun osasta oli menneet jengat ruosteen takia, siis ihan häipyneet niin joutui miljoonalaatikosta kaivelemaan ruuveja. Laitoin lipareittein päihin toki takasin peltimutterit mutta tuohon keskelle en enää muistanut. Taidan laittaa tuohon läpipultin niin ei mene uusi maalipinta rikki kun siihen joutuis survomaan peltimutterin.

Minulla tuo ulkolämpotilan anturi on rekisterikilven aluspellissä, sen alareunassa on reikä. Onkohan tuo sinun versio sen virallinen paikka sitten?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2735
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 07:44
Minusta kuuluu rekisterikilpeen.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: meseucco ja 7 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi