Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 29.08.2018 12:25
karra kirjoitti:
karra kirjoitti:Tilasin Autodocista Febin ohjausvaimentimen, parikymppiä maksoi. Febin laatikossa oli toisen merkkinen osa mutta Made in Germany silti


Oli merkkiä Stabilus.



Febi on vain pakkaaja, ei juuri omaa tuotantoa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3748
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ke 29.08.2018 12:30
On se vaan nätti! :thumbup:
TUosta eilispäivän käyttöautoilusta nykyhetkeen siirrettynä tekisi mieli melkein avata oma topicci kysymyksellä "Kenellä on SECci-Mersu rehellisenä käyttöautona?" :lol:
Kyllä noin niinkuin harrasteajoneuvotapahtumassa järjestelyvastuussa olevien pitäisi sen verran omata näkemystä, että tunnistaa ne 30-vuotiaat eilispäivän käyttöautot, jotka varmasti kuitenkin on nykyisellään enempi harrastepelejä, oli sitten museoauto tai ei.
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 29.08.2018 16:24
Mä ajelen -85 500 SEC:illä kesäisin kaikki ajoni. Oon pitänyt mielessä mottoa "life's too short to drive boring cars" 8) Jostain syystä saan kiksit siitä että ajan autolla mitä ei käytännössä kenelläkään muulla ole. Ylipäätään 1985 vanhemmat autot on ainakin Kehä 3 sisäpuolella tosi harvassa, niin sitä suuremmalla syyllä on kiva päästellä museoikäisellä autolla ja ajella siellä arkikippojen seassa. Kiva jättää se parkkiin ja vilkaista taakseen todetakseen miten hyvän näköinen auto se on.

Tuo on 33-vuotiaana arkikäytössäkin niin käyttökelpoinen ja luja peli, että ei ole vielä käynyt sääliksi ajella. Lisäksi mittarissa oli jo ostaessa yli 250 tkm, joten ei ole niin väliä jos siihen tulee vähän kilometrejä päälle. Tänä kesänä tulee reilu 8 tkm. Ehkä muutaman vuoden päästä voi olla tilanne että haluaa säästää sitä vain satunnaisiin hyvän sään ajoihin.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 07.01.2019 11:00
Kävin eilen Taiplasaaren kimppatalilla käyttämässä SECciä ja sen ilmastontia. Sitten seuraava käyttäminen helmi-maaliskuun taitteessa ja varmaan huhtikuun alkupuolella jos sää salli haen auton kotiin.

Jos 450 SEL olisi sitten fiksailtu valmiiksi uuteen kesään niin saisi SECin talliin ja pukeille; se takapäästä kuluva mouruaminen joustoissa olisi syytä selvittää, mutta kun ei vaan löydy mitään selkeätä äänen aiheuttajaa - tarttee varmaan laskea ripustukset alas ja ottaa jouset pois että näkee ettei sillä ole mitään kiviä välissä taikka olisi poikki yms tms
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3059
Liittynyt: Pe 11.06.2004 01:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä
ViestiLähetetty: Ma 07.01.2019 17:27
karra kirjoitti:Kävin eilen Taiplasaaren kimppatalilla käyttämässä SECciä ja sen ilmastontia. Sitten seuraava käyttäminen helmi-maaliskuun taitteessa ja varmaan huhtikuun alkupuolella jos sää salli haen auton kotiin.

Jos 450 SEL olisi sitten fiksailtu valmiiksi uuteen kesään niin saisi SECin talliin ja pukeille; se takapäästä kuluva mouruaminen joustoissa olisi syytä selvittää, mutta kun ei vaan löydy mitään selkeätä äänen aiheuttajaa - tarttee varmaan laskea ripustukset alas ja ottaa jouset pois että näkee ettei sillä ole mitään kiviä välissä taikka olisi poikki yms tms

Minulla saatto taannoin w123:ssa "mouruaminen" johtua katkenneesta jousesta, eli se jämä pätkä oli jotenki kiilautuneena tai sit vaa se jäljellä oleva haki paikkaansa alatukivarressa. Siehä voit siel säilytystallissaki kurottaa auton alle ja sormella koittaa, onko pesässä irtotavaraa :mrgreen:
w123 230E automatic -84
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja seuraaja)
w202 C180 Esprit -95 (kesäkäyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
Mazda B2000 GLX -89 :oops:

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei ole tapahtunut sitten vuoden 2001"

Talossa myös:
w168 A160 automatic Avantgarde -01
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 08:16
jackie kirjoitti:Minulla saatto taannoin w123:ssa "mouruaminen" johtua katkenneesta jousesta, eli se jämä pätkä oli jotenki kiilautuneena tai sit vaa se jäljellä oleva haki paikkaansa alatukivarressa. Siehä voit siel säilytystallissaki kurottaa auton alle ja sormella koittaa, onko pesässä irtotavaraa :mrgreen:


Minulla oli syksyllä auto pukeilla, ja en havainnut mitään erikosta, silmämääräisesti. Toisen kerran kävin montulla ja faija heilutti autoa kun samalla yritin kuunnella ja kokeilla kädellä missä narisee - mitään ei löytynyt eikä kuulunut. En muistaakseni sormilla kokeilliut sitä jousen alaosaa mutta kun tässä on alumiininen tukivarsi takana niin se jousen kolo on aika tiukan näköinen ja korkeat reunat jotta en ole varma saako sormea sinne "pesään" :P

Siullahan on säilössä se yksi ylimääräinen uusi alumiinitakatukivarsi :wink: , laitahan vaikka whatsappilla kuvaa siitä kolosta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 13:16
Yksi mahdollisuus on ”anti-diven” laakerointi. Systeemisä on muutama laakeri ja pusla. Ne alkavat pitää ääntä sitten aikanaan vaikka systeemi tuntuu jämäkältä. Aivan kuten ”narinahela”. Tämä ”anti-dive”-systeemi on vain kaikissa M117 malleissa, poislukien ainakin W107 usa-mallit ja muistaakseni W116 usa-mallit.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 04.04.2011 22:18
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 23:21
Heittäisin kans äänen tuolle anti-dive mekanismille. Siinä on se pyörännapa osuus oikein hintelällä isohalkaisijaisella laakerilla laakeroitu välilinkkuun, joka taas on kartiorullalaakereilla alatukivarteen. Omassa projektissa kun purkasin noi oli toinen noista isoista hintelistä laakereista saanu vedet sisälleen ja ei tuo lyhyt nitkuttava liike laakerille muutenkaan herkkua ole. On muuten sikakalliit laakerit, lähemmäs 200 kipale. Kannattaa kuitenkin selata nettiä. Itse taisin tilata INA laakerit lopulta unkarista. Lisäksi narina vois tulla kallistuksenvakaajan päiden gumminivelistä tai siitä pystyvarresta, joka yhdistää napaosan tukivarteen siinä gumminivel molemmissa päissä. Ja voihan narista sitte vielä ihan vakaajatangon kiinnityksistä koriinkin...
**********
X164 V8
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 10.01.2019 15:59
Maastis kirjoitti:Heittäisin kans äänen tuolle anti-dive mekanismille. Siinä on se pyörännapa osuus oikein hintelällä isohalkaisijaisella laakerilla laakeroitu välilinkkuun, joka taas on kartiorullalaakereilla alatukivarteen. Omassa projektissa kun purkasin noi oli toinen noista isoista hintelistä laakereista saanu vedet sisälleen ja ei tuo lyhyt nitkuttava liike laakerille muutenkaan herkkua ole. On muuten sikakalliit laakerit, lähemmäs 200 kipale. Kannattaa kuitenkin selata nettiä. Itse taisin tilata INA laakerit lopulta unkarista. Lisäksi narina vois tulla kallistuksenvakaajan päiden gumminivelistä tai siitä pystyvarresta, joka yhdistää napaosan tukivarteen siinä gumminivel molemmissa päissä. Ja voihan narista sitte vielä ihan vakaajatangon kiinnityksistä koriinkin...

Kummonen homma on tuo purkaa, ainakin siihen asti että näkee onko vikaa? Pitää ne jouset nyt ekana tarkistaa kumminkin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 04.04.2011 22:18
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 00:24
Mulla oli aikomuskin purkaa ihan atomeiksi hiekkapuhallusta ja maalausta varten ja siitä on nyt jo tovi aikaa... en nyt muista saiko tuon linkun hintelän laakerin käsiin purkamatta pyörännapaa ja laakerointia... pitäis käydä vähän pyörittelees noita osia. Ovat nyt uudessa maalissa, mutta kasaaminen tekemättä. Pitäis käyttää vielä lukkorenkaat ja suojapellit sähkösinkissä ennen kasausta. Homma kuitenkin alkoi siitä, että lyhyt pystyssä oleva kumipuslatanko otettiin irti yläpäästä. Sitte alatukivarren alapuolelta rasvakuppi auki ja linkun kartiolaakerointi auki. Tätä ennen tietysti jarrusatula, levy ja vetari pois. Itte taisin purkaa siinä samaa kyytiä myös pyörännavan. Iso ulosvetäjä oli tarpeen kun irroitti osia siitä hintelästä laakerista.

EDIT: mun projektitopicis on jotain kuvia purkamisesta ja puretuista osista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=173476

TJ
**********
X164 V8
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 08:38
Maastis kirjoitti:Mulla oli aikomuskin purkaa ihan atomeiksi hiekkapuhallusta ja maalausta varten ja siitä on nyt jo tovi aikaa... en nyt muista saiko tuon linkun hintelän laakerin käsiin purkamatta pyörännapaa ja laakerointia... pitäis käydä vähän pyörittelees noita osia. Ovat nyt uudessa maalissa, mutta kasaaminen tekemättä. Pitäis käyttää vielä lukkorenkaat ja suojapellit sähkösinkissä ennen kasausta. Homma kuitenkin alkoi siitä, että lyhyt pystyssä oleva kumipuslatanko otettiin irti yläpäästä. Sitte alatukivarren alapuolelta rasvakuppi auki ja linkun kartiolaakerointi auki. Tätä ennen tietysti jarrusatula, levy ja vetari pois. Itte taisin purkaa siinä samaa kyytiä myös pyörännavan. Iso ulosvetäjä oli tarpeen kun irroitti osia siitä hintelästä laakerista.

EDIT: mun projektitopicis on jotain kuvia purkamisesta ja puretuista osista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=173476

TJ


Kiitti linkistä, tuo topikki mennyt kokonaan ohi... toivon että mouruaminen johtuu jousesta tai jostain muusta, sen verran työlään näköistä hommaa tuo on :x mutta pitää varautua kaikkeen :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 18:26
No niin SEC haettu säilytyspaikasta lähemmäs kotiin eli keskustaan, saa olla nyt muutamn päivän siellä tallissa kun on pihalla pieni logistiikkatilanne, ja huomiseksi luvattu räntää :problem: . Ei kun huppu pois ja akunkenkä kiinni, sitten baanalle ja hyvin toimi. Ei edes narissut...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 11.06.2019 20:50
Tuo mouruaminen kuuluu takajarruista. Kun autoa työntää niin takaa vasemmalta kuuluu hirveä raastava ääni, ja jarrusatulassa tuntuu tärinä. Ei liity mitenkään jousituksen liikkeisiin.

Eli orkkis jarrupalat jyristi ennen pysähtymistä ja toimi hetken kun asensin kitinänvaimennustarrat, tarttee laittaa ne vanhat palat kokeeksi ennen kun lähtee turkkuseen Concoursiin...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 11.06.2019 22:19
karra kirjoitti:Tuo mouruaminen kuuluu takajarruista. Kun autoa työntää niin takaa vasemmalta kuuluu hirveä raastava ääni, ja jarrusatulassa tuntuu tärinä. Ei liity mitenkään jousituksen liikkeisiin.

Eli orkkis jarrupalat jyristi ennen pysähtymistä ja toimi hetken kun asensin kitinänvaimennustarrat, tarttee laittaa ne vanhat palat kokeeksi ennen kun lähtee turkkuseen Concoursiin...


Miksiköhän olin kirjoittanut viime vuonna että olisin asentanut orkkisjarrupalat? Kun ei löytynyt kuittia eikä tyhjiä laatikoita, löyty vanhat Jurid ja Textar laatkot joissa vähän käytetyt palat molemmissa. Textar laatikkoon olin kirjoittanut että vinkuu... laitoin uudet levyt ja palat taakse jossain vaiheessa kun etsin syytä jarrujen puoltamiselle, syynä oli silloin akun alle jäänyt irrallinen kallistuksenvakaajan puslan panta. Sitten ne alkoi vinkua, varmaan olin laittanut nuo Textarit ja viime kesänä asentanut Juridit. Ei voi muistaa.

Jos hakis merkkiliikkeestä sitten ne oikeat orkkikset.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 12.06.2019 06:28
onko satuloitten männät oikeessa asennossa :roll:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 12.06.2019 10:58
touhottaja kirjoitti:onko satuloitten männät oikeessa asennossa :roll:

Yksi kaveri sanoi samaa. Autohan toimi aluksi hyvin kunnes vaihdoin levyt ja palat. Mäntiin en ole siis puuttunut.

Niissä paloissa jolla auto toimi oli metalliset kitinänvaimennuslevyt, pitää kokeilla laittaa ne viikonlopuksi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 14.06.2019 20:40
karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko satuloitten männät oikeessa asennossa :roll:

Yksi kaveri sanoi samaa. Autohan toimi aluksi hyvin kunnes vaihdoin levyt ja palat. Mäntiin en ole siis puuttunut.

Niissä paloissa jolla auto toimi oli metalliset kitinänvaimennuslevyt, pitää kokeilla laittaa ne viikonlopuksi.

Vasemman puolen anti-dive laakerointi on sökö, jarrusatula heiluu ihan selvästi. Laitoin vanhat jarrupalat joissa peltinen kitinänvaimennuslevy, nyt ei enää ääntele. Tarttee korjata ens talvena.

Auto ollu vanhempien tallissa keväästä, nyt huomasin et oikean puolen etusiiven päälle on pudotettu jotain, siinä on kolme klommoa ja kolmesta kohtaa on maalipinnan lakka säröillä. Isäpappa 89v ei tietenkään tiedä asiasta mitään. No sinne talliin SEC ei enää mee, ja auto tarttee viedä maalarille...

Nyt Helsingissä, huomenna matka jatkuu Turkuun.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 17.06.2019 15:20
Kakskerran reissu heitetty, vajaa 900 km ajoa. Bensaa paloi noin 130 litraa.

On vaan kiva auto ajaa tien päällä, ensin kun vähän totutteli kun tätä ennen ajoin paljon matkaa 500E:llä. Tämäkin on optimissaan noin 130 kmh vauhdissa, kuten 500E. Ei malttanyt motarilla ajaa satasta bensan säästön vuoksi, yhtä piinaa kun auto ilmaisi että paina nyt sitä kaasua saatana :evil: :lol:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 14:37
Lomalla kun olen niin käytin päiväkaljalla ohimennessä SECin leimalla. Ei mitään ongelmia.

CO oli tosin 3.2 % mikä selittää korkeahon kulutuksen. Saa olla tuossa koska toimii hyvin eikä ajoa tuu niin paljoa, jos laihennan niin saattaa alkaa nykiä taas kevyellä pintakaasulla.
Viimeksi muokannut karra päivämäärä Ke 19.06.2019 22:46, muokattu yhteensä 1 kerran
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 16:57
Mulla oli SECissä nyt katsastuksessa CO 4,0 johon katsastusmies totesi että hieman rikkaalla käy. Toisaalta käytin sitä viime kesänä 5000 km aikaisemmin K-Jetit tuntevalla Autohuolto T. Pispalalla säädettävänä. Silloin rikastettiin koska oli ollut kuulemma liian laihalla. En saanut silloin mitään lappua, joten en tiedä mitkä oli ennen ja jälkeen -arvot. Muistan että kone kävi säädön jälkeen aika mukavasti täyteläisemmän tuntuisesti. Kulutus on pyörinyt 12-13 hujakoilla, tosin ilmastointia en ole sattuneista syistä käyttänyt.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1775
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 19:30
Nyt kun vertailee näitä kulutuksia tuohon mitä tuo oma SEC kuluttelee, niin tulee mieleen, että käykö jopa liian laihalla. Turun turmeella oli siis kulutus 9.8 ja ilmastointi jatkuvasti päällä. Paljonko tuo co saa olla alimmillaan ennen kuin on liian laiha seos?
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 22:44
tahtoomersun kirjoitti:Nyt kun vertailee näitä kulutuksia tuohon mitä tuo oma SEC kuluttelee, niin tulee mieleen, että käykö jopa liian laihalla. Turun turmeella oli siis kulutus 9.8 ja ilmastointi jatkuvasti päällä. Paljonko tuo co saa olla alimmillaan ennen kuin on liian laiha seos?

Sinullahan on kattipeli joten seosten kuuluukin olla laihalla, tai siis CO pitoisuus on oltava alhainen - nehän mitataan katsastuksessa.

Minulla on 560 joka on välityksiltään tiuhempi lähtökohtaisesti ja oma on kaiken lisäksi ECE eli ei katti versio, joka on tunnetusti janoinen, ja nyt vielä vaikuttaa käyvän rikkaalla. Häksän autokaan ei ole kat.

Eli ei syytä huoleen mielestäni, mitä sinun ohjekirja kertoo kulutuksesta, itsellä on autoissa ollut aina about sen mukaiset maantiekulutukset mitä opus sanoo.

EDIT korjasin tuon edellisen viestin CO pitoisuuden, se oli leimalla 3,2 % kun nyt katsoin tulosteesta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2019 08:48
Huomenna Tampereelle SECIllä. Tässä kuva Turun Kakskerrasta kesäkuulta:

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2019 19:12
Harmittaa kun en pääse osallistumaan Tampereen juhliin. Otahan joku kuva sieltäkin.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2019 20:13
Häksä kirjoitti:Harmittaa kun en pääse osallistumaan Tampereen juhliin. Otahan joku kuva sieltäkin.

No kyllä. Siel on jo gettogetherissa muutama tuttu autokunta :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
ViestiLähetetty: Ma 26.08.2019 13:37
Kyllä oli nätin näköinen tämä karran SECci, kun lauantaina sitä Rosendahlin pihassa ihastelin. Toki monta muutakin hienoa Mersua pihassa, mutta kuvia ei tullut harmi kyllä otettua...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 27.10.2019 17:57
Grand Tourer oli pesty viimeiksi kesällä, ja imuroitu ym rengaspaineita nostettu kuukausi siten ja viety lämpimään väliaikaistalliin. Pesin tänään, kuivasin ja jätin lämpöiseen odottamaan kuivaa iltaa jotta sen sais talvisäilöpaikkaan. Ja joo kuukausi sitten myös tein Motonetin aineella ilmastoinnin raikastuksen, oli raikkaampi tuoksu kyllä tänään mitä nuuhkuttelin hetken jotta auto lämpisi ja ilmastoinnin käyttöäkin kokeilin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 30.10.2019 19:43
SEC saatu kuivana talvisäilöön. Nyt samassa kimppatallissa lähti yhdestoista vuosi liikkeelle, laskin äkkiä että 2009 vein sinne W109:n ekaa kertaa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: To 21.11.2019 21:00
tulipa tämmöinenkin kuva vastaan kun selailin kesän otoksia lonkeronharmaan päivän ratoksi.

Kuva
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w124 260E
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot