Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 10.11.2015 12:31
touhottaja kirjoitti:olishan se nastaa jos mittaisit sen jahka kerkeet :wink:

Yritin tuolla osanumerolla saada netistä mittoja, ei onnistunut. Karkea mitta ruiskusuuttimen o-renkaalle on 28.8 x 2.7 mm ihan työntömitalla mitattuna. Eli sisäreikä x ainevahvuus.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver



Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5180
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 13:06
karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olishan se nastaa jos mittaisit sen jahka kerkeet :wink:

Yritin tuolla osanumerolla saada netistä mittoja, ei onnistunut. Karkea mitta ruiskusuuttimen o-renkaalle on 28.8 x 2.7 mm ihan työntömitalla mitattuna. Eli sisäreikä x ainevahvuus.

tuon o-renkaan ulko halkasija ei voi olla 28.8mm aivan liian iso, mutta aine vahvuus saattas olla likellä :wink: sattusko se hirveesti jos ihan oikeesti mittaisit sen o-renkaan ulkohalkasijan ja aine vahvuuden :think:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 13:15
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olishan se nastaa jos mittaisit sen jahka kerkeet :wink:

Yritin tuolla osanumerolla saada netistä mittoja, ei onnistunut. Karkea mitta ruiskusuuttimen o-renkaalle on 28.8 x 2.7 mm ihan työntömitalla mitattuna. Eli sisäreikä x ainevahvuus.

tuon o-renkaan ulko halkasija ei voi olla 28.8mm aivan liian iso, mutta aine vahvuus saattas olla likellä :wink: sattusko se hirveesti jos ihan oikeesti mittaisit sen o-renkaan ulkohalkasijan ja aine vahvuuden :think:

Kyllä se vaan tuota luokkaa oli. Teollisuudessa, kuten itse olen tottunut, ilmoitetaan o-renkaiden mitat tyyliin sisähalkaisija x ainevahvuus eli d1 x d0

http://tuotteet.tiivistekeskus.fi/main. ... tyle=view2

Tämä osa: http://www.everythingbenz.com/z/part/00 ... -insulator
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5180
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 14:55
se on ihan sama miten se ilmotetaan teollisuudessa taikka missä tahansa mutta tuolla sun antamalla mitalla se ei takuulla ole oikea rengas, mutta jos et ole kerta halukas mittaamaan sitä ihan oikeesti niin olkoon sitten (vanhan ulko halkasija n. 24mm)
noo, tilaampa sitten uudet ja unohetaan koko juttu :shh:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2735
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 15:47
en nyt hienosti kehittyvään junkutukseen halua puuttua...mutta äkkipäätä voisin arvioida ulkokehän halkaisijaksi 28,8 + 2 x 2,7mm...eli siis 34,2 mm. :)



Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 16:16
Pahoittelen sitä että en osaa mitata o-rengasta työntömitalla. Se kun venyy helposti. Mittasin sillä lailla että en venyttänyt sisäreikää ja nuo mitat sain, unskilla oikea mitta ulkohalkaisijasta 34,2 mm.

Nuo sain merkkiliikkeestä, ne on tuon kokoiset siis. Oliko touhottajalla joku muu o-rengas mielessä, nämähän eivät tule suuttimiin vaan niihin holkkeihin?

Kuva

Veikkaisin että tämä on oikea mitta, tuolta taulukosta hain: OR 28,25 X 2,62
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2735
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 16:36
Kävin mittaamassa holkin, oikea sisämitta on n. 19mm. Osanumerokin o-renkaalle näyttäisi olevan oikein...onkohan nyt tullut väärät osat oikeilla numeroilla...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 16:49
unski kirjoitti:Kävin mittaamassa holkin, oikea sisämitta on n. 19mm. Osanumerokin o-renkaalle näyttäisi olevan oikein...onkohan nyt tullut väärät osat oikeilla numeroilla...

Timppa

Ok tarkistan vielä. Jospa tuli mittausvirhe minulle, tai luentavirhe. Tai muistivirhe kun en kirjoittanut niitä ylös. Tässä on nyt jonkin verran muuta mietittävää menossa... :D O-renkaat on nyt auton hanskalokerossa eikä tässä ole työntämittaa lähistölläkään.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 17:37
Mittasin rullamitalla renkaan ja se on noin 19 mm sisähalkaisijaltaan. Eli muisti petti... oikea mitta on varmaan nitriilikumista eli NBR materiaalista OR 18,72 X 2,62 . En osaa sanoa mitä materiaalia merkkiliikkeen renkaat ovat. Voi mitta olla tuo 19 x 2,5 myöskin...

Jos tuo helkutin o-renkaan mitta on elämää suurempi kysymys ja kiire niitä hankkia niin ois kannattanut vaikka tältä foorumilta sitä kysellä jo aikaisemmin ellei kerran ole varaa niitä merkkiliikkeestä tilata!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5180
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 12.11.2015 19:18
karra kirjoitti:
Jos tuo helkutin o-renkaan mitta on elämää suurempi kysymys ja kiire niitä hankkia niin ois kannattanut vaikka tältä foorumilta sitä kysellä jo aikaisemmin ellei kerran ole varaa niitä merkkiliikkeestä tilata!

niinhän minä kysyinkin SINULTA mutta annoit väärää tietoa, olet ihan oikeessa ettäei ole varaa kuin yhden o-renkaan ostoon ja sekin vähittäis maksulla.
kyllä nyt tais loppua minun kyselyt.
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 13.02.2016 18:04
Kävin tänään tämän auton tallissa ekaa kertaa moneen kuukauteen. Käytin lämpöiseksi, ilmastointikin pelaa edelleen. Jarrua poljeskelin myös.

Oli vuotanut automaattiöljyä alleen mutta en huolestu, auto ei ole ollut käyttämättä minun aikanani näin montaa kuukautta ikinä. Kun ostin auton siinä oli muistaakseni useamman litran vajaus... niin ne tuppaa vanhat vuotamaan kun ei ajeta, normal.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 12.04.2016 18:18
SEC otettu ajoon, huppu vaan pois päältä. Ilmastointikin toimii, aika hyvin itse tehdyksi konversioksi :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 11.05.2016 21:06
No helvetti, alkoi vuotaa toinen bensapumppu; tihruaa siitä sähköliittimen juuresta. Noita ei kai voine korjata... eli tiivistää jollain? Mekaanisen ruiskun siirtopumpun purin ja laitoin sinne o-renkaat mutta siinä on vaan pari bar painetta.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 12.05.2016 12:33
Boschin pumppu maksaa Saksassa 109 euroa plus lähetys. Sain tähän käytetyn pumpun äsken, pitää illalla asentaa. Sitten kun autoa käydään läpi museointia varten seuraavana talvena niin aion laittaa uudet pumput, sekä kaikki bensaletkut sinne kuten myös varmaan konehuoneesenkin uudet letkut, niistä toinen on jo olemassa :D

Tarttee katsoa ajanko tällä ensi kesänä, etenkin jos minulla on vielä 450 SEL ja toivottavasti se museorekisterissä. Saa 500E luvan toimia kesäautona sitten, itse asiassa käyttöautona neliovinen on kätevämpi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 12.05.2016 20:55
On se hienoa kun oli jo aamulla Korvenkylästä lähtenyt 230 TE:n pumppu Rakuunamäellä. Hain sen lounasaikaan ja kello 18 aikaan SEC rokkasi taas :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1198
Liittynyt: La 29.10.2005 22:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
ViestiLähetetty: To 12.05.2016 22:26
karra kirjoitti:On se hienoa kun oli jo aamulla Korvenkylästä lähtenyt 230 TE:n pumppu Rakuunamäellä. Hain sen lounasaikaan ja kello 18 aikaan SEC rokkasi taas :D


Tais tulla MH.n kuljettamana, nopein tapa liikuttaa tavaraa kotimaan rajojen sisällä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 13.05.2016 05:56
petri kirjoitti:
karra kirjoitti:On se hienoa kun oli jo aamulla Korvenkylästä lähtenyt 230 TE:n pumppu Rakuunamäellä. Hain sen lounasaikaan ja kello 18 aikaan SEC rokkasi taas :D


Tais tulla MH.n kuljettamana, nopein tapa liikuttaa tavaraa kotimaan rajojen sisällä.


:D no joo kuljetus oli rouva Armisen toimesta :lol: tosiaan pumpun varaosanumero on A003 091 53 01 jos ketä kiinnostaa.

http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1156243

Niin tuohan oli alle satasen...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 28.05.2016 18:09
No nyt on taas ihmettelyn paikka. Kun vaihdoin bensapumpun releen niin vaikutti että kierrosrajoittajaongelma olisi poistunut. Mutta tänään Lappeenrannan Ilmailupäivässä tekemäni varttimailin ajo meni pieleen; kun laatikko vaihtoi kolmoselle täyskaasukiihdytyksessä niin se pätkiminen alkoi taas. Piti höllätä kaasua ja kun painoin taas lapun lattiaan niin ei olut mitään ongelmaa mutta varttimailin aika oli jo pilalla.

Minulla ja Juha_M117:llä siis sama ongelma. Juha kokeili minun relettä viime keskiviikkona eikä vika korjaantunut, ja itse kävin ohitiellä keskiviikkona kokeilees että kaikki toimi. Tänään ei sitten toiminut.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 29.05.2016 06:16
Eilen ajoin varttimailin aikaan 15.613 sek ja mailin kohdalla nopeus 200 km/h. Tuossa meni pieleen kun kolmosella varmaan sekunnin pari en saanut ollenkaan nopeutta, se jäi siihen 120 km/h pätkimään, sitten hölläsin kaasua ja painoin uudestaan pohjaan niin sain loppunopeutta lisää.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 30.05.2016 20:30
unski kirjoitti:Yleensä kannattaa vaihtaa suutinten tiivisterenkaat, nuo pitimien o-renkaat ja kaikki tyhjäkäyntipiirin mustat "kumiputket" (jotain muoviseostahan nämä on) tyhjäkäyntimoottorin jälkeen. Näitä on sitten muutamaa eri versiota ja halkaisijaa. Vanhoissa letkuissa on valmistenumerot....ne tosin on todennäköisesti jo päivittyneet, mutta pitäisi myös niillä löytyä.

Timppa


Widdu kun ois kannattanu lukea unskin viesti ajatuksella mutta oli just tuolloin hiukka muuta mietittävää elämässäni. Merkkilikkeestä kysyin että tarvin kaiki tiiivisteet suutinremppaa varten. Eikä siellä tiedetty sitä että suuttimissa on ne tiivisterenkaat, enkä minäkään tiennyt kun en ole ennen tehnyt tätä hommaa tälle moottorityypille.

Kuva

Eli noi varsinaiset tiivisterenkaat jäi uupumaan ja remppa kesken sen takia, suuttimet ja holkkien pohjalle menevät o-renkaat oli. Pitää mennä huomenna tilaamaan osia marmoritiskille.

Onneksi naapurin tuttu tuli myymään mersuaan minulle niin ajattelin että siitä saan illaksi auton mutta rouvalla ei ollut kakkososaa olemassa autoonsa ja kumpikaan meistä 50+ ikäisistä ei osaa hommaa netissä hoitaa... sähköinen varmenne...mikä se on :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2533
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 31.05.2016 16:14
karra kirjoitti:
unski kirjoitti:Yleensä kannattaa vaihtaa suutinten tiivisterenkaat, nuo pitimien o-renkaat ja kaikki tyhjäkäyntipiirin mustat "kumiputket" (jotain muoviseostahan nämä on) tyhjäkäyntimoottorin jälkeen. Näitä on sitten muutamaa eri versiota ja halkaisijaa. Vanhoissa letkuissa on valmistenumerot....ne tosin on todennäköisesti jo päivittyneet, mutta pitäisi myös niillä löytyä.

Timppa


Widdu kun ois kannattanu lukea unskin viesti ajatuksella mutta oli just tuolloin hiukka muuta mietittävää elämässäni. Merkkilikkeestä kysyin että tarvin kaiki tiiivisteet suutinremppaa varten. Eikä siellä tiedetty sitä että suuttimissa on ne tiivisterenkaat, enkä minäkään tiennyt kun en ole ennen tehnyt tätä hommaa tälle moottorityypille.

Kuva

Eli noi varsinaiset tiivisterenkaat jäi uupumaan ja remppa kesken sen takia, suuttimet ja holkkien pohjalle menevät o-renkaat oli. Pitää mennä huomenna tilaamaan osia marmoritiskille.

Onneksi naapurin tuttu tuli myymään mersuaan minulle niin ajattelin että siitä saan illaksi auton mutta rouvalla ei ollut kakkososaa olemassa autoonsa ja kumpikaan meistä 50+ ikäisistä ei osaa hommaa netissä hoitaa... sähköinen varmenne...mikä se on :D


Ota vaan nuo putket irti noista suuttimista ja käy nappaamassa suutin puhdistusainetta vaikka Motonätistä, suuttimet sopivaan lasipurkkiin jossa pysyvät pystyssä ja litkut perään, niin että ovat nesteessä kokonaan. Lähtee muuten uskomaton määrä skeidaa noista suuttimista jo vuorokauden liotuksella, ellet sitten vaihda uusiin suuttimiin?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 31.05.2016 20:59
jaakko.putkisaari kirjoitti:Ota vaan nuo putket irti noista suuttimista ja käy nappaamassa suutin puhdistusainetta vaikka Motonätistä, suuttimet sopivaan lasipurkkiin jossa pysyvät pystyssä ja litkut perään, niin että ovat nesteessä kokonaan. Lähtee muuten uskomaton määrä skeidaa noista suuttimista jo vuorokauden liotuksella, ellet sitten vaihda uusiin suuttimiin?

Suuttimethan on ostettu jo viime marraskuussa ja niiden holkkipidikkeiden alla olevat o-renkaat. En ala elvyttää 300 t ajettuja suuttimia mutta en nyt niitä roskiinkaan heti heitä.

Sain lisää neuvoja eilen ja tavoite on tehdä talvella 2017-2018 perusteellisempi remppa koko autolle niin uusin moottoriin niitä ilma- ym letkuja kuten laitan kaikki polttoaineletkut uusiksi, kuten olen tehnyt 300 SEL 6.3 ja 450 SEL 6.9 mersuille, eli 30-vuotishuolto. En nyt koske pidikeholkkeihin ollenkaan vaan tarvoite on saada auto käymään nätisti tyhjää ja toimimaan osakaasulla.

Ja sitten selvittää se että miksi autolla ei voi kiihdyttää kaasu pohjassa...kuten tehdas on sen suunnitellut :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 09.06.2016 09:51
Suuttimet vaihdettu, noihin muovitötteröihin en siis koskenut mutta suutinten tiivisteet vaihdoin toki uusiin. Vanhat oli melko kovat ja suuttimet oli jopa löysällä...

Yksi imusarjan pultti piti irroittaa jotta sain kaasuvuvuston käännettyä sivuun, se meni vesitilaan ja tiivistin sen ruskealla tiivisteliimalla. Eilen koekäytössä ei vuotanut ja nyt kun on jäähtynyt niin illalla pitää tarkistaa vielä ennen kun lähtee ajamaan. Käynti parani tottakai; ajanut en vielä ole. Sitten normalissa ajossa näkee sen humputtamisen, nykimisen ja kuumakäynnistyksen muutokset.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 11.06.2016 12:02
Se kärytys loppui kun käänsin seosruuvia kolme varttia laihemmalle. Ajossa sitten tuntui taas nykivän pintakaasulla, ja liikkeellelähdössä ei niin herkästi hyökkää. Viime yöllä rajatankkausmatkalla rikastin seosta siihen puoliväliin mistä olin lähtenyt laihentamaan, ja ajossa nyt on aika hyvä. Tyhjäkäynti ei ole nyt ihan silkinpehmeää mutta se hypähtelevä käynti on poissa sekä pintakaasulla nykiminen.

Vien auton leimalle tässä kohta niin pitää seos säätää sitten oikealle tasolle, nythän se on vaan perstuntumalla ruuvattu.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 28.06.2016 05:43
Kokeilin sunnuntaina toisesta 560SECistä bensapumpun relettä. Sillä ei esiintynyt kierrosrajoittajan vikaa eli antoi kiihdyttää puhtaasti kakkosen loppuun ja heitti kolmoselle ilman että rajoitin ois jääny päälle. Kokeilin vielä toisen vedon, paikaltaan lähtien ja toimi edelleen.

Ois kannattanut ostaa heti OE rele eikä noita tarvikereleitä mitä on nyt 2 kpl jo hankittu...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2735
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 28.06.2016 11:08
Mikä tarvikerele sinulla oli?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 28.06.2016 11:34
unski kirjoitti:Mikä tarvikerele sinulla oli?

Timppa

Ensin tilasin tämän, ei toiminut ollenkaan, siis kick-down: http://www.autohausaz.com/pn/0035452505U

Sitten tilasin tämän, ei tältä myyjältä mutta tällainen se on: http://www.ebay.de/itm/Kraftstoffpumpen ... SwvUlWsfh-

Molempien pitäisi sopia 560 SECciin. Oikea numerohan on 0035450105
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2735
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 28.06.2016 20:26
0035452505 on Kattimallien rele. EPC sanoo, että ainoastaan katalysaattorimalleihin. Onko nyt kyseessä vain nasta lambdan lämmitykselle vai vaihtokohdissa eroa...?

Tarkastin, 9/88 eteenpäin. 2->3 kickdown-vaihtokohta on 5 km/h. ylempänä...se saattaa riittää jo nykimiseen, sytytys voisi mennä rajoittimelle ennen vaihtoa, relehän rajoittaa vain pumpun toiminnan ylikierroksilla.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 805
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 29.06.2016 10:37
Karin auto toimii nykimättä mun OE releellä joka on -89 kattimallista (0025451605).
1989 560 SEC
1989 300 SEL
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 19.08.2016 13:35
Nopeusmittauspäivät lähestyy; tarkoitus on mennä Juhan lainareleellä kokeilemaan kun merkkiliikkeen kautta ei saa bensapumpun relettä.

Säädin eilen seokset CO-mittarilla; keväällä perstuntumalla tehty säätö oli 4% ja kesänhän olen sllä ajellut, hyvin pelaa eikä kärytä. Säädin sen hieman alle 3% ja HC oli 280 ppm.

Tänään hain leiman, ajoin suoraan sinne mitään tekemättä ja kun oli tuttu mies uuden katsastusaseman omistajana nautin kahvia ja pullaa tarinoiden enkä edes mennyt hallin puolelle sekä auton alle kuten yleensä :D

Ja ilmastointikin pelaa edelleen, R134a aineilla...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tuosei ja 6 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi