Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Postilaatikkoon oli kopsahtanut Tullita kirje joka sisälsi veropäätöksen. Summa oli erittäin kohtuullinen 1 438,- euroa . 15 pv on maksuaikaa eli eräpäivä on 3.8. Saa vielä parisen viikkoa ajaa tarrakilvillä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
No jo vain, ei ihan paha! Itse odottelen ko. laskua samanlaisesta kulkineesta.
Tulliin vein paperit 1.6 ja tarrat sain samana päivänä, saas nähä millanen päätös sieltä tulee?
Autoa en käynyt näyttämässä tullissa, Tampereella eivät ainakaan vaatineet nähdä!
Tulliin vein paperit 1.6 ja tarrat sain samana päivänä, saas nähä millanen päätös sieltä tulee?
Autoa en käynyt näyttämässä tullissa, Tampereella eivät ainakaan vaatineet nähdä!
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Ei täälläkään.ADHD kirjoitti:Autoa en käynyt näyttämässä tullissa, Tampereella eivät ainakaan vaatineet nähdä!
Kun ajelin äsken niin kaupungin sisäänmenotiellä ulkolämpömittari näytti +32, ja keskustassa taisi olla jo +34. Varjosta kun läksin niin +28,5 oli lukema. Ja niin vaan se Isceon 49 siellä puristuu ja laajenee tuottaen mukavan kylmää kabiiniin. Kävin päivä pilsulla terassilla ja kun auringosta läksin niin viileni aika nopeasti mutta ei ihan jääkylmää jaksanut työntää sen 5 min aikana keskustassa ennen kuin pääsi taas 60 km/h alueelle jossa viileni sen verran että puhallinopeuskin vähän laski .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Minäkin varasin SEC:ille ajan ilmastointihuoltoon Pellen Pajalle. Täyttöaineeksi pannaan Isceon 49:ä ja kuivain vaihdetaan samalla. Tilasin sen eBaysta. 26 euroa maksoi toimituksineen, Suomessa halvimmillaan reilut 40 euroa KL:ssä ja postimaksu siihen vielä päälle. Tällä hetkellä ilmastointi puhaltaa viileää, muttei kylmää. Toivottavasti aineen vaihdon jälkeen puhaltaa kylmää.karra kirjoitti: Kun ajelin äsken niin kaupungin sisäänmenotiellä ulkolämpömittari näytti +32, ja keskustassa taisi olla jo +34. Varjosta kun läksin niin +28,5 oli lukema. Ja niin vaan se Isceon 49 siellä puristuu ja laajenee tuottaen mukavan kylmää kabiiniin. Kävin päivä pilsulla terassilla ja kun auringosta läksin niin viileni aika nopeasti mutta ei ihan jääkylmää jaksanut työntää sen 5 min aikana keskustassa ennen kuin pääsi taas 60 km/h alueelle jossa viileni sen verran että puhallinopeuskin vähän laski .
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Todellakin varsin kohtuullinen vero. Laskin aikaisemmin tänä vuonna SEC:in etsimiseni yhteydessä Tullin verotustietojen perusteella SEC:ien verotussummien keskiarvon vuosilta 2009 ja 2010. Se on 2200 euroa. 17:sta SEC:istä on tehty veropäätös tuona aikana. Niistä vain yhden vero oli alle tonnin (720 eur) ja seuraavaksi pienin vero oli 1500 euroa. Kallein vero oli 3500 euroa.karra kirjoitti:Postilaatikkoon oli kopsahtanut Tullita kirje joka sisälsi veropäätöksen. Summa oli erittäin kohtuullinen 1 438,- euroa
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Toivottavasti vuosimallilla on painoarvoa! 1987 on kuitenkin mallisarjan keskivaiheilta ja jo suht iäkäs, vaikka kilsoja mittarissa olisikin vähän. Kättä taskuun vaan, ei auta verottajan kans muu! Mansessa oli eilen päivällä nordean mittarissa +33 celssiusta, et huh huh
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Kesäkuun alussa mosahti kivi tai tiilenpala tuulilasiin, iso iskemä tuli. Lasi vaihdettiin nyt vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin; eilen kun vanha lasi oli irti kävin liikkeessä tarkastamassa kaukalon kunnon - hyvä oli. Samoin tuulilasin kehys oli kuin uudessa autossa, hieman liikkeenharjoittaja ihmetteli että näinkin vanhassa noin siisti... ai niin sumuttelin samalla paukkupullosta sinne kotelonsuoja-ainetta joten sekin homma on nyt hoidettu .
Nyt on clear vision, toki vihreällä yläreunalla Pilkingtonin lasi.
Syyskuussa auto menee etupään kulmien ym tohtoroitavaksi vähän niin kuin työnäytekappaleeksi, siitä sitten enemmän että selviääkö syy vikurointiin .
Nyt on clear vision, toki vihreällä yläreunalla Pilkingtonin lasi.
Syyskuussa auto menee etupään kulmien ym tohtoroitavaksi vähän niin kuin työnäytekappaleeksi, siitä sitten enemmän että selviääkö syy vikurointiin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 793
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Ihan suoraanhan tuo näytti menevän tänään Helsingintiellä, vaikka urainen onkin ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa!
Perjantaina käyn hakeen kilvet ja sitten pientä tuunausta! Toiminut hyvin n.2000km tarroilla.
Kaks kertaa alkanut vähä röpöttää, mutta sitten häikkä poistunut itestään? Olisko tulpanjohdot tai jotain, mut nyt vaan kurvaillaan naama virneessä
Perjantaina käyn hakeen kilvet ja sitten pientä tuunausta! Toiminut hyvin n.2000km tarroilla.
Kaks kertaa alkanut vähä röpöttää, mutta sitten häikkä poistunut itestään? Olisko tulpanjohdot tai jotain, mut nyt vaan kurvaillaan naama virneessä
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Oletkos Karra tai muut vastaavien autojen käyttäjät muuten tutkineet autojenne polttoainesuuttimia?
Saattas olla hyvä testata, että kuinka suihkuaa...
Samoiten itselläni tämän kesän havaintoja oli, että se W116:den polttoaineen paineentasaajan (Määräjakajan vieressä) sisällä oleva alipainemäntä oli jumissa.
Jarrukliinerillä, paineilmalla ja alipainepumpulla vempatessa lähti mäntä taas liikkumaan.
Epäilisin, että yhtä jumissa on tuossa omassa W126:sessakin.
Saattas olla hyvä testata, että kuinka suihkuaa...
Samoiten itselläni tämän kesän havaintoja oli, että se W116:den polttoaineen paineentasaajan (Määräjakajan vieressä) sisällä oleva alipainemäntä oli jumissa.
Jarrukliinerillä, paineilmalla ja alipainepumpulla vempatessa lähti mäntä taas liikkumaan.
Epäilisin, että yhtä jumissa on tuossa omassa W126:sessakin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Voisi olla syytä epäillä koska SEC oli seisonut noin 5 vuotta ennen kuin minulle tuli. Kun niiltä osin se pelaa hyvin niin annan nyt toistaiseksi olla . Mutta, olen käyttänyt nyt noin 1600 ajetun km ajan (kokonaan olen ajanut vajaa 3 tkm) bensiinin seassa 0,5 % ATF öljyn seosta, se ei vielä savua ja en usko että karstoittaa mutta aion kurkata sytytystulppia jossain vaiheessa kylläkin. Niin vaikka tuo ei sinne alipainepuolelle vaikuta niin voitelee kumminkin bensan koskettamia osia kuten suuttimia.Mesedesi kirjoitti:Oletkos Karra tai muut vastaavien autojen käyttäjät muuten tutkineet autojenne polttoainesuuttimia?
Saattas olla hyvä testata, että kuinka suihkuaa...
Samoiten itselläni tämän kesän havaintoja oli, että se W116:den polttoaineen paineentasaajan (Määräjakajan vieressä) sisällä oleva alipainemäntä oli jumissa.
Jarrukliinerillä, paineilmalla ja alipainepumpulla vempatessa lähti mäntä taas liikkumaan.
Epäilisin, että yhtä jumissa on tuossa omassa W126:sessakin.
M100 moottorissa tulpat oli erittäin puhtaat vaikka siinä olen käyttänyt noin 1% seostusta kolmen kesän ajan.
Annan käytetyn öljyn laskeutua gallonan purkissa hyvän ajan ja sitten kaadan sen toisen gallonaan jotta suurin laskeutunut sakka jää sinne pohjalle. Otan siitä sitten aina kerrallaan litran purkkiin missä asteikko josta annostelen tankkiin. Öljyä on tullut nyt omista vehkeistä n 16 litraa tänä kesänä ja kaverilta sen 8 litraa plus pari muuta lahjoitusta... eli öljyssä on pysytty .
Niin olin unohtanut päivittää että kilvethän on nyt paikoillaan .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
millälailla se vikuroikarra kirjoitti:Kesäkuun alussa mosahti kivi tai tiilenpala tuulilasiin, iso iskemä tuli. Lasi vaihdettiin nyt vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin; eilen kun vanha lasi oli irti kävin liikkeessä tarkastamassa kaukalon kunnon - hyvä oli. Samoin tuulilasin kehys oli kuin uudessa autossa, hieman liikkeenharjoittaja ihmetteli että näinkin vanhassa noin siisti... ai niin sumuttelin samalla paukkupullosta sinne kotelonsuoja-ainetta joten sekin homma on nyt hoidettu .
Nyt on clear vision, toki vihreällä yläreunalla Pilkingtonin lasi.
Syyskuussa auto menee etupään kulmien ym tohtoroitavaksi vähän niin kuin työnäytekappaleeksi, siitä sitten enemmän että selviääkö syy vikurointiin .
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Tuohan on ihan kohtuullinen vero, selvästi alle kahden viime vuoden keskiarvon (2200€). Ei muuta kuin nauttimaan upeasta kyydistä!ADHD kirjoitti:Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa!
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Täytyy kyllä myöntää, että kaksiovinen mersu on ruvennut pikkuhiljaa omaakin mieltä kiusaamaan...
Se sinun ruskea 111 coupe olisi ollut ihan kuningasvehe...eikä tuo valkeakaan olis muuten paha, mutta tuo käsinsärjettävä vaihteisto nousee esteeksi...
Nooh...antaahan akan olla järvessä - varsinkin kun ei ole oma.
Se sinun ruskea 111 coupe olisi ollut ihan kuningasvehe...eikä tuo valkeakaan olis muuten paha, mutta tuo käsinsärjettävä vaihteisto nousee esteeksi...
Nooh...antaahan akan olla järvessä - varsinkin kun ei ole oma.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Täällähän myö molemmat kirjoiteltiin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;touhottaja kirjoitti:millälailla se vikuroi
En ole ohjausvaihdetta tutkaillut mutta syykuussa auto menee Klubin kurssille JAKK:iin tohtoroitavaksi .
Mitkä speksit eli vuosimalli ja km-lukema?ADHD kirjoitti:Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa
Noh, olihan siinä omat puutteensa mutta olihan se oikeasti hieno, väri kruunasi kokonaisuuden.Mesedesi kirjoitti:Se sinun ruskea 111 coupe olisi ollut ihan kuningasvehe
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Meinaatkos mennä secillä LPR cruisingiin?
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Kyl varmaan taidan mennä sinne isommalla moottorilla .Juha_M117 kirjoitti:Meinaatkos mennä secillä LPR cruisingiin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Vuosimalli otteessa oli 1987 ilman tarkempaa päivämäärää, konttorin setä tuumas että se on sitten ens rekisteröity 31.12.1987! Kilsoja mittarissa 89.000km, mutta lommoja ja naarmuja kyllä löytyy. Ja persus on saanut jossain vaiheessa pikku pusun, eli ei ihan priima sanotaan että hyvä orkkis. Koppa on kuitenkin täysin rostfrei ja pohjassa loistaa pultinpäät tehtaan jäljiltä keltasena maalista. Kaikki toimii ja kulkupuoli kunnossa . Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?karra kirjoitti:Täällähän myö molemmat kirjoiteltiin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;touhottaja kirjoitti:millälailla se vikuroi
En ole ohjausvaihdetta tutkaillut mutta syykuussa auto menee Klubin kurssille JAKK:iin tohtoroitavaksi .
Mitkä speksit eli vuosimalli ja km-lukema?ADHD kirjoitti:Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa
Noh, olihan siinä omat puutteensa mutta olihan se oikeasti hieno, väri kruunasi kokonaisuuden.Mesedesi kirjoitti:Se sinun ruskea 111 coupe olisi ollut ihan kuningasvehe
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Varmaan Tulli on laskenut noille matalille kilsoille painoarvoa. Oma sirittää myös kun laittaa sen ns pakkoykkösen päälle; en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota - en tosin ole ajanut siinä asennossa... totesin eka kerran kun testailin autoa talvella ja nyt taas laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Pitääkin testata ruokiksella että kulkeeko se edes sillä eteenpäin .ADHD kirjoitti:Vuosimalli otteessa oli 1987 ilman tarkempaa päivämäärää, konttorin setä tuumas että se on sitten ens rekisteröity 31.12.1987! Kilsoja mittarissa 89.000km, mutta lommoja ja naarmuja kyllä löytyy. Ja persus on saanut jossain vaiheessa pikku pusun, eli ei ihan priima sanotaan että hyvä orkkis. Koppa on kuitenkin täysin rostfrei ja pohjassa loistaa pultinpäät tehtaan jäljiltä keltasena maalista. Kaikki toimii ja kulkupuoli kunnossa . Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Kulkee, hitaasti, niin kuin ykkösellä yleensäkin.karra kirjoitti:Varmaan Tulli on laskenut noille matalille kilsoille painoarvoa. Oma sirittää myös kun laittaa sen ns pakkoykkösen päälle; en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota - en tosin ole ajanut siinä asennossa... totesin eka kerran kun testailin autoa talvella ja nyt taas laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Pitääkin testata ruokiksella että kulkeeko se edes sillä eteenpäin .ADHD kirjoitti:Vuosimalli otteessa oli 1987 ilman tarkempaa päivämäärää, konttorin setä tuumas että se on sitten ens rekisteröity 31.12.1987! Kilsoja mittarissa 89.000km, mutta lommoja ja naarmuja kyllä löytyy. Ja persus on saanut jossain vaiheessa pikku pusun, eli ei ihan priima sanotaan että hyvä orkkis. Koppa on kuitenkin täysin rostfrei ja pohjassa loistaa pultinpäät tehtaan jäljiltä keltasena maalista. Kaikki toimii ja kulkupuoli kunnossa . Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Niin tekee, jännä tunne kun kone kiekuu mutta auto etenee verkkaisesti .Harri126 kirjoitti:Kulkee, hitaasti, niin kuin ykkösellä yleensäkin.karra kirjoitti:Oma sirittää myös kun laittaa sen ns pakkoykkösen päälle; en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota - en tosin ole ajanut siinä asennossa... totesin eka kerran kun testailin autoa talvella ja nyt taas laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Pitääkin testata ruokiksella että kulkeeko se edes sillä eteenpäin .
Piti ihan tässä yönsydämellä alkaa pajoittamaan. Aamupäivällä huomasin että syylari vuotaa. Pääsin vasta klo 22 jälkeen aloittelemaan rempan ja reilun tunnin päästä kühleri oli jo tallin pöydällä. Pitää viedä korjaamolle huomenna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Uusi syylari tilauksessa, tulee Nissens koska Behriä ei saa. Merkkiliikkeessä orggis maksaa 939,- ja tanskalaisena tarvikkeena 300,- .
Irroitin radion koska se on alkanut taas rutisemaan ja aion käyttää sen Telemessä huollossa. Radion takaa löytyi irrallinen johto jossa päässä jännä liitin, sellainen missä joku ihme klipsi:
http://www.mersuforum.net/forum/search. ... only&ch=-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa yllä linkki toiseen säikeeseen...
Irroitin radion koska se on alkanut taas rutisemaan ja aion käyttää sen Telemessä huollossa. Radion takaa löytyi irrallinen johto jossa päässä jännä liitin, sellainen missä joku ihme klipsi:
http://www.mersuforum.net/forum/search. ... only&ch=-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa yllä linkki toiseen säikeeseen...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Sissus, etten sanois.karra kirjoitti:Uusi syylari tilauksessa, tulee Nissens koska Behriä ei saa. Merkkiliikkeessä orggis maksaa 939,- ja tanskalaisena tarvikkeena 300,- .
Irroitin radion koska se on alkanut taas rutisemaan ja aion käyttää sen Telemessä huollossa. Radion takaa löytyi irrallinen johto jossa päässä jännä liitin, sellainen missä joku ihme klipsi:
http://www.mersuforum.net/forum/search. ... only&ch=-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa yllä linkki toiseen säikeeseen...
Secin jäähdytin (Behr) maksoi 2002 1000 mk.
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Niin. Lukuhan on jopa pienentynyt...yksikkö vain on muuttunut.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
ja Saksassa Mersulla...
Designation RADIATOR
Part number A1265004803
Price excl. VAT 476.52 Euro
Price incl. 19% VAT 567.06 Euro
Kallista on postitus sieltä samasta varastosta Suomeen verrattuna esim Hampuriin...
Designation RADIATOR
Part number A1265004803
Price excl. VAT 476.52 Euro
Price incl. 19% VAT 567.06 Euro
Kallista on postitus sieltä samasta varastosta Suomeen verrattuna esim Hampuriin...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Käyttöohjekirjassa oli mainittu että tuota asentoa voipi käyttää esim. vuoristoteitä ajellessa, moottorijarru toimii silloin. Tais olla suosituksena max 60km/h nopeus.ADHD kirjoitti: Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?
Sopuhintaan saa hipun sontaa
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Nissens on nyt asennettu ja koekäyttö suoritettu; ei vuotoja (vielä) . Oli kühleri tullut jo perjantaina, aikas nopeasti kun torstaina tilasin. No, en olis ehtinytkään aikaisemmin asentamaan kuin tänään.
Saman mallinen paitsi Behrin ja Tähden tilalla lukee Nissens ja Made in Denmark.
Saman mallinen paitsi Behrin ja Tähden tilalla lukee Nissens ja Made in Denmark.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Huoleton kesä takana ja syksy alkaa ihan persiilleen; 10 pv sisällä autosta hajonnut ensin syylari, sitten Beckeri ja tänään ilmastoinnista aineet veks . Tämähän on ihan selvästi harrasteauto .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
mulla kans ässässä alako tänään pukkaa kuskinpuolelta kuumaa ja vänkärin puolelta kylymää
pikku vinkkejä jos jollakin tiijossa
pikku vinkkejä jos jollakin tiijossa
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
SECissä oli joskus ainakin yksi huono juotos ohjainboksissa, joka sai automaatti-ilmastoinnin aivan sekaisin.touhottaja kirjoitti:mulla kans ässässä alako tänään pukkaa kuskinpuolelta kuumaa ja vänkärin puolelta kylymää
pikku vinkkejä jos jollakin tiijossa
Kävin kaikki näkyvät juotokset läpi ja taas toimi.
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna