Taitaa itänaapurin bensa olla parempaa kuin kotimainen, oma ECE versio nakuttaa kotimaisella 95 liemellä täyskaasuvedossa sen verran pahasti, etten sitä enää tankkiini laita.karra kirjoitti: Juhalla oli tänään 98-suomibensaa tankissa, ilmeisimmin aika vajaa tankki. Minulla puolitankkia itäystävän 95-oktaanista. Juhan nykiminen esiintyi jo silloin kun auto ei ollut itäistä lientä päässyt maistamaan.
Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Muistan kun kaveri ajoi pari vetoa alastarolla joskus 2000 luvun alussa -92 500SE:llä 560SEC:iä vastaan. SEC taisi olla vuosimallia -87 ja oli euromalli. Rekkari muistaakseni IAM-560. 500SE oli nopeampi aikaan 15,0, mutta SEC ei hävinnyt montaa auton mittaa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
eikös tuo -92 mallinen ole W140 ja sec W126 autoissahan on aivan erilaiset koneet ja korimallit
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Lähes olemattomana pointtinani oli se, että 560sec pitäisi 15s pintaan kulkea varttimailin.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Eikö 560 ECE version oktaanivaatimus ole 99...näin muistaisin, alemmalla oktaaniluvulla sitten säätöä sytytysyksiköstä.Taitaa itänaapurin bensa olla parempaa kuin kotimainen, oma ECE versio nakuttaa kotimaisella 95 liemellä täyskaasuvedossa sen verran pahasti, etten sitä enää tankkiini laita.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Näinhän se oktaanivaatimus on, viittasin vain tohon Karran 95 tankilliseen.unski kirjoitti:Eikö 560 ECE version oktaanivaatimus ole 99...näin muistaisin, alemmalla oktaaniluvulla sitten säätöä sytytysyksiköstä.Taitaa itänaapurin bensa olla parempaa kuin kotimainen, oma ECE versio nakuttaa kotimaisella 95 liemellä täyskaasuvedossa sen verran pahasti, etten sitä enää tankkiini laita.
Timppa
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
No jos itäystävän polttoaineen laatuvatimukset ovat asialliset on tuo 95 ihan liian nakutusherkkää normisäädölle SEC:ssä. Suosittelisin vaihtamaan hieman toisen kartan sytytysyksikköön, mikäli 95:llä ajaa ja kaasua käyttelee pohjassa paljonkin. Normiajossa se nyt on melkein se ja sama.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Saksassahan on nuo laadut vähän erilaisia kuin meillä, tai ainakin olivat? Super oli siellä muistaakseni 96 oktaanista jossain vaiheessa. Oman SECin bensaluukussa sanotaan että Super, jos Normal niin pitää säätää.
Wikipediasta katselin seuraavaa:
Normal mindestens 91 ROZ
Super/Bleifrei 95 mindestens 95 ROZ
SuperPlus/Bleifrei 98 mindestens 98 ROZ
Shell V-Power 100+ mindestens 100 ROZ
Aral/BP ultimate102 mindestens 102 ROZ
http://de.wikipedia.org/wiki/Oktanzahl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma SEC ei nakuta venäjän 95:lla mutta 300 SEL 6.3 kilistää vaikka ajaa venäjän 98:lla ja käyttäisi lisänä oktaanibuusteria. En ole kokeillut "laadukkaampia" oktaanin kohottajia tosin, vaan tuolta rajan takaa ostettuja mutta osa niistä ollut amerikkalaista alkuperää.
Wikipediasta katselin seuraavaa:
Normal mindestens 91 ROZ
Super/Bleifrei 95 mindestens 95 ROZ
SuperPlus/Bleifrei 98 mindestens 98 ROZ
Shell V-Power 100+ mindestens 100 ROZ
Aral/BP ultimate102 mindestens 102 ROZ
http://de.wikipedia.org/wiki/Oktanzahl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma SEC ei nakuta venäjän 95:lla mutta 300 SEL 6.3 kilistää vaikka ajaa venäjän 98:lla ja käyttäisi lisänä oktaanibuusteria. En ole kokeillut "laadukkaampia" oktaanin kohottajia tosin, vaan tuolta rajan takaa ostettuja mutta osa niistä ollut amerikkalaista alkuperää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Muistan kanssa tuota autoa ja varsinkin sen rekkaria ihmetelleeni joskus jo 80-luvun lopulla sen nähdessäni. Oli se silloin varsinainen ilmestys nuoren miehen silmille.arto79 kirjoitti: Rekkari muistaakseni IAM-560.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Etu "kynkät" siis huollettu, Rockauton osilla. Pyöränsuuntauksessa käytetty, oli vähän joka suuntaan säätämistä. Tulos: auto on hyvä ajaa; napakampi, vähän kuin uudennahkea edestä. Eikä enää lotise epätaisuuksissa mikä on suorastaan nautittavaa.
Kokeilin webastoakin kun työmatka on niin lyhyt jotta saisi koneen normi lämpöön sillä 2,5 km matkalla. Eka aamuna ei jäänyt käyntiin mutta tänään jäi, reilu 5 min annoin tohottaa ja näkyihän se lämpo jo auton lämpömittarissa vaikka sisätilan lämmitys ei vielä kerinnyt lähtemään päälle.
Kokeilin webastoakin kun työmatka on niin lyhyt jotta saisi koneen normi lämpöön sillä 2,5 km matkalla. Eka aamuna ei jäänyt käyntiin mutta tänään jäi, reilu 5 min annoin tohottaa ja näkyihän se lämpo jo auton lämpömittarissa vaikka sisätilan lämmitys ei vielä kerinnyt lähtemään päälle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
No sehän on se BBW 46. Sinultahan mie viime kesänä ostin siihen sen hehkutulpan kaapelin, piuhassa kun oli vika joka tais polttaa sen hehkunkin. Hehkutulpan ostin ebay-englannista. Webasto rokkaa siis lauhalla kelillä, pakkasella se ei jää päälle mutta pakkasellahan en aja tätä autoa .touhottaja kirjoitti:mikäs webasto sulla siinä on
Ellen sitten ens talvena kun en ole saanut aikaiseksi vielä hommata uutta käyttistä. Jos alkais käveleen töihin; 2,2 km .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
no, helevetti enhän mää tietenkään sitä muistanu mullakin on uus hehkutulppa ja joitakin muita uusia osia ja kasa rikkinäisiä lämmittimiä purettuna, olen koittanut kyttiä josko jostakin sais edullisesti etes jotenki toimivan mutta hinta pyynti taas noinki vanhasta lämittimestä on vallan valtava että taitaa joutaa muut osat tallin perällekarra kirjoitti:No sehän on se BBW 46. Sinultahan mie viime kesänä ostin siihen sen hehkutulpan kaapelin, piuhassa kun oli vika joka tais polttaa sen hehkunkin. Hehkutulpan ostin ebay-englannista. Webasto rokkaa siis lauhalla kelillä, pakkasella se ei jää päälle mutta pakkasellahan en aja tätä autoa .touhottaja kirjoitti:mikäs webasto sulla siinä on
Ellen sitten ens talvena kun en ole saanut aikaiseksi vielä hommata uutta käyttistä. Jos alkais käveleen töihin; 2,2 km .
ainiin mihkäs sulla on kytketty se auton omalle lämmittimen moottorille menevä virta kaapeli kun mun pitäs laittaa "uusi" siis käyttämätön thermotoppi ittelle, sekin on ollut mulla sellasen 12v hyllyssä, ainiin siitäkin tarjottiin oikein 50€ en ilenny myyvä sitä noinkin kovaan hintaan
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
On hienoja osia, tietäisi vaan mihin ne kuuluu . Ei vaineskaan, muistelen että lähettelin sinulle valokuvia oman webastoni johdotuksista. Juha_M117:lla saattaa olla kytkentäkaavio koska hänellä on yksi irrallinen webasto menossa SECciin josta tehdasasennettu sellainen on purettu pois. Minulla taas on jälkiasenteinen eli sellaisen kytkentäkaavio saattaisi olla hyödyllinen. Ja nyt muistan että taisin mailata sinulle sen asennus- ja huolto-ohjeen joskus, olikohan näin, mutta siitäkään ei ollut sinulle apua. Näköjään vanhuus ei tule yksin kun ei tahdo muistaa mitä on tullut tehtyä...touhottaja kirjoitti:tälläsiä uusia osia jäänyt hyllyyn kaiken muun rojun lisäksi
[ [url=http://i11.aijaa.com/t/00804/12655020.t.jpg] ][/url]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Mittasin tuossa kaupunkiajokulutusta, taikka siis taajama-ajoa. 15,4 litraa vei sadalla, ei ole tullut aiemmin mitattua, tietääpähän nyt senkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Vein SECin viime sunnuntaina talliin. Käytin webastolla kuumaksi ja ihmettelin kun se oli sammunut itsekseen; ajattelin että normaali tilanne, ei sen kummempaa. Vahasin auton tässä ja nyt illalla huomasin että koko webaston paneeli pimeä, eikä tietenkään lähde päälle . Auton sekä webaston sulakkeet tarkastettu, tarttee huomenna jakaa tutkimista...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Sulake olikin pimeä. Syy on että tuuletin vetelee viimeisiään, krohisee ja yrittää pyöriä... polttaa sulakkeen.karra kirjoitti:Vein SECin viime sunnuntaina talliin. Käytin webastolla kuumaksi ja ihmettelin kun se oli sammunut itsekseen; ajattelin että normaali tilanne, ei sen kummempaa. Vahasin auton tässä ja nyt illalla huomasin että koko webaston paneeli pimeä, eikä tietenkään lähde päälle . Auton sekä webaston sulakkeet tarkastettu, tarttee huomenna jakaa tutkimista...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Mun läsnäolo tartutti webastomurheet?
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Eiko se tilttasi jo viime sunnuntaina .Tape kirjoitti:Mun läsnäolo tartutti webastomurheet?
Eli ostolistalla "combustion air fan"
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
ei ole kyllä yhtään uutta mutta käytettyjä saattas lötyä muutama
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Otin tänään SECin ajoon talven jäljiltä. Kuukausi sitten tehdyn koneen käyttämisen jälkeen oli alkanut bensapumppujen välinen putkilinja vuotamaan. Vuoti siitä toisiopumpun imuliitännän kumiletkun juuresta. Kiristäminen ei auttanut; piti ottaa klemmari ihan löysälle ja kääntää 90 astetta sekä siirsin klemmarin paikkaa pituussuunnassa n 5 mm ulospäin. Sitten alkoi pitämään.
Saattaa tuo kumiletkun pätkä olla jo elämänsä ehtoopuolella vaan siihen joutuu kait tilaamaan koko väliputken mikä yhdistää ne pumput.
Saattaa tuo kumiletkun pätkä olla jo elämänsä ehtoopuolella vaan siihen joutuu kait tilaamaan koko väliputken mikä yhdistää ne pumput.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
tätä putkee varmaanki tarkotit mikä on tuon suojakumin vieressä
tässä näkyy putken toinenpää mikä tulee pumpulle
se on yhdysputki ykkös pumpulta kakkos pumpulle
tässä näkyy putken toinenpää mikä tulee pumpulle
se on yhdysputki ykkös pumpulta kakkos pumpulle
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Kyllä vuoti siitä kumisesta osasta.touhottaja kirjoitti:tätä putkee varmaanki tarkotit :
[ [url=http://i6.aijaa.com/t/00099/13226934.t.jpg]
Ajoin vkl aikana reilut 500 km reissun. Melkes tankillinen meni bensaa. Tuolle bensamonsterille näköjään maistuu .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Elvytettttin ilmastointilaite. Sehän toimi kesän 2011 Isceon49 kylmäaineilla joille konversio tehty Saksassa vuonna 2000.
Nyt laitettiin uusi kuivain ja siihen liittyvät o-renkaat. Uutta R134a kylmäaineelle soveltuvaa oljyä lisättiin 180 ml suoraan yhdestä liitoksesta ja senkin o-rengas uusittiin. Muita o-renkaita ei uusittu. Täyttöliittimeen laitettiin kiinteä adapteri.
Arvoitukseksi jäi paljonko vanhaa R12 kylmäainetta systeemiin kuuluu, Isceon49 täyttömäärä on 1200g. Netistä löysimme tiedon jotta R134a määrä on 950 - 1000 g ja se kilo laitettiin.
Näyttää toimivan kylmäkone vaikka sitä sään viiletessä juuri nyt ei tarvikaan.
Nyt laitettiin uusi kuivain ja siihen liittyvät o-renkaat. Uutta R134a kylmäaineelle soveltuvaa oljyä lisättiin 180 ml suoraan yhdestä liitoksesta ja senkin o-rengas uusittiin. Muita o-renkaita ei uusittu. Täyttöliittimeen laitettiin kiinteä adapteri.
Arvoitukseksi jäi paljonko vanhaa R12 kylmäainetta systeemiin kuuluu, Isceon49 täyttömäärä on 1200g. Netistä löysimme tiedon jotta R134a määrä on 950 - 1000 g ja se kilo laitettiin.
Näyttää toimivan kylmäkone vaikka sitä sään viiletessä juuri nyt ei tarvikaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Sen lisäksi että olen ML:stä kolme kertaa valuttanut moottoriöljyä tielle; 12 litraa meni hukkaan niin SEC aloitti tiputtaa bensaa pumppukaketin tienoilta . Ajattelin että meni se pumppujen välinen putkiletku lopullisesti joten tilasin sen heti; Helsingistä löytyy yksi noin 120 euron hintaan.
Montulla selvisi syy ja se on Webastoa varten otetun haaran letkun pettäminen eli webaston pumpun imulinjassa oleva kangaspäällysteinen letku oli ihan moro. Se repesi irti aivan minimaalisella voimalla. Meinas koko tankki tulla tyhjäksi ja kun eilen illalla kävin sen rajalla vasta täyttämässä . Loppui jo kanisterit ja piti jäteöljykanistereita pestä että sai bensat talteen.
Tarttee huomenna hakea uutta letkua ja klemmareita, asennusviikonloppu jatkuu käyttöautojen merkeissä eikä päässyt vielä niitä asioita tekeen mitä oli suunniteltu
Montulla selvisi syy ja se on Webastoa varten otetun haaran letkun pettäminen eli webaston pumpun imulinjassa oleva kangaspäällysteinen letku oli ihan moro. Se repesi irti aivan minimaalisella voimalla. Meinas koko tankki tulla tyhjäksi ja kun eilen illalla kävin sen rajalla vasta täyttämässä . Loppui jo kanisterit ja piti jäteöljykanistereita pestä että sai bensat talteen.
Tarttee huomenna hakea uutta letkua ja klemmareita, asennusviikonloppu jatkuu käyttöautojen merkeissä eikä päässyt vielä niitä asioita tekeen mitä oli suunniteltu
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Yön aikana oli tankki lirunut tyhjäksi siitä webaston pumpun imulinjasta ja kas oli muutama vesihelmi vadin pohjalla . Puhdasta oli bensa, tai se jämä oli jo haihtunut ja vesi vaan jäänyt vatiin.
Uusin letkut webaston pumpun molemmin puolin Gatesin pa-letkulla sekä uusilla klemmareilla; painepuolen letku oli kokokumia ja se oli vielä aika hyvässä kunnossa. Vanhat klemmarit oli jo aika ruosteessa ja yksi jopa petti avatessa.
Webastolle haarautuvassa liitoksessa oli 5 cm pätkä kumiletkua ja jätin sen siihen koska paikka ahdas ja olihan siellä alkuperäis(tyypistä) letkua vielä aika paljonkin. Jos sitten (joskus) kerralla laittas kaikki uusiksi. Pumppujen välinen putki on siis tilauksessa ihan varmuuden välttämiseksi.
Uusin letkut webaston pumpun molemmin puolin Gatesin pa-letkulla sekä uusilla klemmareilla; painepuolen letku oli kokokumia ja se oli vielä aika hyvässä kunnossa. Vanhat klemmarit oli jo aika ruosteessa ja yksi jopa petti avatessa.
Webastolle haarautuvassa liitoksessa oli 5 cm pätkä kumiletkua ja jätin sen siihen koska paikka ahdas ja olihan siellä alkuperäis(tyypistä) letkua vielä aika paljonkin. Jos sitten (joskus) kerralla laittas kaikki uusiksi. Pumppujen välinen putki on siis tilauksessa ihan varmuuden välttämiseksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Alkanut esiintyä samanlaista nykimistä osakaasulla mitä esiintyi ennen EHAn vaihtoa. Minkäänlaista käynnistymishäiriötä ei ole mikä viittaisi suuttimiin.
Laitoin melkein täyteen tankkiin litran kerosiinia. Ajelin sinne 2/3 tankilliseen. Sitten lisäsin 3 desiä ATF öljyä tankkiin. Nyt, alle puolen tankin mielestäni nykimenen on melkein poissa, ja tyhjäkäyntikin paljon tasaisempaa.
Auton perässä varmaan käryää ja parkkeeratessakin huomaa että sellainen grillin sytytyksen jälkeinen tuoksahdus esiintyy . No ei haittaa jos tuolla toimii paremmin.
Laitoin melkein täyteen tankkiin litran kerosiinia. Ajelin sinne 2/3 tankilliseen. Sitten lisäsin 3 desiä ATF öljyä tankkiin. Nyt, alle puolen tankin mielestäni nykimenen on melkein poissa, ja tyhjäkäyntikin paljon tasaisempaa.
Auton perässä varmaan käryää ja parkkeeratessakin huomaa että sellainen grillin sytytyksen jälkeinen tuoksahdus esiintyy . No ei haittaa jos tuolla toimii paremmin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Nykimistä esiintyy kun on ensin kiihdyttänyt matkavauhtiin. Sitten se kohta häviää, tämän kanssa on kesä eletty
Pääsin kuvaan eilen:
Olin muuten just cuunon kanssa puhelinyhteyksissä kuvaushetkellä
Pääsin kuvaan eilen:
Olin muuten just cuunon kanssa puhelinyhteyksissä kuvaushetkellä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Karra ota nyt vihdoinkin ne mannekaaret pois tuosta vielä kun lokasuojista on edes jotain jäljellä!
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic