Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
scorpion-70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja scorpion-70 »

Tällaisesta oli puhetta

http://www.youtube.com/watch?v=Z2wN0nL5zQA" onclick="window.open(this.href);return false;
W215
W639
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

scorpion-70 kirjoitti:Tällaisesta oli puhetta

http://www.youtube.com/watch?v=Z2wN0nL5zQA" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo olen tuon pätkän nähnytkin. Kaverihan kertoo siinä niitä AMG speksejä. Yritin hakea googlella 560 AMG:stä tietoa mutta aika niukasti on saatavilla.

Kun juteltiin eilen minulle piirtyi heti verkkokalvoille kuva niistä AMG:n 32 venttiilisistä M117-moottoreista mutta nehän taitaakin olla aika harvinaisia.

Kuva

Täällä lisää:

http://www.stuttgartclassics.com/AMG-M1 ... -Valve.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.stuttgartclassics.com/AMG-Wi ... HC-6-0.php" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
scorpion-70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja scorpion-70 »

Jep, taitais olla mahdon löytää jos nyt sellaisen haluaisi.
AutoWiki kertoo tällaista 560 SE / SEL / SEC 6.0 AMG V8 5953 cm3 283 kW (380 hv) @ 5500 r/min 556 Nm @ 4000 r/min 1989–1991
W215
W639
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

1.11.2014 karra kirjoitti:SEC peiteltiin tänään hupun alle lämpöiseen talliin Taipalsaarella :cry:
Tänään kävin tuolla tallilla ja täräytin käyntiin auton kuorittuani sen osittain hupun alta esiin. Niin vaan ilmastoinnin kompura lähti pyörimään ja litkut kiertämään, näky hyvin siinä kuivaimen kirkkaassa silmässä. Ja kompurasta kans.

Ensin katselin että onko se scorpionin CL siellä tallilla mutta sehän olikin vaan tumma celica :eh:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
scorpion-70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja scorpion-70 »

"Ensin katselin että onko se scorpionin CL siellä tallilla mutta sehän olikin vaan tumma celica "

Juu, ei ole siellä tallissa nyt autoja kun sen harmaan camaron möin joka oli siinä nurkassa ja cl on yhren kerrostalon autotallissa.

Vai piti käydä secciä silittelemässä :D
W215
W639
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin kuun vaihteessa taas SECiä käyttämässä, edelleen ilmastointi toimii :D . Kohtahan tän vois ottaa ajoon :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä autossa on esiintynyt ajottaista nykimistä täyskaasukiihdytyksessä, lähinnä kolmosvaihteella. Mittasin bensapaineet ja ne on ok mutta silloin kun nykäsee putoaa paineetkin aika alas, alle puoleksi sekunniksi kerrallaan. Tämä ilmiö saattaa jäädä päälle eli auto kiihtyy-uupuu-kiihtyy-uupuu jne jne

Kävin tänään yöllä Euroopan Unionin ulkopuolella ja kokeilin siellä niitä täyskaasukiihdytyksiä. No joo, ensimmäinen havainto oli että nelonen menee sisään noin 180 kmh vauhdissa, tai saattoi olla liki kaksi markkaakin eli siinä missä on nopeusmittarissa se kolmostolppa. Nykiminen alkoi heti kun kierrokset kävi rajoittajassa kolmosen kelattua vauhdin täyteen. Äsken, jätetään kertomatta missä maassa testaus suoritettiin, sain ilmiön esille kun kakkosella ajoin rajoittimeen ja kolmosen mentyä pesään alkoi tuo nykiminen. Auto ei sitten kelannut vauhtia yhtään kun tuo ilmiö oli päällä aika pitkään. Kun kevensin kaasupoljinta niin että kick-down vapautui loppui tuo nykiminen heti ja auto alkoi kiihtyä kolmosella kuten normaalistikin...

Bensapumpun releessä on sekä kickdown että kierrostenrajoitin toiminnot joten eiköhän syy ole siinä. Se pitää nyt ohittaa ja käydä taas testaamassa.

Ei ravistellut auto siellä liki 200 km/h nopeuksissa, siis renkaat vaikka ne talviseisonnan jäljiltä ensin vähän kulmikkaat olivatkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Tilasin uuden bensapumpun releen jenkeistä:

http://www.autohausaz.com/search/produc ... 0025451605" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

karra kirjoitti:Tässä autossa on esiintynyt ajottaista nykimistä täyskaasukiihdytyksessä, lähinnä kolmosvaihteella. Mittasin bensapaineet ja ne on ok mutta silloin kun nykäsee putoaa paineetkin aika alas, alle puoleksi sekunniksi kerrallaan. Tämä ilmiö saattaa jäädä päälle eli auto kiihtyy-uupuu-kiihtyy-uupuu jne jne

Kävin tänään yöllä Euroopan Unionin ulkopuolella ja kokeilin siellä niitä täyskaasukiihdytyksiä. No joo, ensimmäinen havainto oli että nelonen menee sisään noin 180 kmh vauhdissa, tai saattoi olla liki kaksi markkaakin eli siinä missä on nopeusmittarissa se kolmostolppa. Nykiminen alkoi heti kun kierrokset kävi rajoittajassa kolmosen kelattua vauhdin täyteen. Äsken, jätetään kertomatta missä maassa testaus suoritettiin, sain ilmiön esille kun kakkosella ajoin rajoittimeen ja kolmosen mentyä pesään alkoi tuo nykiminen. Auto ei sitten kelannut vauhtia yhtään kun tuo ilmiö oli päällä aika pitkään. Kun kevensin kaasupoljinta niin että kick-down vapautui loppui tuo nykiminen heti ja auto alkoi kiihtyä kolmosella kuten normaalistikin...

Bensapumpun releessä on sekä kickdown että kierrostenrajoitin toiminnot joten eiköhän syy ole siinä. Se pitää nyt ohittaa ja käydä taas testaamassa.

Ei ravistellut auto siellä liki 200 km/h nopeuksissa, siis renkaat vaikka ne talviseisonnan jäljiltä ensin vähän kulmikkaat olivatkin.
Kysyn mieluummin tyhmiä, kuin että jätän kysymättä. Oliko tulpat milloin viimeksi vaihdettu tai tarkistettu että kärkiväli on kohdallaan? Tuli föönatun bensakoneen kanssa vastaan "rötääminen" yläkierroksilla. Tulpat oli huoltokirjan mukaan vaihdettu pariinkin kertaan, mutta kärkiväli oli yli kaksinkertainen... Epäilenpä oliko kynttilöitä koskaan vaihdettu. Vain laskutettu hommista prkle..
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

kuokka12 kirjoitti: Kysyn mieluummin tyhmiä, kuin että jätän kysymättä. Oliko tulpat milloin viimeksi vaihdettu tai tarkistettu että kärkiväli on kohdallaan? Tuli föönatun bensakoneen kanssa vastaan "rötääminen" yläkierroksilla. Tulpat oli huoltokirjan mukaan vaihdettu pariinkin kertaan, mutta kärkiväli oli yli kaksinkertainen...
Ei ole hirveän paljon tulpilla ajettu, pari kesää eli muutama tuhat km. Edellisillä ajoin saman verran ja ne oli hyvännäköisessä kunnossa kun vaihdoin. Silloin tutkin nykimistä tasakaasulla ja vikahan osoittautui EHAan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Bensapumpun rele tuli Ameriikasta, Autohaus AZ:sta. UPS haluaa tullata sen, minun piti antaa tullaukseen toimeksianto. He perivät palkkiota 15 euroa ja ilmeisimmin tullia ei tule vaan alv koko lähetyksestä eli noin 24 euroa. Satasen maksun päälle tulee sitten se 24 + 15 euroa. Lasku tulee 2 vkon sisällä. Ihan perseestä.

Kaiken lisäksi rele ei mahdu paikoilleen, se on pari mm leveämpi kuin orkkis. En viitsinyt alkaa murjoa relettä sinne pohjaan kun huomenna pitäs lähteä tällä reissuun, tarttee kattoa sitten ajan kanssa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minkä merkkinen rele se on :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:minkä merkkinen rele se on :roll:
Se on ÜRO. Olis pitänyt ottaa se orkkis, sillä lailla olisi kokonaiskustannukset jääneet vain kahtensataan euroon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Autoveron oikaisupyynti tuotti 306 euron palautuksen, bueno!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:minkä merkkinen rele se on :roll:
Se on ÜRO. Olis pitänyt ottaa se orkkis, sillä lailla olisi kokonaiskustannukset jääneet vain kahtensataan euroon.
onkos sulla sulakerasiassa se releen paikka kun ei sopinu paikalleen, mulla on tasanen pohja releelle siinä ei tollaset 2mm pyllistä mitään, paitsi sitten jos tappi jako on vähän sekasi :wink:

eihän se täälläkään maksa kahta sataa euroo rele :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Olen noi tullaukset suorittanut itse netissä, menee muutama minuutti aikaa ja säästää ton 15e. Muistaakseni oli niin, että alle 10€ tullia ei peritä ja taisi olla niin, että siitä alvistakin vähennetään jotain. (Olisko ollut laskennallinen (tulli + alv) - 10€) tai jotain epämääräistä :)

Hitto mulla taitaa olla yksi uusi alkuperäinen bensapumpunrele, kun oli paketissa projekti SECin takakontissa ja mersun numerot päällä. Muistelin, että googlettelin silloin, että se on juuri tuo Bensapumpunrele. Empä ajatellut, että sillä on jotain arvoakin, ajattelin että joku parin euron rele :) En meinaan enää löytänyt sitä mistään :oops: En sillä mitään tee, kun sähköt/ bensapumppukin vaihtuu, täytyy vielä kaivaa jos se jostain löytyisi.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Minulla releen alusta ei ole tasainen vaan siinä on reunat, eli se on sellainen kolo mihin rele pitää työntää.

Merkkiliikkeen kautta ei relettä enää saa.

Itse olen aika tehnyt nettitullauksen, jos paketti tulee postissa. Tällä kertaa valitsin nopeamman kuriirin eli UPS:n koska hinta oli melkein sama. UPS ja Fedex tullauttavat aina koska he saavat siitä komissiona käsittelymaksun.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Kyllä ainakin viimevuonna vielä pystyi UPS:lla tullaamaan itse. Ne toki tarjosivat tullausmahdollisuuttaan, mutta sanoin, ettei käy (tuote oli joku 50 arvoinen, niin tuntui kohtuuttomalta.) No ne lähetti sähköpostiin kaikki kirjaset ja tullasin sen itse. DHL:n tuotteet taitaakin tulla postissa perille ja FedExistä ei ole kokemuksia, kun amerikan sisällä.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

noroljan kirjoitti:Kyllä ainakin viimevuonna vielä pystyi UPS:lla tullaamaan itse. Ne toki tarjosivat tullausmahdollisuuttaan, mutta sanoin, ettei käy (tuote oli joku 50 arvoinen, niin tuntui kohtuuttomalta.) No ne lähetti sähköpostiin kaikki kirjaset ja tullasin sen itse. DHL:n tuotteet taitaakin tulla postissa perille ja FedExistä ei ole kokemuksia, kun amerikan sisällä.
Minulle kertoivat että jos tullaan itse niin se maksaa minulle lisäkuluina 28 euroa!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No johan on touhua. Jos ovat tuollaiseksi käytännön muuttaneet. Tässä viimevuolta viesti mikä tuli UPSilta:

Huomenta!

Teille on tulossa lähetys Hong Kongista. Tullausta ja mahdollista luottotietojen tarkistusta varten tarvitsemme teidän koko sosiaaliturvatunnuksen. Vai tullataanko firman nimessä? Ilmoitattehan tämän pikimmiten.
Tullauksesta tulee lasku, missä on alv, tulli ja maksupalvelupalkkiomme (€14,88).
HUOM! Älkää maksako tullauspäätös/laskua jonka saatte sähköpostiinne. Se ei ole lasku. Lähetämme laskut aina erikseen.
Voitte toki tullata lähetyksenne itse tullin nettisivuilla. Silloin laitamme teille tulemaan kaikki tarvittavat tiedot tullausta varten.
Ilmoitattekohan meille miten toimitaan?

Kiitos
Ystävällisin terveisin / Best Regards
Natalia Ryymin
Tuontihuolinta


PS. saispa joskus itsekin tuota SECiä eteenpäin ja vaikka ajoonkin vielä tämän elämän aikana :)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Hei, Liitteenä on lähetyksesi kauppalasku. Teille on saapumassa lähetys EU:n ulkopuolelta ja koska arvo on yli 22?, pitää se
tullata Suomeen. Tullausta varten tarvitsemme täysi-ikäisen koko henkilötunnuksen/y-tunnuksen. Anna myös tavarankuvaus. Tullauksesta
veloitetaan ALV ja mahdollinen tulli valtiolle sekä tullauksesta UPS:n tulliluottonumerolla UPS veloittaa 14,88?.

Varastovuokra alkaa viidennestä päivästä maahantuonnista ja on 17? /päivä.

Meidän lasku tulee postissa viikon parin päästä paketin toimituksesta.

Voit myös tullata lähetyksen itse netissä, mutta UPS on 2014 alusta aloittanut veloittamaan tästä 24,80 (20+ALV) euron suuruisen
luovutusmaksun sen aiheuttaman työmäärän vuoksi. Tämä on siis kalliimpaa kuin meidän tekemä tullaus.

Viestiin vastaamalla valtuutan United Parcel Service Finland Oy:n tullaamaan lähetyksen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Noni, toi oma ostos olikin loppuvuodelta 2013, kun tarkistin.

mutta ainavaan vaikeampi kokonaiskuluja laskea, kun kaikkea roskaa sinne tunkee väkisin, josta joutuu maksamaan. Veneen kaasuttimen, kun tilasin jenkeistä siihen tuli $50, jotain käsittelymaksuja, ennenkuin lähti edes maasta ulos paketti (+ toimituskulut ja täällä päässä tulli+alv).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Joo näinhän se on, välistävetäjiä riittää. USPS toimittaa Suomen Postin kautta, se on hyvä kun voi itse tullata jos jää tullin haaviin.

Mutta joo, merkkiliikkeen kautta ei tuota relettä saa.

En ny tiedä mitä tekis, luulisi niiden muovireunusten taipuvan, tarttee vielä kokeilla survoa sitä relettä sinne. Muovireunuksessa on aukot johon releen alareunassa olevat klipsut istuu ja rele pysyy niillä paikoillaan.

Tuli heitettyä 300 km reissu Kesälahdella nyt vkl aikana.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Sori, ei liity mitenkään SECiin, mutta USPS:stä pakko laittaa kuva, niillä on melko huvittavan näköset "jakeluautot":
usps.jpg
Kiinasta kun tilaa, niin kannattaa ottaa ChinaPostilla. Ikinä ei ole jäänyt tulliin :think: (Taitaa olla vähän sama tolla USPS:llä).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

UPS:n lasku saapui, ei se nyt ihan kohtuuton ollut. Käsittelymaksuja 12 euroa plus vero 2,88 ja tulli/alv maksuja 6,44 eli yhteensä 21,32. Lähetin sinne nimittäin meiliä asiakaspalveluun jossa pyysin kohtuullistamaan maksua, kerroin että 30 taalan osa ei normaalisti jäisi edes tulliin. Sieltä olivat laittaneet viestin tälle käsittelijätytölle joka meilasi minulle saman ukaasin minkä olin saanut jo sms:nä. Vastasin että hyvä on, annetaan tullauslupa.

Ja sain releenkin paikoilleen. Se oli hieman liian pitkä ja jouduin viilalla poistamaan muovilaatikon alareunassa olleet valupurseet sekä viistin hieman kulmia. Sitten PTFE sprayta liukasteeksi ja sinnehän se solahti kuin sanoinko että mihin...

Toimii, ainakin lyhyen koeajon perusteella. Siis auto kulkee, rajoitinta ei ole testattu vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

En nyt tiedä pitäisikö :cry: vai :lol: . Läksin "koeajolle" Euroopan ulkopuolelle eli Venäjälle, bensaa hakemaan. Ajattelin jos siellä testais tuota toimintaa.

Noh, pysähdyin rajalle niin ei lähtenyt ekaks käyntiin kun sammutin. Sitten kun sahasin niin lupaili ja kaasua painettaessa vasta hörähti käyntiin. Usean kerran joutui sammuttamaan ja heti starttaamaan kuumana illan reissulla niin selkeästi vaatii kaasun painamista ennen kun lähtee. Kotona tuossa 30 min eka koeajosta lähti ihan hyvin käyntiin.

Ja sitten kickdown, ei toimi.

Tulin kotiin äsken niin vaihdoin vanhan bensapumpun releen takasin; heti lähtee kuumana käyntiin. Eli uusi rele ei osaa ohjata tyhjäkäyntimoottoria? Eikä kikkaria.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja unski »

Pumpun releellä ei ole mitään tekemistä tyhjäkäyntimoottorin kanssa. Mutta Kick Downia ja kylmäkäyntisuutinta se ohjaa kyllä. Melkein kannattaisi verrata ainakin releen napamerkintöjä onko molemmissa releissä 87K, 87V, jne navat samassa järjestyksessä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti:Ainiin, musta "neiti-SEC" päräytti ennen tuota karran varttimailin 15,9 sekuntia taululle lukeman 15,39 sekuntia, pitkien mustien viivojen koristelemana. :mrgreen:
Kaivelin vielä vanhoja asioita, kun tuossa tuli esille teho vs varttimailin aika.

Tässä on yksi laskuri: http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Juhalla 15,39 aika tekisi tehoksi noin 220 hp ja minulla 15,9 aika tekisi noin 200 hp. Painona käytin netistä löytämääni 4050 lbs joka pitäisi olla siis auto ajovalmiina ja ehkä kuskin kanssa... en tiedä...

Oletan että meillä molemmilla esiintyi sitä nykimistä joka rajoittaa tehoa. Minulla se alkaa kun kakkosella menee rajoittimeen ja nykiminen jatkuu koko ajan kolmosella kun kaasu on pohjassa. En todellakaan muista enää sitä kiihdytysvetoa mutta tämä laskuri antaisi loppunopeusarvioksi 85 mph eli 136 km/h. Joten kolmosvaihteella oli jo menty tovin matkaa.

http://www.hotrodpitstop.com/tool.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitä tässä haen jos saisi tuon (rajoittimen) nykimisen pois niin näkisi todellisen varttimailiajan mihin auto pystyy, jos siis lähtisi stripille.
Viimeksi muokannut karra, Ti 16.06.2015 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuossahan nyt saattaa olla syynä vaihteistovika, eli vaihteisto ei ehdi vaihtaa kolmosta ajoissa päälle kaasu pohjassa. Tällöin rele sitten päästää taas kierrokset liian aikaisin nousemaan ja nykimishomma alkaa. Nyt en muista onko onko -87:ssa jo käytössä 2-3 välillä "vääntömomentin vähentäjä", joka laskee kierrokset hetkeksi vaihtohetkellä. Jos tämä funktio on käytössä, on vaihteiston vasemman puoleisen etupannan hydraulisylinterissä anturi ja johto, johdon voi repäistä irti...liitin on tosin tiukka.

Sinänsä vahempi Mersu ei kiihdy parhaiten kickdownilla vaan ihan käsin vaihtamalla. Tätä on ihan jossain vanhemmassa Auto Motor und Sportissa ihan tutkittu ja ero oli huomattava.

Omissa autoissa yleensä revin kick downin napin johdon heti irti. Se vain pääasiassa häiritsee minua. Kaikki ohitukset ja kiidytykset teen aina käsin vaihtamalla. Tällöin voi kaasua hieman vaihtohetkellä tarvittaessa keventää, eikä laatikko tee häiritseviä vaihtoja kesken kaiken. Muutenkin minusta Mersun kick downin toiminta näissä vanhemmissa malleissa on pääasissa säälittävän ja naurettavan välimailla.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Juu, mielestäni tässä ei ole sitä "kevennystä", potkii aika nasakasti vaihteen sisään etenkin täyskaasukiihdytyksessä. Mutta, se rajoitin astuu voimaan sillä silmänräpäyksellä kun kakkonen on kelattu loppuun ja kolmonen menee sisään. Eli se taitaa alkaa rajoittamisen juuri siinä vaihtohetkellä, tai voihan se mennä hetkeksi yli koska se rajoitin menee jo päälle. Mutta miksi se jää päälle kolmosen mennessä pesään? Se rajoittaa siinä, oisko se 3-4 tonnin välillä, eikä suostu putoamaan pois, riivattu.

Jos otan releen pois ja hyppyjohdotan bensapumpun niin kadotan sittenkin sen kickdownin. Eli sekään testi ei tulisi toimimaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin