Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:[ http://i10.aijaa.com/b/00419/12355621.jpg ]

Harraste miittiä. Meien kylän mersumiehet loistaa poissaololollaan kaikista klubin ja etenkin muista harrastemiitteistä :|
en yhtään ihmettele, tunnelma aivan liian jäykkä :think: tuntuu ihan siltä että tarviis vielä kanssa miittaajia teititellä paikanpäällä :roll: yhestä miitistä kokemusta ja toiseen en mene :crazy:
tarttiskohan joskus kokeilla tuota karran puoleista miittiä :roll: :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:[ http://i10.aijaa.com/b/00419/12355621.jpg ]

Harraste miittiä. Meien kylän mersumiehet loistaa poissaololollaan kaikista klubin ja etenkin muista harrastemiitteistä :|
en yhtään ihmettele, tunnelma aivan liian jäykkä :think: tuntuu ihan siltä että tarviis vielä kanssa miittaajia teititellä paikanpäällä :roll: yhestä miitistä kokemusta ja toiseen en mene :crazy:
tarttiskohan joskus kokeilla tuota karran puoleista miittiä :roll: :roll:
Missähän tuollainen jäykkismiitti on ollut, ja milloin? Ois hauska tietää jos minäkin olisin ollut vaikka mukana. Itse olen pyrkinyt pitämään tapahtumat rentoina, mutta on muistettava että klubilla on monensorttisia tapahtumia, toisissa musta puku on suotavaa ja toisissa paistetaan makkaraa. Sepä siitä tekeekin mielenkiintoista, itse viihdyn hyvin molemmissa :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Timo L. kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:[ http://i10.aijaa.com/b/00419/12355621.jpg ]

Harraste miittiä. Meien kylän mersumiehet loistaa poissaololollaan kaikista klubin ja etenkin muista harrastemiitteistä :|
en yhtään ihmettele, tunnelma aivan liian jäykkä :think: tuntuu ihan siltä että tarviis vielä kanssa miittaajia teititellä paikanpäällä :roll: yhestä miitistä kokemusta ja toiseen en mene :crazy:
tarttiskohan joskus kokeilla tuota karran puoleista miittiä :roll: :roll:
Missähän tuollainen jäykkismiitti on ollut, ja milloin? Ois hauska tietää jos minäkin olisin ollut vaikka mukana. Itse olen pyrkinyt pitämään tapahtumat rentoina, mutta on muistettava että klubilla on monensorttisia tapahtumia, toisissa musta puku on suotavaa ja toisissa paistetaan makkaraa. Sepä siitä tekeekin mielenkiintoista, itse viihdyn hyvin molemmissa :-).
tampereellahan tää oli, sinne oli oikein ammatti puhujakin hommattu valitettavasti en nyt muista mistä se mies piti puhetta oliskohan tästä tapahtumasta jo aikaa pari vuotta, ehkä ylikin :roll: paikka oli jossakin lastentarhassa :shifty: mutta tarttee koittaa jonkin muun läänin miitistä millasta on :wave: yks oikein hyvä puoli oli siinä miitissä että siellä ei kukaan tullu juopottelemaan :clap:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

touhottaja kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:[ http://i10.aijaa.com/b/00419/12355621.jpg ]

Harraste miittiä. Meien kylän mersumiehet loistaa poissaololollaan kaikista klubin ja etenkin muista harrastemiitteistä :|
en yhtään ihmettele, tunnelma aivan liian jäykkä :think: tuntuu ihan siltä että tarviis vielä kanssa miittaajia teititellä paikanpäällä :roll: yhestä miitistä kokemusta ja toiseen en mene :crazy:
tarttiskohan joskus kokeilla tuota karran puoleista miittiä :roll: :roll:
Missähän tuollainen jäykkismiitti on ollut, ja milloin? Ois hauska tietää jos minäkin olisin ollut vaikka mukana. Itse olen pyrkinyt pitämään tapahtumat rentoina, mutta on muistettava että klubilla on monensorttisia tapahtumia, toisissa musta puku on suotavaa ja toisissa paistetaan makkaraa. Sepä siitä tekeekin mielenkiintoista, itse viihdyn hyvin molemmissa :-).
tampereellahan tää oli, sinne oli oikein ammatti puhujakin hommattu valitettavasti en nyt muista mistä se mies piti puhetta oliskohan tästä tapahtumasta jo aikaa pari vuotta, ehkä ylikin :roll: paikka oli jossakin lastentarhassa :shifty: mutta tarttee koittaa jonkin muun läänin miitistä millasta on :wave: yks oikein hyvä puoli oli siinä miitissä että siellä ei kukaan tullu juopottelemaan :clap:
Jaa en ole ollut TRE:n kemmakoissa. Ainakin sikäläinen jaospäällikkö on ihan mukava kaveri. En tiiä onko se sitten hämäläistä varautuneisuutta... :lol: Eikun Mikkeliin Oldtimer Runiin 29.6. tai Punkaharjun ajeluun 14.7. tai Rompetorille Mikkeliin 3.8., Kari infoaa varmasti omistaan...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Katsastin auton tänään, ei ongelmia.

Ihan kun nuo uudet misukatkin täristää kylmänä; pitää kokeilla laskea rengaspaineita - sinne laitettiin 2,8 bar niin vois vaikka 0,3 bar pudottaa. Kokohan on se 235/45R17. Parin-kolmen km ajon jälkeen ei huomaa mitään, tai sitten olen luulosairas... aamulla oli jo yli 20 astetta kun lähdin töihin mutta kylmäthän ne on jos vertaa ajolämpöisiin, näillä keleillä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Kokohan on se 235/45R17. :D
Et ole ajatellut kokeilla 215/65-15? :mrgreen:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja epk »

perus ominaisuus "matalaprofiili" renkailla, ekat kilsat aamulla täristää.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Kokohan on se 235/45R17. :D
Et ole ajatellut kokeilla 215/65-15? :mrgreen:
Koko ajan, vararenkaana :twisted: .
epk kirjoitti:perus ominaisuus "matalaprofiili" renkailla, ekat kilsat aamulla täristää.
Katos pirua, outo homma jos näin on mutta uskotaan :think: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja epk »

itellä ainakin ollut pirun monessa sarjassa, ei nyt sitä luokkaa että rattiin tai muuten täristäisi hullun tavalla mutta sen verta kuitenkin että tarkka kaveri sen huomaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Juttelin juhannuksen tietämillä "mesedesin" kanssa. Puheena oli autossani tyhjäkäynnillä ja kevyellä osakuormalla ajettaessa tapahtuva nykiminen. Voi olla että kun bensaa ei tarvita paljoa niin suuttimet alkaa liriä ts eivät anna tasaista sumua, palaahan se bensa sitten siellä mutta varmaan vaikuttaa käyntiin koska imukanavaan ei synny tasaista kaasua joka sytytetään.

Sen sijaan että olisin alkanut irroittelemaan suuttimia niin tein ensin Forte-käsittelyn. Minulla oli jemmassa (tehtaalta haettu 8) ) purkki Fortea ja laitoin sen reiluun puoleen tankkiin. Ajelin sitä pois ensin kaupungissa ja sitten 130 km maantiellä eilen. Ei oikeastaan ollut vaikutusta.

Siten eilen, tankissa oli varmaan kymppi bensaa ja lisäsin 20 litraa. Kumosin sitä ennen tankkiin puolitoista purkkia toisenlaista suuttimen puhdistusainetta (BASF kemikaalia venäjältä). Ajettiin maantiellä noin 200 km sitten ja vaikuttaa että käynti tosiaan parani.

Tyhjäkäynnillä esiintyvä hytkyminen muuttui paljon pienemmäksi, tasaisemmaksi, periaatteessa hytkymistä ei ole vaan käy aika hyvin. Samoin osakuormalla oleva nyhtäminen poistui melkein olemattomiin, sitä saa oikean hakemalla hakea että huomaa sen, ilmiö on suurimmillaan n 60 km/h vauhdissa pintakaasulla ajaessa.

Pitää seurata tilannetta, ja tehdä vielä yksi shokkikäsittely jonkun ajan päästä jos ei itestään tuosta vielä parane :P .

Pissapojan säiliön pohjan muovihitsattu halkeama aukesi eilen helteessä, sulatin sen tänään kolvilla kunnolla umpeen, siellä pohjassa on lipare jonka juuresta se murtui. Leikkasin puolet lipareesta talteen (varamateriaaliksi) ja sulatin sen kantaosan siihen paksuksi möykyksi. Ainakin alkoi pitämään, seurataan sitäkin :D .
Viimeksi muokannut karra, Su 30.06.2013 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
ma en tieda :lol: 5 minuutin homma oli,

eilen yöllä kun tultiin Juvalta sateessa niin ois ollu kiva käyttää pissapoikaa, mutta kun sen sisältö valui päivällä Juvan S-marketin eteen :P

nyt on siis ainakin kunnossa :crazy:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja tango »

touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

karra kirjoitti:Juttelin juhannuksen tietämillä "mesedesin" kanssa. Puheena oli autossani tyhjäkäynnillä ja kevyellä osakuormalla ajettaessa tapahtuva nykiminen. Voi olla että kun bensaa ei tarvita paljoa niin suuttimet alkaa liriä ts eivät anna tasaista sumua, palaahan se bensa sitten siellä mutta varmaan vaikuttaa käyntiin koska imukanavaan ei synny tasaista kaasua joka sytytetään.

Sen sijaan että olisin alkanut irroittelemaan suuttimia niin tein ensin Forte-käsittelyn. Minulla oli jemmassa (tehtaalta haettu 8) ) purkki Fortea ja laitoin sen reiluun puoleen tankkiin. Ajelin sitä pois ensin kaupungissa ja sitten 130 km maantiellä eilen. Ei oikeastaan ollut vaikutusta.

Siten eilen, tankissa oli varmaan kymppi bensaa ja lisäsin 20 litraa. Kumosin sitä ennen tankkiin puolitoista purkkia toisenlaista suuttimen puhdistusainetta (BASF kemikaalia venäjältä). Ajettiin maantiellä noin 200 km sitten ja vaikuttaa että käynti tosiaan parani.

Tyhjäkäynnillä esiintyvä hytkyminen muuttui paljon pienemmäksi, tasaisemmaksi, periaatteessa hytkymistä ei ole vaan käy aika hyvin. Samoin osakuormalla oleva nyhtäminen poistui melkein olemattomiin, sitä saa oikean hakemalla hakea että huomaa sen, ilmiö on suurimmillaan n 60 km/h vauhdissa pintakaasulla ajaessa.

Pitää seurata tilannetta, ja tehdä vielä yksi shokkikäsittely jonkun ajan päästä jos ei itestään tuosta vielä parane :P .

Pissapojan säiliön pohjan muovihitsattu halkeama aukesi eilen helteessä, sulatin sen tänään kolvilla kunnolla umpeen, siellä pohjassa on lipare jonka juuresta se murtui. Leikkasin puolet lipareesta talteen (varamateriaaliksi) ja sulatin sen kantaosan siihen paksuksi möykyksi. Ainakin alkoi pitämään, seurataan sitäkin :D .
Itse tein saman käsittelyn tuolla fortella. Häipy pienet nykimiset omassa kuupassa. Sen jälkeen kannattaa vaihtaa uusi bensansuodatin. Lähtee tehokkaasti paskat liikkeelle tuolla aineella :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
Siis mitä :D ? Kolme kuittausta on jo asiasta tullut :shock: . No ei kai tuossa mitään jos sitä paikkailee, vai onko? Selvittäkää joku se hinta sitten, niin harkitaan uuden ostamista :lol: .

Ostin siihen säiliöön tosiaan pumppujen läpiviennit, nehän menis hukkaan :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tango kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
juu, onneks on muutama kaapissa jemmassa, enmää kyllä osais sitä korjatakkaan :oops:
saishan se karra ne uuvet kummitiivisteet heleposti puukolla pois ettei tarviis heittää rikkinäisen astian mukana pois :twisted:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:
tango kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
juu, onneks on muutama kaapissa jemmassa, enmää kyllä osais sitä korjatakkaan :oops:
saishan se karra ne uuvet kummitiivisteet heleposti puukolla pois ettei tarviis heittää rikkinäisen astian mukana pois :twisted:
Ei kyllä sinne vanhaa kannata laittaa. Joutuis taas korjaamaan :wink: .

Onko kellään niitä hintoja :?:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
tango kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
juu, onneks on muutama kaapissa jemmassa, enmää kyllä osais sitä korjatakkaan :oops:
saishan se karra ne uuvet kummitiivisteet heleposti puukolla pois ettei tarviis heittää rikkinäisen astian mukana pois :twisted:
Ei kyllä sinne vanhaa kannata laittaa. Joutuis taas korjaamaan :wink: .

Onko kellään niitä hintoja :?:
no eipä tuo ny niin kalliskaan ole, mutta löysin niitä kahta eri mallia, lämmityksellä ja ilman lämmitystä :idea:
tässäpä hiukka hintaa, mutta aikas kaukana :wink:
http://www.everythingbenz.com/z/part/12 ... 0-mercedes
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja tango »

karra kirjoitti:
tango kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
Siis mitä :D ? Kolme kuittausta on jo asiasta tullut :shock: . No ei kai tuossa mitään jos sitä paikkailee, vai onko? Selvittäkää joku se hinta sitten, niin harkitaan uuden ostamista :lol: .

Ostin siihen säiliöön tosiaan pumppujen läpiviennit, nehän menis hukkaan :mrgreen: .
En tarkoittanut tuota "negatiivisesti" :D
Mikäli tuon näköinen ja tarvitset, saat tuosta käytetyn ehjän postikuluilla. Moottorit ja ne läpiviennit tosin puuttuu.
Kuva
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuo on tango kylymä astia, tuohon ei tule lämmitystä, lämmitetyssä isompi reikä, noita mullakin on usseempi kipale :wink: mutta eipä tuo uuskaan niin kalliin olonen ole, sitä en kylläkään tiijä paljonko se täällä suomessa maksaa :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:
karra kirjoitti:
tango kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko pissapojan säiliö ehkä kalliski kun kannattaa paikkailla :roll:
Villi veikkaus. Pitää siinä jotain "ihmeellistä" olla, mikäli karra sitä paikkailee.
Siis mitä :D ? Kolme kuittausta on jo asiasta tullut :shock: . No ei kai tuossa mitään jos sitä paikkailee, vai onko? Selvittäkää joku se hinta sitten, niin harkitaan uuden ostamista :lol: .

Ostin siihen säiliöön tosiaan pumppujen läpiviennit, nehän menis hukkaan :mrgreen: .
En tarkoittanut tuota "negatiivisesti" :D
Mikäli tuon näköinen ja tarvitset, saat tuosta käytetyn ehjän postikuluilla. Moottorit ja ne läpiviennit tosin puuttuu.
http://www.jv.liitin.net/pena/sailio.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu en nyt ihan tosissaan minäkään kommentoinut :P , hymiöhän oli ohessa :wave: . Juu tässä on nyt kaikenlaista tekeillä, kolme autoa katsastettu viikkoon ja SECin käynti edelleen takkua vaikka sunnuntaina vaikutti tulleen kuntoon. Selvitys on työn alla.

Voisin toki ottaa tuon säiliön vaikka varalle, minulla on lämmitys poistettu käytöstä ilmeisimmin (letkut vedettu u-putkella yhteen) ja tuon näköinen on kyllä se purnukka. Tuossa isossa kannessa mikä kuvassa näkyy minulla on vielä kierrekorkkikin.

Ollaan kuulolla, nyt on vähän hektistä kun kotona alkaa pieni vesivahinkoremontti ja alakerran varastojen tyhjennys käynnissä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään kokeilin laina-Ehalla; paljon paremmaksi tuli. Tyhjäkäynnillä ihan pientä epätasaisuutta vielä mutta tasakaasulla nykiminen vaikuttaa olevan tiessään! Kiitos espoon miehille!

Pitää kokeilla josko sitä omaa EHAa voi säätää, viimeiksi en saanut säätöruuvin tulppaa auki. Pistin siihen irrotusöljyä ja tarttee kokeilla saisiko sen nyt auki...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Tilasin uuden EHAn suoraan Boschilta, 275 euroa kotiin tuotuna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja unski »

oikein tehty!

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:oikein tehty!

Timppa
Kyllä vaan, ensin ajattelin onko sinulla Robert Bosch GmbH:n osakkeita mutta sitten muistin että syy kannustamiseen taisi olla siinä lukkarinrakkaudessa (juuri tähän) SECciin :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja unski »

täytyy kyllä sanoa, että suurin syy kannustukseeni oli ihan vain se, että on mukavaa kun laitteet tulevat kuntoon!

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Aamukymmeneltä uusi EHA oli kotiovellani DHL palvelun kyyditsemänä. Toimii samalla lailla kun laina-EHA eli vaikuttaa ihan hyvältä. Tyhjäkäynti ei ole silkintasaista mutta 300 tkm ajomäärällä saattaa olla jo osuutta asiaan :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Uudella EHA:lla tyhjäkäyntiseos oli 2,2 % CO, säädettiin sitten kahteen. Äskettäin katsastuksessa vanhalla EHA:lla oli 0,5 vaikka vuosi sitten säädettiin arvoon 1,8.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Tilasin merkkiliikkeestä uuden kumiletkun tyhjäkäyntimoottoriin. Jenkeistä tullut isompi letku kesti, mitä se nyt oli, vajaa 2 vuotta ja on alkanut halkeilemaan. Tämä olikin kiiltävää kumia kun taas se pienempi oli sellaista mattapintaista, kuten orkkikset.

Pudotin rengaspaineita 2,8 bar 2,6 bar:iin. Tänään ajoin aamulla kotoa heti ohitielle, matkaa sinne noin kilometri. Täristi reilummin parin km verran, ei ole ennen tehnyt sitä uusilla misukoilla. Pitää nostaa paineet takaisin, tai vaikka sinne 2,9 - 3 bar tasolle kokeeksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:Tilasin merkkiliikkeestä uuden kumiletkun tyhjäkäyntimoottoriin. Jenkeistä tullut isompi letku kesti, mitä se nyt oli, vajaa 2 vuotta ja on alkanut halkeilemaan. Tämä olikin kiiltävää kumia kun taas se pienempi oli sellaista mattapintaista, kuten orkkikset.

Pudotin rengaspaineita 2,8 bar 2,6 bar:iin. Tänään ajoin aamulla kotoa heti ohitielle, matkaa sinne noin kilometri. Täristi reilummin parin km verran, ei ole ennen tehnyt sitä uusilla misukoilla. Pitää nostaa paineet takaisin, tai vaikka sinne 2,9 - 3 bar tasolle kokeeksi.
onpas sulla korkeet paineet kummeissa, minä olen pitäny 2.2 ja 2.3 bar kymmenisen vuotta eikä täristä yhtään, kumit ovat kuluneet aivan tasaseen :thumbup:
eiköhän auton painot ole suunnilleen samat mun sellin kanssa vaikka kone mulla onkin pienempi, ettei ny alustassa olis jotakin hyvin pientä :think:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin