Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja petri »

karra kirjoitti: Juhalla oli tänään 98-suomibensaa tankissa, ilmeisimmin aika vajaa tankki. Minulla puolitankkia itäystävän 95-oktaanista. Juhan nykiminen esiintyi jo silloin kun auto ei ollut itäistä lientä päässyt maistamaan.
Taitaa itänaapurin bensa olla parempaa kuin kotimainen, oma ECE versio nakuttaa kotimaisella 95 liemellä täyskaasuvedossa sen verran pahasti, etten sitä enää tankkiini laita.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Muistan kun kaveri ajoi pari vetoa alastarolla joskus 2000 luvun alussa -92 500SE:llä 560SEC:iä vastaan. SEC taisi olla vuosimallia -87 ja oli euromalli. Rekkari muistaakseni IAM-560. 500SE oli nopeampi aikaan 15,0, mutta SEC ei hävinnyt montaa auton mittaa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eikös tuo -92 mallinen ole W140 ja sec W126 autoissahan on aivan erilaiset koneet ja korimallit :shifty:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Lähes olemattomana pointtinani oli se, että 560sec pitäisi 15s pintaan kulkea varttimailin. :)
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja unski »

Taitaa itänaapurin bensa olla parempaa kuin kotimainen, oma ECE versio nakuttaa kotimaisella 95 liemellä täyskaasuvedossa sen verran pahasti, etten sitä enää tankkiini laita.
Eikö 560 ECE version oktaanivaatimus ole 99...näin muistaisin, alemmalla oktaaniluvulla sitten säätöä sytytysyksiköstä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja petri »

unski kirjoitti:
Taitaa itänaapurin bensa olla parempaa kuin kotimainen, oma ECE versio nakuttaa kotimaisella 95 liemellä täyskaasuvedossa sen verran pahasti, etten sitä enää tankkiini laita.
Eikö 560 ECE version oktaanivaatimus ole 99...näin muistaisin, alemmalla oktaaniluvulla sitten säätöä sytytysyksiköstä.

Timppa
Näinhän se oktaanivaatimus on, viittasin vain tohon Karran 95 tankilliseen.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja unski »

No jos itäystävän polttoaineen laatuvatimukset ovat asialliset on tuo 95 ihan liian nakutusherkkää normisäädölle SEC:ssä. Suosittelisin vaihtamaan hieman toisen kartan sytytysyksikköön, mikäli 95:llä ajaa ja kaasua käyttelee pohjassa paljonkin. Normiajossa se nyt on melkein se ja sama.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Saksassahan on nuo laadut vähän erilaisia kuin meillä, tai ainakin olivat? Super oli siellä muistaakseni 96 oktaanista jossain vaiheessa. Oman SECin bensaluukussa sanotaan että Super, jos Normal niin pitää säätää.

Wikipediasta katselin seuraavaa:

Normal mindestens 91 ROZ

Super/Bleifrei 95 mindestens 95 ROZ

SuperPlus/Bleifrei 98 mindestens 98 ROZ

Shell V-Power 100+ mindestens 100 ROZ

Aral/BP ultimate102 mindestens 102 ROZ


http://de.wikipedia.org/wiki/Oktanzahl" onclick="window.open(this.href);return false;

Oma SEC ei nakuta venäjän 95:lla mutta 300 SEL 6.3 kilistää vaikka ajaa venäjän 98:lla ja käyttäisi lisänä oktaanibuusteria. En ole kokeillut "laadukkaampia" oktaanin kohottajia tosin, vaan tuolta rajan takaa ostettuja mutta osa niistä ollut amerikkalaista alkuperää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja RH »

arto79 kirjoitti: Rekkari muistaakseni IAM-560.
Muistan kanssa tuota autoa ja varsinkin sen rekkaria ihmetelleeni joskus jo 80-luvun lopulla sen nähdessäni. Oli se silloin varsinainen ilmestys nuoren miehen silmille.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Etu "kynkät" siis huollettu, Rockauton osilla. Pyöränsuuntauksessa käytetty, oli vähän joka suuntaan säätämistä. Tulos: auto on hyvä ajaa; napakampi, vähän kuin uudennahkea edestä. Eikä enää lotise epätaisuuksissa mikä on suorastaan nautittavaa.

Kokeilin webastoakin kun työmatka on niin lyhyt jotta saisi koneen normi lämpöön sillä 2,5 km matkalla. Eka aamuna ei jäänyt käyntiin mutta tänään jäi, reilu 5 min annoin tohottaa ja näkyihän se lämpo jo auton lämpömittarissa vaikka sisätilan lämmitys ei vielä kerinnyt lähtemään päälle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikäs webasto sulla siinä on :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:mikäs webasto sulla siinä on :roll:
No sehän on se BBW 46. Sinultahan mie viime kesänä ostin siihen sen hehkutulpan kaapelin, piuhassa kun oli vika joka tais polttaa sen hehkunkin. Hehkutulpan ostin ebay-englannista. Webasto rokkaa siis lauhalla kelillä, pakkasella se ei jää päälle mutta pakkasellahan en aja tätä autoa :D .

Ellen sitten ens talvena kun en ole saanut aikaiseksi vielä hommata uutta käyttistä. Jos alkais käveleen töihin; 2,2 km :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mikäs webasto sulla siinä on :roll:
No sehän on se BBW 46. Sinultahan mie viime kesänä ostin siihen sen hehkutulpan kaapelin, piuhassa kun oli vika joka tais polttaa sen hehkunkin. Hehkutulpan ostin ebay-englannista. Webasto rokkaa siis lauhalla kelillä, pakkasella se ei jää päälle mutta pakkasellahan en aja tätä autoa :D .

Ellen sitten ens talvena kun en ole saanut aikaiseksi vielä hommata uutta käyttistä. Jos alkais käveleen töihin; 2,2 km :lol: .
no, helevetti enhän mää tietenkään sitä muistanu :oops: mullakin on uus hehkutulppa ja joitakin muita uusia osia ja kasa rikkinäisiä lämmittimiä purettuna, olen koittanut kyttiä josko jostakin sais edullisesti etes jotenki toimivan mutta hinta pyynti taas noinki vanhasta lämittimestä on vallan valtava että taitaa joutaa muut osat tallin perälle :wink:
ainiin mihkäs sulla on kytketty se auton omalle lämmittimen moottorille menevä virta kaapeli kun mun pitäs laittaa "uusi" siis käyttämätön thermotoppi ittelle, sekin on ollut mulla sellasen 12v hyllyssä, ainiin siitäkin tarjottiin oikein 50€ en ilenny myyvä sitä noinkin kovaan hintaan :twisted:
mullon pelkkiä romuja vaan
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsiä uusia osia jäänyt hyllyyn kaiken muun rojun lisäksi :wink:

Kuva

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:tälläsiä uusia osia jäänyt hyllyyn kaiken muun rojun lisäksi :wink:

[ [url=http://i11.aijaa.com/t/00804/12655020.t.jpg] ][/url]
On hienoja osia, tietäisi vaan mihin ne kuuluu :D . Ei vaineskaan, muistelen että lähettelin sinulle valokuvia oman webastoni johdotuksista. Juha_M117:lla saattaa olla kytkentäkaavio koska hänellä on yksi irrallinen webasto menossa SECciin josta tehdasasennettu sellainen on purettu pois. Minulla taas on jälkiasenteinen eli sellaisen kytkentäkaavio saattaisi olla hyödyllinen. Ja nyt muistan että taisin mailata sinulle sen asennus- ja huolto-ohjeen joskus, olikohan näin, mutta siitäkään ei ollut sinulle apua. Näköjään vanhuus ei tule yksin kun ei tahdo muistaa mitä on tullut tehtyä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Mittasin tuossa kaupunkiajokulutusta, taikka siis taajama-ajoa. 15,4 litraa vei sadalla, ei ole tullut aiemmin mitattua, tietääpähän nyt senkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Vein SECin viime sunnuntaina talliin. Käytin webastolla kuumaksi ja ihmettelin kun se oli sammunut itsekseen; ajattelin että normaali tilanne, ei sen kummempaa. Vahasin auton tässä ja nyt illalla huomasin että koko webaston paneeli pimeä, eikä tietenkään lähde päälle :? . Auton sekä webaston sulakkeet tarkastettu, tarttee huomenna jakaa tutkimista...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Vein SECin viime sunnuntaina talliin. Käytin webastolla kuumaksi ja ihmettelin kun se oli sammunut itsekseen; ajattelin että normaali tilanne, ei sen kummempaa. Vahasin auton tässä ja nyt illalla huomasin että koko webaston paneeli pimeä, eikä tietenkään lähde päälle :? . Auton sekä webaston sulakkeet tarkastettu, tarttee huomenna jakaa tutkimista...
Sulake olikin pimeä. Syy on että tuuletin vetelee viimeisiään, krohisee ja yrittää pyöriä... polttaa sulakkeen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Tape »

Mun läsnäolo tartutti webastomurheet? :D :wave:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Tape kirjoitti:Mun läsnäolo tartutti webastomurheet? :D :wave:
Eiko se tilttasi jo viime sunnuntaina :lol: .

Eli ostolistalla "combustion air fan" :!:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei ole kyllä yhtään uutta mutta käytettyjä saattas lötyä muutama :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Otin tänään SECin ajoon talven jäljiltä. Kuukausi sitten tehdyn koneen käyttämisen jälkeen oli alkanut bensapumppujen välinen putkilinja vuotamaan. Vuoti siitä toisiopumpun imuliitännän kumiletkun juuresta. Kiristäminen ei auttanut; piti ottaa klemmari ihan löysälle ja kääntää 90 astetta sekä siirsin klemmarin paikkaa pituussuunnassa n 5 mm ulospäin. Sitten alkoi pitämään.

Saattaa tuo kumiletkun pätkä olla jo elämänsä ehtoopuolella vaan siihen joutuu kait tilaamaan koko väliputken mikä yhdistää ne pumput.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tätä putkee varmaanki tarkotit :wink: mikä on tuon suojakumin vieressä :wink:

Kuva

tässä näkyy putken toinenpää mikä tulee pumpulle

Kuva

se on yhdysputki ykkös pumpulta kakkos pumpulle
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:tätä putkee varmaanki tarkotit :

[ [url=http://i6.aijaa.com/t/00099/13226934.t.jpg]
Kyllä vuoti siitä kumisesta osasta.

Ajoin vkl aikana reilut 500 km reissun. Melkes tankillinen meni bensaa. Tuolle bensamonsterille näköjään maistuu :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Elvytettttin ilmastointilaite. Sehän toimi kesän 2011 Isceon49 kylmäaineilla joille konversio tehty Saksassa vuonna 2000.

Nyt laitettiin uusi kuivain ja siihen liittyvät o-renkaat. Uutta R134a kylmäaineelle soveltuvaa oljyä lisättiin 180 ml suoraan yhdestä liitoksesta ja senkin o-rengas uusittiin. Muita o-renkaita ei uusittu. Täyttöliittimeen laitettiin kiinteä adapteri.

Arvoitukseksi jäi paljonko vanhaa R12 kylmäainetta systeemiin kuuluu, Isceon49 täyttömäärä on 1200g. Netistä löysimme tiedon jotta R134a määrä on 950 - 1000 g ja se kilo laitettiin.

Näyttää toimivan kylmäkone vaikka sitä sään viiletessä juuri nyt ei tarvikaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Sen lisäksi että olen ML:stä kolme kertaa valuttanut moottoriöljyä tielle; 12 litraa meni hukkaan niin SEC aloitti tiputtaa bensaa pumppukaketin tienoilta :twisted: . Ajattelin että meni se pumppujen välinen putkiletku lopullisesti joten tilasin sen heti; Helsingistä löytyy yksi noin 120 euron hintaan.

Montulla selvisi syy ja se on Webastoa varten otetun haaran letkun pettäminen eli webaston pumpun imulinjassa oleva kangaspäällysteinen letku oli ihan moro. Se repesi irti aivan minimaalisella voimalla. Meinas koko tankki tulla tyhjäksi ja kun eilen illalla kävin sen rajalla vasta täyttämässä :o . Loppui jo kanisterit ja piti jäteöljykanistereita pestä että sai bensat talteen.

Tarttee huomenna hakea uutta letkua ja klemmareita, asennusviikonloppu jatkuu käyttöautojen merkeissä eikä päässyt vielä niitä asioita tekeen mitä oli suunniteltu :thumbdown:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Yön aikana oli tankki lirunut tyhjäksi siitä webaston pumpun imulinjasta ja kas oli muutama vesihelmi vadin pohjalla :D . Puhdasta oli bensa, tai se jämä oli jo haihtunut ja vesi vaan jäänyt vatiin.

Uusin letkut webaston pumpun molemmin puolin Gatesin pa-letkulla sekä uusilla klemmareilla; painepuolen letku oli kokokumia ja se oli vielä aika hyvässä kunnossa. Vanhat klemmarit oli jo aika ruosteessa ja yksi jopa petti avatessa.

Webastolle haarautuvassa liitoksessa oli 5 cm pätkä kumiletkua ja jätin sen siihen koska paikka ahdas ja olihan siellä alkuperäis(tyypistä) letkua vielä aika paljonkin. Jos sitten (joskus) kerralla laittas kaikki uusiksi. Pumppujen välinen putki on siis tilauksessa ihan varmuuden välttämiseksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Alkanut esiintyä samanlaista nykimistä osakaasulla mitä esiintyi ennen EHAn vaihtoa. Minkäänlaista käynnistymishäiriötä ei ole mikä viittaisi suuttimiin.

Laitoin melkein täyteen tankkiin litran kerosiinia. Ajelin sinne 2/3 tankilliseen. Sitten lisäsin 3 desiä ATF öljyä tankkiin. Nyt, alle puolen tankin mielestäni nykimenen on melkein poissa, ja tyhjäkäyntikin paljon tasaisempaa.

Auton perässä varmaan käryää ja parkkeeratessakin huomaa että sellainen grillin sytytyksen jälkeinen tuoksahdus esiintyy :lol: . No ei haittaa jos tuolla toimii paremmin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Nykimistä esiintyy kun on ensin kiihdyttänyt matkavauhtiin. Sitten se kohta häviää, tämän kanssa on kesä eletty :P

Pääsin kuvaan eilen:

Kuva

Olin muuten just cuunon kanssa puhelinyhteyksissä kuvaushetkellä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Hage »

Karra ota nyt vihdoinkin ne mannekaaret pois tuosta vielä kun lokasuojista on edes jotain jäljellä! :lol:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin