Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 09.04.2011 11:40
Mesedesi kirjoitti:Tuo katolla oleva antenni on...hmm...onneksi poistettavissa.

Hei! Autossa on vissiin ollut puhelin kuten nousukaudella oli tapana :D . Ja kromikaaretkin... :lol: . Mitähän muuta tuohon voisi laittaa että olisi niin kasaria niin kasaria :P .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3081
Liittynyt: Pe 11.06.2004 01:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä
ViestiLähetetty: La 09.04.2011 12:10
Mesedesi kirjoitti:Tuo katolla oleva antenni on...hmm...onneksi poistettavissa.

Eikös NMT450 (?) antenni sovi ihan hyvi ajan henkeen 8)
w123 230E automatic -84
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja ehkä vielä seuraajakin)
w124 250D -90 (seuraava käyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
w168 A160 automatic Avantgarde -01
Mazda B2000 GLX -89 :oops:

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei ole tapahtunut sitten vuoden 2001"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 827
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 09.04.2011 15:17
Ei mitään keväämpiä, johan tuolla on secciajelukelit 8)
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 09.04.2011 22:45
Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Ei mitään keväämpiä, johan tuolla on secciajelukelit 8)
Niihä ne näytti olevan ainakin torstaina :wink: . Taidan ottaa ekaks ajoon tuon SECin vappuna. Laittas E420 vaikka seisoon, siitä pitäs ehjätä etupuskuria ja laatikkoöljyt vaihtaa. Kesäkuussa jos laittas letukan seisomaan kun vene- ja puutarha-ajot on suoritettu. Siihenkin pitäs vaihtaa laatikkoöljyt.

Ja valkoista rojektiaki ois syytä ajella jotta näkis kui se toimii.

Mut kyl nää tästä lutviutuu, ei kerkiä ajella kun yhellä härvelillä kerrallaan... tänään vaihoin viimeiseksi kesäksi alle yli 50 t ajetut renkaat letukkaan, säästyy syksyllä ostetut uuvet ens talveksi. Ja pesin pari autoa...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 27.05.2011 06:08
3 kk tarrakilvet haettu ja verotus käynnistetty samalla; Marvo-ryhmään menee ja nyt on kuulemma se kiireisin aika, hyvä hyvä :lol: .

Renkaat nypyttää mutta en kerinnyt eilen ajaa kuin parikymmentä kilsaa. Laskin paineet 1.2 bar tasolle jos ne kumit alkais muovautua paremmin.

On muuten Hiljainen Auto :P !
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 29.05.2011 17:19
Renkaat paranee mitä enemmin ajaa. Autoani muuten tyyppäsi vkl aikana ainakin 3 eri klubilaista :) .

Vaihdoin tänään tulpanjohdot ja käyntikin parani; pahin hytkyminen on tiessään.

Pitää laittaa kokeeksi Fortea tms vielä tankkiin, ennen ensimmäistä pidempää reissua. Ajoahan tämä kaipaa; viimeiksi ollut liikenteessä 2005 ja käytännössä 10 vuoteen ei taida olla paljoa ajettu. 1993 viimeinen huoltoleima oli 160 tkm ja nyt mittarissa on sen 283 tkm.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 827
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 29.05.2011 18:05
Tässä on muuten eiliseltä kuva, sisarukset vierekkäin :lol:

Kuva
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 29.05.2011 19:58
Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Tässä on muuten eiliseltä kuva, sisarukset vierekkäin :lol:

Haa otit salaa vissiin kuvan, vai missä vaiheessa siis kun autot on noin päin :o . Otetaan joskus ajosessio kun nyt ei kerinnyt. Pitäiskö lähteä vaikka Roudari Ruisinkiin Imatralle lauantaina, tai ainkin Lemi Cruisingiin sunnuntaina (sinne menen itse).
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 827
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 30.05.2011 10:46
Joo, tuo oli siinä vaiheessa kun porukka oli jo siirtyny Wolkoffiin. Seurataan kelejä jos sitä vaikka jompaankumpaan ruisinkiin lähtis. Ei ainakaan tällä erää ole muita suunnitelmia.
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 07.06.2011 21:46
karra kirjoitti:Renkaat paranee mitä enemmin ajaa.

Vaihdoin tänään tulpanjohdot ja käyntikin parani; pahin hytkyminen on tiessään.



Tarkennuksia noihin, joskus aamulla kylmillä renkailla nypyttää edelleen mutta asettuu sitten kohta.

Noh, hytkyminen oli edelleen läsnä; mitä enemmin ajoin niin pahemmaksi se tuntui muuttuvan. Tänään iltapäiväpilsnerillä laivaterassilla (kesän eka visiitti muuten) juttelin "lappeenrannan vahvistuksen" kanssa moottorin säädöistä ja sitten kotimatkalla äkkäsin että auto ei enää päästäkään kitkerää pakokaasua putkestaan vaan viher-kuher-piipertäjille sopivampaa miedompaa odouria :lol: . Kotona katsoin sen maaliskuussa mitatun päästölapun ja siinähän seisoi että CO 0,2%. Otin yhteyttä asiantuntijaan ja vahvistus tuli että auto käy liian laihalla ja seosta on mahdollista säätää itse koska tässä ei ole lambdaa.

Ruuvasin seoksen säätöruuvia rikkaammalle ensin 1/8 kierrosta ja sitten toiset lisää. Vaikuttaa että hytkyminen on nyt poissa ja koeajollakaan ei enää nypyttänyt. Tyhjäkäyntikierrokset nousi liki tonniin vapaalla mutta koeajon jälkeen uusi testi osoitti että M117 käy vapaalla taas noin 800 rpm ja vaihde päällä sen saman 600 - 650 rpm. Pitää tarkistaa digitaalimittarilla että onko tuo oikea lukema, kumminkin sama missä aiemminkin oli.

Pitää viedä biili CO-anturin perään kunhan kerkiää.

Takajarrupalat vaihdoin, edelleen puoltaa lievästi oikealle...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Pe 09.04.2010 09:06
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 07.06.2011 22:09
karra kirjoitti:Kotona katsoin sen maaliskuussa mitatun päästölapun ja siinähän seisoi että CO 0,2%. Otin yhteyttä asiantuntijaan ja vahvistus tuli että auto käy liian laihalla ja seosta on mahdollista säätää itse koska tässä ei ole lambdaa.


Mikä on asiantuntijan mukaan ihanteellinen CO %-arvo? :?:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 07.06.2011 23:21
taviokuurna kirjoitti:
karra kirjoitti:Kotona katsoin sen maaliskuussa mitatun päästölapun ja siinähän seisoi että CO 0,2%. Otin yhteyttä asiantuntijaan ja vahvistus tuli että auto käy liian laihalla ja seosta on mahdollista säätää itse koska tässä ei ole lambdaa.


Mikä on asiantuntijan mukaan ihanteellinen CO %-arvo? :?:


Normiajossa 1 % . Harraste-, ja kesäkäytössä kun kulutuksella ei niin väliä niin mieluummin 1 - 1,5 % :) .

Tuossa mekaanisen ruutan omaavassa M100 moottorissa on euroversiolla 5,5 - 6,5 % häkää eli se alkaa jo kirvelemään silmiä ja pienemmät metsäneläimet tuupertuu jos siihen putken päähän asettautuvat (60-luvun myyränkarkoitin :crazy: ).
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 09.06.2011 18:51
Paikkakunta: tampereen lähiseutu
ViestiLähetetty: To 09.06.2011 19:55
Tätä on mukava seurata, kesäkampe myös 1987 560 sec. Rekisteröinti aloitettu ja tarrat liimattu, veropäätöstä odotellaan.
Katsastuksessa ainoat ongelmat kohdistu valoihin ja ohjauksen ulompiin varsiin. Oli nostetu ilmeisesti trukilla kyytiin ja varret menny vähä mutkalle nyt vaihdettu ja sivuvilkut (tarrat) liimattu.
Valokuvio vielä virheellinen ja tähän tarvis neuvoja. Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.

Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää :crazy: ?

Auto muuten ihan hyvässä orkkiskunnossa, pieniä kolhuja/naarmuja, mutta kaikki toimii ja täsin ruosteeton.
Nii ne päästöarvot oli, jotta pysytään asissa: co% 0,00. HCppm 14. co2 15,5. o2% 0,0. Ei mitään hajua mitä pitäs olla, mutta setä oli tyytyväinen. Auto seissyt kohta 4 vuotta.
WDB1260451A376569, paljonkohan tässä tehoja, koneessa tarra 117E?
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 18.06.2011 18:17
ADHD kirjoitti:Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.

Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää :crazy: ?

WDB1260451A376569, paljonkohan tässä tehoja, koneessa tarra 117E?


Tutulla on sama homma edessä 1982 SECissä; hän vissiin aikoo vaihtaa koko lyhdyt, pitää kysyä.

Tehot muuttui 1987, vissiin samalla kun ECE täystehoinen jäi pois. Tässä nyt niitä vaihtoehtoja tanskalaisten sivuilta RUF ja KAT mallit (RUF on kattivalmius, KAT on siis katilla, ECE on täystehoinen korkeapuristeinen joita tuossa ei taida olla):

272 HK ved 5000 o./min.; med kat.: 242 HK ved 4800 o./min.
fra 09/87: 300 HK v. 5000 o./min.; med kat.: 279 HK v. 5200 o./min


Ajoin keskiviikkona maantiellä vajaat noin 380 km, vaikutti että noin 40 litraa meni bensaa (en mitannut tarkasti). Tänään ajoin 420 km ja kulutus on jossain 12,5 - 13 l sadalla (mittausepätarkkuudet huomioonottaen). Ei se liian laihalla taida mennä :mrgreen: .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 19.06.2011 08:42
ADHD kirjoitti:Valokuvio vielä virheellinen ja tähän tarvis neuvoja. Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.

Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää :crazy: ?


Nuo koodit löytyy omasta oikeanpuoleisesta lyhdystä. Vasemmalta löytyy A E1 nuoli 34413R7, E1 20 34413R20, BOSCH, 1305620482 .

Ja niin tosiaan tervetuloa foorumille. Yhdellä klubilaisella on 1992 (valmistettu kuitenkin 1991) 560SEC siellä Tampereella päin, oli eilen orimattilasssakin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 19.06.2011 20:56
Vasemman lähivalon toimimattomuus paljastui hapettuneeksi liitokseksi. Insinööri purki melkein puoli autoa ensin eli vaikeimman kautta tehtiin... releet haettiin maalta ym... :oops:

Pissapojan säiliö oli pohjasta halki, pumppujen uudet kumit ei toki vaikuta jos pohjasta vuotaa pesuneste ulos. Korjasin sulattamalla juotoskolvilla halkeaman kiinni. Pissapoikien pumput oli letkutettu väärin; tuulilasille tuli vettä vaan kun oli ajovalot (tai parkit) päällä, kaksi pulssia kerrallaan. Lampuille ei tullut juuri lainkaan vaikka kuinka huudatti pumppua - pikku liru apparin puolelle ja kuskin puoli kuiva kuin beduiinin sandaali - pyyhkijät hinkkasi kuitenkin laseja terhakkaasti.

Käänsin letkut oikein eli nyt tulee lasille vodaa niin paljon kuin haluaa ja se pulssipesu palautui lampuille, tai siis olisi palautunut mutta irroitin lampunpyyhkijöiden pistokkeet - se lamautti pumpun sopivasti näköjään mutta olkoon nyt aluksi noin eliminoituna.

Aamulla kun tsekkasin pissapojan säilön pitävyyden tuli tsekattua hälytin myös... ovet oli lukittu avaimella mutta konepelti tuulihaassa tarkoituksella...tuli kiire hakea avaimet sisältä :P .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 09.06.2011 18:51
Paikkakunta: tampereen lähiseutu
ViestiLähetetty: Ma 20.06.2011 19:57
Noh kiirettä pitää, tilasin hätäpäissäin ja todella päissäin uudet lyhdyn lasit Tre veholle. Hinta 168€ :( , mutta pakko yrittää leimalle noilla.
Secin etulyhtyjä ei oo kauheesti tarjolla purkaamoissa, oon kyllä ettiny! Noi muut viat on kyllä korjattu raidetangot+päät, oli n.85€ ja sivuvilkut 11€. On Kyllä kohtuu hinnat noilla!
Uusinta leima heti jussin jälkeen.
Tässä kamppeessa on katti, joten taitaa jäädä tehoissa karran&co värkeille? Mut perässä tullaan :)
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 09.06.2011 18:51
Paikkakunta: tampereen lähiseutu
ViestiLähetetty: Ma 20.06.2011 20:25
Niin ja kiitokset oli tässä täysin unohtua, tää on hieno foorumi ja focus tulevalle harrastukselle!
Pakko oli mönkiä talliin ja kattoa noi koodit oikeasta etulyhdystä.
Oli muuten erit ku karralla, toivoa on että uusilla laseilla valokuvio parantuis!
Mun koodit oikea etulyhty vasemmalta oikealle: A E1 nuoli 34412R7 E1 20 34412R20 1305620481. Vältä näitä oli venetmäellä 32€/kpl. Saattaa olla johonkin euromersuun sopivat, mutta ei tähä fukushiman kamppeeseen. Saatta olla väärät heijastimet tai jotain ihan muuta, huu nous? :o ?
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 22.06.2011 21:53
Kirjoittelin tänne jarrujen puoltamisesta. Vaihdoin taakse uudet jarrulevyt tänään; ei vaikutusta.

Olisin vienyt katsastukseen pari viikkoa sitten mutta eivät huolineet, käyttöönottopäivä on 25.9 ja 4 kk ennen voisi normaalisti viedä leimalle mutta kun tämä ei ole Suomen kilvissä niin eivät ottaneet sinne koska maaliskuun alussa tehty on MAK eli määräaikaiskatsastus. Rullilla olisi nähnyt onko jarruissa vikaa vaiko jossain muualla.

Eli kun saan kilvet elokuun alussa niin on vaan vietävä katsastukseen. Ajaa tuolla voi, puoltaminen ei ole säännöllistä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 23.06.2011 16:34
karra kirjoitti:Kirjoittelin tänne jarrujen puoltamisesta. Vaihdoin taakse uudet jarrulevyt tänään; ei vaikutusta.


Jatkuu tuolla linkissä taas. Kävin tänään jarrudynamometrissä; ihan tasaiset jarrut, parin prosentin sisään heitot.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 30.06.2011 20:42
Tässä on nyt tullut jonkin verran bensaa poltettua. Oman tankkausfilosofia on 98 oktaanisen kanssa huono koska se maksaa Venäjällä noin 30% enemmin kuin 95 . Kokeilin lisätä venäjältä ostettua oktaaniboosteria (made in USA, esim Abro tai AutoDoctor) 95 oktaanisen sekaan ja tuntui toimivan hyvin.

Katselin sitten täällä kaupassa virallista NOS Octane Boosteria; siinä näytti olevan kerosiinia iso osa. Joku väittää nettifoorumilla jotta ATF nostaa oktaanilukua, kokeilin sitten tehdä sekoitusta eli "r*ssän" boosteria ja ATF:fää, hyvin pelaa. Sitten lisäsin noin 0,5 % pelkästään ATF öljyä 95 oktaanisen sekaan ja vaikuttaa pelaavan ihan hyvin. En ainakaan itse ole havainnut nakuttamista missään vaiheessa.

Jonkun mielestä tämä voi olla säästämistä väärässä paikassa mutta oma bensanostofilosofia on nyt vaan noin, tosin eihän se euro per litra 98:ia nyt niin paljoa olisi...

Tässä tuon NOSsin MSDS:

http://www.permatex.com/documents/msds/ ... /12010.pdf

http://www.permatex.com/documents/msds/ ... /12003.pdf
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Pe 09.04.2010 09:06
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: To 30.06.2011 21:59
karra kirjoitti:Jonkun mielestä tämä voi olla säästämistä väärässä paikassa mutta oma bensanostofilosofia on nyt vaan noin, tosin eihän se euro per litra 98:ia nyt niin paljoa olisi...


Eikös Venäjän bensoilla ajele muutenkin kohtalaisen huokeasti? 8) Itse tankkaan sekä SEC:iin että 124 Coupeen ainoastaan 99:ä. :) Ysi5-asemilla tuo 99 on "99 = 98E + Lyijyä korvaava lisäaine".
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 827
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 01.07.2011 10:14
karra, ootkos saanut niitä jarruja pelaamaan?
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 01.07.2011 21:06
Juha_M117 kirjoitti:karra, ootkos saanut niitä jarruja pelaamaan?

Asia puitu tänään Juhan kanssa terassilla. Syksyllä SEC(it) lentokentälle nopeusajoon :P .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 16:12
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 01.07.2011 23:50
Lukaseppa tämä juttu: linkki
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 09.07.2011 12:40
touhottaja kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Olikos muuten näissä vanhemmissa Mersun perissä tuo huohottimen tukkeutuminen syynä siihen,että puskee peräöljyä sitten vähän joka rakosesta??Yleensä mitä noita alustoja nähnyt,niin perämurikka ui öljyssä päältä...Harvemmin sellaisia kuin tuossa 155th km ajetussa omassa käyttiksessä on vielä siisti ja kuiva....

voi olla tukossa, enpä huomannu tarkistaa, tartteekin rakentaa toisenlainen huohotin mikä ei mene eka vuonna umpeen :wink:


En tainnut SECin huohotinta edes tarkistaa :oops: .

Omasta E420 löysin sen huohottimen "korkin" sieltä perän päältä, kuuluuko sen pyöriä kuten muinaisissa opeleissa?
En saanut sitä sormivoimin pyörimään mutta puhdas se tuntui olevan, ei siis ainakaan kokonaan moskan peitossa...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2011 08:32
Aamusella kävin kylmäkonehuollossa. Systeemi oli melkein tyhjä joten se imettiin vakuumiin ja sitten sinne laitettiin ohjeen mukainen 1,2 kg Isceon49 ainetta. Nyt pelaa ilmastointi, toivottavasti ei heti vuoda aineet ulos...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11885
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2011 12:39
Kävin päivällä mittauttamassa CO:t. Oli 2,36 ja laskettiin 1,25 arvoon. Olisiko ihan aavistuksen mennyt käynti nypyttäväksi, mutta ei vielä ensimmäisen 20 km ajon jälkeen ainakaan liian häiritseväksi.

Saattoi tuo aiemmin perstuntumalta laittamani rikas säätö nostaa kulutusta; pitää laskea seuraavalla reissulla uusi maantiekulutus.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 827
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2011 12:42
Sitä seosta kun muuttaa, niin ainakin mulla pitää ajaa jonkun aikaa että moottorinohjaus tottuu siihen uuteen asetukseen. Laskee tyhjäkäynti oikealle tasolle ja muutenki toimii paremmin. Testaahan jossain vaiheessa vedättää sitä moottoria, alkaako se kanssa nypyttää 4000rpm jälkeen, eli onko siinä kyseessä seoksen laihuuden aiheuttama oire.
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2011 13:06
Ei tuossa "Karran" SEC:ssä ole mitään oppivuutta, kun ei siinä ole mitään takaisinkytkentää. (Lamda-anturi puuttuu) Seokset on miksi ne on säädetty...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], merzuE ja 54 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot