Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2263
Liittynyt: Ke 16.05.2007 12:58
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 03.11.2010 11:59
adenauer300 kirjoitti:Kaunis auto, kuten kaikki C126:set :wink: .
Noissa turvavyönojentajissa on usein muutama eri vika vaihtoehtoa:
1. Rele vika
2. mikrokytkin vika
3. hammasratas vika ( ei saa uutta, muuten kuin tekemällä itse )
4. ovikatkaisia vika

5. kosketushäiriö ojentajalta tulevassa liittimessä. Löytyy, jos ottaa takapenkin selkänojan pois, muistaakseni. :roll:
Näin ollut pari kertaa. :wink:
-82 500 SEC

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-93 Xantia VSX 2.0i Aut

-99 Xantia Break 2.0i Aut RE85


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 06.06.2009 10:42
ViestiLähetetty: Pe 05.11.2010 19:27
Kyllä hieno on peli.

Itsellä tänäkesänä hommattu 420 sec-90 samanlaisila Lorinsereilla, kukahan kertoisi noiden vanteiden tarkan tyypin ?
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 05.11.2010 21:48
t10ojt kirjoitti:Kyllä hieno on peli.

Itsellä tänäkesänä hommattu 420 sec-90 samanlaisila Lorinsereilla, kukahan kertoisi noiden vanteiden tarkan tyypin ?


RS-90. Tässä esite:

http://farm5.static.flickr.com/4105/506 ... 12d9_b.jpg

Omasta sen verran että turvavyön ojentaja surisee, lakkaa kun laittaa vyön kiinni. Ojentajan voi vetää käsin ulos, kokeilin mutta meni huonosti sisään - piti avittaa. Vuoden 2011 projektia :D .

Vaihdoin osan pakkasnesteistä, sain 7 l ulos alavesiletkun kautta ja siis rapiat 4 jäi sisään. Aika tummaa oli, kaadan vanhat veneen moottoriin (turhaa sinne uutta lykkää :P ).
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12270
Liittynyt: Su 27.08.2006 16:12
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 05.11.2010 21:53
otappa karra sulake pois niiltä ojentajilta tai ainaki töpseli. Viel ku tuntus oleva mahollista ihan korjata vanha.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 08.11.2010 18:54
Ai tämmönen on nyt karran secci :D Toihan on vaikka miten hieno, reilusti paremmassa kunnossa sisusta ku mulla joskin samoin varusteltu :D Paitsi automaatti-ilmastointi jota itellä ei oo.

Mä en oo saanu myöskään tolkkua omaan ajotietokoneeseen, saan sen näyttämään käytännössä vain jäljellä olevaa tankkia, muut asennot näyttää viivaa tai tyhjää. Tuntuu siltä et sillä ei ois mitään havaintoa auton hetkellisestä nopeudesta kun kaikki siihen viittaavat funktiot näyttää tyhjää. Liekö käyttäjän osaamattomuutta vai paskana tuo laite. :? Aika sääli jos on rikki ku on niin harvinaisia nuo ekat ajotietokoneet, ei taho saada osia järkihinnoilla.

Sen verran mä manuskaa lueskelin että sille pitää antaa vissiin sekä K että L tilassa (vai oliko se P vai mikä se pidempi mittausväli) jotain mittausvälilukemia manuaalisesti, en oo osannu enkä oikein tajunnu tuota. Manuska on ruotsiksi...

Mulla on/oli kanssa autossa monoblock replicat (?), tällä hetkellä BBS RS:t tilauksessa ja ne monoblockit lähtee myyntiin, jos jotakuta kiinnostaa. Nämä siis: http://jupix.info/sec/pics/IMG_0396-muok.jpg
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13194
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 08.11.2010 19:20
Saksaksi ohje on täällä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 08.11.2010 19:32
Timo L. kirjoitti:Saksaksi ohje on täällä.
Kiitos linkistä! Minulla on manuskat noille laitteille kunhan ehtis vaan lukemaan.

Lappeenrannan vahvistuksen tapasinkin MB Klubin jaosillassa ja oltiin jo aiemmin mailailtukin Klubin asioissa...

Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:BBS RS:t tilauksessa ja ne monoblockit lähtee myyntiin


Kelpaisiko sinulle 17" RS 236, ne on tuolla rengasmyyntipalstalla? Vai siis oletko jo "oikeasti" tilannut vanteet?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 08.11.2010 20:22
On ihan oikeastikin tilattu, ensi viikoksi odottelen niitä. Kesävanteita ei kyllä ole tiedossa, pitää panna korvan taakse...
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 17:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 16.11.2010 22:08
Hyvä karra! Nyt kelpaa, kun on neljä täysmoottorista.

Tossa ekassa viestissä kerroit, että sytytysjärjestelmässä ei ole nakutuksen tunnistusta, onko todella noin? Eikös näissä kaikissa ole KE3.1 (kateissa lamda -säädöllä) ruutta ja sytkä nakutuksentunnistuksella.
Nyt alla W221 320CDI 4-matic L - W202 36AMG - W176 180A
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 16.11.2010 22:20
Tossa ekassa viestissä kerroit, että sytytysjärjestelmässä ei ole nakutuksen tunnistusta, onko todella noin? Eikös näissä kaikissa ole KE3.1 (kateissa lamda -säädöllä) ruutta ja sytkä nakutuksentunnistuksella.


On noin. Vasta 9/87 -> lambda/kat asennusmahdollisuus tuli kaikkiin malleihin, samalla tuli nakutuksentunnistus mukaan. 560 ECE mallissa ei ollut edes mahdollisttuutta lambdasäätöön, vaan ruisku toimi ennaltaohjelmoidusti. Sitä oli pakko ajaa 98 oktaanisella bensalla, koska se oli 10:1 puristeinen ja ilman nakutuksentunnistusta.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 21:56
ViestiLähetetty: Ti 23.11.2010 21:36
Secistä minäkin olen koko ikäni haaveillut :!: Sen verta köyhä vaan vielä olen että joutaa tuolla ce mersulla ajeleen. Tässä yksilössä olis vielä värikin paikallaan. :shock:
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 23.11.2010 23:49
NH kirjoitti:Secistä minäkin olen koko ikäni haaveillut :!: Sen verta köyhä vaan vielä olen että joutaa tuolla ce mersulla ajeleen. Tässä yksilössä olis vielä värikin paikallaan. :shock:
Juu, syy siihen että on nätti kuin karkki lienee että puskurit ja helmat on korin värissä!

Pääsis vaan alkaa tutkiin, kohta kohta...kun talli vapautuu.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 903
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
ViestiLähetetty: Ke 24.11.2010 00:19
liityn onnittelijoiden joukkoon, hieno on pakko myöntää.
olisin kosiskellut vanteita mutta joku oli kerennyt kyselläkkin jo asiasta, ilmoita jos muutat mielesi :wink:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 00:37
Katsos kuukaisi meni ennen kuin tähän sain päivitystä. Käynnistin auton kerran viime viikolla kymmenen asteen pakkasessa ja lähti ihan heti, käytin kuumaksi. Tänään sitten sain pelin talliin, fiilistelin autossa istuen kuunnelle käyntiä - pientä nypyttämistä oli mutta kunhan peli taas kuivaa niin katsotaan uudemmin. Toki pistän sytkäosat vaihtoon huollon yhteydessä nyt talven aikana.

Vaikuttaa että automaatti-ilmastointi pelaa, ainaki puhalluksen nopeuden muutoksen perusteella. Samoin jotain älyä tuntuu olevan ilman suuntauksessakin, muuttuu niin pehmeästi kun vertaa rahvas-W124:än automaatti-ilmastointiin :lol: .

Pakkasessa tyhjäkäynti tuntuu pysyvän vajaassa 1000 rpm mutta kun sen tallissa täräyttää melkein kuumana käyntiin niin putoaa varvit sinne 800 rpm paikkeille. Menin auton sisään ja pistin sisäkierron päälle ja odotin että lämmöt nousi 60 C ---> 80 C todetakseni tyhjäkäyntinopeuden (syksyllä kaikki OK) ja auto oli luonnollisesti käynnissä suljetussa tallissa :shock: 8) :P .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3986
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:45
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 06:34
karra kirjoitti:Vaikuttaa että automaatti-ilmastointi pelaa, ainaki puhalluksen nopeuden muutoksen perusteella. Samoin jotain älyä tuntuu olevan ilman suuntauksessakin, muuttuu niin pehmeästi kun vertaa rahvas-W124:än automaatti-ilmastointiin :lol: .


Mites se nyt niin voi muuttua, kun samanlaisista kalikoista se pitäis olla rakennettu W124:nkin automaatti-ilmastointi?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 14:06
Mesedesi kirjoitti:
karra kirjoitti:Vaikuttaa että automaatti-ilmastointi pelaa, ainaki puhalluksen nopeuden muutoksen perusteella. Samoin jotain älyä tuntuu olevan ilman suuntauksessakin, muuttuu niin pehmeästi kun vertaa rahvas-W124:än automaatti-ilmastointiin :lol: .


Mites se nyt niin voi muuttua, kun samanlaisista kalikoista se pitäis olla rakennettu W124:nkin automaatti-ilmastointi?

Tuntuu eriliselta se ilman jako, tämä puhisee jotenkin erilailla. Voihan siellä olla jotkut läpät jumissakin... tuulilasiasento pelaa kumminkin. Muilla nappuloilla ei tunnu olevan juurikaan mitään vaikutusta paitsi nolla-napilla. Puhaltimen automatikka kumminkin toimii.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 17:07
Tilasin virtalukkoon sarjoitetun patruunan, olisiko ollut noin 110 euroa tai sinnepäin, mutta kiva yllätys oli että sarjoitettu avain maksaa vain 19 euroa. Noista saa Klubin 10 prossaa siis vielä pois. Ajattelin uusia patruunan kun vähän takkuisesti molemmat avaimet sinne menee... parempi tässä vaiheessa tehdä mitä sitten kun on jo tortut housuissa :P .

Virranjakajan kansi maksaa merkkiliikkeessä 255,96 ja pyörijä 62,64. Tarvikkeena Facetin vastaavat noin 160 ja 50 ,- . Pitää tutkailla jenkkipoikain sivuja ennen kuin ostaa mitään.

Yllätys oli että takapenkin keskeltä löytyi säilytyslokero, siis avoin. Se paljastui kun nyppäsin keskellä olevan irtopalan pois :shock: . Se lähtee Kuopioon malliksi jotta saa oikean väristä ja mallista nahkaa etupenkin korjaukseen.

Illalla vielä testaan tyhjäkäyntiä kun auto on nyt kuivempi mitä se oli lumikasan alta eilen kaivettaessa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 21:30
Mulla katottiin just tänään tyhjäkäyntimoottori, otettiin irti ja putsattiin + vähän öljyä luikasteeksi. Se kyllä ei ollu mitenkään jumissa räpeltämättäkään, selvisi. Vähän siihen menevien letkujen väliin tiivistystä jos siellä vaikka olis vähän falskannu ilmaa välistä. Säädettiin lisäksi seoksia ja nyt on omassa tyhjäkäynti tipahtanut sen parisataa kiekkaa. Seokset kyllä pikkusen pielessä vielä kun nypyttää niin perhanasti, pitää huomenna käydä autosähköllä jos ehtis sen verran pakokaasuanalysaattoria ja osaavaa mekaanikkoa lainata että säätäis ne kunnolla kohilleen. :D
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13194
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 21:32
karra kirjoitti:Tilasin virtalukkoon sarjoitetun patruunan, olisiko ollut noin 110 euroa tai sinnepäin, mutta kiva yllätys oli että sarjoitettu avain maksaa vain 19 euroa. Noista saa Klubin 10 prossaa siis vielä pois. Ajattelin uusia patruunan kun vähän takkuisesti molemmat avaimet sinne menee... parempi tässä vaiheessa tehdä mitä sitten kun on jo tortut housuissa :P .

Virranjakajan kansi maksaa merkkiliikkeessä 255,96 ja pyörijä 62,64. Tarvikkeena Facetin vastaavat noin 160 ja 50 ,- . Pitää tutkailla jenkkipoikain sivuja ennen kuin ostaa mitään.

Yllätys oli että takapenkin keskeltä löytyi säilytyslokero, siis avoin. Se paljastui kun nyppäsin keskellä olevan irtopalan pois :shock: . Se lähtee Kuopioon malliksi jotta saa oikean väristä ja mallista nahkaa etupenkin korjaukseen.

Illalla vielä testaan tyhjäkäyntiä kun auto on nyt kuivempi mitä se oli lumikasan alta eilen kaivettaessa.


Aamuiseen puheluun viitaten vuosi sitten W124:n EDW-virtalukon patruuna maksoi 359 e, normaali 105 e. Tilasitko siis tavallisen pesän? Vai onko noissa jokin ero varashälyttimessä per virtalukko? Mikkelin Lukkosepät siis veistivät uuden patruunan virtalukkoon ja oveen 104 eurolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2263
Liittynyt: Ke 16.05.2007 12:58
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 28.12.2010 21:51
karra kirjoitti:Yllätys oli että takapenkin keskeltä löytyi säilytyslokero, siis avoin. Se paljastui kun nyppäsin keskellä olevan irtopalan pois :shock: .

Ja menee hienosti piiloon, kun kääntää sen käsinojan siihen päälle. :)
-82 500 SEC

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-93 Xantia VSX 2.0i Aut

-99 Xantia Break 2.0i Aut RE85
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 00:38
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Tilasin virtalukkoon sarjoitetun patruunan, olisiko ollut noin 110 euroa tai sinnepäin, mutta kiva yllätys oli että sarjoitettu avain maksaa vain 19 euroa.


Tilasitko siis tavallisen pesän? Vai onko noissa jokin ero varashälyttimessä per virtalukko?


No niin, lukkopatruuna tilattaessa ei kysytty että onko hälytin, avaimen kohdalla kysyttiin. Sunilla on nyt kaksi uutta varaosamyyjää ja kohdalle osui toinen, vanha konkari toisaalta tosin joka sanoi että kuuli että ei-hälyttimellisen aihio on jo erilainen ja ei suostu kääntymään lukkopesässä.

Varmistin ennen poistumista että mitä saan; omalle alustanumerolle koodattu virtalukonpatruuna sekä yksi avain joka on sarjoitettu alustanumeron mukaan, autossa tehdasasennettu murtohälytin. Katsotaan mitä tulee.

Mistä toi EDW lyhennys tulee?

Illalla 2 koekäyttöä, putsasin pyörijän kärjen sekä jakajan kannen joka oli ihan likainen sekä koksaantunut pahasti. Ei vaikutusta käyntiin. Lämpimässä tallissa käyntilämmössä vapaalla 800 rpm, vaihde päällä 700 rpm. Nypyttää edelleen (tulpat ja nuo edelliset menee uusiksi).

Rockautossa Bosch jakajan kansi ja pyörijä 106 USD. Tulpanjohtosarja 92 USD. Halpaa :D .

Vaihdelaatikko korjattu! Menetelmä: tikku kuiva, lisää öljyä 1,5 litraa. Tallilämmössä nyt alarajalla, ottaa pykälät päälle heti ilman viiveitä eikä enää ulvahtele. Ei ajettu tosin.

Mutta, se öljynjämä mikä tikun varressa pisaroi oli ruskeaa, ei punaista. Ei haissut ja oli kirkasta. Laitoin punaista sekaan.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13194
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 09:50
karra kirjoitti:
Mistä toi EDW lyhennys tulee?



Die Einbruch- und Diebstahlwarnanlage eli murto- ja varkaushälytin :-D. Tuo siis suoraan Mersulta, useimmiten Elektronisches Diebsthalwarnanlage.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3986
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:45
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 12:36
Pistähän löpöt sinne laatikkoon muhimaan ja keväällä pois....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 15:06
Mesedesi kirjoitti:Pistähän löpöt sinne laatikkoon muhimaan ja keväällä pois....

If it works, don't fix it :) . Pitää ajaa enstes. Mutta vaihan kyl öljyt... löysin Mobil ATF 220 halpahallista 5,35 euroa litra. Mutta ei ollut kuin 5 purkkia ja odotellaan jos sivuliikkeistä löytys lisää. 7,7 litraa menee kirjasen mukaan.

Teboil Fluid D oli myös Dexron II ja oli myös alle 6 euroa litra mutta Mobilia yritän saada.

Koneeseen ajatteli Max Life tai Castrol 10W-40. Mobilin vastaavaa oli vuonna 2005 koneeseen laitettu viimeiks.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 07.01.2011 22:12
Virtalukkopatruuna vaihdettu, tilasin siis sarjoitetun patruunan uudella avaimella. Kokeilin ensin että avain kävi oviin ja takaluukkuun, noita sylintereitä kun ei ole perinteisesti suomisuolattu niin sopihan se :D .

Virtalukon ympärysmuovi on suunniteltu että se hajoaa irroitettaessa, ilmeisesti. Ainakin vaikuttaa että vasemman reunan kiinnitystappien peltisiä taustaprikkoja ei saa muuten irti kuin vääntämällä. Ja takaa ei mielestäni pääse, on ummessa sieltä tappien/prikkojen kohdalta. Eli oikean reunan muoviklipsit lähti vääntämällä irti mutta peltiset prikat vasemmassa reunassa puri sen verran kiinni jotta ylempi tappi katkesi.

Kuva

Alemman tapin reikä taas murtui irti, se oli muovia ja se siis irtosi puusta jalopuuviilun alta - onneksi viilu jäi ehjäksi (ne ovat virheettömät vielä). Sain sen alemman peltiprikan väännettyä ruuvarilla irti mutta saa nähdä miten sen saa kiinni.

Kuva

Patruunan vaihto meni vähän harjoitellen mutta nyt se on seillä ja kaikki toimii.

Olin hommannut jo orkkis avaimenperän jonka sisään avain taittuu.

Kuva

Laitoin uuden avaimenperän uuteen avaimeen, ja 2 vara-avainta jäi, toinen tarvike ja toinen orkkis.

Kuva

Kreivin aikaan tein vaihdon koska sitä piikkiä virtalukon patruunan reikään sörkkiessä patruuna meni jo jumekseen kerran. Piti laittaa uusi avain vanhaan patruunaan ennen kuin suostui taas kääntymään. Irrallaan taas jotenkin toimii vanhakin, mutta aika horo on koko asetelma, uusi on todella napakka. Ja uusi avainkin on todella napakka noihin lukkoihin. Kannattaa vissiin tilata aina uusi niin ei tule kopioitua kulunutta avainta.
Viimeksi muokannut karra päivämäärä Pe 07.01.2011 23:38, muokattu yhteensä 1 kerran
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3986
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:45
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Pe 07.01.2011 22:49
Jotkut mb-varaosamyyjät suostuvatn myös kertomaan auton lukkojen sarjoituskoodin (70 - 90 lukujen väliltä olevat mallit), jos todistaa olevansa auton omistaja.
Silloin voi teettää lukkosepällä tarkan avaimen pelkän sarjoituskoodin perusteella. Tiedot saa mersun omasta "sisäisestä" datajärjestelmästä (Ei EPC).
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11569
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 08.01.2011 01:32
Kun hain virtalukkopatruunaa kyselin merkkiliikkeestä samalla hintoja:

automaattivaihteiston suodatin 151,20
automaativaihteiston öljypohjan tiiviste 25,90
ilmansuodatin 116,50

Eli siis laatikon tiivistesetti tonni mummonmarkoissa! No, ilmanputsari on sama kuin muissa kasikoneissa eli sen saa vaikka Motonetistä. Motonetin laatikon filtteri on mainittu 5-vaihteiseksi, mutta siinä he ovat oikeassa että sama tiiviste on esim R129:ssä.

Ajattelin tilata paketin AutohausAZ:sta vaihteeksi koska Rockauto käyttää näissä osissa FedExiä ja ensimmäinen paketti jäi jo Fedexin tullikäsittelyyn. Vaikka arvo on alhainen niin alv pitää maksaa ja Fedex ottaa parikymppiä laskutuslisää per lähetys. Eli kolmen kaverin paketti kun jaettiin kahtia sen takia että tavaran arvo saatiin alle 150 euroa per lähetys niin pieleen meni :evil: . Tästä oli jo OD:llä juttua koska Rockauto on vasta hiljattain antanut rahtaamisen Fedexille ja he vetävät törkeästi välistä, kuulemma on palautetta jo mennyt Rockautolle ja aion itse lähettää sitä myös. Tosin mailasin myös Fedexille että pistäisivät paketin Lappeenrannan tullin, en tarvi heitä välissä - eivät vielä vastanneet.

Arizonan pojat tarjoaa väärän osanumeron filtteriä mutta sen voi valita R129 alta. Nuo yo osat plus pa-suodatin, sen tiivisteprikat, ja laatikon proppu jäisi rahteineen noin sataseen euroissa, ellei tule sitten alvia päälle :roll: .

EDIT kokeillaas tällaista:

http://vi.ebaydesc.de/ws/eBayISAPI.dll? ... e&caz.html

EI näy kuvana mutta linkkinä näkyy. Tämän 1292770195 numeron sain merkkiliikkeestä, Arizonalaiset tarjosi 1262770295, voihan sekin olla toki oikea...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13194
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: La 08.01.2011 09:57
No huhhuh... mikähän tuossa laatikossa on niin erikoista? 722.3:han sekin on. Farkkuun ei tainnut maksaa kuin jonkun 50 e/alle, ja ostan sen aina merkkiliikkeestä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3986
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:45
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: La 08.01.2011 14:53
Ne on pistäneet jo Karralle pienet kateusprosentit varaosien päälle. :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8783
Liittynyt: Pe 17.10.2003 18:47
ViestiLähetetty: La 08.01.2011 15:25
Timo L. kirjoitti:No huhhuh... mikähän tuossa laatikossa on niin erikoista? 722.3:han sekin on. Farkkuun ei tainnut maksaa kuin jonkun 50 e/alle, ja ostan sen aina merkkiliikkeestä.


Niin... Eikös tuo 722.3sen öljypohja ole kuitenkin sama kaikissa versiosta riippumatta.
Kovin ainakin tuo 600sen möhkön laatikonpohja näyttää samalle kuin esim W124 300DT:n
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi