Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5361
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 04.09.2014 17:55
karra kirjoitti:Alkanut esiintyä samanlaista nykimistä osakaasulla mitä esiintyi ennen EHAn vaihtoa. Minkäänlaista käynnistymishäiriötä ei ole mikä viittaisi suuttimiin.

Laitoin melkein täyteen tankkiin litran kerosiinia. Ajelin sinne 2/3 tankilliseen. Sitten lisäsin 3 desiä ATF öljyä tankkiin. Nyt, alle puolen tankin mielestäni nykimenen on melkein poissa, ja tyhjäkäyntikin paljon tasaisempaa.

Auton perässä varmaan käryää ja parkkeeratessakin huomaa että sellainen grillin sytytyksen jälkeinen tuoksahdus esiintyy :lol: . No ei haittaa jos tuolla toimii paremmin.


mikset sää aja sillä kunnon ihan oikeella bensiinillä :?:
mullon pelkkiä romuja vaan

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 04.09.2014 22:17
Hage kirjoitti:Karra ota nyt vihdoinkin ne mannekaaret pois tuosta vielä kun lokasuojista on edes jotain jäljellä! :lol:


Ei ole tämän aika vielä. Sit joskus, enkä tiedä onko siellä alla enää mitään, miksi alkaa nyt purkamaan kun auto tekee kesäautonsa tehtävän aivan hyvin :D

Ei ole vaan aikaa/intressiä.

touhottaja kirjoitti:mikset sää aja sillä kunnon ihan oikeella bensiinillä


Mää luulen että ajan paremmalla bensalla kun sinä :mrgreen: . Venäjältä saa oikeeta bensaa jossa ei ole etanolia eikä muutakaan europaskaa ja autot vie vähemmän sitä verrattuna natsibensaan.

Tuo nykiminen saattaa johtua siitä että autollani on ajettu jo yli kolmesataa tuhatta kilometriä. Ajateltiin tos Juha_M117 kanssa jos tilattais 22 kappaletta suuttimia Saksasta ensi keväänä :D

Mitään en ole ottanu... eiku bensan sekaan laittanu koko kesän aikana.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2896
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 05.09.2014 07:17
ihan vain kysymyksenä...kun menee näinkin "kiivaaksi"...

Venäjältä saa oikeeta bensaa jossa ei ole etanolia eikä muutakaan europaskaa ja autot vie vähemmän sitä verrattuna natsibensaan


Onko tätä nyt joku ihan oikeasti tutkinut...mitä Venäjän bensa sisältää ja kuinka paljon. Nimittäin bensiini sisältää paljon muitakin lisäaineita, kuin etanolia. Vai onko tämä jälleen kerran hevosmiesten juttuja ja ns. "perstuntumaa". Taitaa se suurin houkutin olla se hinta ja sehän muokkaa aika hyvin mielipiteitä...minulle sinänsä ihan sama, minä en aio käydä Venäjällä tankkaushommissa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5361
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Pe 05.09.2014 09:29
karra kirjoitti:
Hage kirjoitti:Karra ota nyt vihdoinkin ne mannekaaret pois tuosta vielä kun lokasuojista on edes jotain jäljellä! :lol:


Ei ole tämän aika vielä. Sit joskus, enkä tiedä onko siellä alla enää mitään, miksi alkaa nyt purkamaan kun auto tekee kesäautonsa tehtävän aivan hyvin :D

Ei ole vaan aikaa/intressiä.

touhottaja kirjoitti:mikset sää aja sillä kunnon ihan oikeella bensiinillä


Mää luulen että ajan paremmalla bensalla kun sinä :mrgreen: . Venäjältä saa oikeeta bensaa jossa ei ole etanolia eikä muutakaan europaskaa ja autot vie vähemmän sitä verrattuna natsibensaan.

Tuo nykiminen saattaa johtua siitä että autollani on ajettu jo yli kolmesataa tuhatta kilometriä. Ajateltiin tos Juha_M117 kanssa jos tilattais 22 kappaletta suuttimia Saksasta ensi keväänä :D

Mitään en ole ottanu... eiku bensan sekaan laittanu koko kesän aikana.

mites siitä hyvää pensiiniä tulee jos sekaan tarttee sekotella naftaa ja vaihteistoöljyä, eikä tuollasetkilometrit vielä mitään merkkaa, onhan munkin ässällä ajettu 380th kilsaa eikä ole nykässy vielä kertaakaan :wink:
suuttimista :arrow: kaveri toi mulle saksasta suuttimet parisen kuukautta sitten, eikä maksanu paljon mittään kl-varaosien hintaan nähen, puhumattakaan merteilin hinnasta siinä vasta katetta on :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 05.09.2014 21:27
Venäjän bensasta on turha taitta peistä. Eihän sitä tiedä kukaan mitä siinä on, Lukoililla on jotain A95-5 laatua missä saattaa olla etanoli tai muuta biolisää viisi prossaa. Ja jos joku sitä tutkisi niin laatuhan ihan varmaan vaihtelee. Suomessakin 95-10 ja 98-5 tarkoittaa että noissa on enintään 10 ja 5 prosenttia etanolia. Sitähän voi olla vaikka nolla siis.

Mutta, venäjän bensa on halvempaa vaikka sitä palaisi enemmin, mutta sitähän palaa omien havaintojen mukaan vähemmin. Eikä se taida pilaantua, omien havaintojen mukaan.

Touhottajalle siis yritän vääntää rautalangasta vielä kerran. Yllätyin että autoni alkoi tänä kesänä nykimään, EHAn vaihdon jälkeen se pelasi siis hyvin. Yhden kerran siis sotkin bensaan noita liukasteita kun sitä kerosiiniäkin oli hyllyyn jäänyt, en sotke bensaan mitään normaalisti.

Ehkä tuo SEC on vaan niin paska auto, en jaksa alkaa tutkimaan koska asian kanssa voi elää. Minua se ei haittaa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2557
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: La 06.09.2014 07:10
Besiinistä mitään tiedä, mutta tuota 95 en autooni tankaa vain 98 koskapa toimii ja kulkee paremmin nykimättä millään lailla tuolla!

Näytti olevan Ebay de, Ke-jettiin käypäset Boschin suuttimet 27.90 päivän hintaan kappaleelta, en nyt muista myikö juuri tämä myyjä 6 kpl satseissa ainoastaan!?

Boschihan antoi aikanaan noille suuttimille 150.000km takuun, eli sen jälkeen heidän mielestään vaihto kunnossa.
Tuo kilometri määrä on mekaaniselle suuttimelle jo aika moinen, tuollaisen 300 000th km ajetut suuttimet jos testaa, niin en usko niissä esim; avautumis paineiden olevan enään samalaisia. Saati sitten suihku kuvionkaan joilla on jo sinäänsä suuttimen toiminnassa suurikin merkitys, tuleeko sumuna vaiko pisaroiko polttoaine sumu!

Auto sinäänsä saattaa toimia lähes moitteetta vanhoillakin suuttimilla, vaan kun laittaa uudet on ero selvä jo vähemmänkin ajetuissa, kokeiltu on jo monissa yksilöissä. :)
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5361
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: La 06.09.2014 07:41
putkisaari puhuu asiaa, itelläkin suuttimen vaihosta kokemusta, vaihon yhteen 500:seen uudet suuttimet niin kone rupes käymään niin nätisti ettei olis samaksi koneeksi äänen perusteella uskonut ja onhan nuo kotimaiset hinnat aika korkeet suuttimille KL-varaosien hinta kun kyselin oli 75.60€ kpl ja merteilin hinta oli vaatimattomat 111€ kpl että ei hirveesti hiero ketään suuttimia vaihtaa tälläsillä hinnoilla (kannattaa ostaa se suuttimen kärkitiiviste samalla) :wink: itellä vielä uuvet suuttimet vartoo hyllyssä vaihtoo :oops: mutta
eipä tuossa rautalangassa pahemmin mutkia ollut :problem:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Su 05.04.2009 14:56
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Su 07.09.2014 08:36
Vaikka en m117 omista, niin pitää vähän sekaantua topiciin :)Omistan m104 ke-jetillä. Ite olen kanssa ihmetelly noita suomen hintoja. Merteilillä suutin 111e ja tossa saksassa (topautoosat) 39e. Sama boschin suutin

Bensasta viellä. Mulla on ollu käynti ongelmia tuon auton kanssa. Lähinnä käynnistäessä ja kovissa kiihdytyksissä. Olen aina tankannut 98. Nyt on muutaman kerran käynnyt shellillä ja laittannut v-poweria tankkiin, niin tankillisen jälkeen käynnistymis ongelmat on lakanneet melkeen kokonaan. En tiedä johtuuko tuosta v-powerista vai mistä.

Talvella pitää rempata toi ke-jet. Uudet suuttimet / tiivisteet nje..
MB 300CE-24 -92
Carsoft löytyy jos tarvirtsee apuja.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 07.09.2014 20:16
Sillähän tässä suunniteltiin että suuttimet vaihtoon. Nykiminen nääs alkaa silloin kun seos menee ihan laihalle, eli kun läpimenevä bensamäärä pienenee niin suutin alkaa kusta lirua imusarjaan ja eihän se bensa pala kun se ei ole sumun puuttuessa kaasuuntunut.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2896
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 08.09.2014 08:02
Suutinten huono kunto ei näy kuin tyhjäkäynnillä ja polttoaineen kulutuksena. Kovemmilla kierroksilla ilmamäärä on niin suuri että se hajottaa vaikka norona valuvan bensan sumuksi, lisäksi vuotava suutin rikastaa seosta, ei laihenna. Sinänsä suutinten vaihto on oikeinkin suositeltavaa, kun autolla on noin paljon ajettu. Kaverilla tuli muuten viime kuussa vastaava ongelma, mutta isossa mittakaavassa....veto loppuui kokonaan...syynä oli tankin suodatin, joka oli täysin tukkeentunut kuivuneen bensa sakasata...sekin oli muuten 560 SEC tuontiauto, jolla ei oltu ajettu muutamaan vuoteen.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 08.09.2014 10:38
OK, eli vuotava suotin vuotaa myös silloin kun sen pitäisi sumuttaa, eli antaa liikaa bensaa läpi. Määräjakajahan annostelee bensaa suuttimille paineen avulla, ja suuttimissahan on jousi joka vastustaa painetta eli mitä enemmin painetta sen enemmin virtaa bensaa läpi. Jos suodatin kusee niin onko bensamäärä siis sama vai vuotaako se enemmin sitä bensaa sinne imusarjaan.

Kun ajaa osakaasulla, eli ihan tasaisella esim 60 -80 km/h niin imeekö kone niinkin paljon ilmaa että vuotavan suuttimen liru jaksaa kaasuuntua?

Se oma nykiminen tulee juuri sillä hetkellä kun kevennän kaasua halutun nopeuden tultua saavutetuksi. Jos kaasua antaa aivan hitusen lisää (eli vauhti kasvaa aavistuksen) niin ei nyi, eikä tietenkään moottorijarrutuksessa. Mutta kun jatkaa ajoa niin nykiminen häviää jossain vaiheessa, ei jatku varmaan yli viittä minuuttia...se on outoa.

Toisaalta tyhjäkäyntini on huonoa ja autoni kuluttaa aika paljon nyt kun seokset on oikein säädetty uuden EHAn kanssa. Eli kokeilen ensi keväänä suutinten vaihtoa, taikka jo tässä syksyllä jos vaan saa aikaiseksi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2896
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 08.09.2014 11:14
K/KE-jetin suuttimen voi kuvitella ylipaineventtiiliksi. Alaspäin (Mersussa, mm. Audissa ylöspäin) painuva läppä kuristaa paluupainetta, jolloin järjestelmäpaine nousee. Suuttimet toimivat ylipaineventtiilinä, jolloin ylimääräinen paine pakenee imusarjaan. Nyt jos venttiili vuotaa, niin paine pekenee vain ennemmin imusarjaan. Pumppu on taas niin tehokas, että se pystyy kompensoimaan karkaavan bensan, joten polttoainetta vain menee enemmän, vaikka paine pysyy samana.

60-80 km/h kierroksia on jo ihan riittävästi, jotta kaikki bensa kaasuuntuu. Suuttimet kannattaa vaihtaa silti, tyhjäkäyntikin paranee taatusti. Talvella kannattaa vilkaista se tankin suodatin, kaverilla oli myös ensimmäisen pumpun suodatin tukossa.

Tuli myös mieleen kulunut tai väärin säädetty ilmamäärän potentiometri.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 10.04.2006 14:01
Paikkakunta: Päijät-Häme
ViestiLähetetty: Ma 08.09.2014 15:57
420 SEL ja samoja oireita kun Karran SECissä,pintakaasulla nykimistä.Yksi vika jo löytyi kun puolan johto oli puolan päästä hapettunut,puhdistuksen jälkeen toimi jo paremmin mutta nykii vieläkin.Tulpanjohdot on uusittu aiemmin ja nyt epäilen myös sitä kaasuläpän potikkaa,uusi puolakin hommattu mutta vaihtamatta vielä.En oikein usko että suuttimista johtuu,suurin osa näistä mersujen käyntihäiriöistä on tullut virtapuolelta,lähes joka kerta.
W126 560SEL-86


Ex
W123 300D-85
W124 200D-90
W210 200cdi-01
W114 280-73
W108 280S-70
W111 220Sb-64
W220 320cdi-01
W126 420 SEL-89
W202 C180A-96
C107 350SLC-73
C126 560SEC-91
W202 C220-95
W202 C180-97
W201 190E-92
S 210 E320T-97

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5361
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ma 08.09.2014 17:27
jsmp kirjoitti:420 SEL ja samoja oireita kun Karran SECissä,pintakaasulla nykimistä.Yksi vika jo löytyi kun puolan johto oli puolan päästä hapettunut,puhdistuksen jälkeen toimi jo paremmin mutta nykii vieläkin.Tulpanjohdot on uusittu aiemmin ja nyt epäilen myös sitä kaasuläpän potikkaa,uusi puolakin hommattu mutta vaihtamatta vielä.En oikein usko että suuttimista johtuu,suurin osa näistä mersujen käyntihäiriöistä on tullut virtapuolelta,lähes joka kerta.

TÄSTÄ OLEN SAMAAMIELTÄ :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2896
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 08.09.2014 19:33
Minulla suhde on ollut sellainen 50/50... Kaksi yleisintä vikaa on oleet EHA ja puolan johto.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 01.10.2014 16:11
Rupesin tässä hiljattain miettimään sitä nykimistä koska se tekee sitä vaan aika ajoin, itse asiassa aika harvoin, mutta kun tekee niin sen kyllä huomaa.

Viimeisin tankkaus Venäjällä oli Lukoilin asemalla sitä 95-5 bensaa joissa etanolia kait 5 %. Laatu on siellä nimeltään asiassa 95 EURO kun taas Lukoilin tavallinen on 95 EKTO. Ennen tankkausta laitoin tankkiin 2 purkkia AutoDoctorin polttoainejärjestelmäpuhdistusainetta, yksi purkki riittää 60-75 litraan. Mielestäni vajaat 100 km ajettuani nyt en ole saanut sitä nykimistä esille enää ollenkaan. Samoin tyhjäkäynti on tasaisempi, ei juurikaan värise. Itse asiassa äsken liikennevaloissa seistessäni auton moottorin hurinaa ei edes tuntunut, kiekkakellosta näki että kävi.

Täytyy tässä seurata tilannetta, ja tankatä syksyn aikana pelkästään tuolta vaikka ajomatkaa tulee 44 km lisää per tankkausreissu. Kuukauden verran taidan ajaa tuolla vielä.

Tai viileämmät ilmat tekee sen että auto käy rikkaamalla, paitsi että tyhmä jetronikkini ei taida sitä osata huomioon ottaa :roll:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2896
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 02.10.2014 06:54
Tai viileämmät ilmat tekee sen että auto käy rikkaamalla, paitsi että tyhmä jetronikkini ei taida sitä osata huomioon ottaa


Kyllä se osaa...siinähän sen ilmanlämpötila-anturin pitäisi olla ilmanputsarin toisen imuputken etupäässä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1730
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti
ViestiLähetetty: To 02.10.2014 16:33
unski kirjoitti:.syynä oli tankin suodatin, joka oli täysin tukkeentunut kuivuneen bensa sakasata..
Timppa

Onkos tuo suodatin sen 46mm "mutterin" alla? Pitääkö ko. mutteri saada siis auki? Vaikuttas ainakin minulla olevan aika kovassa. Suodatinta tuossa aloin vaihtamaaan ja samalla olisin tutkinut tuota sihtiä. Hups. sorry pienestä topiikin lainauksesta :oops:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 02.10.2014 16:52
unski kirjoitti:
Tai viileämmät ilmat tekee sen että auto käy rikkaamalla, paitsi että tyhmä jetronikkini ei taida sitä osata huomioon ottaa


Kyllä se osaa...siinähän sen ilmanlämpötila-anturin pitäisi olla ilmanputsarin toisen imuputken etupäässä.

Timppa


Joo onhan se anturi siellä. Voiko käytöksen muutos muuten johtua viileämmästä säästä... no seurataan kumminkin.


tango kirjoitti:
unski kirjoitti:.syynä oli tankin suodatin, joka oli täysin tukkeentunut kuivuneen bensa sakasata..
Timppa

Onkos tuo suodatin sen 46mm "mutterin" alla? Pitääkö ko. mutteri saada siis auki? Vaikuttas ainakin minulla olevan aika kovassa. Suodatinta tuossa aloin vaihtamaaan ja samalla olisin tutkinut tuota sihtiä. Hups. sorry pienestä topiikin lainauksesta :oops:


Ei mitään :P . Omassa on EPC:n mukaan sihti numerolla A201 470 05 06 eli tällainen:

Kuva

http://www.autohausaz.com/search/produc ... ampaign=cj

SEC lähtee ammattilaiselle vahattavaksi tässä viikonloppuna :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 04.10.2014 22:11
Käytin SECin myllytyksessä ja kestovahauksessa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Oli kiva kuulla rispectit nuorelta kaverilta joka haki ja palutti auton. Oli ajanut "paikallista motaria" ja sanoi kun kumma että ei noussut äänentaso sisällä vaikka nopeus meni sinne ylös.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Pe 09.04.2010 09:06
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 15.10.2014 14:26
Hieno on! :thumbup:
C124 300 CE 1988 Willow Green Met.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 15.10.2014 14:35
karra kirjoitti:Käytin SECin myllytyksessä ja kestovahauksessa:

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040177_zpsf9ac5815.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040178_zps16da7901.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040179_zps25a72a8c.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040180_zps4e0df84a.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040181_zps854ce0b3.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040182_zpsfeb91bbf.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040183_zps14f29c1d.jpg] ][/url]

[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/PA040184_zpse7a4da21.jpg] ][/url]

Oli kiva kuulla rispectit nuorelta kaverilta joka haki ja palutti auton. Oli ajanut "paikallista motaria" ja sanoi kun kumma että ei noussut äänentaso sisällä vaikka nopeus meni sinne ylös.


Käynyt motarilla kaiffarien kanssa vähän testaamassa.... kovavahaus=ajettu kovaa vahaukseen!Hieno väri ja kiiltää nätisti :thumbup:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12951
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 15.10.2014 20:28
Giillottiko ne myös gromigaaret? :mrgreen:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 15.10.2014 20:33
Ai perhana että noista saa kuulla :lol: . En tiedä :shifty:

Joo mut hei 350 km menty ilman nykimisiä. Se on hyvä se. Vältän toistaiseksi tankkaamista siinä Rättijärven bensa-asemalla ja seuraan tilannetta.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2579
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ke 15.10.2014 21:35
Näyttävät kyllä kiiltävän siihen malliin että Karra taisi asentaa uudet kromikaaret tilalle :lol:

:silent:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 22.10.2014 14:30
Muutamana kylmänä aamuna outoa että ei jää starttauksen jälkeen käymään korotettua vaan jää sinne 800 rpm paikkeille. En sitten malttanut lämmitellä sen kauemmin kun normaalisti odotan vähintään sen aikaa että kiekat tippuu alemmas. Auto ollut tallissa viime viikot, oisko se jotenkin herkistänyt auton kylmälle :D

Maanantaina ajoin töistä kotiin 2 km ja lähdin sitten vartin päästä taas liikkelle, moottori oli puolilämmin. Kun starttasin kuului kova poksaus, koko auto tärähti. Sitten tuli sellaisen takapotkun haju, oli vissiin lyönyt takasin imusarjaan. Ei meinannut lähteä sitten käyntiin, sain jonkun aikaa startata.

Ajattelin siinä että joo jakoketju varmaan meni ja venttilit ym muuta mukavaa. No sitten lähti ja sen jälkeen eli eilen/tänään toiminut kaiken puolin normaalisti.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8778
Liittynyt: Pe 17.10.2003 18:47
ViestiLähetetty: Ke 22.10.2014 20:37
Kosteus virranjakajassa on minulla aiheuttanut useassa autossa tuota "takaisinpotkimista"
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 22.10.2014 21:10
Mika.T kirjoitti:Kosteus virranjakajassa on minulla aiheuttanut useassa autossa tuota "takaisinpotkimista"

Joo tarttee vielä se tsekata kun tässä ajoa enää muutama päivä ennen talvisäilömistä ja auto yöpyy tallissa.

Kävin tänään taasen itänaapurin Lukoililla ostamassa 108 litraa 95-5 EKTO bensiiniä; 67,7 eurosenttiä litra. Sellasen 500 km pääsi tankillisella taajama-ajoa. Eikä vieläkään nyi :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31
ViestiLähetetty: To 23.10.2014 09:08
karra kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kosteus virranjakajassa on minulla aiheuttanut useassa autossa tuota "takaisinpotkimista"

Joo tarttee vielä se tsekata kun tässä ajoa enää muutama päivä ennen talvisäilömistä ja auto yöpyy tallissa.

Kävin tänään taasen itänaapurin Lukoililla ostamassa 108 litraa 95-5 EKTO bensiiniä; 67,7 eurosenttiä litra. Sellasen 500 km pääsi tankillisella taajama-ajoa. Eikä vieläkään nyi :D


Uskomatonta
67,7 eurosenttiä litra.
mikä ero hinnassa. Aiiiii niin täällä suomessa on noi verot sen 1€ / litra. En muistanutkaan, mutta nyt (taas) muistan.
Myllytys ja kestovaha teki kyllä hyvää jälkeä tälle autolle :thumbup:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11123
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 01.11.2014 17:21
SEC peiteltiin tänään hupun alle lämpöiseen talliin Taipalsaarella :cry:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: juusmo, Mautinen, satalankku marsu, Vitollinen ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi