C 250 TDT hx35 + 7mm - PROKKIS VALMIS, AUTO MYYTÄVÄNÄ :)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

C 250 TDT hx35 + 7mm - PROKKIS VALMIS, AUTO MYYTÄVÄNÄ :)

Viesti Kirjoittaja WGR »

Laitetaan tämä nyt sitten oikein projektiksi , saa nähdä miten etenee.
Aihio : C 250 Turbodiesel farmari elegance vuosimallia 98.
Ajettu 217tkm. automaatti ilmastointi, 4x sähköakkunat, 203:sen 16x8 aluvanteet, tumma sisusta... siinä kai se pähkinänkuoreessa.
Kuva

Muutokset ja haaveet: Mekaaninen pumppu ( mynädieselillä, 7mm elementit ) odottelee asennusta.
HX 35 W hukkaportillinen turbo pitäisi huomenna paukahtaa matkahuoltoon.
Pakoputki tehtiin itse motonetin myymistä tarpeista , koko on 3" ja takapönttö on mallia 2 x 2,5" läpivirtaava.

Tavoitteena olisi saada kohtalaisen hyvin kaikilla kierrosalueilla potkiva kone, elementtien puolesta tehot riittävät hyvinkin pitkälle mutta hx35sen / vakiopakosarjan puolesta uskon että tehot ovat 300 tietämillä.

Auto saattaa olla nyt jo jollain tapaa vireessä sillä mersun illmoittamien huippujen saavuttaminen ei kovin kauaa kestä, ja kiihtyvyys on ihan kohtalaista varsinkin 3-4 vaihteilla!

kuviakin olen räpsinyt, päivämäärä kuvissa on väärä ja albumista saattaa löytyä myös vääränmerkkisiä autoja tai jopa vesikulkuneuvoja :oops: :oops:
http://s22.photobucket.com/albums/b347/ ... CI3575.jpg

kun tekniikka rupeaa olemaan kohdallaan luulen rojektin kääntyvän enemmän stylinki puolelle eli madallusta, sisustan petrausta amg:n osilla ym on luvassa. ideoita otetaan vastaan![/img]
Viimeksi muokannut WGR, Pe 01.04.2011 11:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja WGR »

Kaivattu lisäpaino keulaan saapui:

Kuva

asennus viikonloppuna. pakoputken lähdön tekemiseen joku kokeneempi voisi kertoa vinkkejä jo etukäteen!

pakokaasun kierrätysventtiilillä ilmeisesti kuuluu heittää vesilintua?
C 250
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mites toi moottorinohjaus, kun pumpuksi vaihtuu mekaaninen? Voihan siihen sähköohjattuun pumppuunkin laittaa elementit samalla lailla, ja saisi vielä ohjelmalla parempiin säätöihin :roll:
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja WGR »

sitä minä en vielä tiedä mutta auto menee mynädieseliin hoivaan ja haetaan sieltä ajamalla joten en ole huolissani siittä!

mekaaninen pumppu oli looginen valinta siksi että pystyn itse säätämään sopivat syötöt tilanteen mukaan! vakio sähköpumppu reistailee jo muutenkin joten sen on aika mennä nurkkaan möllöttämään.

nyt pitäisi metsästää jostain pakoputkenlähtö ja v-panta .. ja äkkiä! :shock:
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

4.12.10 klo 21-23 todettu seuraava asia: ahdasta on.. hx35nen ei mahdu millään paikalleen ilman jotain suurenmoisia muutoksia.
tänään tarkoitus tutkia lämppäri/jäähäri letkuille uutta reittiä sekä mahdollisuuksien mukaan modata pakosarja->ahdin adapteria.
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

ei mahu ni ei mahu! vakipakosarja + adapteri + hx 35 w = mahdoton yhdistelmä.. tai ainakin työläs. yritän ostaa ratkaisua nimeltä pakosarja ettei lopu hermot ihan heti.
C 250
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos tuo automaatti vai manuaali?
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

manuaali peli. seuraavaksi pitäisi lähteä ostamaan 100mm silikoniletkun pätkiä , klemmareita ja muuta mukavaa! Voin tehdä ostostlistan hintoineen tänne loppuvaiheessa projektia niin tietää sitten muut mitä tällainen köyhän miehen amg tulee maksamaan 8)
C 250
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja AM »

Aivan, sitten ei tule ongelmia sen suhteen. Ei taitaisi toimia sähköohjattu automaatti+mekaaninen pumppu.
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

eikä taida kestää vääntöjäkään.. en tiedä mitä manuaali kestää mutta mutta mulla on tehotavoitteena vaan 300hv ja vääntöä pitäs saada samaten tuplat mitä vakiona. nyt kun pakosarjakin vaihtuu tehtyyn malliin niin tuskin 400hv mikään ongelma on 7 elementeillä?
C 250
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja mikipp »

anteeksi jos olen besserwisser mutta eikös tämän ikäistä autoa ole vähän niinku laitonta virittää noin ilma sitä VTT:n päästölappua??
korjatkaa toki jos olen väärässä.
Varmaan siitä syystä suurinosa näistä viriviridieseleistä on alle 92 vm.
jos ei sit tuu tieliikennekäyttöön niin varmaankin eri asia.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se ainakaan minua ole kovasti haitannut. Siihen koneen päälle pitää laittaa armeijan naamiointiverkkoa. Ihan vakioahtimelta toi mun silmään näyttää :mrgreen:

Tuleeko pakosarjaa kkdmotorsport:lta vai mistä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

Nämä laillisuus asiat jätän sikseen .. onhan ylinopeuden ajaminenkin 100% laitonta, ja pissaaminen julkiselle paikalle.

Pakosarjaa kyselin kkd:ltä mutta kalle on ylityöllisetty ja tämä projekti ei kestä 2kk odottelua.
Lähenkin tästä tallille muokkaamaan adapteria ja vakiopakosarjaa jos sen sittenkin saisi mahtumaan!
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

pakosarja pöydällä, en kuitenkaan vielä tuhoa sitä sillä kaveri saattaa ostaa sen ja tällätä sen w124 250d vapariin, johon tulisi myös tuo minun vanha vakioahdin ja 6mm elementit... mutta saas nähdä.

ykkösprojekti on nyt kuitenkin selvitystilassa pakosarjan suhteen. voi olla että teetän tuohon itselleni oikein uniikki pakosarjan joka tuo turboa reippaasti eteenpäin sillä tilaa on ruhtinaallisesti muttei siellä missä turbo vakiona sijaitsee.
C 250
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja Antti V »

WGR kirjoitti:ei mahu ni ei mahu! vakipakosarja + adapteri + hx 35 w = mahdoton yhdistelmä.. tai ainakin työläs.
Kyllä tuo setuppi on aikalailla mahdoton tuohon sovittaa, sillä jo pienikin ahtimen koon muutos, lisättynä adapterilla, vie ahtimen turhankin lähelle sisälokaria. Muutenhan tuo on ihan kiva aihio, joka oikein tehtynä on todella mukava kulkine. Mutta itse en oikein ymmärrä tuota pumpun mekaaniseksi muuttamista, jos sähköpumpussa oli vikaa, olisi se kannattanut huoltaa ja tapitta, silloin olisi kumminkin pysynyt kaikki ajonhallinta järjestelmät jne. Niin ja toisaalta en ihan aina tajua, miksi pitäisi olla mahdollisuutta erikseen säädellä pumppua, sillä kun se kerran on ajettu kohdalleen rullilla, se tehon säätöhän toimii tämän jälkeen ihan sillä muovi/kumin kappaleella, siellä oikean jalan alla. Mutta muuten ihan mielenkiintoinen projekti :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Et ite tai kaveri pysty veisteleen sarjaa? Laippoja löytys kyllä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

Antti : mekaaninen pumppu ihan siitä syystä että mynällä on omakohtaista kokemusta juuri c250sen kutittamisesta vanhanmallisella pumpulla, ja olen itse ainakin elänyt siinä uskossa että sähköpumppulaite tarvii "lastuttaa" jokatapauskessa. Pelkkä kaasupolkimella säätely on hyvä vaihtoehto mutta nyt jää vielä se mahdollisuus hieman "kiristää" omakätisesti jos vaikka ratapäivillä ei pysy porukassa mukana...

Jeemu: laitoin eilen privaviestiä.. sarja joko tehdään tai ostetaan. minä en osaa metallitöitä riittävän hyvin mutta kai joku seppä turusta löytyy joka osaa.
C 250
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Moi. Eiköhän sieltä tekiä löyvy. Ei oo tullu viesti perille asti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

Uutta! auton puskuriin on kiinnitetty uusia osia, ja maskin maalasin kaljapäissäni mustaksi. mielestäni autosta tuli ihan skodan näköinen joten tarvii varmaan tilata avarimaski :oops:


Kuva
C 250
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

WGR kirjoitti:eikä taida kestää vääntöjäkään.. en tiedä mitä manuaali kestää mutta mutta mulla on tehotavoitteena vaan 300hv ja vääntöä pitäs saada samaten tuplat mitä vakiona. nyt kun pakosarjakin vaihtuu tehtyyn malliin niin tuskin 400hv mikään ongelma on 7 elementeillä?
Alkaakohan turbo jäämään pieneks jos 400hv lukemia kattelee...? :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nyt äkkiä se avarimaski :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT semiTURBO

Viesti Kirjoittaja WGR »

voi olla että hankin jostain tuota samaa väriä mitä noi "elegance" listat on ja maalailen maskin vielä siihen väriin... tai sit häröilen jotain muuta.
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja WGR »

Pakosarjanlaipat on sepällä joka leipoo niistä sopivaa sarjaa... nyt ei auta kuin odotella. odotellessa askartelin madallusta ja valosekoilua (xenon / led parkki) .. kuvaakin on otettu taas:
Kuva
ja valot päällä:
Kuva
ja vielä muistutukseksi ilman madallusta hyi hyi
Kuva
C 250
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Onko rojekti edistyny ?
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja WGR »

itseasiassa kirvestä ei ole kokonaan heitetty kaivoon ;)
auto on tänään muutaman tunnin päästä muuten valmis mutta se pitää vielä ajaa mynämäelle pumpun vaihtoon.. joten ajofiiliksiä saadaan n.viikon-kahden päästä.

yllättäväksi vastoinkäymiseksi pienen tilan lisäksi tuli lukkorengaspihtien metsästys jotka lopulta löytyivät fixus liikkeestä, sekä sopivanpaksuisten ahtoputkien löytyminen..

lisäilen illemmalla muutaman kuvan buckettiin

vinkiksi muille: w202 konetila on todella paljon suppeampi kun w201sen tai w124sen joten aihioksi mielenkiintoinen , mutta ei missään nimessä helppo.
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TD ST valmis koeajolle.

Viesti Kirjoittaja WGR »

Nyt auto on pumputettu ja ahdin tekee sitä työtään johon se on tarkoitettu..
syötöt on säädetty pienehkölle ja ahdot pidetään näin talvikaudella 1,3-1,5 bar kohdilla mutta penkkiveto täysillä säädöillä tullaan suorittamaan keväämmällä.
koitan nyt saada lisäiltyä kuvaa / videota.
C 250
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no kuinka se vetää? kerro nyt jotakin! :)
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja WGR »

märällä asfaltilla +2c säällä suoritettu testiajoja... kolmosvaihteella n. 130km/h kohdalla mittarinopeutta alkoi villi sutiminen ja perä karkasi sivulle...
hieman jännittää mitä tapahtuu kun syöttömäärät käännetään kunnolla auki :twisted:

ahtopaine nousee 2bar asti, sitä on tarkoitus rajoittaa rajapaineventtiilillä.
C 250
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

.
Viimeksi muokannut --Pekka, Su 03.11.2013 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w201
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Miten tuo rajapaineventtiili rajoittaa ahtoja ?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Vastaa Viestiin